0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Cihan Devcan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.179
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Devcan
Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« : Haziran 15, 2008, 13:10:16 »
Yelken konusunda bilgimin ve deneyimimin yetersiz olması sebebiyle sizdeğerli korsan arkadaşalardan yelkenimdeki problemler hakkında yorumlarınızı bekliyorum.

1- Yelkenimin gün görmez yakası bana göre çok bol tam anlamıyla rüzgarı tutamıyor yelkenimin balen ceplerinin ve gergin olması için gerekli olan çıtalarının olmadığını zannediyorum fakat anlam veremediğim ucu ceviz bağı şeklinde olan 35cm lik halatlar var.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2-Güngörmez tarafındaki kuşgözü delikleri acaba bumbayı taşıyan tele mi kelepçelenecek diye düşündüm ahmekorsanın(sn.ahmet çelenolu)dökümanından yelken katlanma metodunu öğrenince  yelken indiğinde toplamayı engelleyeceğini ve yelkenin şeklinde bozulma yapacağını düşünerek mantıksız olduğuna karar verdim peki öyleyse kuş gözleri neden mevcut?

3-Güngörmezde gene anlayamadığım plastik kilit benzeri şeyler var buradan güngörmezdeki ip mi geçip grgin olması sağlanacak?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


4-Birde en sonunda farettiğim orsa yakasında mandar köşesini destekleyen (ben ismini bilmediğimden kornişe takılan parça bilye diyorum.İsmini bilen korsan zikrederse memnun olurum) plastik parça kırılmış o nedenle birkısım sarkma yapmış fakat bu kadar bolluk oluştuturmu acaba ?

Aile sıcaklığı hissettiğim bu forumda bilgilerini paylaşan tüm GK çok çok teşekkürler....
S/Y Ceylin Mudanya No: 4
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2008, 13:27:13 »
Yelken resimlerinden göründüğü kadarı ile yelkeninizin ömrü dolmuş. Balen kullanmak kısmen bolluğu alsa da çok verim alacağınızı sanmıyorum. Güngörmez yakası uçkurunu gererseniz bu bolluk oldukça azalacaktır. Ancak tor geriye doğru kayacaktır. Orsa seyrinde bu yelkenden verim alabileceğinizi sanmıyorum. Yelken kapelasının gerecek şekilde yeniden monte edilmesi, balen kullanılması, az miktarda güngörmez yakası uçkurunun çekilmesi yelkene biraz daha şekil kazandıracaktır, ancak mucize beklemeyin.

 
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2008, 13:27:47 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.492
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #2 : Haziran 15, 2008, 14:01:07 »
"... anlam veremediğim ucu ceviz bağı şeklinde olan 35cm lik halatlar var."

Bunlar camadan vurduğunuzda bumba üzerinde kalan ana yelken fazlası yapraklanmasın diye, kolaylık olsun diye üzerinde bırakılmış, aslında matafyonlarda tutmaya gerek yok, camadan vurduğunuz zaman da bağlayabilirsiniz.

2. sorunuzda kuşgözü ile matafyonları kast ettiğinizi düşünüyorum. Dikkat ederseniz bunlar da camadan hizasında, ana yelkene camadan vurduğunuzda alt yaka gergisi için yeni ıskota köşeniz bu matafyon olacaktır. Aslında donatılmış olarak hazır olması gereken camadan halatları da bunlardır. Birinci ya da ikinci camadanı vurduğunuzda yelkenin fazlalığını bumba üzerinde toplamanın yanı sıra, alt yakayı da gerebilmeniz gerekir.

3. sorunuzun doğru yanıtını vermişsiniz zaten, o kıstırmaçlar güngörmez ipi için.

Yelkeniniz biçildikten sonra bumba boyu ve yüksekliği ile oynanmış (ya da en baştan hatalı ölçü alınmış) olabilir mi? Bir fotoğrafta ıskota köşesi bumbanın cundasına kadar geri geldiği halde altbaşo hala gevşek, güngörmez zaten fazla uzun gibi duruyor.
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.307
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2008, 18:42:52 »
Eski ve toru yer etmiş yelkenlerle dar açılı seyirler zor olsada geniş seyirlerde rahat edersin. Yarışmak gibi bir niyetin yoksa idare ettiği kadar gitsin deirm. Ayrıca balançinanın dışına taşmış gördüğüm anayelken acaba başka bir tekneden tadilat yapılmadan uydurulmuş olabilirmi?
S/Y Maşallah

*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #4 : Haziran 16, 2008, 22:54:04 »
Balançina gördüğüm kadarıyla tel..
normalden fazla kasılıysa benzer sorun yaşanır. bunlar genelde direk üzerinde, kendine has vinçler ile kasılırlar...
boşlamak mümkünse bir deneyin derim. selametle...
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Cihan Devcan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.179
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Devcan
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #5 : Haziran 16, 2008, 23:06:43 »
mehmet korsan matafoyonu da öğrendim sayende sağolasın....Bende yelken toplamada yardımı olurmu diye düşünüyorudm onları Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Analadığım kadarıyla bizim yelkenin miladı dolmuş.Hakan korsanın dediği gibi yarışmak niyetim yok .Benim  çok tecrübesiz olmam nedeniyle bu yelkenle kendimi geliştirene kadar devam etmeyi düşünüyorum.Yelken basarken ve katlarken birçok hata yaptığmın ve yelkene zarar verdiğimin farkındayım.
S/Y Ceylin Mudanya No: 4
*

    Çevrimdışı Cihan Devcan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.179
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Devcan
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #6 : Haziran 16, 2008, 23:16:29 »
Hakan korsan tekneyi bodrumdan aldığımızda tekne içinde 2 ana yelken olduğunu söylemişti sahibi.fakat sonradan 1 tane çıktı dediğin gibi galiba bizim yelken ya başka teknenin yada tadilatı eksik. Mehmet korsanın dediği gibi balaçinayı boşlamakta mantıklı geldi.inşallah payı falan vardır gevşetebiliriz...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap üsteki yazımda matafyon'u da yalnış yazmışım. Yeni yeni öğreniyoruz nabalım idare edeceğiz artık.

S/Y Ceylin Mudanya No: 4
*

    Çevrimdışı Cihan Devcan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.179
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Devcan
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #7 : Haziran 16, 2008, 23:21:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelken resimlerinden göründüğü kadarı ile yelkeninizin ömrü dolmuş. Balen kullanmak kısmen bolluğu alsa da çok verim alacağınızı sanmıyorum. Güngörmez yakası uçkurunu gererseniz bu bolluk oldukça azalacaktır. Ancak tor geriye doğru kayacaktır. Orsa seyrinde bu yelkenden verim alabileceğinizi sanmıyorum. Yelken kapelasının gerecek şekilde yeniden monte edilmesi, balen kullanılması, az miktarda güngörmez yakası uçkurunun çekilmesi yelkene biraz daha şekil kazandıracaktır, ancak mucize beklemeyin.

 

Yelkenimde balen cebi olmadan balen kullanabilirmiyim?Yelken kapelasını gerecek şekilde yeniden monte edilmesi konusu nasıl yapılabilinir.
S/Y Ceylin Mudanya No: 4
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.307
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #8 : Haziran 17, 2008, 00:53:34 »
Cihan korsan, sen beni ara abi; sana o yelkenleri tadil edecek arkadaşlarımızın birkaçından fiyat alalım. Eski tabirle kalıba göre don biçmek derlermiş ama senin yelkenler bu tabir dışı kalıyor. ugrasıp kasalım o yelkenleri senin kayığa uyduralım. Boşa yeni yelkene para verme nasılsa yarış performans değil amacın. Sana daha çok ekmek yedirir o yelkenler uygun bir şekilde elden geçerse.
S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Yelkenimin güngörmez yakası neden bol ?
« Yanıtla #9 : Haziran 17, 2008, 08:06:34 »
Yellkende balen cebi yoksa balen kullanmak çok anlamlı oolmayabilir. Balen özellikle güngörmez yakasının düz hat halinde olmadığı koşullarda kullanılır. Yelken kapelasından itibaren yelken, biraz daha fazla rüzgar tutabilmesi için güngörmez yakası biraz daha dışarıda olacak şekilde kesilir. Bu parça ise kendi haline gergin duramaz. belirli noktalardan balen koyularak yelkenin sürekli şeklinde kalması sağlanır. Yelken kapelasının asıl görevi tam bir üçgen olmayan yelkenin mandar köşesini düzgün tutabilmek içindir. Metal veya lastikten bu parça yelkenin en üstünde balen gibi görev görür. Bu parça sökülerek biraz daha eğimli bir şekilde monte edilirse güngörme yakasını az da olsa düzeltir. Bazı yelken kapelalarında iki veya daha fazla mandar bağlama yeri vardır. Güngörmez yakasına yakın olana mandar bağladığınızda orsa yakasını daha çok gerebilirsiniz. Kapelanın güngörmez yakasına yakın olana bağladığınızda ise güngörmez yakası biraz daha fazla gerilir. Kapelanın yelkene bağlantı açısı değiştirildiğinde de aynı etki elde edileblir.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.