0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 781
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #15 : Şubat 21, 2019, 10:38:47 »
Balık avındayken havanın birden bozulması ve kaçmakta geç kalmam nedeniyle zor anlar yaşamıştım . Burnu Trabzon yat limanına çevrili tekneme ( o tarihte inşaatı yeni bitmiş yat limanına bağlıyordum ,işletmeci yoktu) kıç taraftan vuran dalgalar motorun üzerindeki eksoza kadar ulaşıp cas cuss sesler çıkarıyor , su aldığımı batabileceğimi düşünmeme neden oluyordu . Bir ara motor stop ederse de duman oldum diye düşündüm ki gerçekten öyle , teknedeki küreklerle mendireğin kayalarından kurtulmama imkan yoktu ... Nitekim limana girdim ve girer girmez de motor durdu . Plastik bir çuval pervaneye sarılmıştı , 100 metre gerideyken bu olsaydı kesin kayalıklara bindirmiştim . Yedek güç her zaman iyidir.
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 304
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #16 : Şubat 21, 2019, 10:46:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efe kaptan , yelkenli tecrübem sıfır ama çocukluğumuzdan beri balıkçı kayıklarının yakınında , içinde olduk zaman zaman . Yelkenlide yer sorunu , ağırlık dağılım sorunu gibi bir çok sorun var farkındayım siz hep markalı teknelerin motor bölmelerini düşünüyorsunuz ,bunlara olmayabilir ama gözünü karartmış eline sprali alıp tekneye girmiş bir usta için ikinci motor takılamayacak tekne olmaması lazım . Yani kıçtaki yatak odalarını darlaştırırsınız biraz , orijinalliğini bozarsınız ama olur.
Forumda bir kaç çift motor tekneden bahsedildiğini duymuştum .
Sanırım çift motor , ahşap custom yelkenlilerde daha fazla uygulanmış , ayrıca şimdi Beneteauya çift motor istiyorum deyip , bedelini kabul ettiğiniz takdirde "yok biz takamayız" diyeceklerini de hiç zannetmiyorum.
Tabiki imkansız değil Nevzat Korsanım. Sadece çok kullanışlı bir şey olamayacağını ima etmiştim. Pek uygulanmışlığı da yok gördüğüm, bildiğim kadarı ile. Lakin kafaya kotduktan sonra yeterli maddi imkanlar varsa 2. motor güverteye, baş üstüne bile konur. Demek istediğim gerek dinghy motoru ile gerekse 2. bir kıçtan takma motor ile kıç aynaya bir braket bağlayarak çok daha kolay çözülemez mi bu problem ? Siz ne dersiniz?
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.604
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #17 : Şubat 21, 2019, 10:48:47 »
Ya yedek motor da bozulursa??   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Sonu yok bunun arkadaşlar...
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.282
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #18 : Şubat 21, 2019, 10:52:13 »
Bir diğer alternatif de hidrolik pompayı motor çıkışına bağlayıp, hidrolik bir motoru, karinada omurga hattına bağlamak da çözüm olabilir. Motoru istediğiniz yere koyarsınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 304
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #19 : Şubat 21, 2019, 10:53:17 »
Bakımı yapılmış motorların bozulma ihtimali atıyorum %5 ise 2 sinin aynı anda bozulma ihtimali %0,25 e kadar düşer. Bu olasılık yeterince düşük seviyeye çekilince ihmal edilebilir hale gelir gönlümüz daha rahat olmaz mı Murat Korsanım?
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2019, 11:01:59 »
Denizcilikde gelişmiş ülkelerde 10 m altı yelkenli teknelerin çoğunda kullanılan motor , ancak tekneyi liman ağzından alıp pontona yanaştıracak ve avara edecek ebatlardadır. Hatta motorsuz yelkenli sayısı da oldukça fazladır.

Tamam , bizim ülkemizde rüzgar rejimi o kadar iyi değil ama  ; Yelkenli bir  teknede motoru o kadar abartmamamız lazım arkadaşlar. Asıl motoru yelken olan teknenin doğası na aykırı olur bu durum.

Motor yatta üç motor daha iyidir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 11:11:10 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.282
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #21 : Şubat 21, 2019, 11:57:06 »
Motorların yelkenli teknelere takılması ile motorlar auxiliary yani yardımcı adıyla anılmaya başlandı, amaçları, liman giriş çıkılarında kullanılması idi. sonradan motorların, su pompası, soğutma gibi amaçlarfa da hizmet edebildiği görüldü, bu hizmet doğrudan olabileceği gibi elektrikle de sağlanıyordu. Yardımcı'lar bu tür hizmetleri de karşılayabilmek için biraz daha beygirli takılmaya başlandılar.  Şimdiki teknelerde ise teknenin gövde hızına erişebileceği kapasitenin çok üstünde motorlar takılıyor. Eskiden 18-27 Hp motorlar çok büyük sayılırken artık 60-80 Hp küçük gibi düşünülüyor. Aslında büyük motor tekneyi daha hızlı götürmez, sadece baştan gelen rüzgar ve dalgada tekne gövde hızında kalmasını sağlar. Akıntıda ise bir yararı hemen hiç yoktur, çünkü motor gücü akıntının içinde çalışan pervaneye gitmektedir. Buna karşılık pervaneler motor gücünün yaklaşık %80'i civarında azami hızı verebilecek gibi hesaplanırlar. aynı hıza çıkabilmek için çok daha küçük bir motorla, hızdan feragat etmeden, daha az yakıt tüketebilecekken aynı işi daha fazla yakıt tüketerek yapıyoruz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #22 : Şubat 21, 2019, 13:03:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorların yelkenli teknelere takılması ile motorlar auxiliary yani yardımcı adıyla anılmaya başlandı, amaçları, liman giriş çıkılarında kullanılması idi. sonradan motorların, su pompası, soğutma gibi amaçlarfa da hizmet edebildiği görüldü, bu hizmet doğrudan olabileceği gibi elektrikle de sağlanıyordu. Yardımcı'lar bu tür hizmetleri de karşılayabilmek için biraz daha beygirli takılmaya başlandılar.  Şimdiki teknelerde ise teknenin gövde hızına erişebileceği kapasitenin çok üstünde motorlar takılıyor. Eskiden 18-27 Hp motorlar çok büyük sayılırken artık 60-80 Hp küçük gibi düşünülüyor. Aslında büyük motor tekneyi daha hızlı götürmez, sadece baştan gelen rüzgar ve dalgada tekne gövde hızında kalmasını sağlar. Akıntıda ise bir yararı hemen hiç yoktur, çünkü motor gücü akıntının içinde çalışan pervaneye gitmektedir. Buna karşılık pervaneler motor gücünün yaklaşık %80'i civarında azami hızı verebilecek gibi hesaplanırlar. aynı hıza çıkabilmek için çok daha küçük bir motorla, hızdan feragat etmeden, daha az yakıt tüketebilecekken aynı işi daha fazla yakıt tüketerek yapıyoruz.

👍
*
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #23 : Şubat 21, 2019, 13:50:03 »
çok güzel fikir ve tecrübeler edindim. Merdivene aparat takma çok aklıma yattı. Herkese çok teşekkürler.
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.604
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #24 : Şubat 21, 2019, 14:55:26 »
Ben yelkenlerimizin zaten yedek motor olduklarını düşünüyorum. 2016'da çok dalgalı bir seyrimde filtre sıkıntısı yaşayınca, Şarköy'e orsalayarak 8 mil gidip içeri girmiştim...

Dünyayı dolaşan teknelerin hiçbirinde yedek motor görmedim. Bence motor için biraz bilgi sahibi olmak (basit tamirler için), yedek parça bulundurmak yeterli. Çok zorda kalınırsa dıştan takma motor braketi yapılabilir, motor kullanılabilir ama 6-7 ton bir teknede 8-10 bg bir motor bence sadece rüzgarsız havalarda iş görür, dalgada zaten pervane dışarı çıkacaktır...

« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 14:57:08 Gönderen: Murat Ayduk »
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 781
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #25 : Şubat 21, 2019, 15:25:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Atacağım Takama yedek bir motor !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap