0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Iki tip yelkene gore


*

    A. Ö.

Muhtemelen öyle, haklısınız. Teşekkür ederim, ancak bununla ilgili katalogda herhangi bir açıklama ya da bilgilendirme bulunmuyor. Enteresan.


*

    O. E.

Genelde ayrı ayrı yapıyorlar ancak burada üst üste koymuşlar...


*

    M. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birkaç teknenin rüzgar performans grafiklerine bakarsanız göreceğiniz gibi,düşük rüzgarlarda orsa iyi performans verirken rüzgarın şiddetini arttırdığı durumlarda geniş apaz ciddi bir sürat sağlamaya başlıyor.

Doğal sonuç: Orsada zahiri rüzgar artarken pupada düşer. Bu yüzden hafif havada gerçek rüzgara yakın seyrederken zahiri rüzgar artışı avantaj sağlar. Çoğu tekne full arma 3 - 4 Beaufort aralığında tam performans verdiğinden apaz ve geniş apaz bu aralıkta daha yüksek hız getirir...


*

    M. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...

Fark ettiyseniz turuncular 80 dereceden sonra başlıyor, büyük olasılıkla balon bunlar (spinnaker ve gennaker).

*

    A. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...

Fark ettiyseniz turuncular 80 dereceden sonra başlıyor, büyük olasılıkla balon bunlar (spinnaker ve gennaker).

Evet ve mavi olanlarda 130 dereceden sonrasını göstermiyor. Hepsini geçtim, mavi neyi ifade eder turuncu neyi ifade eder insan bi bilgi notu koyar sağına soluna.
*

    A. Ö.

Bavaria ise Pupa seyrini hiç belirtmemiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bavaria ise Pupa seyrini hiç belirtmemiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kirmizi  olan  150 derece 8,4 equlibrium noktasi teknenin..

Yani o noktada downwind icin

ana yelken itme
Genova maximum bernouli
Salma ve tekneyi 150 derece gibi kic boylamindan maximum yelkene ters agirlik merkezini elde edersin diyor...

Bu rakam cok iyi diye biliyorum cunku alex thomsonun  gecen yilki vendee globe yarisi boyunca tek hedefi 150 ye oturtmakti ki salmasi hareketli ve balastli teknesi yaris teknesi...

Bu bavaria hangi modelse  gayet basarili


« Son Düzenleme: Mart 02, 2019, 20:46:14 Gönderen: Semih Sener »
*

    A. Ö.

Cruiser 46 modelinin orjinal katalog verileri bunlar.
*

    S. Ş.

Ek bilgi:

Nasil 30 derece orsada hizli gitmek kiymetli ise, 180 e yakin  hizli gidebilmekte kiymetlidir, 149 gayet iyi
*

    B. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 bunda konu açıklanmış. Balonlu ve balonsuz!
« Son Düzenleme: Mart 04, 2019, 21:43:08 Gönderen: Burak Köse »
*

    A. Ö.

Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
*

    B. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
Balonlu ve balonsuzun kesiştiği noktalarda balondan balonsuza veya balonsuz seyirden balona geçilmesi gerekeceğinden. Grafik, teknenin maksimum performansını göstermek için yapılmış sonuçta. Bunu sağlayan başka bir yelken seçeneği varken diğerinde ısrar edilmez düşüncesiyle olabilir
« Son Düzenleme: Mart 05, 2019, 11:34:18 Gönderen: Burak Köse »
*

    O. B.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
Balonlu ve balonsuzun kesiştiği noktalarda balondan balonsuza veya balonsuz seyirden balona geçilmesi gerekeceğinden. Grafik, teknenin maksimum performansını göstermek için yapılmış sonuçta. Bunu sağlayan başka bir yelken seçeneği varken diğerinde ısrar edilmez düşüncesiyle olabilir

Ok, haklısınız.
Ben ana yelken ve cenova ile standart yelken donanımında hız diyagramı olarak algılamıştım ancak bu bir nevi performans diyagramı olarak hazırlanmış gibi düşünmeli demek ki... Teşekkür ederim bilgilendirme için.


Orhan bey, ulaştığınız ve paylaştığınız diyagram benim merak ettiğim kısımları açıklıyor, bir teşekkürde size.

Saygılar.