Piyasada 4 farklı tip tabanlı şişme bot var.
Izgara taban denilen, aralıklı tahtalardan olşan taban. Diğerlerine göre daha hafif ucuz, ama dayanıksız ve oynak bir model. Küçük boylarda tercih ediliyor, kaldırıp tek başına güverte üstüne almak için ideal tipler. Taban bozulursa tamiri zor.
İkinci tip ahşap tabanlar. ızgaradan daha ağır daha pahalı modeller. Anck daha dayanıklı ve daha stabil modeller. Bot içinde demir, tüp falan taşınacaksa tercih edilmeli. Belli bir boyun altında üretilmiyorlar. Monte etmesi zor her sezon katlayıp kenara koyması zorluk...
Üçüncüsü şişme tabanlar. Izgaraya göre biraz daha ağır, ahşaplara göre hafif modeller. her ikisinden de daha pahalı. Stabil ancak ağır şlerde dayanıklı değiller. Demonte etmesi çok kolay tüm hava dolu boşlukları indir katla gitsin. Her marka üretmiyor, ucuz çin malı taklitlerini bulmak zor.
Dördüncü olanlar fiber tabanlı olanlar. Daha büyük makine ve sürat için üretilmiş sistemler. Belli bir boyun altında üretimi yok. katlayıp koymak neredeyse imkansız. Çok stabil ve diğerlerine göre çok pahalı ama dayanıklı modeller.
Botlarda malzeme olarak iki tip var. Neopren ve PVC. PVC daha ucuz ama daha dayanıksız güneş ışığından etkileniyor, bizm sularda ömrü 5 yıl gibi. Güneyde güneşten etkilenmesin diye üstünü branda ile kaplamak adetten işe yarıyor.
Neopren daha dayanıklı ama pahalı. Joker marka olarak bu konuda dünya çapında.
Genelde Türkiye'de dıştan takma motor taşıma braketleri olanları kullanıyoruz. Diğer tipler bizde pek yaygın değil. Motor taşıdıkları için bu braketleri esnek tüplere sabitleyen bileşkeler, Çin malı olanlarda sorun çıkartıyor.
Eğer motor ile kullanılacaksa çin malı olanları tercih etmeyin derim.
Zodiac Selpak gibi piyasada bu üretimi ilk yapan firma, onun adıyla anılıyor. Ancak piyasa hakimiyetini artık kaybetmiş gibi. Joker önemli bir firma, PVC olanları Orca adıyla satılıyor. Quicksilver, Yamaha, Brig diğer önemli markalar, unuttuklarım olabilir...
Botlarla ilgili birkaç husus,
1- Mümkün mertebe güneşten ve sivri yerlerden uzak tutunuz.
2-Akşam serinliğinde şişirip, sabah güneşe bırakmayınız. Isınan hava genleşir
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap3-Küreğine mukayyet olunuz. Botla çıkarken kaç litre benzininiz olduğuna değil, ama her iki küreğinizin teknede olduğunu kotrol ediniz.
4-Tekneye bağlarken tam burnundaki plastik halkayı kullanamyınız. Her iki tüpün altındaki metal mapaları kullanınız.
5-Dıştan takmayı mutlaka ayrı bir inceyle bota tespit ediniz.