Tarihini tam hatırlamıyorum ama galiba otuz yıl kadar önce idi.
Fotoğraflarda görünene çok benzer bir teknem vardı ve hemen hemen aynı işi, o zamanki malzemelerle yapmıştım.
Önce bütün bozuk yerleri temizleyip, basit polyester macun ile onardım. Bu gün olsaydı herhalde epoksi kullanırdım.
Sonra tecrübeli bir boyacının tavsiyesi ile, Çekomastik’i tiner ile inceltip sürülebilecek kıvama getirdim ve yüzeyin tamamına astar olarak sürdüm.
Bunun üzerine poliüretan beyaz boya sürdüm.
Kaymaz olmasını istediğim yerlere de biraz ton farkı ile beraber International’ın kaymaz boyasını sürdüm.
Benim beklentimi gayet iyi karşıladı ve yıllarca sorunsuz kullandım.
Bu gün daha iyi ve farklı malzemeler de olabilir.
Sadece bir noktada ciddi hata yaptım ve çok sıkıntı yaşadım.
Korumak istediğim yerleri oto boyacıları gibi en ucuz açık sarı renkli maskeleme bantı ile kapatmıştım.
Gece deniz kıyısında oluşan nem nedeniyle bantlar ıslanınca sökülmesi neredeyse imkansız hale gelmişti
Uzun zaman alabilecek yerlerde mutlaka, biraz daha pahalı olmasına rağmen mavi bant kullanın.
Bantın bütün yüzeyini tam olarak yapıştırmayın. Korumak istediğiniz taraftan bant genişliğinin 1/3 kadar kısmını bastırarak yapıştırın ama genişliğin 2/3 kadarını hemen hemen hiç bastırmadan serbest bırakın.
Boya kendini çektikten sonra, tam sertleşmeden, henüz esnekliği var iken bantı kaldırıp alın.
Belki birçok kişi bu incelikleri biliyor olabilir ama ben bilmiyordum ve sorun oldu.
Kolay gelsin.