0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

Çapa Ultra zincir galvanizli olunca malum ben de herkes gibi bir iki baklayı her sene kesip feda ediyordum.
Bu sene de bir bakla kestim. Lakin 10’luk zincirin sadece dış makyajının aslında bozulduğunu içinin ise pırıl pırıl olduğunu gördüm.
Acaba her sene değil de 2-3 senede bir bakla mı kessek??
Fotolar altta... Sizce?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. B.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #1 : Haziran 20, 2018, 00:55:19 »
Benim fikrim minimum 3 yılda bir gibi, ilk baklaya pas sökücü dökünce tertemiz oluyor, korozyon gözlenmiyor


*

    M. Ö.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2018, 07:57:09 »
Marketten alacağınız kezzap içinde birkaç saat bekletin. bol su ile yıkayın pırıl pırıl olduğunu göreceksiniz. üzerindeki paslı yapı yok olacak. Galvanizcilerin yaptığı da aynı işlem.


*

    N. D.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #3 : Haziran 20, 2018, 17:07:11 »
bu durumda kesmeye hic gerek yokmus gibi duruyor.

Kezzap?? denemek lazim.


*

    A. D.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #4 : Haziran 24, 2018, 00:44:29 »
ben sac teknemdeki eski pasları kazırken kezzap kullanıyorum ve cok faydasını gördüm.paslı bölgeye bolca sürüp yarim saat sonra bezle silin tertemiz celigi gorursunuz.

*

    Y. T.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #5 : Temmuz 03, 2018, 18:00:52 »
Peki sonrasında kezzap temizliği sonrası ilk kullanımda paslanma olmaz mı?
*

    A. Ç.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2018, 19:30:46 »
Paslanma metalin oksitlenerek pas haline gelmesidir. Asitlerle veya mekanik usulle pas temizlenebilir ama sorun ortadan kalkmaz. Paslanma bir kısım metali götürmüştür, yani metal incelmişitir.  Temizlendikten sonra incelen metal temiz görünse de en kısa sürede tekrar paslanacaktır, bu da metalin tekrar erimesi demektir. Başlangıçta gözle farkedilmese de zaman içinde incelme gözle görülür olacaktır.
*

    H. E.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #7 : Temmuz 03, 2018, 21:08:39 »
Sn.Çelenoğlu, bu durumda kaç yılda bir zincir değişmesi gerekli? ben 30 yıldır tekne kullanıyorum her yıl zincir tel fırça ile temizleniyor ve haklısınız gözle görünen arızalı baklalar ayıklanıyor ama hiç bir teknemde komple zincir değiştirmedim.
Selamlar.
*

    A. Ç.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2018, 21:27:38 »
Paslanmaz bir çapa kullanıyorsanız, paslanma dışında galvanik korozyon nedeni ile de özellikle çapaya en yakın baklalar tehdit altındadır. Zincirleri tekrar galvanizlemek işe yarar. bir diğer yöntem de çapaya yakın baklaları veya hangileri paslanıyorsa onları boyamaktır. Daysnıklı bir boya koruyucu olacaktır. Galvanik korozyon ve paslanma için ise zaman vermek çok kolay olmaz. Zincirin ve çapanın su içinde kalma süresi, metallerin galvanik gerilimleri gibi bir çok değişken devreye girer. Tel fırça ile temizlemek de temiz metsali ortaya çıkarsa da temiz metal daha çabuk korozyona uğrayacaktır. Çapaya yakın zincir baklaları her yıl kontrol edilmeli ve gözle görülür bir aşınma gözleneneler kesilip atılmalıdır.  Kontrollar sırasında zincirin ara baklalarında aşınma başlamışsa aşınma aşırı hale gelmeden tüm zincir değiştirilmelidir.  Galvanizi aşınmış bir zincir her türlü korozyona daha fazla uğrayacaktır.

Zincir dolabı genellikle ıslak bir ortamdır ve özellikle dibinde az da olsa su birikir. Bu bölgedeki zincir de kolay korozyona uğrayacaktır. Mümkün olursa zincirliğin dibine zinciri sudan uzak tutacak yükseklikte bir ızgara yerleştirmek işe yarar. Eskiden tekneler karada kışlarken zincirleri baştan bırakılır ve zeminde kalmaları sağlanırdı. Burada amaç tuzlu su etkisinden kurtulmaktı. Tekneler artık hemen hemen sürekli suda olduğuna göre, en azından uzun süreli tekne kullanılmayacaksa zincirliğin içine hortumla su tutmak fayda sağlayacaktır.
*

    H. E.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #9 : Temmuz 03, 2018, 21:33:04 »
Teşekkürler,
*

    H. E.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #10 : Temmuz 03, 2018, 21:34:43 »
Mantık su loçadan aksın, zincir üstte kalsın değilmi?
*

    A. Ç.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #11 : Temmuz 03, 2018, 22:09:56 »
Evet, delikler genellikle bir miktar yukarıda oluyor, bu nedenle su toplanıyor. Delik seviyesinin üstünde bir ızgara zincirin su ile ilişkisini keser, uzun süreli kullanılmadığında da tatlı su il yıkarsanız zincirin ömrü uzar.
*

    Y. T.

Ynt: Zincir, Galvaniz, Son Bakla, Korozyon Sorunsalı (Fotoğraflı)
« Yanıtla #12 : Temmuz 11, 2018, 23:12:30 »
Bende 15 metre çok paslı zincir var . Yenisi ile değiştireceğim bu hafta eskiyi de kezzap vs ile temizledikten sonra tinerle çok inceltilmiş antipas a daldırsam yedek olarak iş görürmü ?

Bu arada markette kezzap satıl Dığını bilmiyordum. Herhangi bir marka ile mi satılıyor?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi