0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.154
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Iki tip yelkene gore
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Muhtemelen öyle, haklısınız. Teşekkür ederim, ancak bununla ilgili katalogda herhangi bir açıklama ya da bilgilendirme bulunmuyor. Enteresan.
Doğa ile uzlaşmaktır...
*
Genelde ayrı ayrı yapıyorlar ancak burada üst üste koymuşlar...
Ayu Çıkabiliio, Daş düşebilioo
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.492
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birkaç teknenin rüzgar performans grafiklerine bakarsanız göreceğiniz gibi,düşük rüzgarlarda orsa iyi performans verirken rüzgarın şiddetini arttırdığı durumlarda geniş apaz ciddi bir sürat sağlamaya başlıyor.

Doğal sonuç: Orsada zahiri rüzgar artarken pupada düşer. Bu yüzden hafif havada gerçek rüzgara yakın seyrederken zahiri rüzgar artışı avantaj sağlar. Çoğu tekne full arma 3 - 4 Beaufort aralığında tam performans verdiğinden apaz ve geniş apaz bu aralıkta daha yüksek hız getirir...

*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.492
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...

Fark ettiyseniz turuncular 80 dereceden sonra başlıyor, büyük olasılıkla balon bunlar (spinnaker ve gennaker).
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.. Elimde Beneteau Oceanis katalogu var, katalogda 41.1 icin aşağıdaki polar diyagram verilmiş. Mavi renkle verilmiş olanlar nedir, turuncu renkle verilmiş olanlar nedir bende bunu çözemedim...

Fark ettiyseniz turuncular 80 dereceden sonra başlıyor, büyük olasılıkla balon bunlar (spinnaker ve gennaker).

Evet ve mavi olanlarda 130 dereceden sonrasını göstermiyor. Hepsini geçtim, mavi neyi ifade eder turuncu neyi ifade eder insan bi bilgi notu koyar sağına soluna.
Doğa ile uzlaşmaktır...
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bavaria ise Pupa seyrini hiç belirtmemiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğa ile uzlaşmaktır...
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.154
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bavaria ise Pupa seyrini hiç belirtmemiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kirmizi  olan  150 derece 8,4 equlibrium noktasi teknenin..

Yani o noktada downwind icin

ana yelken itme
Genova maximum bernouli
Salma ve tekneyi 150 derece gibi kic boylamindan maximum yelkene ters agirlik merkezini elde edersin diyor...

Bu rakam cok iyi diye biliyorum cunku alex thomsonun  gecen yilki vendee globe yarisi boyunca tek hedefi 150 ye oturtmakti ki salmasi hareketli ve balastli teknesi yaris teknesi...

Bu bavaria hangi modelse  gayet basarili


« Son Düzenleme: Mart 02, 2019, 20:46:14 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Cruiser 46 modelinin orjinal katalog verileri bunlar.
Doğa ile uzlaşmaktır...
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.154
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ek bilgi:

Nasil 30 derece orsada hizli gitmek kiymetli ise, 180 e yakin  hizli gidebilmekte kiymetlidir, 149 gayet iyi
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Burak Köse

  • * Gezgin Korsan
  • 14
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Fishky , West İstanbul Marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 bunda konu açıklanmış. Balonlu ve balonsuz!
« Son Düzenleme: Mart 04, 2019, 21:43:08 Gönderen: Burak Köse »
Limanın nerede olduğunu bilmeyen denizci için rüzgârın nereden estiği fark etmez.
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
Doğa ile uzlaşmaktır...
*

    Çevrimdışı Burak Köse

  • * Gezgin Korsan
  • 14
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Fishky , West İstanbul Marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
Balonlu ve balonsuzun kesiştiği noktalarda balondan balonsuza veya balonsuz seyirden balona geçilmesi gerekeceğinden. Grafik, teknenin maksimum performansını göstermek için yapılmış sonuçta. Bunu sağlayan başka bir yelken seçeneği varken diğerinde ısrar edilmez düşüncesiyle olabilir
« Son Düzenleme: Mart 05, 2019, 11:34:18 Gönderen: Burak Köse »
Limanın nerede olduğunu bilmeyen denizci için rüzgârın nereden estiği fark etmez.
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.222
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Öner

  • * Gezgin Korsan
  • 88
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki balonsuzda 120 dereceden sonrasını neden vermiyor acaba ?
Balonlu ve balonsuzun kesiştiği noktalarda balondan balonsuza veya balonsuz seyirden balona geçilmesi gerekeceğinden. Grafik, teknenin maksimum performansını göstermek için yapılmış sonuçta. Bunu sağlayan başka bir yelken seçeneği varken diğerinde ısrar edilmez düşüncesiyle olabilir

Ok, haklısınız.
Ben ana yelken ve cenova ile standart yelken donanımında hız diyagramı olarak algılamıştım ancak bu bir nevi performans diyagramı olarak hazırlanmış gibi düşünmeli demek ki... Teşekkür ederim bilgilendirme için.


Orhan bey, ulaştığınız ve paylaştığınız diyagram benim merak ettiğim kısımları açıklıyor, bir teşekkürde size.

Saygılar.
Doğa ile uzlaşmaktır...