0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mehmet Cömert bey ;Size yerli akü ile ilgili bir bilgi vereyim.Mutlu Full Energy akülerini 4 yıl kullandım. Bu sene Nisan ayında 5. yıl olacak ve artık verimi düşmüş vaziyette. Yani, benim deneyimlerime göre Mutlu Full Energy akü servis aküsü olarak kullanılabilecek çok uygun sulu ve yerli bir akü seçeneğidir.
Bendede 4 adet Bosch L6 115A Deep Cycle AMG var yer olarakta benim kullanim alanina tam uydular cünkü 100am lik akülerin boyutundalar328x172x234mm 34kg agirlik2 sezon toplam 14 hafta kullandim daha simdilik iyiler ama dedigim gibi Temmuz 2017 de taktirdim, yaza 2 senelik olacaklar.Eski sulu aküler ilen calistiramadigim (sigorta atiyordu) su isiticiyi bu aküler ilen calistirabiliyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBendede 4 adet Bosch L6 115A Deep Cycle AMG var yer olarakta benim kullanim alanina tam uydular cünkü 100am lik akülerin boyutundalar328x172x234mm 34kg agirlik2 sezon toplam 14 hafta kullandim daha simdilik iyiler ama dedigim gibi Temmuz 2017 de taktirdim, yaza 2 senelik olacaklar.Eski sulu aküler ilen calistiramadigim (sigorta atiyordu) su isiticiyi bu aküler ilen calistirabiliyorum.Nedim abi demek ki voltaj düştüğü için inverter daha yüksek akım çekiyordu bu nedenlede sigorta atıyordu. Tavsiyem inverter besleme kablosunu kalınlaştırman. Şu andaki aküler güçlü olduğu için tutuyor voltajı ama söyliim kablon biraz ince kalıyor olabilir.
Alper bey, şunu diyebilirmiyiz deepcycle Agm aküler fiyat performans açısından ve dayanıklılık açısından en ideal akülerdir diye.yani hangi marka olursa olsun en azından agm deepcyle olsun.yaklaşık iki yıldır victron agm deepcyle akü kullanıyorum son derece memnunum.hatta aküler 10 ay şarjsız durumda bekledi,normal akü olsaydı çoktan çöp olmuştu.ama bunlar taş gibi sağlam çıktı.
Alpercigim, zaten seni nasil tekneye davet ederim de caktirmada akülere bir bak derim diye düsünüp duruyorum.Valla ben amatör alarak bir seyler yapiyorum ama bilgi eksikligi cok tabi, zamaninda cok cektim enejsisizlikten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yaponun icin teknede gercekten wat hesabi yapmak istemiyorum, herseyimi calisirmak istiyorum, nerji bitmesi cok beter bir olay.Insallah seneye yazdan itibaren teknede cok daha fazla zaman gecirecegim o zaman bu akülerde 3 yasinda olacak.Sana da danisip ya Lithium-ion battery taktiracagim, yada optima falan alacagim.BowThruster icin bende takili olan Optima kirmizi senin dedigin gibi 2x50am imisler yani 100am degillermis. Optimada akü üstü kablo baglanti yerindeki Plastik koruyucu kapak sicaktan erimis, artik nasil asildiysam BowThrustere Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSayet Lithium-ion battery alirsam birde elektrikli ocak alacagim, gazda anternativ olarak.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBendede 4 adet Bosch L6 115A Deep Cycle AMG var yer olarakta benim kullanim alanina tam uydular cünkü 100am lik akülerin boyutundalar328x172x234mm 34kg agirlik2 sezon toplam 14 hafta kullandim daha simdilik iyiler ama dedigim gibi Temmuz 2017 de taktirdim, yaza 2 senelik olacaklar.Eski sulu aküler ilen calistiramadigim (sigorta atiyordu) su isiticiyi bu aküler ilen calistirabiliyorum.Nedim abi demek ki voltaj düştüğü için inverter daha yüksek akım çekiyordu bu nedenlede sigorta atıyordu. Tavsiyem inverter besleme kablosunu kalınlaştırman. Şu andaki aküler güçlü olduğu için tutuyor voltajı ama söyliim kablon biraz ince kalıyor olabilir.Kablo ince geliyor ise zaten kablo ısınıyordur , ısınmıyor ise sıkıntı kabloda değildir.
Akü tipini kullanıcı profili belirler kapasitesini ise profil+donanım. 1. Redresör eski tip, sıcaklık sensörsüz ve akü tipi seçilemiyorsa değiştirilmeli, 2- Alternatör için akıllı ve kayıpsız izolatör ya da regülatör kullanılmalı tek bir yer bile şarj ediliyorsa. Neden derseniz diot izolatör voltaj kaybı yaşatır. Atıyorum 14.6 girerse 13.6 çıkar. Aküler hızlı şarj olmaz. Onun dışında akü tipine göre voltaj vs ayarı yapmaz sıcaklık kontrolü yapmaz allah ne verdiyse basar. Teknede yoğun olarak inverter kullanıyorsanız isterseniz 1000A akü kapasiteniz olsun Jel kullanmak doğru değildir. jel dediğiniz ürün jöle. Evde meyve salatası yaptığınızdan çok bir farkı yok. Isınırsa su olur fiziksel özelliğini kaybeder. Soğuduğu zaman yeniden düzelir ama arka arkaya yaptığınız zaman kapasite kaybı dışında bozulurda. En iyisi hangisi mi Deepcycle AGM. Her yüke dayanır. Isınsın soğusun istersen %80 kullan kendini toparlar. Odyssey al hayatın kurtulsun. %80 kullanırsan 400 cycle verir. hiç bir clasic akünün veremeyeceği CCAyı verir. istersen serviste kullan. Özelliği bir sürü ince plaka ancak araları çok dar ve sık olduğu için içerisinde en yakın rakibine göre %10 daha fazla kurşun olması. O nedenle servis aküsü gibi de kullanılabiliyor start aküsü içinde. Outdonun en büyük avantajı 500 saat kullandıktan sonra kapasite kaybı yaşarsanız su ekleyerek yeniden kullanabiliyor olmanız. Kapalı sulu ya da açık sulu akü yaşam alanında kullanılacaksa havalandırma yapılmalı sağlık açısından önemli. Aküyü koltuk altına yatak altına koyuyorsunuz sonra kullanırken ya da şarj ederken üstüne oturup çıkardığı zehirli gazı soluyorsunuz.