0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Bu youtube kanalini belki biliyorsunuzdur. Monohull bir tekneyle binlerce mil yapip, Atlantigi gectiler ama Thailand da yeni katamaranlari ile yaptiklari ufak bir hata sonucu az kalsin teknelerini kaybediyorlardi. ( gerci kaybettiler ama buldular )

Bu baslikta yazdigim sozu ingilizceye adapte etmek lazim…

Sozun ozu… teknenin derinlik gostergesi offset ( 1.5 metre ) olarak ayarlanmis… gelgiti tam hesaplamamis… 6:1 kaloma verdigini dusunurken high tide da kalomasi 4:1 e kadar dusmus.. tekne demir taramis ve suruklenmis. Tekne 2 gun gayet guzel durduktan sonra taramis.

17. Dakkadan sonra anlatiyor.

Siz siz olun bolca kalomayi ihmal etmeyin, demirin attiktan sonra tutmasi, gun / gece boyunca tutacagi anlamina gelmiyor.

i=nzmXcigOdf_uax5l


*

    A. Ç.

Ynt: Zincir teknede duracagina denizde dursun. ( kaloma’nin onemi )
« Yanıtla #1 : Şubat 07, 2024, 22:17:25 »
Kaloma sadece yeterli miktarda olmalı, az olursa tarama olasılığı yüksek olur. Çok olursa da tekne rüzgar değişikliklerinde çok gezer, bir yere veya bir tekneye çıkma olasılığınız artar. Azami kaloma zaten 10 katıdır, bundan sonrasının ek bir faydası yoktur. Derinlik göstergesi olmazsa olmazdır, ama ucuna ağırlık bağlanmış bir el incesi de derinlik göstergesidir. Yabancılar bir koya girdiklerinde her santimini gezerler ve derinliği kontrol ederler ondan sonra demir atarlar, böylece rüzgar değişimlerinde bile etkilenmezler.


*

    M. T.

Ynt: Zincir teknede duracagina denizde dursun. ( kaloma’nin onemi )
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2024, 03:29:19 »
Bu arada bahsetmeyi unuttum, zincirleri 8 mm mis. Tekne 11 tonluk Seawind 1370 katamaran. Alta yorum yapan bazi kaptanlar da bu zincir i ince ve hafif bulduklarini yazmislar.