0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #15 : Eylül 17, 2017, 22:34:58 »
Mert korsanım, mümkün olmayan bir şeyi neden deneyelim? sonucu belli değil mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #16 : Eylül 17, 2017, 23:10:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.
Denizcilikte kimi koruyoruz?

Koruma yasakla değil destekle, teşvikle, plan-program, altyapı, eğitim vb ile olur.



öZgür (mobil)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.
Denizcilikte kimi koruyoruz?

Koruma yasakla değil destekle, teşvikle, plan-program, altyapı, eğitim vb ile olur.


öZgür (mobil)





Denizcilikte imalat yapan irili ufaklı bir çok şirket mutlaka vardır.
Yelkenli tekne yapan çok olmayabilir bunun  en büyük nedeni DALAWERE dir.
Dalaware olmasa idi bizim bir kaç tane yelkenli tekne üreticimiz olurdu.
Sanki bu güne kadar isteyen 2. El hatta 12. El tekne almadı mı dışarıdan.
Al Hırvatistan'dan Dalawerede kur şirketi Sanayicide yatırım yapsın tersane kursun fabrika kursun yelkenli tekne yapsın kime satacak.?
Zaten elalemin çerini çöpünü almışız alacağımız kadar.
Ülkemizde yelkenli tekne üretimi az o zaman 2. El ithalatına izin verelim Otomobil üretimi fazla ona vermeyelim  böyle bir yöntem olmaz.



*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #17 : Eylül 17, 2017, 23:11:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Daha ne yapabilirler mesela?
Yurtdışından ikinci el tekne alıp TR bayrağı çekmek halen yasak mesela.




öZgür (mobil)




İkinci el tekne ithalatı asla olmaz ,olmamalı da zaten.
Nasıl ikinci el otomobil ithalatı yasaksa ,ikinci el sanayi makinelerininde ithalatı yasaktır. Bu konu Gümrük birliğinde çok tartışıılmış  Avrupa bunun için çok bastırdığı halde bizim Hazine ve dış ticaret müsteşarlığı bunun için büyük savaşlar vermiş ve bu mücadeleyi her seferinde kazanmıştır.
Eğer bunu kabul etse idik ülkemizdeki sanayi kuruluşları ,otomobil fabrikaları yaşayamazlardı.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.

Oktay Korsan,
İkinci el otomobil veya sanayi makinaları konusunda haklı olabilirsiniz.
Bununla birlikte, ikinci el tekneye Türk Bayrağı çekememek ile ilgili aynı görüşte değilim. Geçen yıl Hollanda'dan aldığım 7.8 metre yelkenli teknemi, hep hayalini kurduğum gibi, avrupa'daki nehirlerden geçerek Urla'ya getirdim (arkadaşlarla getirdik). Ancak bu gezi boyunca kıçımda farklı bir bayrak dalgalandırmak bana çok dokundu.

Bir süre sonra yine benzer bir şekilde isveç ve abd kanallarında seyir hayalim var. Ve maalesef o geziler de kendi bayrağımla olamayacak 😔

Keşke, diğer ülkelerin vatandaşları gibi, seyirlerimizi istediğmiz teknede kendi bayrağımızla yapabilseydik.


*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2017, 23:22:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Daha ne yapabilirler mesela?
Yurtdışından ikinci el tekne alıp TR bayrağı çekmek halen yasak mesela.




öZgür (mobil)




İkinci el tekne ithalatı asla olmaz ,olmamalı da zaten.
Nasıl ikinci el otomobil ithalatı yasaksa ,ikinci el sanayi makinelerininde ithalatı yasaktır. Bu konu Gümrük birliğinde çok tartışıılmış  Avrupa bunun için çok bastırdığı halde bizim Hazine ve dış ticaret müsteşarlığı bunun için büyük savaşlar vermiş ve bu mücadeleyi her seferinde kazanmıştır.
Eğer bunu kabul etse idik ülkemizdeki sanayi kuruluşları ,otomobil fabrikaları yaşayamazlardı.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.

Oktay Korsan,
İkinci el otomobil veya sanayi makinaları konusunda haklı olabilirsiniz.
Bununla birlikte, ikinci el tekneye Türk Bayrağı çekememek ile ilgili aynı görüşte değilim. Geçen yıl Hollanda'dan aldığım 7.8 metre yelkenli teknemi, hep hayalini kurduğum gibi, avrupa'daki nehirlerden geçerek Urla'ya getirdim (arkadaşlarla getirdik). Ancak bu gezi boyunca kıçımda farklı bir bayrak dalgalandırmak bana çok dokundu.

Bir süre sonra yine benzer bir şekilde isveç ve abd kanallarında seyir hayalim var. Ve maalesef o geziler de kendi bayrağımla olamayacak 😔

Keşke, diğer ülkelerin vatandaşları gibi, seyirlerimizi istediğmiz teknede kendi bayrağımızla yapabilseydik.


Böyle bir lüks hiçbir devletin vatandaşları için mevcut değil.
malesef hem pastam dursun hem karnım doysun olamıyor her zaman.
Sizin bu hayalinize bir başka biride benimde Türk plakalı bir ferrari ile İstanbul sokaklarında gezme hayalim  var. İtalya'da 80.000 Euro'ya kullanılmış ferrari var neden alamıyorum diyebilir onada hak vermek zorunda kalırız.Buradaki O yerli otomobil fiyatına Almanya'da 1 yaşında BMW alabiliriz niye yerli otomobil alıyoruz o zaman ?


*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2017, 23:34:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Daha ne yapabilirler mesela?
Yurtdışından ikinci el tekne alıp TR bayrağı çekmek halen yasak mesela.




öZgür (mobil)




İkinci el tekne ithalatı asla olmaz ,olmamalı da zaten.
Nasıl ikinci el otomobil ithalatı yasaksa ,ikinci el sanayi makinelerininde ithalatı yasaktır. Bu konu Gümrük birliğinde çok tartışıılmış  Avrupa bunun için çok bastırdığı halde bizim Hazine ve dış ticaret müsteşarlığı bunun için büyük savaşlar vermiş ve bu mücadeleyi her seferinde kazanmıştır.
Eğer bunu kabul etse idik ülkemizdeki sanayi kuruluşları ,otomobil fabrikaları yaşayamazlardı.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.

Oktay Korsan,
İkinci el otomobil veya sanayi makinaları konusunda haklı olabilirsiniz.
Bununla birlikte, ikinci el tekneye Türk Bayrağı çekememek ile ilgili aynı görüşte değilim. Geçen yıl Hollanda'dan aldığım 7.8 metre yelkenli teknemi, hep hayalini kurduğum gibi, avrupa'daki nehirlerden geçerek Urla'ya getirdim (arkadaşlarla getirdik). Ancak bu gezi boyunca kıçımda farklı bir bayrak dalgalandırmak bana çok dokundu.

Bir süre sonra yine benzer bir şekilde isveç ve abd kanallarında seyir hayalim var. Ve maalesef o geziler de kendi bayrağımla olamayacak 😔

Keşke, diğer ülkelerin vatandaşları gibi, seyirlerimizi istediğmiz teknede kendi bayrağımızla yapabilseydik.


Böyle bir lüks hiçbir devletin vatandaşları için mevcut değil.
malesef hem pastam dursun hem karnım doysun olamıyor her zaman.
Sizin bu hayalinize bir başka biride benimde Türk plakalı bir ferrari ile İstanbul sokaklarında gezme hayalim  var. İtalya'da 80.000 Euro'ya kullanılmış ferrari var neden alamıyorum diyebilir onada hak vermek zorunda kalırız.Buradaki O yerli otomobil fiyatına Almanya'da 1 yaşında BMW alabiliriz niye yerli otomobil alıyoruz o zaman ?


Ben buna lüks değil denizcilik diyorum.
Evet, çoğu ülkede kdv öderseniz milli bayrağınızı çekmek için teknenizi ülkenize getirmenize bile gerek yok.

Ferrariye binme arzusu ile milli bayrakla seyir yapma arzusu, birbirleriyle karşılaştırılabilecek şeyler değil.

*

    Ö. S.

Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #20 : Eylül 18, 2017, 00:02:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Burada sap ile saman hafif karışmış .Leasing ile şirketinize ne aldığınız fark etmez ister Cnc tezgah alırsınız ister CNB yelkenli tekne
Satıcı şirket faturasını Leasing şirketine keser ve parasını tahsil eder.leasing şirketi üzerine baştan anlaşılan bir faiz koyarak  size her ay kira faturası keser. Bu kira faturaları direk gider yazılır. Leasing şirketine anlaştığınız vade ve miktarlarda ödemeniz halinde son taksitle birlikte iz bakiyesi ile o malın faturası size kesilir.
Amortismana konu olacak bir durum Leasing süresince ortaya çıkmaz çünkü malın sahibi değil kiracısı sizsiniz. Leaseing sistemi Şahıslar ve sahış şirketleri ile çalışamazlar, Leasing sistemi ile bir malı kiralayabilmeniz için Banka kredisi prosedürleri uygulanır yani şirketinizin rateing ve scoringinin o malı edinebilseniz için yeterli olması gerekir.
Selamlar

Oktay korsanim ufak bir yanlis anlasilma var sanirim , benim ltd sigorta acenteligim var ve leasing ile 2.el veya sifir yelkenli aldigimda bunun kiralama giderlerini gider gosteremem , gider gosterecegim kalemin faaliyet alanim ile alakasi olmasi lazim bu ister leasing olsun ister satin alma.. yanlişsam lutfen duzeltin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2017, 00:04:29 Gönderen: Özhan Sezgin »
*

    K. K.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #21 : Eylül 18, 2017, 00:21:27 »
 Cevabım başlıktan ayrı olarak münhasıran Bülent Berksan korsanımın tekneyi " şirkete aldığında " sorusuna idi.
Finansal kiralama ile edinilen teknede de kira faturalarının gider yazılabilme şartları yine aynıdır.
Şirket iştigali ve teknenin kullanım şekli.
*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #22 : Eylül 18, 2017, 00:32:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Burada sap ile saman hafif karışmış .Leasing ile şirketinize ne aldığınız fark etmez ister Cnc tezgah alırsınız ister CNB yelkenli tekne
Satıcı şirket faturasını Leasing şirketine keser ve parasını tahsil eder.leasing şirketi üzerine baştan anlaşılan bir faiz koyarak  size her ay kira faturası keser. Bu kira faturaları direk gider yazılır. Leasing şirketine anlaştığınız vade ve miktarlarda ödemeniz halinde son taksitle birlikte iz bakiyesi ile o malın faturası size kesilir.
Amortismana konu olacak bir durum Leasing süresince ortaya çıkmaz çünkü malın sahibi değil kiracısı sizsiniz. Leaseing sistemi Şahıslar ve sahış şirketleri ile çalışamazlar, Leasing sistemi ile bir malı kiralayabilmeniz için Banka kredisi prosedürleri uygulanır yani şirketinizin rateing ve scoringinin o malı edinebilseniz için yeterli olması gerekir.
Selamlar

Oktay korsanim ufak bir yanlis anlasilma var sanirim , benim ltd sigorta acenteligim var ve leasing ile 2.el veya sifir yelkenli aldigimda bunun kiralama giderlerini gider gosteremem , gider gosterecegim kalemin faaliyet alanim ile alakasi olmasi lazim bu ister leasing olsun ister satin alma.. yanlişsam lutfen duzeltin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bir çok holdingin ve şirketin envanterinde Leasing ile alınmış Araba  Gezi teknesi , Yatch ,Uçak mevcut.
Şirkete Mercedes 500 S lease edebilirsiniz kimse size limuzin hizmeti vermiyorsunuz kira faturasını masrafa atamazsınız diyemez. Gezi teknesi ile Mercedes 500 S in vergi tekniği açısından bir farkı yoktur.Her ikiside kiralanmış araçtır.
Siz müşterileriniz gezdirmek için Boğaz'da bir günlükde tekne kiralayabilirsiniz,bir aylıkta kimse bir şey diyemez.Ama 200 bin TL senede müşteri gezdirmek için Harcayan şirketin Cirosu ve Karıda aynı mantık içinde olmalıdır.
5 milyon TL kar etmiş bir şirketin yelkenli lease etmesi ile 300 bin TL zarar etmiş şirketin yelkenli lease etmesi aynı hoşgörü ile karşılanmaz elbette.
Türk bayraklı olmak kaydı ile başta Yapı Kredi Leasing olmak üzere bir çok şirket Deniz araçlarına Leasing yapıyor
 
*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #23 : Eylül 18, 2017, 00:40:24 »
Satın alınarak edinmede alınanın kullanım amacı ve faaliyet konusu önemlidir.
Lease edilen malın kullanım amacı ve faaliyet konusu kira faturasının masraf yazılmasına engel olmaz.
Öyle olsa idi en basitinden  lüks kara taşıtları lease edilemezdi
Nasılı Mercedes lease edip akşam evine gidip gelene Limuzin şirketin mi var bu arabayı kiraladın denemez ise Gezi Yelkenlisi veya Yelkensizi alan şirketlerede charter faliyeti sorulamaz.
*

    H. B.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #24 : Eylül 18, 2017, 01:40:01 »
Herseyden once tekneyi sirket uzerine alirsaniz amator denizci belgenizle kullanamazsiniz sanirim
*

    Ö. Ö.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #25 : Eylül 18, 2017, 01:43:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten elalemin çerini çöpünü almışız alacağımız kadar.
Bu düşünce ikinci el tekne alan insanların aklına ve hür iradesine karşı hoş değil bence.

Yurtdışından %1 kdv ile yeni tekne alıyoruz, yerli üretici (artık kimse bu?) zarar görmüyor ama ikinci el alırsak mı zarar görecek? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)

*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #26 : Eylül 18, 2017, 08:14:01 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten elalemin çerini çöpünü almışız alacağımız kadar.
Bu düşünce ikinci el tekne alan insanların aklına ve hür iradesine karşı hoş değil bence.

Yurtdışından %1 kdv ile yeni tekne alıyoruz, yerli üretici (artık kimse bu?) zarar görmüyor ama ikinci el alırsak mı zarar görecek? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)



Bu yurt dışından getirilen kötü durumdaki tekneler için geçerli. Hoşlukla nahoşlukla alakası yok.
Nahoşta olsa maalesef gerçek bu.Dalaware arka kapısı zorunluluktan dolayı açılmış kapıdır.
Sadece Türk insanı tarafından da kullanılmamakta Her Ulustan insanlar birçok konuda Dalaware yi kullanmakta.
Bu arka kapı  İlgili devletlerin ayıbıdır bunu kullanan insanların değil.
Ama bu yanlış yol örnek olarak bizim ülkemizde bir fiber yelkenli tekne sanayisine engel olmuştur.
Bu amaçla kurulan şirketler başarılı olamamış çünkü Taleb 0.
Devlet ikinci elin ithalatını yasakladı da Türkiyede Tekne sıkıntısı mı oldu insanlar bir şekil yolunu bulup(Dalaware)
tekne edindiler.
Bir çok Charter firması zamanında ekonomik ömrünü doldurmuş teknelerini Türkiye'de
satmışlar.Hırvatistanda,Yunanistanda çalıştırmış senelerce son senelerinde getirmiş Burada çalıştırırken satmış.
Hala'da satıyorlar bizim marinada 4 tane Katamaran 3 tane monohull tekne var satılık.
Yerli Üretici (artık kimse bu) demişsin herhalde sadece fiber yelkenli tekne için soruyorsun.
Tüm ahşap tekneler (Guletler irili ufaklı gezi tekneleri Balıkçı tekneleri ) irili ufaklı bir çok tersanede yapılmıyor mu ?
Kamu iradesi sadece fiber teknelerin 2. eline mi izin versin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ?
selamlar
 
*

    O. E.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #27 : Eylül 18, 2017, 08:24:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Daha ne yapabilirler mesela?
Yurtdışından ikinci el tekne alıp TR bayrağı çekmek halen yasak mesela.




öZgür (mobil)




İkinci el tekne ithalatı asla olmaz ,olmamalı da zaten.
Nasıl ikinci el otomobil ithalatı yasaksa ,ikinci el sanayi makinelerininde ithalatı yasaktır. Bu konu Gümrük birliğinde çok tartışıılmış  Avrupa bunun için çok bastırdığı halde bizim Hazine ve dış ticaret müsteşarlığı bunun için büyük savaşlar vermiş ve bu mücadeleyi her seferinde kazanmıştır.
Eğer bunu kabul etse idik ülkemizdeki sanayi kuruluşları ,otomobil fabrikaları yaşayamazlardı.
Bu korumacılık olarak değerlendirilmemelidir.

Oktay Korsan,
İkinci el otomobil veya sanayi makinaları konusunda haklı olabilirsiniz.
Bununla birlikte, ikinci el tekneye Türk Bayrağı çekememek ile ilgili aynı görüşte değilim. Geçen yıl Hollanda'dan aldığım 7.8 metre yelkenli teknemi, hep hayalini kurduğum gibi, avrupa'daki nehirlerden geçerek Urla'ya getirdim (arkadaşlarla getirdik). Ancak bu gezi boyunca kıçımda farklı bir bayrak dalgalandırmak bana çok dokundu.

Bir süre sonra yine benzer bir şekilde isveç ve abd kanallarında seyir hayalim var. Ve maalesef o geziler de kendi bayrağımla olamayacak 😔

Keşke, diğer ülkelerin vatandaşları gibi, seyirlerimizi istediğmiz teknede kendi bayrağımızla yapabilseydik.


Böyle bir lüks hiçbir devletin vatandaşları için mevcut değil.
malesef hem pastam dursun hem karnım doysun olamıyor her zaman.
Sizin bu hayalinize bir başka biride benimde Türk plakalı bir ferrari ile İstanbul sokaklarında gezme hayalim  var. İtalya'da 80.000 Euro'ya kullanılmış ferrari var neden alamıyorum diyebilir onada hak vermek zorunda kalırız.Buradaki O yerli otomobil fiyatına Almanya'da 1 yaşında BMW alabiliriz niye yerli otomobil alıyoruz o zaman ?


Ben buna lüks değil denizcilik diyorum.
Evet, çoğu ülkede kdv öderseniz milli bayrağınızı çekmek için teknenizi ülkenize getirmenize bile gerek yok.

Ferrariye binme arzusu ile milli bayrakla seyir yapma arzusu, birbirleriyle karşılaştırılabilecek şeyler değil.


Bunu Ferrariye binmek isteyen Hayali vatandaşa sormak lazım belki oda Türk plakası ile Avrupayı gezmek istiyor belki
Örnek verilmiş Hayali Adamın milli duyguları kimseninkinden az olmayabilir.Siz bayrağınızı dalgalanındırmak istemeniz ne kadar
normalse ,Adamında Ucuza alabileceği Ferrariye Türk plakası takmak istemesi normal.
Tekneye Bayrak takınca Milli bayrakla seyir arzusu oluyorda ,Ferrariye Türk plakası takınca yollarda Türk plakası (Plakada aidiyet belirtir.Bir nevi bayraktır sadece duygusu yoktur) ile dolaşma arzusu olmuyor mu. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
selamlar
*

    O. O.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #28 : Eylül 18, 2017, 09:00:35 »
Merhabalar ;


Çok güzel bir bilgi kaynağı ve görüşler toplanmış teşekkürler verilen cevaplar için.Bilmediğimden soruyorum Ocak 2017 itibati ile Türk bayrağına geçiş olmuş peki bu tarhiten önce Türk Bayraklı tekne alınamıyor muydu?
*

    E. Ç.

Ynt: Yelkenli için Leasing
« Yanıtla #29 : Eylül 18, 2017, 09:41:58 »
Oktay Bey,
Denizlerde Türk Bayrağı ile dolaşmayı, Avrupa'da Türk plakalı Ferrari ile dolaşmakla bir tuttuğunuza göre, tartışabilecek ortak bir platformumuz (değerimiz) yok bana göre.
Selamlar bizden  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap