0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #90 : Temmuz 19, 2015, 01:31:21 »


Teşekkürler Ali Korsan

tanımaya çalışıyorum. öğrenmeye çalışıyorum. buraya yazarak da bir anlamda yüksek sesle düşünmüş oluyorum.

söylediklerinize eklenecek şey güvenlik ve tehlike durumunda torpil ya da omurga salmaya göre avantajı.

Forumda veya başka yerlerde okuduklarımda zaman zaman çelişik ifadeler gördükçe de bunları dile getiriyorum.

Mesela bu yalpa meselesi konusunda taban tabana zıt iki görüş var. Hangisi doğru? Bilmiyorum. Ancak deneyen birininin deneyimleri anlamlı..

Aynı şekilde yelken hızı konusunda da "hız farkı yok" da deniyor. diğerlerine göre daha yavaş deniyor. ama yarışçı değilseniz çok önemli değil de deniyor..

Burası bir okul ve ben de öğreniyorum. Bilgilerini paylaşan, konuları tartışan, yeniliklere dikkat çeken tüm korsanlara teşekkür ve saygı ile...




*

    S. K.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #91 : Mayıs 29, 2020, 21:29:45 »
Sevgili Korsanlar
Maxus 26 çift salma,
Yada 25-30 feet çift salma tekne tecrübesi olan var mı?
Varsa yaşamış olduğu dezavantajları paylaşabilir mi?


*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #92 : Mayıs 30, 2020, 09:14:35 »

Konuyu 5 yıl sonra bir daha okudum.
İlk dikkatimi çeken yazıların sırasında bir tuhaflık olduğu..
Bakarken fark ettim ve hatırladım. İki ayrı başlık sonradan birleştirilmişti. Konu bütünlüğü açısından elbette iyi olmuştu. Ama herhalde "benim yazımı niye kaldırdın?" muhabbeti olmasın diye aradaki akışı geri sardıran yazılar da kaldırılmamış.

Bunun dışında pek yeni bilgi yok gibi.

80'li yılların ikinci yarısı olmalı. Yelken yarışları gazete haberi olarak yer alırdı minicik de olsa. O yıllarda adı bir türlü doğru yazılamayan bir tekne sınıfında mutlaka derece yapar, çoğu kez de birinci olurdu.

Silhouette . (Ben de doğru yazdığımdan emin değilim)

Yıllar sonra o tekneyi gördüm ve öyküsünü dinledim. Sahibi İngiltere'den (sanırım) getirmiş. Daha iyi derece elde etmek için de twin salmayı iptal edip, fin salmaya benzer bir şey eklemişti. "Benzer bir şey" diyorum, çünkü standart fin salmadan da farklı olarak, salmanın en derin iki tarafına dıştan takma motorlardaki benzeri flap eklemişti. Twin salmanın kesildiği yerler de hala belli.

İsmini hatırlamadığım o yarışçı şayet hala yaşıyorsa, bulunup sohbet edilse, en azından niye böyle yaptığını anlatır.

Muhtemelen de daha fazlasını..


*

    R. E.

Ynt: Yelken teknesinde salma
« Yanıtla #93 : Aralık 13, 2020, 23:49:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ülkemizde genelde "teknenin salması nasıl?" şeklinde bir soru sorsanız, "kurşun salma", "torpil salma" vd cevaplar alınır.

Ya da "sabit salma", "hareketli salma" gibi..

Benim merak ettiğim şu. Ülkemizde üretilmeyen ama atlantik kıyısı bölgelerden az sayıda da olsa gelen teknelerde rastlanan ikiz salma (twin keel) ile tekli salma arasında yelken performansı açısından bir fark var mıdır?

Atlantik kıyısında med-cezir olayı nedeniyle teknelerin yere oturması ve devrilmemesi için geliştirilen bu çözümün yelken ve tabii motor seyrine bir etkisinin olup olmadığı...

Bununla ilgili bir araştırma, deneme var mıdır?

Ya da konu ile ilgili bilgisi, deneyimi olan korsan var mıdır?

Cevabı nasıl bulabiliriz?

Teşekkürlerimle


Konuyu öğrenmeye devam ediyorum..

Sohbetin baş tarafı twin salma ilgili. Devamında monohull kata aran konusunda Özkan Gülkaynak'ın görüşleri var..