0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yüzlerce yıllık tecrübe elbette önemlidir ama Fizik diye bir şey de var değil mi?

Evet duymuştum böyle bir disiplinin varlığını.

Lisans, yüksek lisans, doktora ve doçentlik aldığım disiplinle isim benzerliği olsa gerek. Biraz farklı biliyorum fiziği çünkü anlattığınızdan...


*

    M. Ç.

Soruya soru: parakete hızı mı, yoksa VMG mi?

Polar diyagrama bakmak lazım her halükarda. Beniz kız misal en çok 85 - 98 derece arası zahiri seviyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Hüseyin korsanın haklı olduğu yan pupa seyirde tekne ekseninde geniş apaza göre daha fazla itme gücü olacağı.
Yelken üzerine rüzgar basıncı ile gelen kuvvet teknenin seyir açısından bağımsız olarak p=0.613V2 eşitliği ile hesaplanır(Hava akımı için Bernouilli eşitliği yazılarak). p N/m2 cinsinden basınç, V ise m/s cinsinden rüzgar(zahiri) hızı.
Kuvvet ise F=pxA yani basınç ile alanın çarpımıdır. Ancak buradaki alan rüzgara dik gelen alandır. Bu nedenle pupa seyrinde yelkene daha fazla kuvvet gelir.
Ancak pupa seyirde tekne rüzgarı tam arkadan aldığı için zahiri rüzgar=gerçek rüzgar - tekne hızı olur.
Yani, tekne hareket etmezse yelkendeki kuvvet maksimum olur. Diyelim ki rüzgar arkadan 5 knot esiyor. Tekne 3 knot giderse zahiri rüzgar 2 knot hızına düşmüş olur ve kuvvet düşer. Tekne 5 knot hıza çıkarsa zahiri rüzgar sıfıra ve dolayısıyla (dalga vs ile) kuvvet sıfıra düşer ve yelken boşa çıkar tekne durur.
Geniş apazda da benzer durum oluşuyor ancak zahiri rüzgar hiç bir zaman sıfıra düşmez.
Aralarındaki ilişkiler lineer değil. Anladığım kadarıyla geniş apazda optimum bir durum oluşuyor.
« Son Düzenleme: Mart 01, 2019, 17:20:40 Gönderen: Orhan Barut »


*

    H. D.

Zahiri hız sıra gelince tekne belki bir an durur ama o an zahiri rüzgar artmış olacagından tekne yine hareketlenir yani gerçek rüzgarın hızına bağlı olark tekne belli bir hızda yoluna devam eder.


*

    H. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yüzlerce yıllık tecrübe elbette önemlidir ama Fizik diye bir şey de var değil mi?

Evet duymuştum böyle bir disiplinin varlığını.

Lisans, yüksek lisans, doktora ve doçentlik aldığım disiplinle isim benzerliği olsa gerek. Biraz farklı biliyorum fiziği çünkü anlattığınızdan...
Sizin yanınızda eğitim anlamında fukara kaldığım için artık beni hoş görün  halk agzı ile deyim yazdığım için.

*

    H. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hüseyin bey, bir önceki mesajımda çocuk gibi alınganlık yaptım, kusura bakmayın. Forumdaki gergin ortamdan mı etkilendim nedir. Moderasyon'dan mesajımı silmelerini istedim, fakat isteğimi görmediler sanırım.
Kusura bakılacak bir şey yazmadınız rahat olun.
*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zahiri hız sıra gelince tekne belki bir an durur ama o an zahiri rüzgar artmış olacagından tekne yine hareketlenir yani gerçek rüzgarın hızına bağlı olark tekne belli bir hızda yoluna devam eder.

Zahiri rüzgar gerçek rüzgar ile tekne hızının vektörel toplamı olduğu için 10 knot gerçek rüzgarda 5 knot hızla giden bir teknede Zahiri rüzgar orsa seyirde maksimum, pupa seyirde minimum olur.
Orsada zahiri rüzgar maksimum olur ama yelken alanı ile zahiri rüzgar arasındaki açı küçük olduğu için rüzgara dik gelen yelken alanı azdır ve tekneyi hareket ettiren kuvvet daha küçük olur.
Geniş apazdadoğru trimle  zahiri rüzgar yelkene dik gelebilir. Bu durumda tekne daha hızlı gider.
Pupada da dik gelir ama zahiri rüzgar düşüktür.
Bunları herhangi bir polar diyagramdan görmek mümkün.
« Son Düzenleme: Mart 01, 2019, 17:41:43 Gönderen: Orhan Barut »
*

    H. D.

Orhan korsanım şöyle diyebiliriz aynı hızda gitmek için pupa modunda apaz moduna göre daha küçük yelken alanı yeterli olur veya apazda tekneyi kımıldatmıyacak kadar hafif rüzgar pupada yelkenliyi yürütür
« Son Düzenleme: Mart 01, 2019, 17:53:40 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    A. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsanım şöyle diyebiliriz aynı hızda gitmek için pupa modunda apaz moduna göre daha küçük yelken alanı yeterli olur

Hüseyin Bey,
Orhan beyin anlattıklarından anladığım, sizin söylediğinizin aksine Pupa Seyrinde Apaz seyrinde ulaşılan hıza ulaşılamayacağı.
Yada kafam iyice patatese döndü
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

[youtube]/https://youtu.be/j67sxwqg3Iw[youtube]
*

    A. A.

*

    B. K.

Birkaç teknenin rüzgar performans grafiklerine bakarsanız göreceğiniz gibi,düşük rüzgarlarda orsa iyi performans verirken rüzgarın şiddetini arttırdığı durumlarda geniş apaz ciddi bir sürat sağlamaya başlıyor.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. T.

Bu konunun Külyutmaz Hüseyin abimiz tamam diyene kadar devam ettirilmesini ; Eğer makul sürede cevap vermez ise "tamam " demiş olduğu nun hazirun önünde tescili ile kapatılmasını talep ediyorum korsanlar . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. D.

mesaj 26 daki diagramlar nasıl okunuyor?Söz gelim alttaki şemada tekne diagramın neresinde ve  hangi yönde?
*

    A. Ö.

Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap