0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. D.

Yıllık Motor Bakımı Anketi
« : Nisan 25, 2021, 11:22:37 »
Selam,

Aslında anket formatında konu açacaktım, ama nereden açılıyor bulamadım.

Bu sene D2 -55 Volvo Penta motorumu servise mi bakım yaptırsam kendim mi yapsam bilemiyorum.
Bu konuda genel kanı, servisle, ustayla iyi ol, ileride bir şey olursa usta çözer yaklaşımı. Geçen sene saildrive keçesi contası vs.. herşeyi servisle yaptım. Sağlam da bir para ödedim. Bu sene herşey yolunda gidiyor, malum pandemi, boş zaman çok ve daha önce ilgilenmediğim şeyleri bile kendim yapar oldum. Youtube da izliyorum servis yapanları, o kadar komplike bir şey gibi görünmüyor. Yine bir düşüncem de eğer uzun seyirlere gidecek olursak, bilmediğimiz yerlerde usta arayacağımıza kendimiz en azından servisi yapabilmemiz yönünde.

Bu konuda tercihlerinizi merak ediyorum? Bu işleri kendi yapabilen var mı?
*

    O. G.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2021, 20:36:39 »
Mehmet Korsan,
Merhaba,
Ben teknedeki herşeyi ilk önce bir güzel kendim dağıtıyorum, toplayabildiğimi toplarım, toplayamadığımı da parası neyse verir ustaya yaptırırım diyorum içimden. Henüz toplayamadığım olmadı. Ama ustanın 2 saatte bitireceği işi ben  elimde parça kırk defa sanayiye gidip gelip kırk günde ancak bitirebiliyorum. Yorgunluğuma ve biten işi seyrederkenki keyfine paha biçilmez..

Tekneyi ilk aldığımda yağ su değişimi bahanesiyle bulunduğum yerde ünlü bir usta çağırmıştım. Amacım motoru bir dinlesin, ustasının gözüne çarpan aksaklıklar varsa söylesin halledeyim. Anahtar bırakmış, ben yokken gelip işleri halletmesi için anlaşmıştım. Ertesi hafta işi bitirdin dedi, parasını dükkanına uğrayıp bıraktım. Tekneye gittim.. Tuvaleti kullanmış, ana temizlenemiş.. Kapalı teknede bir hafta sıcakta durum fecaat.. Temizledim, havalandırdım. Seyre çıktım. İki saat sonra benim oğlan kanarada mazot kokusu var dedi.. Motor dairesinin kapağını açtım.. Tüm sintine bir karış mazot.. Kıyıya döndüm.. Aradım, hemen geldi.. Tamam hallettim dedi.. Ben de içimden iyi ustaya denk geldim, (tuvaleti temizlemiyor olsa da) işi hemen halletti diyorum.. Daha sonra sakin kafayla düşününce dank etti.. Meğer yakıt filtresini değiştirdikten sonra yakıt hattındaki havayı almak için  governörün girişindeki yakıt besleme borusunu gevşetmiş, ama daha sınra tam sıkmamış/ kontrol etmemiş. O dakka bastım kendime fırçayı.. Teknede tüm işler tarafımdan yapılacak! Anlamadığım ve denetleyemediğim hiçbir iş ben o işin önünü arkasını okuyup anlayana kadar hiçbir ustaya yaptırılmayacak!


*

    E. T.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2021, 12:05:46 »
Bu zamana kadar  bakım,tamir  vs. yapıp bozmayan ustaya bir defa rastladım. Umarım sizler benden daha iyi ustalarla karşılaşırsınız. Kendi işimizi kendimiz yapmaya devam. Bir videoda izlemiştim, " Teknenizin %90 tamir ve bakımını yapmıyorsanız o tekne sizin değildir." diyordu. Kısıtlı bütçelerle bu işi yapmaya çalışan arkadaşlar için tamir ve bakım işleri yapmak önemli. Parası bol, vakti az olanları tenzih ederek kolaylıklar diliyorum

*

    A. K.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #3 : Mayıs 03, 2021, 16:30:36 »
Teknenin yarım kalan  kalıbının tamamlanması , polyesterin dökülmesi dahil  Sadece motor montajı , line alınması ve direk dikilmesi hariç  teknedeki herşeyi kendim yaptım diyebilirim . Eskiler bilir kurbağalı derede dönme dolaplar falan vardı bende bir kulubeyi kiralayıp içine hızar, yatar vs koyup marangozluk işlerini yapmıştım .
O zamanlar Çok ünlü bir tekstil firmasının fabrika muduruyüm jilet gibi takım elbiseler iş çıkışı lunaparka gidip marangozluk  işi yapıyorsun. Zevke bak .

O günlerin tadı bambaşkaydı .
Öyle malzeme yok, bir tek karaosmanoglu var , internet de  dial up , zaten web siteleri de yok .Tekne işini de dosdogru  bilen usta yok. Elektrik tesisatı , gri , siyah ve tatlı su  tesisatları hep imalat.

Teknecilik bence 3 tip . 1-Tekneyle gezmek , 2-Teknede iş yapmak, ilgilenerek vakit geçirmek 3- Teknede oturmak keyif yapmak 

Hangi tip denizci olursanız olun nerede ne var ve ne işe yarar tekneyi muhakkak tanımak gerekir.
*

    S. D.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #4 : Mayıs 03, 2021, 16:56:28 »
Kendiniz yapmasaniz dahi yapilirken vakit ayirip ilgilenmek gerekiyor.

Hem bazi hatalar engellenebilir, hem bazi seyleri ogrenip tamir ve bakimi icin bilgi toplanabilir ama hic degilse her yer acilip dagilmisken teknede ne nereden geciyor, neyin altinda arkasinda ne var ogrenmek bir sonraki tamirin isini kolaylastiriyor.

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    A. K.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #5 : Mayıs 03, 2021, 17:06:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kendiniz yapmasaniz dahi yapilirken vakit ayirip ilgilenmek gerekiyor.

Hem bazi hatalar engellenebilir, hem bazi seyleri ogrenip tamir ve bakimi icin bilgi toplanabilir ama hic degilse her yer acilip dagilmisken teknede ne nereden geciyor, neyin altinda arkasinda ne var ogrenmek bir sonraki tamirin isini kolaylastiriyor.

Aynen, denizin ortasında ustadan telefonla yardım alırken tarifi anlayacak kadar bilmek yeterli diyelim . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B. A.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2021, 18:23:10 »
Ben rutin ve ağır bakımlarımı işin ustalarına bırakmayı tercih ediyorum. Ama sağolsunlar denizde başıma gelen sıkıntılarda Rıza İli kardeşimiz olsun, Ayvalık'tan Ahmet usta olsun hep yardımcı oldular.

Her işin bir uzmanı var diyorum...

Yolda kalmayacak kadar bilgi ve yedek parça bence yeterli. Nedir onlar? (aklıma gelenler):

- Yakıt filtrelerinin kontrolü ve değişimi
- Yağ seviyesinin kontrolü, gerektiğinde ilavesi
- Yakıt hattının tanınması ve olası problemlerin teşhisi
- Soğutma sisteminin su seviye kontrolü
- İmpeler değişimi
- Alternatörün kayış gerginliği ve düzgün çalışıp çalışmadığının kontrolü
- ... vs.

Onun dışında tabi teknenin elektrik, temiz su, pis su, ısıtma vs. gibi sistemlerinin de iyi kötü tanınması bilinmesi mümkünse ufak tefek arızalarına müdahale edilebilmesi lazım.


*

    M. D.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #7 : Mayıs 03, 2021, 18:58:48 »
volvo penta servisinden yağ filtresi, yakıt filtreleri, impeller, kayış, hava filtresi aldım. Motor yağını sadece castrol aldım.
yarın yağ çekme pompam geliyor, hafta sonu karantinada yaparım diye planlıyorum. açıkçası bu malzemeler bile 2500 tl tuttu. zaten 10 litre yağ alıyor motor. Hava filtrem parçalanmıştı, belki tekne suya indiğinden beri ilk kez değişti. Çok basit bir sünger parçasına 600 tl. verdim o biraz koydu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Servis gelse, belki bazılarını değiştirmezdi bilemiyorum.

*

    R. E.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #8 : Mayıs 04, 2021, 11:47:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
volvo penta servisinden yağ filtresi, yakıt filtreleri, impeller, kayış, hava filtresi aldım. Motor yağını sadece castrol aldım.
yarın yağ çekme pompam geliyor, hafta sonu karantinada yaparım diye planlıyorum. açıkçası bu malzemeler bile 2500 tl tuttu. zaten 10 litre yağ alıyor motor. Hava filtrem parçalanmıştı, belki tekne suya indiğinden beri ilk kez değişti. Çok basit bir sünger parçasına 600 tl. verdim o biraz koydu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Servis gelse, belki bazılarını değiştirmezdi bilemiyorum.



Sadece sizin motorunuz markasının değil, tüm motorlar için bakım malzemesinin (filtreler, impeller, kayışlar vd) fiyatları aşağı yukarı böyle..

Firmanın servis malzemesini alsanız pahalı, muadil ürünler kullansanız başka dert..

*

    M. D.

Ynt: Yıllık Motor Bakımı Anketi
« Yanıtla #9 : Mayıs 08, 2021, 20:33:27 »
Bugün itibariyle full motor bakımını bitirdim.

En son söylenecek şeyi baştan yazayım, 10 lt atık motor yağını Kuşadası Setur Marina da atık alıma teslim ettim.
180 TL tuttu. Ben 80 anlamıştım, kredi kartı  şifresini girerken bir de baktım 180. Sordum, 120 litreye kadar bu fiyat olduğunu bana söylediler.
Yani ben bir şey diyemiyorun artık, takdir sizin...


2. önemli konu, D2-55 için 10 litre gibi bir yağ isteniyor. Castrol turbomax yağ kullandım. Onun dışında her şey orjinal parçaydı. Ancak yağı
aldıktan sonra sonra da şunu gördüm, Castrolün piyasada inanılmaz çok sahtesi bulunuyormuş. Güvenilir bir yerden aldım ama yinede kafamda
biraz soru işaretleri kaldı. Castrolü iyi bir firma zannederdim. Adamlar bu sahte işine çözüm bulamamış. Youtube da sahteyi ayırt etmek için
kapakta yazı var diyor, benim aldığım 7lt şişelerde kapaklar değişmiş. Yazı yoktu umarım sahte değildir. İnternet sitesinde de ayırt etmek için
bir bilgi bulamadım.

Yine deneyimlediğim şeylerden biri, elimdeki aletler yetersiz kaldı. Filtreler aşırı sıkılmış, sökene kadar canımız çıktı, yağ filtresini delip, içine
tornavida sokup çekiçle vura vura çevirdik sonunda. Kayışı gevşetmek için vidalardan birini, yakıtın havasını almak için kullanılan vidayı yine zor
gevşettim. Bunları biraz daha insani seviyede sıktım. Şimdi alet takımına biraz eklemeler yapacağım. Bu arada havayı almak için neredeyse 2-3 kez pompalamam yetti. İzlediğim videolarda hep uzun uzun pompalamışlardı.

Ve son olarak, ilk 5 lt yağı şu küçük pompalarla çektim, 150 - 200 e satılan. Biraz zorlandım. Kalan 5 lt'yi şu kendinden hazneli pompayla
çektim, çok daha kolay oldu. Bizim motor gibi 9-10 lt çekecekseniz büyük pompa daha ideal.

Eminim seneye çok daha kolay olacak bu tecrübeyle. O kadar zor değilmiş ama açık söylemeli çok kolay da değil.