0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

O kanatlardan kullanan yelkenlıleri paylaşmıştık bi zamanlar ,hele ki artık otomatik trim yapacak aletler geliyor ki kaptana düşen kurallara uymak, catışma ve guvenlik konuları kalıyor görünüyor.

Yani eğitim şart Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Mart 17, 2019, 10:57:18 Gönderen: Semih Sener »


*

    S. Ş.

Aynı mantıkla uçan  yelkenli yada  yelkenli uçak tasarımları var, bir gün yelkenli alırken uçan opsiyonlu alınıcak





*

    S. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O kanatlardan kullanan yelkenlıleri paylaşmıştık bi zamanlar ,hele ki artık otomatik trim yapacak aletler geliyor ki kaptana düşen kurallara uymak, catışma ve guvenlik konuları kalıyor görünüyor.

Yani eğitim şart Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Alet güzelmiş ,ama tramola işini biraz ağır yapıyor gibi geldi..
Nereden buluyorsun bunları,alttaki tasarımda iyiymiş..
« Son Düzenleme: Mart 17, 2019, 12:45:09 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    N. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uçaklardan anlayan birinin uçağın neden uçtuğunu bilmesi gerekir. Uçak kanadı yerine yelkeni koyduğunuzda yelkenli bir teknenin  neden gittiğini kolaylıkla görürsünüz.
,
Sayın Hocam , uçağı havada tutan kuvvet Bernioli prensibi bildiğiniz gibi , özetle kanat üstünün şekli üzerinden akan havayı kanat altına göre daha fazla sıkıştırarak , aynı hacimdeki havanın daha hızlı akmasına dolayısıyla kanat üstünde ,altına göre alçak basınç olmasına neden olur. Hava ve havanın içindeki cisim yüksek basınçtam alçak basınca doğru hareket edeceğinden bu kuvvet uçağı havada tutar , Hız arttıkça basınç farkı da arttığından kanatların kaldırma kuvveti de artar . Bu etkiyi yelken seyrine uyguladığımızda bence pupa ve apaz seyrinde nerdeyse Bernoili etkisi hiç olmayacak veya işe yaramayacaktır. Orsa seyrinde ise teknenin bayılma yönüne doğru bir Bernouli etkisi görülebilir , bundan bir miktar itme kuvveti elde edilse bile bayılmayı arttırıcı kuvvet de söz konusu , bence yelken seyrinde Bernauli ekisinden fazla rüzgarın itme kuvvetinden faydalanılıyor.


*

    S. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O kanatlardan kullanan yelkenlıleri paylaşmıştık bi zamanlar ,hele ki artık otomatik trim yapacak aletler geliyor ki kaptana düşen kurallara uymak, catışma ve guvenlik konuları kalıyor görünüyor.

Yani eğitim şart Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




2015 veya 2016 gibi lansmanını yaptı bunun Harken.  4 Yıldır  bir gelişme olmadı.  Buyuk ihtimalle çok iyi çalışmıyor. Yada her ortamda çalışmıyor.  Bir sorunu olmasaydı zaten belli ederdi kendini.

Yelkenin verimini, üzerine alıcı/verici takmadan sadece dümen, rota, rüzgar ve teknenin eğim değerinden çıkartarak hesaplamak verimli bir yöntem değil.  Yelkenin üstünde ne kadar çalıştığını belirten bir sensor olması lazım.  Nasıl tüyler bize yelkenin durumunu tam olarak bilgilendiriyor ise bu sistemde elektronik olarak yelkenden veri almalı. Onu çözdüklerinde tamam olmuş diyebiliriz.  Şimdilik sadece eldeki elektirikli vinçlere beyin takılan ara bir teknoloji. Enerji tüketiminide unutmamak lazım.

Ayrıca bence bu sistem tekne üzerindeki kullanıcının kullandığı vinçlerden bağımsız olmalı. İskotalar sonsuz olmalı. Bunun içinde tüm bildik sistemler ve düzen yeniden buna gore tasarlanmalı.  Bu kadar az talepli bir şey için bu kadar araştırma yapılıp para harcanır mı görücez bakalım.

Benim en umutlu oldugum sistemlerden biri Volvo IPS'lerin 36-40 feet ve üzerine yayılması ve standartlasmasiydi ama oda olmadı henuz. Bakalım gorucez. Nasıl ilerliyecekler.

Kolay Gelsin.

*

    A. Ç.

Geniş apaz ve pupada yelken paraşüt gibi hareket etse de rüzgarın daha başa yakın aldığı durumlarda yelken uçak kadandı gibi hareket eder. Rüzgar etkisi aynen kanatta olduğu gibi yelkeni düzlemi üzerinde kaldırır, bunu da bleşenlerine ayırırsanız, bir kısmı tekneyi yatırmaya ve yanal sürüklenmeye çalışırken diğer bileşen de ileri doğru bir hareket verir. Orsada yatırma ve yana doğru sürükleme etkisi, ileri götürme etkisine göre en fazladır, rüzgar açışı arttıkça ileri götürme etkisi artar.
*

    S. Ş.

Ruzgara karsı orsa gıderken itme olamaz, tamamen bernoli , cok azda yatırma kuvvetının bileşlesini kullanıyoruz, hayır itme var deniyorsa ben bilmiyorum konuyu...

Ruzgar acısı 30-90 yatırma kuvveti  artmaya başlıyor

90 dan sonra da ruzgar arkaya gectıgından  itme artmaya başlıyor

150-180 de yine yatırma azalıyor...

Ahmet abinin açıklması yerinde, orsa da itme kısmına takıldıgım için yazdım
« Son Düzenleme: Mart 17, 2019, 16:28:04 Gönderen: Semih Sener »
*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O kanatlardan kullanan yelkenlıleri paylaşmıştık bi zamanlar ,hele ki artık otomatik trim yapacak aletler geliyor ki kaptana düşen kurallara uymak, catışma ve guvenlik konuları kalıyor görünüyor.

Yani eğitim şart Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Alet güzelmiş ,ama tramola işini biraz ağır yapıyor gibi geldi..
Nereden buluyorsun bunları,alttaki tasarımda iyiymiş..


Haklısınız, sımdılık ilkel, ilerde yelken arabaları ve toru da vericek hale getirirler tahminim

*

    O. E.

İnovasyon bu demek zaten
Adım adım gelişecek, ticari hale gelecek...
İhtiyaç var demekki o yönde çalışmalar başlamış, prototipler yapılmış, ufak ufak günceleştirmeler,bazen tadikal değişimler   Hooop hayatımıza

Unulmamalı tüm İcatların temeli Tembelliktir....
Çok yakında
Makineler her işi yaptığında biz ne yapacağız diye sorgulanmaya başlayacaktır ....
İnsanlık her bakımdan kendini bitirmek için elinden geleni yapıyor
Bize yetişmez ama ....
Sonumuz hayır değil gibi
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnovasyon bu demek zaten
Adım adım gelişecek, ticari hale gelecek...
İhtiyaç var demekki o yönde çalışmalar başlamış, prototipler yapılmış, ufak ufak günceleştirmeler,bazen tadikal değişimler   Hooop hayatımıza

Unulmamalı tüm İcatların temeli Tembelliktir....
Çok yakında
Makineler her işi yaptığında biz ne yapacağız diye sorgulanmaya başlayacaktır ....
İnsanlık her bakımdan kendini bitirmek için elinden geleni yapıyor
Bize yetişmez ama ....
Sonumuz hayır değil gibi

Oktay kaptan sizde hafiften bir mandra filozoflugu sezinledim . Sevgiyle.
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnovasyon bu demek zaten
Adım adım gelişecek, ticari hale gelecek...
İhtiyaç var demekki o yönde çalışmalar başlamış, prototipler yapılmış, ufak ufak günceleştirmeler,bazen tadikal değişimler   Hooop hayatımıza

Unulmamalı tüm İcatların temeli Tembelliktir....
Çok yakında
Makineler her işi yaptığında biz ne yapacağız diye sorgulanmaya başlayacaktır ....
İnsanlık her bakımdan kendini bitirmek için elinden geleni yapıyor
Bize yetişmez ama ....
Sonumuz hayır değil gibi

Oktay kaptan sizde hafiften bir mandra filozoflugu sezinledim . Sevgiyle.

Ömer kaptanım
Bende kendimde öyle bir şeyler seziyorum,
Malum Ortalık sinirli insanlar ile  dolu kızdırmayalım
ÇOK SELAM