0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« : Şubat 20, 2019, 11:36:49 »
Merhaba Arkadaşlar,

Forumda aradım ama bulamadım, daha önce konusu geçtiyse kusura bakmayın.
Beneteau Oceanis 321 yelkenli teknem ile yapmak istediğim uzun seyirlerde motor bozulma ihtimaline karşı, yedek dıştan takma motor bulundurma ile ilgili bir düşüncem var. Botumun motoru 2 beygir olduğundan onu kullanamam.

Tekne motorum Volvo Penta 29 beygir.   Deniz ortasında buna birşey olması durumunda 8-10 beygirlik bir dıştan takma motoru kıçtan takıp karaya ulaşabilmek istiyorum. Bununla ilgili bilgisi olan var mı ?  Motoru takmak için ayna veya braket nasıl ve nereye konumlandırılabilir.

Tecrübesi ya da fikri olanların paylaşmalarını rica ederim. Teşekkürler.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #1 : Şubat 20, 2019, 12:00:01 »
Yelken kullanmadığınıza göre hava sakin demektir.
Yeterli benzininiz varsa, botunuz ve 2 hp motorunuz sizi en yakın limana çeker Marmara ve Ege de .
Diğer denizler de rüzgar bekleyin .
Ben olsam masrafdan kaçar böyle yapardım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not:  Tekneyi bota , teknenin baş tarafından botun kıç aynasinin iki yanina doğru halatı sapan yaparak bağlayın , aksi takdirde ilk çekme anında bot  sağa sola kaçarak zorluk çıkarır.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2019, 12:02:40 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #2 : Şubat 20, 2019, 12:09:26 »
Kıçtaki yüzme merdiveninize bağlanabilecek bir ayna yaptırabilirsiniz. Merdiven açıldığında ayna dışına bağlanır, motoru da ona takarsınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #3 : Şubat 20, 2019, 12:15:54 »
Bende 33 feet bir tekne var. Botun 3,5 beygirlik motorunu takabilmek için arka merdivene çok basit bir aparat yaptım. Sabit değil, merdiveni açıp düşey duran merdivenin boru deliğine takıyorum. Çok basit ama işe yarıyor. 2-3 knot hız yapabiliyor. Az rüzgara karşı limana girme denemesi yaptmıştım, gayet başarılı oldu. 2 beygirlik motor manevra yaptırabilir mi bilmiyorum denemek lazım.

Videosu da var ama yükleyemedim.

*
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #4 : Şubat 20, 2019, 12:22:28 »
        2.9 MB    yedek.jpg                  Check                                            Error                                                 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Videodan bir resim koymaya çalıştım. Bir fikir verir.
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 304
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2019, 12:38:51 »
 2hp motor büyük ihtimalle iş görmeyecektir. Benim kanımca Ahmet ve Ünsal korsanların bahsettiği gibi bir aparat edinip, bot motorunuzu da 5-6 hp lere büyütürseniz ek bir motor daha taşımak zorunda kalmadan sorununuz çözülecektir.
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #6 : Şubat 20, 2019, 13:29:57 »
2.5 hp nin 7 tonluk ve 33 feet Tekneyi sakin havada çektiği  tarafımdan denenmiştir. Manevra için ana teknenin dümeni ile yardımcı oluyorsunuz

4-6 hp olsa daha iyi olur tabii.

Braket ile kıça motor bağlamanın ise tek motorlu motoryatlar için şart olduğunu düşünüyorum.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2019, 13:33:11 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimdışı Enes Save

  • * Gezgin Korsan
  • 581
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #7 : Şubat 20, 2019, 13:50:06 »
Alaska'da motor hariç tahrik için her türlü gücün (kürek, yelken, ayakla tahrik gücünün oluşturulduğu pervane v.b.) kullanılabildiği bir yarış var, ismi R2AK (Race to Alaska). Buna örnek olarak bağlantıdaki resimler incelenebilir veya youtube kanalında R2AK şeklindd arama yaptırılıp ilgili videolar izlenebilir. Özetle karşı kuvvetin (direncin) olmadığı noktada bu motorlar iş görür.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimlerde kürek çekerek ilerletilen bir katamaran görülüyor.
"Hep denedin, hep yenildin. Olsun. Yine dene, yine yenil, daha iyi yenil."
Samuel Beckett
*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.166
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #8 : Şubat 20, 2019, 23:16:09 »

Epey eski bir espridir. "Aynısından bir tane de arkanda çekerek getirmek".. Arıza oldukça söküp değişitirirsin. Ama bu pratikte mümkün değil.

Motor arızası durumunda neler yapabileceğini arkadaşlar aşağı yukarı yazmış. Öcal Korsan'ın söylediği verili koşullarda, eldeki malzeme ile sorunu aşma için biricik yol.

Daha büyük bir dingi motoru çözüm değil. Çünkü onu elinizle alıp dingiye bağlayacaksınız, çözeceksiniz, yerine kaldıracaksınız.. Epey zahmetli hale getireceksiniz bot indirmeyi..

Bir arkadaşımın denediği bir şey var. Yıldığı için dizel arızasından braket taktırıp 9.9 bağlamış arkaya ve giderek de dizelden vazgeçti. Sökmeyi düşünüyor.

Sizinki öyle değil elbette. Önerim, dizeli bakımlı tutun. Dizel doğru bakıldığında kolay arıza vermez. Her havada da sizi taşır..

Selametle..

*

    Çevrimdışı Serdar Eker

  • * Gezgin Korsan
  • 24
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #9 : Şubat 20, 2019, 23:58:00 »
Google'da
'auxiliary engine bracket'
yada
'outboard engine bracket' olarak aratın ; birçok çeşit çıkıyor. Hem açısı ayarlanabiliyor hemde inip kalkabilen kademeleri olan çeşitler var. Fikir verebilir. Bunlar daha çok motorlu tekneler için üretilmiş yedek motor takma aparatları. Ama aynası müsait olan her tekneye takılır gibi duruyorlar.

Yunanistan'da 4-6 m civarında bir çok tekne ve rib botta dıştan takma yedek motor gördüm (yelkenlide değil) ve uygulamada yedek motorları bu tip brakette bırakırken mutlaka motor kısmı komple kapalı bir kılıf içinde muhafaza ediyorlardı.
*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 781
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #10 : Şubat 21, 2019, 09:36:31 »
Seyir esnasında terk edilen , kayalıklara çarpıp parçalanan tekne kazalarına bakarsanız nerdeyse yüzde doksanı direği kırıldıktan veya fırtınaya yakalandıktan sonra motor gücünü de kaybeden tekneler . Yelkenli teknem olsaydı ve offshore seyir yapma niyetim olsaydı , ilk işim içten takma ikinci bir motor ,şaft ,pervane sistemi bağlatmak olurdu . Dıştan takma yedek motor da iyi ve mutlaka olması gereken bir çözüm bence .
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 304
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #11 : Şubat 21, 2019, 09:40:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seyir esnasında terk edilen , kayalıklara çarpıp parçalanan tekne kazalarına bakarsanız nerdeyse yüzde doksanı direği kırıldıktan veya fırtınaya yakalandıktan sonra motor gücünü de kaybeden tekneler . Yelkenli teknem olsaydı ve offshore seyir yapma niyetim olsaydı , ilk işim içten takma ikinci bir motor ,şaft ,pervane sistemi bağlatmak olurdu . Dıştan takma yedek motor da iyi ve mutlaka olması gereken bir çözüm bence .

İçten takma ikinci bir motor ve şaft sisteminin monohull bir yelkenlide çok da mümkün olacağını düşünmüyorum. Nevzat korsan var mı bu fikrinize ilham veren projeler, yani yedek içten takma motoru olan tekneler?
*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 781
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #12 : Şubat 21, 2019, 10:20:28 »
Efe kaptan , yelkenli tecrübem sıfır ama çocukluğumuzdan beri balıkçı kayıklarının yakınında , içinde olduk zaman zaman . Yelkenlide yer sorunu , ağırlık dağılım sorunu gibi bir çok sorun var farkındayım siz hep markalı teknelerin motor bölmelerini düşünüyorsunuz ,bunlara olmayabilir ama gözünü karartmış eline sprali alıp tekneye girmiş bir usta için ikinci motor takılamayacak tekne olmaması lazım . Yani kıçtaki yatak odalarını darlaştırırsınız biraz , orijinalliğini bozarsınız ama olur.
Forumda bir kaç çift motor tekneden bahsedildiğini duymuştum .
Sanırım çift motor , ahşap custom yelkenlilerde daha fazla uygulanmış , ayrıca şimdi Beneteauya çift motor istiyorum deyip , bedelini kabul ettiğiniz takdirde "yok biz takamayız" diyeceklerini de hiç zannetmiyorum.
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 10:25:44 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #13 : Şubat 21, 2019, 10:26:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seyir esnasında terk edilen , kayalıklara çarpıp parçalanan tekne kazalarına bakarsanız nerdeyse yüzde doksanı direği kırıldıktan veya fırtınaya yakalandıktan sonra motor gücünü de kaybeden tekneler . Yelkenli teknem olsaydı ve offshore seyir yapma niyetim olsaydı , ilk işim içten takma ikinci bir motor ,şaft ,pervane sistemi bağlatmak olurdu . Dıştan takma yedek motor da iyi ve mutlaka olması gereken bir çözüm bence .

İçten takma ikinci bir motor ve şaft sisteminin monohull bir yelkenlide çok da mümkün olacağını düşünmüyorum. Nevzat korsan var mı bu fikrinize ilham veren projeler, yani yedek içten takma motoru olan tekneler?

Özellikle trol ve algarna (kafes) çeken bazı sac balıkçı teknelerinde birbirinden çok farklı güçlerde de olsa tadilatla çift motor koyan tekneler gördüm.

Bir keresinde önlü arkalı iki motor koymuş motoryat da gördüm.

Ancak , orjinal planları ile bu şekilde inşa edilmiş motorsailor veya gulet tipi tekneler hariç hiç böyle bir yelkenli tekne görmedim. !

Ancak Nevzat korsan Karadenizli , her şey mümkün. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana , yelkenli teknelerde en önemli hususlardan birisi de hafiflikdir.
Teknenin kendisi hafif ve sualtı yapısı kayıcı olmalı ki , hafif havalarda da rüzgar gücü ile gidebilelim .
Bu nedenle , suda sürtünmeyi engellemek için olan tek pervanemizi bile maddiyata gücü yetenlerimiz katlanır , piç i ayarlanır vs. İle değiştiriyoruz.

Direği kırılan bir teknede önceliğimiz , gövde de delik acabilecek o direkten kurtulmak olmalı , bu nedenle arma tellerini kesecek kapasitede bir demir kesme makası her yelkenli teknede el altında bulunmalı.

Fırtınalı havada hem direk kırıldı hemde motorsuz kaldı isek ve tel makası- bot-cansalı vs  de yok ise can yeleğimizi giyip son tedbirimizi alma zamanı gelmiştir.
Eşhudu en laa ilahe......... 
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 10:36:56 Gönderen: Öcal Turan »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.284
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenli Teknede yedek motor taşıma
« Yanıtla #14 : Şubat 21, 2019, 10:36:10 »
Yelkenli teknelere de ikinci motor takılabilir. mevcut motor seçimine hiç dokunmadan salmanın biraz gerisine bir saildrive en kolayı görünüyor. Saildriveların teknenin kıçına doğru değil, başına doğru bağlanmış modellerini de gördüm. Böyle bir model saildrive, hemen salmanın arkasından çıkacak şekilde takılabilir veya salmada işiniz olmayacağını varsayarak motor hemen direğin arkasına yani genelde masanın bulunduğu yerin altına monte edilebilir. Böylece motor ağırlığı da tekne ortasına getirilmiş oulr. Katlanır pervane kullanmak en uygunudur. Bu tür bir montajda  karaya alır ken de kayışların pervane veya şaft üzerine gelmesi engellenir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.