0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Güzel bir konu, benim anladığım sail drive da olsa klasik shaft lı sistemde olsa yelken seyrinde boşa alınmalı motor kapatılmalı doğru mu anlamışım acaba?Hazır konusu gelmişken benimde bir sorum var. Çoğu seri üretim markların bazı modellerinde sail drive yada shaft lı motor seçenekleri var.Sizce yeni alınacak yelkenlimiz de sail drive mı yoksa shaftlı sistem mi tercih edilmeli?Araştırmalarım neticesinde sail drive daha sessiz ve tireşimsiz çalışmakta fakat bakımı daha maliyetli ve pervanenin içine doğru olan plastik gibi bir parçanın 2 senede bir yenilenmesi gerektiği konuşulmuş.Shaftlı sistem ise daha gürültülü ve rahatsız edice fakat bakımı daha kolay ve uzun yıllar değişim gerektiren bir parçası yok denilmiş yabancı forumlarda. Siz değerli korsanların fikrini duymaktan memnun olurum.Son olartak ise Bavaria volvo penta, jeanneau ise yanmar kullanmakta, yanmar severler daha çok gibi sizce yeni bir yelkenlide volvo veya yanmar arasında fark var mıdır? Teşekkürler...
Mart ayı sonunda Jenneau Fransa İngilizce be Fransızca uyarı ⚠ stiker olmasına rağmen ,Türkiye distribütörlüğününe Türkçe uyarı stikerı bastırdı. Herkese yolladıEtiket yelken seyrinde özelikle 6 knot üzerinde asla vites de bırakılmaması uyarısının Türkçesi idiHerkes aranarak yapıştırılması ricasında bulunuldu