0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    n. k.

Zımpara Çeşitleri
« : Nisan 19, 2013, 23:17:10 »
Evet, jelkota zarar vermeden dış boyanın nasıl kazıncağı olayını çözdüm. Haliyle jelkotu nasıl kazıyabileceğimi de. Olay seçilen zımparanın kağıdının hangi amaçla yapıldığında gizli.

 Oto boyacılarda satılan boyar maddesi beyaz olan zımpara kağıtları var, o zımparalarla jelkota zarar vermek için baya bir uğraşmak lazım. birde yapı marketlerde satılan ve milletin zımpara deyince ilk aklına gelen boyar maddesi kiremit kırmızısı olan zımpara kağıtları var. onlarla da  elinize dikkat etmezseniz çok rahat bir şekilde jelkota hasar verebilirsiniz.

yarın bu konuyu gösteren kapsamlı bir video çekmeyi planlıyorum. belki benim gibi hayatında eline zımpara kağıdı almamış kişilere bir yardımı olur.


*

    H. D.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #1 : Nisan 20, 2013, 13:20:01 »
Nuri korsanım Zımpara kağıdında "boyar maddesi" nasıl bir şeydir?


*

    n. k.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #2 : Nisan 20, 2013, 18:09:28 »
Hüseyin korsan, boyar madde kavramını kimyevi maddelerde özellikle ilaçla ilgili açıklamalarda okudum, ve oradan ödünç aldım. Sanayideki adı başkaysa uygunu ile düzeltiriz.
Boyar maddeden kastım zımpara kağıdına farklı markalarda olsa hakim olan renk. Misal bugün bittiği için sanayiden yine zımpara kağıdı almam gerekti ve bu sefer daha alıcı gözle baktım. Aşağıdakiler marka gözetmeksizin hepsinde amacına göre aynı renk hakim.

1) beyaz: araç boyalarını zımparalamak için kullanılıyor.
2) sarı : kaportaya çekilen macunu zımparalamak için kullanılıyor.
3) mor : plastik malzemeyi zımparalamak için kullanılıyor.
4) kiremit kırmızısı: demirdeki pası zımparalamak için kullanılıyor

Beyazı aldım ve kullandım, kırmızıyıda. Bugün tecrübe etmek için moruda aldım.  Sarıyı macun çektiğimde denemeyi planlıyorum. Kullandığım iki türde de kum numaraları aynı olduğu halde kum yoğunluğu ve dayanıklılığı farklı.
« Son Düzenleme: Nisan 20, 2013, 18:22:30 Gönderen: Nuri Kongur »


*

    H. D.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #3 : Nisan 20, 2013, 18:21:44 »
Doğrusunu söylemek gerekirse ben zımpara kağıtlarını ISLAK ve KURU diye ayrıldığını,tabi ayrıca üstündeki aşındırıcının boyutuna göre numaralandırıldığını zannediyordum,rengine göre görev ayrımı olduğunu bilmiyordum.
Unuttum bir de nerede kullanılacagına göre ağaç zımparası,metal zımparası,mermer zımparası gibi sınıflandırıldığını biliyordum.
Aydınlattığın için teşekkür ederim.


*

    n. k.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #4 : Nisan 20, 2013, 18:30:14 »
Hüseyin korsanım, ıslak ve kuru ayırımından benimde haberim var. Suya dayanıklı olduğu için su zımparası diye adlandırılan çeşidi sadece tabaka formunda gördüm. Benim bahsettiklerim daire formunda ve kullandığım makineye göre delikli. Delik olayıda yine gördüğüm kadarıyla boya tarzı şeyleri zımparalarken çıkan tozu içine çekip zımparaya eklenmiş bir haznede biriktirmek için var. Gerçi dışarı genede toz veriyor ama toz hanesini hergün boşaltıyorum oradan ve orada da hatırı sayılır bir toz birikimi var. Bu zımpara makinesinin seçimi bile başlı başına bir olaymış onu da gördüm.

*

    H. D.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #5 : Nisan 20, 2013, 18:36:34 »
Nuri korsanım bilgiler yanlıştır gibi hiç bir yorumum yok,zaten bu güne kadar tabaka zımpara dışında aldığımda olmadı.Ben makineye takacak olsamda levha alıp kendim kesiyorum. Aşındırıcının tozunu yok etmenin en güzel yolu yanına elektrik süpürgesi tutmak.
*

    n. k.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #6 : Nisan 20, 2013, 19:27:16 »
Allah allah haberim olmadan bir konum olmuş.
*

    n. k.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #7 : Nisan 20, 2013, 19:33:33 »
Ben yazarken konu bölünmüş, oraya yazdıklarımı buraya kopyalıyorum, o konu ilede irtibatlanmış olur böylece.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elektirik süpürgesi benimde aklımda ama , elektriği emaneten kullandığım için pek uygulanabilir değil. Kimyasal buhara karşıda koruduğunu iddia eden bir yarım yüz maskesi, gözlük ve bone ile bir nebze kendimi koruyorum. Bu işi profesyonel yapsaydım kesinlikle tam yüz maskesi alırdım. Yurt dışı kaynaklı videolarda adamlar eskiden kullanılan hava hortumlu dalgıç elbisesi tarzı bişey giyiyorlar.

Bizim buradaki balıkçı barınağında kimsenin umursadığı yok. Tekneleri ağaç olduğu için , el taşlamasına taktıkları demir zımparasıyla toz moz dikkat etmeden zımpara yapıyorlar.  Birde onların tekneleri ekseri 5-7 metre boylarında. Benimki 7.5 ama iki tane gövde olunca 15 metre yapıyor.

 El taşlaması ilk bakışta çok kuvvetli olduğu ve zımpara yapmaktan hiç anlamadığım için bana ürkütücü görünmüştü. Kazara zımpara ile tekneyi delerim diye korkmuştum. Şimdi anladımki devirli bir el taşlaması eksantirik zımparadan daha kolay işimi görürmüş. Zımpara yaparken yüzeyde farklı seviyelerde  aşındırmadan kaçınmanın yolu, olabildiğince büyük çapta zımpara kullanmaktan geçiyor.

Ben ilk zımparamı bir yapı marketten jcb marka almıştım. Zımpara çapı 125 mm ve arkası cırt tabanlı zımpara kullanıyor. Cırt cırtlı olduğu için bir kalıp halde alıp keserek kullanma imkanı yok. Baktım 5 tanesi 10-12 lira zımpara kağıtlarının. Sanayiye bakayım dedim, sanayide boyacının tekine girdim, adam bakıyo bakıyo 125 mm lik kağıt yok, olanlar hep 150 mm lik. 150 mm lik kağıt 1 lira 125 mm lik kağıt 2 lira. Yapı markete gidip 150 mm lik bir makina alayım dedim , oradakilerin tamamı 125 mm dewalt ve bosch dahil. Anlaşılan üretici firmalar ev tipi kullanıcıya ucuz makina pahalı kağıt satmaya karar vermiş dedim kendi kendime ,bilgisayarlarda kullanılan yazıcılar gibi. Neyse aldığımız makinayı iade edip sanayideki hırdavatçılara gittim. Orada da hep iyi markaların profesyonellere yönelik ürünü var. Misal bosch ev tipi 125 mm lik eksantirik zımparası 150 lira, prolara yönelik 150 mm lik makins 400 küsur lira.

Tipler bile çeşit çeşit. Bir göze sağlam gelen iri tipler var, genelde daha hesaplı, birde avuç içine alıp kullanabileceğin önden farklı açılardan tutulabilen saplılar var. Çeşit çeşit. Adam bu kadar seçeneğin arasında hele birde benim gibi acemiyse iyice bunalıyor yani.

Sonra tamamiyle tesadüfen bir tane buldum ve zımpara tabanı değiştirilebiliyor. Hem 125 mm lik tabanı var hem 150 mm lik tabanı.  Satıcı , kullanıcılardan bir şikayet gelmediğini söyleyince aldım. Kullanışlı bir makina. Teknede kullanılınca alttan üstten yandan çok farklı açılardan zımpara yapmak zorunda kalıyor insan. O koca makinalardan bir tane alsaymışım alttan yukarıya doğru yapmak zorunda olduğum işlemlerde hiç farkında olmadığım kaslarımı kullanıp geliştirmek zorunda kalacaktım ve dar yerlere makinayı sokamıcaktım ya da hareket alanım çok kısıtlanacaktı.

Zımpara kağıtları daha sonradan çıktı. Yok delikli, yok boya için beyaz renkli falan...

Onlar bir sonraki gönderide Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. P.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #8 : Nisan 20, 2013, 19:59:33 »
Aman celkota dikkat... Yoksa ciddi masraf çıkar..
*

    n. k.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #9 : Nisan 20, 2013, 20:17:53 »
vural korsanım, o endişe bende de vardı.o yüzden o kadar kıvranıp araştırmalara girişmiştim. şu ana kadar gördüklerim ve okuduklarıma göre o inanç bir şehir efsanesi. belki eskiden öyleymiş ama şu anda kimya sanayindeki yeni teknolojilerle üretilenlere göre çözüm kolaylaşmış ve ucuzlamış durumda.

konuyu detaylı bir şekilde ilgili konuda açıklayacağım.
*

    V. P.

Ynt: Zımpara Çeşitleri
« Yanıtla #10 : Nisan 21, 2013, 01:05:37 »
Valla burada bir teknenin celkotına indiler sonuçta 2000 TL. lik bir masraf çıktı.