0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: yelken trimleri..
« Yanıtla #300 : Haziran 13, 2015, 13:32:20 »
Omurga salma iş teknelerinin özellikle videoda görülen şekilde bir arma ile  (ana yelken olmadan )  apaz seyre daha yatkın oldukları anlatılıyor. ancak İyi bir yelken trimi ile etkileyici sonuçlar almak ta mümkün..

Bu arada , Tayo Mar 'ı kullandıkça , modern teknelerde olmayan , eski yelkencilerin neleri düşünüp geliştirdiklerini keşfedince hayretini gizleyemiyor insan.

Dünkü seyirde, boğazın önlerinde , hava hayli sertleyince floğu kapattım. Trinket ve Bocurum ile sert havada seyir inanılmaz konforlu. Trinket bumbalı ve tramola arabası ile çalıştığından ve bocurum ise zaten güverte üzerinde olmadığından , her ikisi de orsa seyrinde seri tramola atarken kendisi kontra değiştiriyor. Bu inanılmaz bir avantaj. Her iki yelken de birbirini mükemmel dengeliyor ve palaya neredeyse hiç yük gelmiyor. Kıçtan takma motoru olan bir zodyak kullanmaktan bile daha kolay bir şekilde yelken seyri yapıyor insan.

Sonuçta , Böyle sert bir havada dahi yelkenler ile uğraşmadığınızdan  yapılması gereken ne varsa rahatlıkla yapmaya devam edebiliyorsunuz.
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: yelken trimleri..
« Yanıtla #301 : Haziran 13, 2015, 14:19:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ersincim...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: yelken trimleri..
« Yanıtla #302 : Haziran 13, 2015, 14:25:09 »
Captain skippers ... ohoooo... ben o chapteri geçeli 3 yıl oldu..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
iki yanlış bir doğru etmez.
*
yelken trimleri..
« Yanıtla #303 : Mayıs 20, 2016, 08:57:04 »
Her kese teşekkür.
(Asıl amaç, kaçıran varsa, "yeni" başlığı altında, tekrar gündeme taşımak)