0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #15 : Mart 26, 2017, 13:37:38 »
Gemilerdeki uygulama bizim teknelereimize çok uygun olmayabilir. Irgatlarımız çok nazlıdır, bırakın zincirleri eklemek için kullanılan baklaları, zincirin üzerindeki galvanizi bile beğenmezler, atlatırlar veya hiç çekmezler.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #16 : Mart 26, 2017, 13:48:20 »
Teknenin üzerinde Delta DEMİR orjinal olarak geliyor Bu seneki CNR boat showda ultra Demir ile Delta Demir'in mukayeseli prototipini yapmışlardı.Aynı açı ile çekildiğinde bariz ultra üstünlüğü gözledim. Ama sahada kullananın fikri daima daha doğrudur ve hiçbirşey gerçekten göründüğü gibi değildir  derler ya onun için sordum şimdiden teşekkürler
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #17 : Mart 26, 2017, 14:08:08 »
Sayit korsanım,

55 metre zincirinize 40 metre ilave etmenizde yarar var
*

    Çevrimiçi Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.226
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #18 : Mart 26, 2017, 14:48:29 »
Çapa Delta değil CQR galiba. Sorun da CQR olmasında. Gerçekten sorunlu bir çapadır. Hakkı abinin Nerissa teknesinde ilk başta CQR vardı. Çok uğraştırmıştı. Sonunda değiştirdi
« Son Düzenleme: Mart 26, 2017, 14:50:14 Gönderen: Tunç Aytunç »
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...

*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #19 : Mart 26, 2017, 15:07:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çapa-çıpa-çipo mevzuu hep tartışılır. Yerleşmişi demür manasına kullanılan çapa. "Aslında demirin bir parçası, tepedeki yatay çubuk, hede höde" şeklinde tanımlar  vardır.

CQR çapalar teknenin çok dönmediği ve zeminin iyi olduğu yerlerde sorun çıkarmıyor. Ama bizim sularda %80 böyle uygun durum-alan eşleşmesi gerçekleşmiyor. Bu nedenle benim teknenin önceki sahipleri CQR'ı Delta ile değiştirmişler. CQR şimdi yedek çapa konumunda. Ben de Delta'yı Rocna ile değiştirince Delta da CQR'ın yedeği oldu.

Çift çapayı aynı ırgatla kullanmak zor. Ben tek tek götürüp birbirlerine açılı atmak, birini kıçtan atmak veya arka arkaya ekleyip aynı zincirle ikili (tandem) atmak gibi konuları kastetmiştim.

Yedek çapa için 5-10 metre zincir ucuna batan halat bileşkesini de hazır tutmak gerek. Merem Korsan bunları fasiküllerce anlatmıştır. Oradan okunabilir.

Ticari gemilerde cipa da pek kullanilmaz esasinda biz genelde demir der geceriz. Cipa okulda ogretilendir. Bir denizcinin alayli mi, okullu mu oldugunu anlayabileceginiz kelimelerdendir. Bir benzeri de balast ve balans karisikligidir. Alaylilar cogunlukla balans der, okullular balast ve bu ornekler daha da arttirilabilir.

Neyse, neyin ne oldugunu bildikten sonra kucuk detaylarda kaybolmaya elbette gerek yok.
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #20 : Mart 26, 2017, 15:12:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gemilerdeki uygulama bizim teknelereimize çok uygun olmayabilir. Irgatlarımız çok nazlıdır, bırakın zincirleri eklemek için kullanılan baklaları, zincirin üzerindeki galvanizi bile beğenmezler, atlatırlar veya hiç çekmezler.

Kesinlikle katiliyorum. Ben sadece bilgi olsun diye yazmistim. Onemli olan demir zincirinizin markalanmis olmasidir.
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #21 : Mart 26, 2017, 16:11:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gemilerdeki uygulama bizim teknelereimize çok uygun olmayabilir. Irgatlarımız çok nazlıdır, bırakın zincirleri eklemek için kullanılan baklaları, zincirin üzerindeki galvanizi bile beğenmezler, atlatırlar veya hiç çekmezler.

Evet bu benimde aklımdan geçti, aradaki o işaret büyüuk baklalar ırgat üzerinde sorun çıkartabilir.
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #22 : Mart 26, 2017, 16:13:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayit korsanım,

55 metre zincirinize 40 metre ilave etmenizde yarar var

edindiğim bilgiler diyorki ; 25 metreden derinliğe demir atmayın, yukarı çekerken 25 metrelik zincir + demir ırgatı yorar. Ayrıca 40 metra daha zincir zincir kabinine sığarmı sorun çıkartırmı bilemiyorum...
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #23 : Mart 26, 2017, 16:21:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çapa Delta değil CQR galiba. Sorun da CQR olmasında. Gerçekten sorunlu bir çapadır. Hakkı abinin Nerissa teknesinde ilk başta CQR vardı. Çok uğraştırmıştı. Sonunda değiştirdi


Tam olarak bu ;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.226
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #24 : Mart 26, 2017, 17:05:37 »
evet CQR. Delta'nın kafası oynamaz.
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #25 : Mart 26, 2017, 20:31:07 »
Sayit Korsan, alıntıladığınız satırlar için öncelikle teşekkür ederim. Ama o bir derlemeydi, mümkün mertebe kendi şahsi fikir ve gözlemlerimi yansıtmamaya çalıştım. CQR için sorarsanız Delta ile veya Ultra/Rocna ile karşılaştırılmasında aynı oranda iyimser konuşamayacağım.
Ancak bu demir markaları ile ilgili söyleyeceğim tek bir husus var, maalesef her zeminde her şartta tutacak ve taramayacak demir tipi henüz icat edilmedi. Yarın bir gün icat edilirse de bizim bütçemiz yeter de alabilir miyiz emin değilim.. )))
Diyeceğim odur ki suya attığınız demirin tipinden metalinden çok kendi uygulama ve teknik bilginize güveniniz. Misal demir atılan yerin seçimi belki de taramanın önüne geçen daha belirleyici bir etmendir...

Örneğin kendi kayığımda mümkün mertebe birbirine tip olarak benzemeyen çapalar kullanıyorum. Bir adet galvaniz ultra (27 kg) baş demiri, bir adet kıç demiri (12 kg Brittany) ve fırtınada attığımız 35 kg admiralti gibi...
Herkes böyle yapsın demiyorum ama farklı tipler farklı zeminlerde daha iyi netice verebiliyor. Dolayısıyla yedekte 2 veya 3 tane aynı tip demir bekletmek doğru bir seçim değildir, şahsi fikrimdir...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

-Her kilit zincir, bir kilit baklasiyla birbirine istiraklenmistir. Demir zincirinin markalanmasi isi kilit baklalarinin boyanmasiyla yapilir.

-Kilit baklasi siyah olur, 1.kilit zincirinizi markalamak icin baglanti baklasindan onceki ve sonraki ilk zincir baklalarini beyaza boyariz.


Cenk Korsan'ın dediklerine genel olarak katılıyorum. Özellikle bu ek bakla mantığı ile zincirleri ayırabilme olayına özellikle hayran olduğumu belirtmek istiyorum. Keşke biz de teknelerimizde becerebilsek bunu...

Son olarak boyama ile ilgili bir tespit, son 5 yıldır tüm boyama, klips ve renkli kablo bağı tekniklerini şahsen bıraktım. Renkli sentetik ipten incelerimiz var. Yaklaşık 30-40 cm uzunluğunda sarkacak şekilde farklı renklerden işartelirin üzerine baklalar bağlıyorum. Gerektiğinde suyun içinde bile hemencecik yenilemek ve işe devam etmek mümkün. Boyamak için tekrar ser, kurusun, tekrar vira et dertleriyle uğraşmıyoruz...
Tabi en iyisi çalışan, kaliteli bir zincir sayacı...

Yatay ırgatlarda fenerlik kullanarak iş yapmaya katılıyorum. Açı filan çok önemli değil de ilk çapanın zincirini kenara alacak bir domuz tırnağı kilit veya bosa önemli. Nasıl uygulanacağı bayağı uzunca bir konudur, bu topiği daha fazla şişirmeyelim...
« Son Düzenleme: Mart 26, 2017, 20:33:41 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*
Ynt: Zincir Kaloma işaretleri
« Yanıtla #26 : Mart 26, 2017, 21:48:11 »
Mehmet kaptan,   açıklamalara emek verdiğiniz için teşekkürler...