0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMehmet Cömert bey ;Size yerli akü ile ilgili bir bilgi vereyim.Mutlu Full Energy akülerini 4 yıl kullandım. Bu sene Nisan ayında 5. yıl olacak ve artık verimi düşmüş vaziyette. Yani, benim deneyimlerime göre Mutlu Full Energy akü servis aküsü olarak kullanılabilecek çok uygun sulu ve yerli bir akü seçeneğidir.Süreyya bey ,Benimde şu an ilgi odağımda ,mutlu full enerji sanırım deep cyle özellikleri taşıyor.O zaman zaten sıkıntı yok.Yıl içinde benim kullanımımda cyle sayısı fazla.Yerli akü deyince genelde ucuz sulu aküler kastediliyor genelde; Erol Şar ın yorumunda onu anladım.Marinada elektrikte kalma ,içinde ne kadar uzun süre li yaşam, kişi sayısı da çok etken akü ömrüne .Ayrıca 640 wp güneş panelleride var bu arada.Akü konusunda araştırdığımda AGM akülerin mevcut şarj sistemimize en yakın ,tüketim alışkanlığımıza inverter kullanımına uygun akü cinsi olduğunu öğrendim.jel aküler için şarj sistemim değişiklik gerekiyor .motor akülerim sulu olmak durumunda 6 yıl önce en uygun öneri AGM çıktı.
Mehmet Cömert bey ;Size yerli akü ile ilgili bir bilgi vereyim.Mutlu Full Energy akülerini 4 yıl kullandım. Bu sene Nisan ayında 5. yıl olacak ve artık verimi düşmüş vaziyette. Yani, benim deneyimlerime göre Mutlu Full Energy akü servis aküsü olarak kullanılabilecek çok uygun sulu ve yerli bir akü seçeneğidir.
Alper korsanım.Akü bağlantıları , kutup başları kontrol edildi. İlk günki gibi.Kısa devre, kaçak testleri;Yüksüz , yük altında , ayrıca sigortalar teker teker devre dışı bırakılarak, seyirde, marinada , akılmıza gelen tüm kombinasyonlarda yapıldı. Bi şey çıkmadı.Benim aklımın asıl ermediği özellikle;Aynı koşullarda , paralel olarak kullanılan 4 akünün nasıl olurda test cihazında çok farkı değerler (yanış bilmiyorsam gerilimler) vermesi. 634,239, 236, 68 ? En az değeri veren akü bağlantı sıralamasında 1. Sıradaki Akü de değil. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?Akülerin içerisinde sülfrik asit vardır ve ısındıkları zaman çıkardıkları gaz saf hidrojen değil hidrojen sülfattır. Herkes hydrojen çıkardığını sanıp amaaan ne olacak diye düşünür ama hidrojen sülfat bir yanıcı ve patlayıcıdır. İkincisi soluduğunuz sürece yaşam kalitesini düşürür. Baş ağrısı ve halsizlik yapar. Uyurkende yorgun kalkmanıza neden olur uyku kalitesini düşürdüğü için. Biz sürekli bekleyen ve ya kullandığımız aküleri şarj edip tuttuğumuz için ofiste bazı günler baş ağrısından duramazdık. Ofisten çıktığımda idmana gitmek istemezdim. İdmana gidersemde yüklenemezdim kaslarım titrediği için.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?
Akü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?Akülerin içerisinde sülfrik asit vardır ve ısındıkları zaman çıkardıkları gaz saf hidrojen değil hidrojen sülfattır. Herkes hydrojen çıkardığını sanıp amaaan ne olacak diye düşünür ama hidrojen sülfat bir yanıcı ve patlayıcıdır. İkincisi soluduğunuz sürece yaşam kalitesini düşürür. Baş ağrısı ve halsizlik yapar. Uyurkende yorgun kalkmanıza neden olur uyku kalitesini düşürdüğü için. Biz sürekli bekleyen ve ya kullandığımız aküleri şarj edip tuttuğumuz için ofiste bazı günler baş ağrısından duramazdık. Ofisten çıktığımda idmana gitmek istemezdim. İdmana gidersemde yüklenemezdim kaslarım titrediği için. Akülerden çıkan gaz hidrojen sülfat olsaydı sulu bakımlı akülere sadece saf su ilave etmek yerine sülfirik asit ilavesi de gerekirdi. Halbuki sulu akülere sadece saf su ilave edilir.Aküler piyasada söylenenlerin aksine zehirli gaz çıkartmazlar. Akülerden çıkan gaz hidrojendir. Hidrojen zehirli değildir ama yanıcıdır. Ortamda yüksek oranlara çıktığında; ortamdaki oksijen oranı düşeceğinden dağcıların yüksek rakımlı dağlarda oksijen azlığı nedeniyle yaşadıklarına benzer baş ağrısı ve bayılma benzeri etkiler görülür.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?Akülerin içerisinde sülfrik asit vardır ve ısındıkları zaman çıkardıkları gaz saf hidrojen değil hidrojen sülfattır. Herkes hydrojen çıkardığını sanıp amaaan ne olacak diye düşünür ama hidrojen sülfat bir yanıcı ve patlayıcıdır. İkincisi soluduğunuz sürece yaşam kalitesini düşürür. Baş ağrısı ve halsizlik yapar. Uyurkende yorgun kalkmanıza neden olur uyku kalitesini düşürdüğü için. Biz sürekli bekleyen ve ya kullandığımız aküleri şarj edip tuttuğumuz için ofiste bazı günler baş ağrısından duramazdık. Ofisten çıktığımda idmana gitmek istemezdim. İdmana gidersemde yüklenemezdim kaslarım titrediği için. Akülerden çıkan gaz hidrojen sülfat olsaydı sulu bakımlı akülere sadece saf su ilave etmek yerine sülfirik asit ilavesi de gerekirdi. Halbuki sulu akülere sadece saf su ilave edilir.Aküler piyasada söylenenlerin aksine zehirli gaz çıkartmazlar. Akülerden çıkan gaz hidrojendir. Hidrojen zehirli değildir ama yanıcıdır. Ortamda yüksek oranlara çıktığında; ortamdaki oksijen oranı düşeceğinden dağcıların yüksek rakımlı dağlarda oksijen azlığı nedeniyle yaşadıklarına benzer baş ağrısı ve bayılma benzeri etkiler görülür. Dora sağlam bir örnekleme ile müdahil olur bu gaz ve baş ağrısı ilişkisine. Damar kesisi vs gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAkü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz. Akülerin çıkardığı zehirli gaz nedir ?Akülerin içerisinde sülfrik asit vardır ve ısındıkları zaman çıkardıkları gaz saf hidrojen değil hidrojen sülfattır. Herkes hydrojen çıkardığını sanıp amaaan ne olacak diye düşünür ama hidrojen sülfat bir yanıcı ve patlayıcıdır. İkincisi soluduğunuz sürece yaşam kalitesini düşürür. Baş ağrısı ve halsizlik yapar. Uyurkende yorgun kalkmanıza neden olur uyku kalitesini düşürdüğü için. Biz sürekli bekleyen ve ya kullandığımız aküleri şarj edip tuttuğumuz için ofiste bazı günler baş ağrısından duramazdık. Ofisten çıktığımda idmana gitmek istemezdim. İdmana gidersemde yüklenemezdim kaslarım titrediği için. Akülerden çıkan gaz hidrojen sülfat olsaydı sulu bakımlı akülere sadece saf su ilave etmek yerine sülfirik asit ilavesi de gerekirdi. Halbuki sulu akülere sadece saf su ilave edilir.Aküler piyasada söylenenlerin aksine zehirli gaz çıkartmazlar. Akülerden çıkan gaz hidrojendir. Hidrojen zehirli değildir ama yanıcıdır. Ortamda yüksek oranlara çıktığında; ortamdaki oksijen oranı düşeceğinden dağcıların yüksek rakımlı dağlarda oksijen azlığı nedeniyle yaşadıklarına benzer baş ağrısı ve bayılma benzeri etkiler görülür. Mehmet bey akülerin içerisindeki su zamanla kaybolup gittiği için ve asit seyrelti oranı yükseldiği için saf su eklersiniz bu doğru. Ama suyla birlikte içerisindeki asitte belli bir yerden sonra kaybolur. Ee nereye gitti bu asit.Buharlaştı ve sizde bunu soludunuz. Dikkat ederseniz bakımlı akülerinde belli bir dolum sayısı var. Yoksa sonsuza kadar kullanırsın aküyü. Boşaldıkça saf suyu eklersiniz hooop aynı kapasitede kullanırsınız içerisinde sülfrik asit yokmuş gibi. Yani dediğimi çürütmeye çalışıyorsunuz ama bari biraz araştırıp okuyup dediklerimi çürütün. Şu akü işini öğrenebilmek için gecemi gündüzüme verdim okumadığım makale vs kalmadı bana köşebaşındaki akücü muamelesi yapmayın. Size mutlu ile diğer yabancı akülerin kullandığı valflerin bile farkını anlatabilirim. İnternet dediğiniz geniş bir mecra ve her bilgiye ulaşabilirsiniz. Yanlış bilgiye de ulaşabilirsiniz. Ama akademik bilgilerede ulaşabilirsiniz. Haa yok bana bişey olmaz diyorsanız siz devam edin bakımlı akü alın doldurup doldurup kullanın. Ne gerek var AGM ye falan. Bunlar hep para tuzakları zaten. Akü firmaları yeni teknoloji geliştirip kalitelerini arttırmak için boşu boşuna milyonlarca dolar harcayıp Arge yapıyorlar.