0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. S.

Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« : Nisan 23, 2019, 20:44:50 »
Merhaba Korsan Dostlarım,

Yeni bir tekne alma aşamasındayım ve tekneyi karada görerek tespitlerimizi yaptık. Yapılması gerekenler arasında ustamız aşağıdaki listeyi hazırladı.

* Teknenin 1 seneden uzun süredir alt bakımı yapılmadığından "1 kat astar ve 2 kat zehirli uygulanması"
* Su kesimi ,dümen palasına 3.kat zehirli uygulanması
* Bordo ve kıç aynaya pasta polih yapılması, salma bağlantı kontrolü
* Dümen yeke burç kontrolü ve hareketli bağlantı parçaların yağlanması
* Vanaların kontrolü ve yağlanması
* Kamaranın pasta polish yapılması

Teknemiz 10 mt Fiber Yelkenli (deteylarını inşallah atın aldıktan sonra paylaşacağım),  usta tarafından 8lt zehirli ve 2,5 lt astar / 3M pasta ve poliş

Tam bu bakım aylarında veya yakın zamanda bu tarzda veya buna yakın bir bakım yaptıran var ise ya da fikri olan var ise , değerli tecrübelerini ve fikirlerini paylaşmalarını rica ederim.

Teknenin karaya çekme ve kara park maraflarını hariç tutursak , bu bahsettiklerim için (malzeme önerisi / fiyat ve işçilik yaklaşık rakamları ile birlikte) deneyimlerini paylaşmalarını aciliyetle rica ederim.


*

    S. Ş.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2019, 20:55:17 »
tekneyı aldıgınızda yapılacak sıradan bakım adımları bunlar

Malzemeye yaptıracagınız  ustaya gore 1500-5000 tl arasi tutar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vanayi neyle yagliyacakmis  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap pek bi yaglayici yikayici geldi bu usta  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Borda guverte pasta cila olur, sizin kamaralar nasil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saka bi yana tekneyi alin, hangi marinaysa size yardimci oluruz o kismi daha kolay ,dert etmeyin

« Son Düzenleme: Nisan 23, 2019, 20:58:37 Gönderen: Semih Sener »


*

    R. E.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2019, 23:30:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

* Vanaların kontrolü ve yağlanması


Vanaların kontrolü tamam da "yağlanması" muhtemelen yanlış anlama.
Bir sorun tekne sahibine vanalar kaç yıllık diye. Bütçe uygunsa yolun başındayken trudesign ile tümünü değiştirip bir daha unutun su girişlerini ve vanaları..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknenin bakımı, sezona hazırlanması dışında motor sezon bakımını, elektrik sistemini kontrol edip tanımayı, hangi anahtar neyi açıp kapatıyor. Irgat bağlantısını filan öğrenin.. Bir de armaya bir göz atın, gerekirse suda ilgilenirsiniz.

Kolay gelsin.
Hayırlı olsun..
« Son Düzenleme: Nisan 23, 2019, 23:33:00 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    Ö. S.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2019, 00:17:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
tekneyı aldıgınızda yapılacak sıradan bakım adımları bunlar

Malzemeye yaptıracagınız  ustaya gore 1500-5000 tl arasi tutar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vanayi neyle yagliyacakmis  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap pek bi yaglayici yikayici geldi bu usta  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Borda guverte pasta cila olur, sizin kamaralar nasil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saka bi yana tekneyi alin, hangi marinaysa size yardimci oluruz o kismi daha kolay ,dert etmeyin



yağlama konusu yanlış anlama olabilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  kamara pasta polişten kasıt kamaranın dış tarafını kasdetmiş kendisi onu anlamayıp ben de sormuştum.



*

    M. Ö.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2019, 09:00:43 »
hayırlı olsun. Biran önce inşallah teknenize kavuşursunuz.
Semih korsanın dediği gibi " Saka bi yana tekneyi alin, hangi marinaysa size yardimci oluruz o kismi daha kolay ,dert etmeyin "
şayet tekne İstanbul'da ise Gezgin Korsana özel Yalova Setur marinada bakım kampanyası var.
çok uygun fiyatla bahsettiğiniz bakımları Kenan Ustaya yaptırabilirsiniz. alt boya ve polisaj işlemleri için kampanya fiyatları çok uygun. Üstelik Kenan usta bu konularda çok iyidir.

saygılar


*

    Ö. S.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2019, 12:00:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hayırlı olsun. Biran önce inşallah teknenize kavuşursunuz.
Semih korsanın dediği gibi " Saka bi yana tekneyi alin, hangi marinaysa size yardimci oluruz o kismi daha kolay ,dert etmeyin "
şayet tekne İstanbul'da ise Gezgin Korsana özel Yalova Setur marinada bakım kampanyası var.
çok uygun fiyatla bahsettiğiniz bakımları Kenan Ustaya yaptırabilirsiniz. alt boya ve polisaj işlemleri için kampanya fiyatları çok uygun. Üstelik Kenan usta bu konularda çok iyidir.

saygılar



Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için, ancak tekne güneyde o sebeple yaptırmadan getirmem pek mümkün olamayacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A. T.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2019, 21:53:26 »
Vanaları wurth ün menteşe falan resimli ambalajı olan yaglayiciyla içerden biri aç kapa yaparken dışardan sıkarak yeğliyorum.Yanlis bir uygula mi gereksiz mi sizce? Sizce kaç yılda bir vana değişimi yapılmalı?
*

    M. E.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2019, 22:00:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vanaları wurth ün menteşe falan resimli ambalajı olan yaglayiciyla içerden biri aç kapa yaparken dışardan sıkarak yeğliyorum.Yanlis bir uygula mi gereksiz mi sizce? Sizce kaç yılda bir vana değişimi yapılmalı?
Valla herhalde 10 yıldan sonra değişmeli. Ben geçen sene karaya alıp, karinasını boyayıp suya attıktan 1 hafta sonra pis su deşarj vanası bozuldu. Tekne sudayken değiştirmek pek riskli oldu, değmez. Herhalde özellikle pis su hattındaki vana daha çabuk bozuluyor muhteviyatı dolayısıyla?
*

    A. Ç.

Ynt: Yeni Tekne ve Bakımları Hk.
« Yanıtla #8 : Nisan 25, 2019, 22:24:59 »
Avrupa standardı su altı bağlantıları için 5 yıl garanti öngörüyor. Pieinç flanş ve paslanmaz çelik vana ikilisinin ömrü de sanırım bunu iki katını bulabilir. Özellikle pirinç bağlama parçalarınin içindeki ana bileşenlerden biri olan çinko galvanik korozyonla eriyor ve süngerimsi bakır bir flanş geride kalıyor. Bu parçaların her yöne ciddi bir yükü standartlara göre taşıması lazım ama, süngerimsi bir bakır flanş bu yükleri taşıyamaz, üzerine tük binmedikçe ayakta kalıyor ama en küçük bir darbede kırılma olasılığı yüksek, önerim azami 10 yılda bir bağlantı ve vanaların değiştirilmesidir, buna hortum ve kelepçeleri de dahil etmelisiniz. Pahalı olsa da bronz flanş ve vana (marin) kullanırsanız bu dertten kurtulursunuz. Çinko bildiğiniz gibi tutya adıyla kendisi eriyip diğer metalleri koruma amaçlı kullandığımız metaldir. Pirinç içindeki tutya da bakırı korurken kendisi eriyip gidiyor.