0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ali Emre Çolak

  • * Gezgin Korsan
  • 50
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Endüstriyel Tasarım Hizmeti
Kano imalatı hakkında.
« : Ağustos 30, 2020, 00:47:23 »
Direk konuya girmeden kendimden biraz bahsetmek isterim, ki deneyimimin nelerle sınırlı olduğu anlaşılsın. Meslek lisesinde talaşlı imalat görmüş (ağaç malzeme ağırlıklı), hayatının bir kısmı sanayi içinde geçmiş bir makine teknikeriyim. Zamanında piri reisi kazanmıştım, ama bazı aldığım seçimlerden gidemedim ve makine teknikerliğine talim ettim. Mekanik elemanlarla aram yerine göre oldukça iyidir (ki kendi motosikleti sadece çok ağır bakımlarda servise bırakırım, haricen kendim söker toplarım, çoğu mekanik aletle kendim uğraşırım tamiratta. Ağaçtan çok anlamam, ama bazı temel prensipleri bilirim yinede işlemede.

Gerek sağlık sorunları, gerek yaşam içerisinde aldığım kararlardan ötürü freelance diye tabir edilen serbest çalışma ile yaşamımı sürdürüyorum. Yaptığım iş imalat metoduna yönelik endüstriyel tasarımlar hazırlamak. Bir süre makine piyasasında çalıştıktan sonra bir denizcilik şirketi ile çalıştım. Kalıp metoduna yönelik tasarım yapmayı öğrendim. Ardından bayağı bir zaman önce Özkan gülkaynak ile tanışıp (Öz abi yerine koyabileceğim nadir insan) Ağaç yapılar üzerine bilgi birikim sahibi oldum. Halada bazı işlerini yaparım. Yine sosyal medyadan tanıdığım Bahadır abi (Eği) ile eksik kaldığım yerlerde destek alır, fikir ve düşüncelerini sorarım. Bunları anlatma sebebim hani aşağı yukarı neyle alakalı deneyimim var bilin diye. Usta değilim, hiç bir zamanda ustalık peşinde koşmadım.

Fazla uzatmadan konuya gireyim. Kendi yeteneğimi tatmin edebilmek açısında Kano modelleri tasarlıyorum. Ve bunları ahşaptan üretmeyi planlıyorum. (Ticari değil, en azından şuan için) İnternetteki Strip cedar metodunu çoğu yerde araştırdım. Aynı uygulama metodunu farklı ağaç türlerinde yapmak hedefim. Resimdeki modeli 450cm boy, 70cm eninde ayarladıydım. Ama hobi atolyemde üretirsem onu dışarı çıkaramam. O yüzden ölçek olarak 350cm'e küçülttüm. Bir tanıdık matbaacıya A0 baskı yaptırdım postaları. Cnc'de kesmek mutlaka daha makul ama benim dekupaja yükleneceğim. (cnc dosyaları yedekte hazır duruyor) Depoda 5mt'lik 50x100mm güzel bir kalasım vardı, gönye için almıştım, lakin postaları kurduktan sonra asıl soru işareti gündeme geliyor. Ben kontraplak ile yapmak yerine direk ağaçtan "Kalınlık 4mm, en 15mm" olacak şekilde Kestireceğim çıtalarla gövdeyi kaplamak planım.

Nasıl bir ağaç seçmeliyim? Mümkünse ülkemizde kolay bulunacak, esnek, orta yumuşak türler...
Belirli miktarda marine tutkalım, çelik macunum vs'm var. Reçinede epoksi yerine vinilester reçineye gitmeyi planlıyorum. Sizce makul mu?
Ek öneriler, tavsiyeler, fikirleriniz var mı?

Ortalama 24-26kg arası iki kişilik, minibüs üstünde taşımaya uygun, mini balıkçı tip birşey yapma planım var. Aslında konuyla alakalı bayağı fikir topladım ama şöyle birşey var "Farklı insanlar=Farklı fikirler, Farklı deneyim ve tecrübeler."

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 740
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2020, 10:48:10 »
Dostum, üretken ve çalışkanlığınızı tebrik ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konu maalesef fikir üretebilecek birikimim dışında. Ama merakla takip edeceğim ve bir şeyler de ben kaparım belki.

Bu başlığı Polemik başlıklarının daha üstünde güncel görmektir dileğim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Tamer Danki

  • * Gezgin Korsan
  • 164
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2020, 16:33:31 »
Şayet boyasız naturel bir görüntü peşinde isen tik bu konuda iyi bir alternatif olabilir ama fiyatı el yakıyor. Boyalı tarz için dış kabuk ( sargı ) kızıl çam veya kestane olabilir zira ahşap teknede ege çam istanbul ve karadeniz kestane kullanır.  Ancak her iki ağaç türüde işlem öncesi bazı aşamalrdan geçer. Sözgelimi kestane en az 2 hafta suda bekletilir ve acı suyu atılır. Dik pozisyında kurutlur. Mümkünse yağmur altında yıkanır. Bunlar armuz ve sokra diye tabir ettiğimiz olayları önler ve ağaç öz suyunun boya üzerine nüfuz edip görseli bozmasını engeller.
Hayellerinin peşinde koşmak sana güç verecektir. Ama biraz daha araştır derim.
*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 645
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2020, 20:18:33 »
ahşap yapıştırmalar da polyester türevli reçineler degil,epoksi reçine tercih edilir.
*

    Çevrimdışı Ali Fuat Gökçe

  • * Gezgin Korsan
  • 76
    • Yaşadığı Şehir
  • Datça
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Taka, Finike Marina
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2020, 23:02:40 »
Öncellikle kolay gelsin. Kano imalatında strip cedar (amerikan sediri çıtaları) seçilmesinin pek çok sebebi olmakla birlikte en önemlisi hafif olmasıdır. Türkiye'de o hafiflik bükülme ve kırılma mukavemet derecelerinde en uygun kereste ithal Ayous kerestesidir. İthal kerestelerin en ucuzlarındandır. Budak vs içermez. Sedirden farkı yumuşak değil sert kereste olmasıdır. Sert kereste ile çalışmayı anlatmama gerek yok size. İyi epoksi tutar. Zorlar ama güzel zımparaya gelir. Ben bu malzeme ile katamaran yaptım, denenmiş de diyebiliriz.
Epoksi yerine neden vinilester seçtiğinizi bilmiyorum. Çalışması daha zor bir malzemedir. Ama o malzeme ile tecrübeniz varsa başka. Yine de ben olsam epoksiden şaşmam.
Profesyonele götürmek istiyorsanız mutlaka infüzyon tekniği ile uygulama yapmanız gerekir. Hem az malzeme gider hem sonuç kaliteli olur.
Tekrar kolay gelsin.
*

    Çevrimdışı Ali Fuat Gökçe

  • * Gezgin Korsan
  • 76
    • Yaşadığı Şehir
  • Datça
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Taka, Finike Marina
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #5 : Ağustos 30, 2020, 23:07:45 »
Bu benim zaman zaman meditasyon niyetine seyrettiğim bir videodur. Umarım işinize yarar.
*

    Çevrimdışı Ismail Tas

  • * Gezgin Korsan
  • 509
    • Yaşadığı Şehir
  • aime la plagne
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • kah geti,marsilya
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #6 : Ağustos 31, 2020, 00:27:12 »


bu farkli versionlarda benden olsun

belki fikir acisindan faydasi olur...















.
*

    Çevrimdışı Ali Emre Çolak

  • * Gezgin Korsan
  • 50
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Endüstriyel Tasarım Hizmeti
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2020, 11:32:11 »
Fikir ve önerileriniz için hepinize teşekkür ederim. Doğrusu doğal bir görüntü peşinde değilim, o yüzden tik düşünmedim. Gönül genelde epoksiden yana mutlaka, ama hem hobi atölyemde biraz vinilester reçine var, hemde fiyatlardan ötürü seçimim bu yönde oldu. Ağaç seçiminde mutlaka budaksız olacak kaçarı yok. Bir kaç şirketle görüştüm fiyat aldım, Bugün aslında arabayla ikitelliye gitmek vardı niyetimde, oradaki keresteciler ile görüşecektim. Ama olmadı motosikletle başka yere gitmem gerekecek. Ayous kerestesi tavsiyenizle alakalı demin bir yerle görüştüm. Ekşioğlu kerestede var dendi ama belli ebatlarda dilimleterek almam lazım, gidip görüşmem gerekecek.  İnfüzyon tekniğine giremem, Yerim ona gerçekten müsait değil. Hatta bana kalsa 450cm olarak üretmek niyetim ama binanın konumu ve iç yapısı çok kötü bu iş için. (Ne yazık ki şuan için başka müsait yerimde yok) Merdiven aralığından döndüremem boyundan ötürü, sürekli sürterim. Daha önceden motosiklet için sakal, çamurluk modifikasyonu vs yapmıştım orda. Elim oldukça yatıyor bu tarz şeylere.

Videoların çoğunu defalarca izlemişimdir. Selway fisherin ve clc'nin modelleride çok inceledim. Her ikisinden de imalat planı almıştım bir kaç sene evvel. Ama onlar dik ve yapıştır (Stitch and glue) metoduydu. Onlar üzerinde de inceleme yaptım. Yabancı kaynaklı bazı üniversite arşivlerine online erişim yapabiliyorum. Oradaki yazıları ve özellikle ahşap işlemeyle alakalı üretim metodlarını inceledim.

İşten ve dış sorumluluklardan fırsat kaldıkça hobi atolyeme inip ufaktan üzerinde çalışmak planım. Acelem yok, ufaktan malzeme toparlıyorum. Bir yandan elimdeki mevcut kerestelerden (Budaklılardan) stand, iskele vs yapıyorum, amaç bir yandan çalışma alanını boşaltmak; ki rahat hareket edebileyim. Şuan süreç bu şekilde ilerliyor. Aşama aşama resim atarım bu paylaşım altında.
*

    Çevrimdışı Ali Emre Çolak

  • * Gezgin Korsan
  • 50
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Endüstriyel Tasarım Hizmeti
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2020, 14:47:51 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şablon hazır. Ufak parçalar halinde kesip 12mm plakaların üstüne yapıştırdım. Bir sonraki işlem plakaların kesimi. ve montaj. (yaza kadar bitiririm herhalde. Bir daha ki sefere tekrar Marmara Adası Topağaç köyü  koyuna gittiğimde bunuda götüreceğim.)
*

    Çevrimdışı Akın Uçan

  • * Gezgin Korsan
  • 132
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2020, 15:12:49 »
Ali Korsan selamlar,
Kolay gelsin, umarım istediğiniz gibi bir imalat gerçekleştirirsiniz.
Son dönemde izlediğim bazı videolarda canoe/kayak sailing kavramının da popüler olduğunu gördüm. Hatta hazır satılan bazı kitlerle kayaklara yelken donanımı eklenebildiğini de izledim. Projenize bir yelken donanımı eklemeyi hiç düşündünüz mü?
Deniz olunmalı oğlum!
*

    Çevrimdışı Ali Emre Çolak

  • * Gezgin Korsan
  • 50
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Endüstriyel Tasarım Hizmeti
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2020, 15:44:09 »
Düşünmedim değil, bir kaç ehli isimden bu konuda eğitimler aldım. Yelken alanı ve donanım hesaplama vs üzerine başlıca. Boy olarak ufak bir kano,üretim yeri şartlarından ötürü. Stabilizer eklenerek yelken eklenebilir mutlaka, ama şuan üzerinde durduğum modele yelken koymayacağım. Belki başka tasarlayacağım bir modelde olabilir. Bu iş bir nevi gündelik hayattaki streslerimden kurtulmak ve kafamı boşaltmak için yaptığım bir uğraş. İnternette çok farklı çalışmalar var. Isıcam, strafor vs gibi malzemelerle bile çok güzel kano hazırlıyorlar. Hintliler özellikle bu konularda pek bir yaratıcı.
*
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2020, 16:37:00 »
Sanırım siz de düşünmüşsünüzdür ama; eğer daha uzunu için yeriniz çok uygun değilse, iki veya üç parça halinde yapıp, dışarıda cıvata ile birleştirilebilecek bir tasarım uygulayabilirsiniz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Ali Emre Çolak

  • * Gezgin Korsan
  • 50
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Endüstriyel Tasarım Hizmeti
Ynt: Kano imalatı hakkında.
« Yanıtla #12 : Eylül 22, 2020, 16:55:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım siz de düşünmüşsünüzdür ama; eğer daha uzunu için yeriniz çok uygun değilse, iki veya üç parça halinde yapıp, dışarıda cıvata ile birleştirilebilecek bir tasarım uygulayabilirsiniz.

Doğrusu daha önceleri çok düşündüm, ama bu seferkinde hiç aklıma gelmedi desem yeridir. Biraz göz ardı edildi. Ama bir sonrakinde uygulayabilirim.