0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Z.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #30 : Mayıs 22, 2011, 14:14:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet ünsalan korsanımda bu topicte olmalı...

Denizi özlediğimde onun suluboya tablolarına bakarım.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmet Ünsalan Korsanım.

Benden cesur Erdem Çakır korsanım dile geldi burada olmaklığınız için.
Ben daha başta heyecanlanmıştım Ünsalan korsan da burada olacak diye.

Efendim kendiniz -"Bunlar'da 'benim olanlardan' deseniz" veya adınıza yetkili kılsanız bir korsanımızı'da, hiç değilse Ge-Ko'da paylaştıklarınızı, bana göre [Ge-Ko sanat arşivi] olan bu yere taşısa dileğimdir.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2011, 14:16:11 Gönderen: Abdullah Zöngür »


*

    C. D.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #31 : Mayıs 22, 2011, 18:17:27 »
harika harika harika.Ellerinize sağlık bu güzellikleri paylaştığınız için.


*

    A. Y.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #32 : Mayıs 22, 2011, 22:20:04 »
beni etkileyen bir tane de
Rembrandt ın "The Storm on the Sea of Galilee" 


*

    A. Y.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #33 : Mayıs 22, 2011, 22:42:54 »

şimdi aklıma geldi uzağa gitmeyelim.
Hepimiz mutlaka görmüşüzdür. Çocukluğumdan beri unutamadığım resimlerden biri "sis"
aşiyanda orta okuldayken sınıf arkadaşlarımızla gitmiştik. Tablonun başından saatlerce ayrılamamıştım.
   Abdülmecit Efendi, Tevfik Fikret'in “Sis” şiirinden esinlenerek yapmış


*

    H. T.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #34 : Mayıs 22, 2011, 23:04:03 »
Görmemişim bunu daha önce Ahsen korsan, muhteşemmiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
The Storm on the Sea of Galilee

*

    A. Y.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #35 : Mayıs 22, 2011, 23:09:36 »

Hakan hadi bir de "sis" i ekle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #36 : Mayıs 22, 2011, 23:24:31 »
Büyük olarak bulamadım Umarım beğenirsiniz.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Y.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #37 : Mayıs 22, 2011, 23:31:08 »

teşekkürler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. Ü.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #38 : Mayıs 23, 2011, 00:26:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet ünsalan korsanımda bu topicte olmalı...

Denizi özlediğimde onun suluboya tablolarına bakarım.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmet Ünsalan Korsanım.

Benden cesur Erdem Çakır korsanım dile geldi burada olmaklığınız için.
Ben daha başta heyecanlanmıştım Ünsalan korsan da burada olacak diye.

Efendim kendiniz -"Bunlar'da 'benim olanlardan' deseniz" veya adınıza yetkili kılsanız bir korsanımızı'da, hiç değilse Ge-Ko'da paylaştıklarınızı, bana göre [Ge-Ko sanat arşivi] olan bu yere taşısa dileğimdir.

Saygılarımla.

Abdullah korsanım, ne demek.Teveccühünüz. Birkaç resim yüklemek istedim ama İmage Shack de mi bende mi bir sorun var.Başarılı olamadım.Yine deneyeceğim.
*

    H. T.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #39 : Mayıs 23, 2011, 00:29:39 »
İstanbul Ressamı: Germain Fabius Brest

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

19. yüzyılın ikinci yarısında Fransa sanat çevrelerinde İstanbul ressamı olarak ün yapan Germain Fabius Brest Marsilya 1823-Marsilya 1900), İstanbul pitoreskinin başlıca yaratıcılarındandır. Fransa'nın çeşitli devlet müzelerinde eserleri bulunan sanatçının Topkapı Sarayı Müzesi'nde ve pek çok özel koleksiyonda tabloları yer almaktadır. Brest özellikle 1980 sonrasında Türkiye'de oluşturulan özel oryantalist resim koleksiyonlarının aranılan ve sevilen ressamı olmuştur. İstanbul'un günümüzde tamamen kaybolmuş pitoresk köşelerini nostaljik bir özlemle onun resimlerinde yeniden bulmak mümkündür.

19. yüzyıl Paris Salonu'nda -Türkiye uzmanı- olarak tanınan Fabius Brest tablolarının ön planına yerleştirdiği günlük yaşantıyı oryantalist manzara dekoru içinde sunar. O, yapıtlarında pitoresk görünümlerin peşine düşmüş, bunu adeta kalıplaştırdığı canlı renkli ahşap ev gruplarını, gölgeli ağaç kümelerini, beyaz minare ve kubbeleriyle camileri, meydan çeşmelerini, boğazda yelkenlileri, farklı etnik giysilerle hareketli insan guruplarını kullanarak ifade etmiştir. Sanatçı kentte çalışan diğer oryantalist ressamlar gibi eski İstanbul'un batılılaşmanın etkisinden uzak, dar ve düzensiz sokaklarını, adeta birbirine değen ahşap evleriyle eski mahallelerini tablolarına konu almıştır. Manzaralarında Boğaziçi ve Haliç kıyılarındaki küçük yerleşmeleri anlatmayı seven Brest, İstanbul'u çok yakından tanımış olmakla birlikte resimlerinde gerçek görüntüyü aktarmaktan çok, kentten kendisinin algıladığı şiirsel bir dünyayı yansıtmak istemiştir.

Sanatçı zaman zaman farklı mekânlardan derlediği görüntüleri, amaçladığı pitoresk etkiyi güçlendirmek için bir arada kullanarak -kapris-ler oluşturmaktan kaçınmamıştır. Çoğu kez yapıtlarında gerçekle hayal edileni birlikte ele alan Brest, ışığa ve ışıkla vurgulanmış renge önem verir. Genellikle açık renk tonlarını kullanır. Kompozisyonlarında resmin solunda ya da sağında gruplaşmış evler, küçük bir mahalle kahvesi, çınar ağaçları, arka plandan yükselen beyaz bir cami, önde ise gündelik yaşantılarını sürdüren renkli giysileri içinde İstanbullular görülür. Osmanlı dinsel ve sivil mimarlığı hemen hemen tüm yapıtlarının egemen öğesidir.


Manzaraların ön planında yer alan küçük figürler, giysilerinin renkleri kadar üzerlerine düşen ışığın etkisiyle kazandıkları ifadeleriyle de ilgi çekerler. Osmanlı kent yaşantısının tüm canlılığıyla anlatıldığı bu resimlerde figürler kahvehanelerde ya da bir çeşme önünde aralarında konuşurken, alışveriş yaparken, yelkenleri toplarken, balık tutarken birbirleriyle ilişki içinde betimlenmiştir. Brest'in yapıtında kullandığı bu pitoresk atmosfer dönemin oryantalist beğenisine hitap eder. Onun bu yaklaşımı tüm yapıtlarına egemendir ve sanatının özgün yanını oluşturur.

Fabius Brest'in krokileri, yağlıboya ve suluboya çalışmaları bulunmaktadır. Dış mekânlarda doğa gözlemleri, alınan küçük notlar, açık hava resmi taslakları atölyede tamamlanan resmin ön hazırlıklarını oluşturur. Brest renk ve ışığa önem veren bir sanatçı olduğundan daha çok yağlıboya tekniğini kullanarak resmini geliştirmiştir. Genellikle tuval üzerine yağlıboya ile çalışan bir sanatçı olmasına rağmen Marsilya Güzel Sanatlar Müzesi'nde bulunan 19x24 cm'lik bazı küçük çalışmalarından anlaşılacağı gibi ahşap üzerine yağlı boya resimler deüretmiştir. Sanatçı ışıklı renkleri kullanarak serbest fırça darbeleri ile resimlerini gerçekleştirir. Özellikle küçük boyutlu resimleri bir -poşad- tazeliği taşımakla beraber resmin içinde kullandığı ayrıntıların titizliği sanatçının gözlem ve desen gücünü ortaya koyar. Brest'in resimlerinin belki de en etkileyici yanı yapıtının tazeliğini koruması, çabuk icra edilmiş etkisi yaratması ama ayrıntıda bir finisyona sahip olmasıdır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boğaziçi

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boğaziçi'nde Balıkçılar

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İstanbul

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İstanbul

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üsküdar

« Son Düzenleme: Mayıs 23, 2011, 00:30:13 Gönderen: Hakan Tiryaki »
*

    Z. D.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #40 : Mayıs 24, 2011, 11:35:25 »
Paylaşımlarınız için teşekkürler sevgili korsanlarım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #41 : Mayıs 25, 2011, 19:53:43 »
Devamı gelecek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Osmanlı Saray Ressamı: Fausto Zonaro
« Yanıtla #42 : Ağustos 10, 2011, 12:03:21 »
Fausto Zonaro

Fausto Zonaro, 1854 yılında İtalya'da Masi'de doğdu. Gençliğinde duvar ve bina yapımı işlerinde çalıştı ve aranılan bir usta oldu. Bu işten sıkılınca ressamlığa merak sardı, özellikle kiliselerde fresk yenileme gibi sanatını gösterebileceği işlerde çalıştı.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zonaro, daha sonra kendisinden resim almak isteyen Elisabeth Pante ile tanıştı ve ona aşık oldu.Onunla birlikte 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbul'a geldiler ve burada 1892'de evlendiler.Burada Taksim civarlarında Ayazpaşa Mezarlığı ile Ayazpaşa arasında " Ömer Efendi " isimli birine ait dairede 34 lira kira ile yaşamaya başladılar.

Suluboya tabloları beğeni toplayan Zonaro, bir gün Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi ile tanıştı.Daha sonra Münir Paşa'nın eşine resim dersi vermeye başladı ve Zonaro çifti İstanbul'da sanata yakın çevrelerde iyice tanındı.Zonaro, Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi, Abdülhamit Zonaro'nın suluboya tablolarını beğenmişti.

Saray Ressamlığı
Fausto Zonaro,1896 yılında bir gün Galata Köprüsü üzerinde geçit yapmakta olan Ertuğrul Süvari Alayı'nı gördü ve bu gösteriyi çok beğendi; her cuma günü buraya gelerek geçidi izledi ve sonunda bu töreni resmeden ayrıntılı bir tablo yaptı.Bu tabloyu Münir Paşa ve II. Abdülhamit çok beğendi ve Zonaro Mecidiye Nişanı'na layık görüldü.Bununla birlikte "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanlığına layık görüldü.

1905 yılında II. Abdülhamit, ressamdan İstanbul'un Fethi'ni tasvir eden tablolar yapmasını istedi.Zonaro'nun bu tabloları da çok beğenildi ve maaşına zam yapıldı.

31 Mart Ayaklanması'ndan sonra II. Abdülhamit devrildi ve Abdülhamit'in kadroları tasfiye edilmeye başlandı.Zonaro'ya da Ekim 1909'da saray ressamlığı ünvanının kaldırıldığı bildirildi.O da 20 Mart 1910'da ailesiyle birlikte İstanbul'u terk etti.Sanatçı İstanbulu sevmesine ve yaşamak istemesine rağmen San Remo'da vefat etmiştir.

İtalya'ya dönmesinden 10 yıl sonra, 1920'de eşinden ayrıldı ve kızıyla yaşamaya başladı.1929 yılında, 75 yaşında San Remo'da vefat etti.

Göksu Sefası (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Walking along the sea (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

A view of Bosphorus (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

The port of İstanbul (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İstanbul (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Boat (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Boat Scene (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fishing (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İstanbul
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Marmara Sea (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mosque (Onok Art)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kız Kulesi (STH Deniz)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İstanbul Limanı(İstanbul Sanatevi)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Y.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #43 : Ağustos 10, 2011, 12:45:24 »
bu resimler süper hakan çok teşekkürler
*

    H. T.

Ynt: Deniz Ressamları
« Yanıtla #44 : Ağustos 10, 2011, 13:11:04 »
resmedenler sağolsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap gerisi gelecek...