Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Ahmet Özyaman - Ağustos 30, 2017, 01:02:55
-
Merhaba,
Yeni aranıza katılan acemi bir yelkenci olarak öncelikle herkese saygılarımı sunarım.
Yelken seyrinde 3 knotu aştığımda pervanem serbest dönmeye başlıyor. Motor çalışmıyorken şaftın dönmesi şaft contasının (stuffing box) aşırı ısınmasına/aşınmasına neden olabilir mi? Böyle bir risk varsa çözümü ne olabilir?
Engin deneyimlerinizle bu yeni yelkenciye yardımcı olacağınızı umar saygılarımı sunarım
-
http://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=4974.15
Burayı okuyun ileve sorulara üstadlar cevap verir.
-
Teşekkürler
-
Hoşgeldiniz..
Neden 3 knot sonra boşa dönüyor onu anlamadım..:) Hidrolik sistem mi..
Motoru kapatınca gaz kolu otomatik olarak boşa geçer ve pervane serbest döner..dönmesini istemiyorsanız kolu geri alırsınız..
Boş dönmede pervane motor çalışması sırasındaki kadar devirli dönmez,soğutma devrede olmadığı için sistem ısınacaktır ama çok uzun süre olmadıkça fazla problem yaratmaz..sabit durursa hafif vınlama sesi kesilir ama hızınızda eser miktarda düşer..
Kafanıza bunları fazla takmak istemiyorsanız katlanır pervane kullanırsınız..:)
-
Hoş bulduk :)
3 knot hıza ulaşana kadar, pervane kanatları arasından akıp geçen su pervane kanatları üzerinde döndürmeye yetecek kadar basınç oluşturamıyor olsa gerek. Evet, şanzıman hidrolik.
Ancak haftada 1 gün çıkabildiğimden kekamoz derdinden ötürü katlanır pervane cazip gelmiyor. Uzun süre geri viteste takılı gitmek de şanzıman için çok sağlıklı olmayabilir diye düşünüyorum.
Asıl kafama takılan husus, şanzımandan ziyade salmastra kutusunun ısınması ile ilgiliydi. Anladığım kadarıyla motor çalışmadığında salmastra kutusuna su damlayarak soğutma sağlamıyor. Genelde Marmaris civarlarında günlük seyir yaptığımdan yelkenle duraksız 3-6 knot arası hızlarda 5-6 saati pek aşmıyorum, yani salmastra kutusunun ısınması bu aşamada pek sorun değil. Ancak Eylül'e girerken kafamda biraz daha uzun seyirler var. Acaba uzun seyirde (günde 10-12 saat) böyle bir sorun yaşar mıyım diye kafama takılıyordu, o açıdan üstadlara danışmak istedim.
Bu arada Emin Bey'in verdiği bağlantıdaki tartışmadan çok faydalandım. Tekrar teşekkür ederim.
-
Ahmet korsan öncelikle hoş geldin... Kafa karışıklığı olmasın diye max 8 saatte bir motorun çalışması bu tarz durumlar için önerilmiş. Siz daha çok kafaya takıyorsanız 4 saate indirin. Kimse sorun çıkarmaz diyemiyor ! Ama bir sorun olduğuda ortada. En iyisi biraz motor ilede seyretmek güzel olur. Hem akülerde dolar :)
-
Hoş bulduk Kıvanç korsan :)
Evet, haklısın, sanırım 3-4 saatte bir 10 dakikalığına motorun gürültüsüne tahammül etmek en basit çözüm olsa gerek :)
Teşekkürler!
-
Mart ayı sonunda Jenneau Fransa İngilizce be Fransızca uyarı ⚠ stiker olmasına rağmen ,Türkiye distribütörlüğününe Türkçe uyarı stikerı bastırdı. Herkese yolladı
Etiket yelken seyrinde özelikle 6 knot üzerinde asla vites de bırakılmaması uyarısının Türkçesi idi
Herkes aranarak yapıştırılması ricasında bulunuldu
-
Bilgi için teşekkürler Oktay korsan :-*
-
Güzel bir konu, benim anladığım sail drive da olsa klasik shaft lı sistemde olsa yelken seyrinde boşa alınmalı motor kapatılmalı doğru mu anlamışım acaba?
Hazır konusu gelmişken benimde bir sorum var. Çoğu seri üretim markların bazı modellerinde sail drive yada shaft lı motor seçenekleri var.
Sizce yeni alınacak yelkenlimiz de sail drive mı yoksa shaftlı sistem mi tercih edilmeli?
Araştırmalarım neticesinde sail drive daha sessiz ve tireşimsiz çalışmakta fakat bakımı daha maliyetli ve pervanenin içine doğru olan plastik gibi bir parçanın 2 senede bir yenilenmesi gerektiği konuşulmuş.
Shaftlı sistem ise daha gürültülü ve rahatsız edice fakat bakımı daha kolay ve uzun yıllar değişim gerektiren bir parçası yok denilmiş yabancı forumlarda. Siz değerli korsanların fikrini duymaktan memnun olurum.
Son olartak ise Bavaria volvo penta, jeanneau ise yanmar kullanmakta, yanmar severler daha çok gibi sizce yeni bir yelkenlide volvo veya yanmar arasında fark var mıdır? Teşekkürler...
-
Saildrive 500 saatte bir açılıp konik kavraması kontrol edilip ayarlanması gerekir. 2500 saate ise kavrama değişmelidir. Su keçesi özelikle misina vs sarılırsa kaçırır ve şanzımana su girer. Iki yılda bir değişmelidir. Önlem olarak yağ seviyesi aynı motor su taşma kabında olduğu gibi yükseltilebilir ama oldukça zor bir ışlemdir. Şanzımandan su girmesini engelleyen lastik için biçilen ömür markasına göre 7-9 yıldır. Karada ve şanzıman sökülek yapılabilen pahalı bir işlemdir.
Saildrive pervane tekne ortasına daha yakın olduğundan pervane çekmesi daha az olur.
-
Güzel bir konu, benim anladığım sail drive da olsa klasik shaft lı sistemde olsa yelken seyrinde boşa alınmalı motor kapatılmalı doğru mu anlamışım acaba?
Hazır konusu gelmişken benimde bir sorum var. Çoğu seri üretim markların bazı modellerinde sail drive yada shaft lı motor seçenekleri var.
Sizce yeni alınacak yelkenlimiz de sail drive mı yoksa shaftlı sistem mi tercih edilmeli?
Araştırmalarım neticesinde sail drive daha sessiz ve tireşimsiz çalışmakta fakat bakımı daha maliyetli ve pervanenin içine doğru olan plastik gibi bir parçanın 2 senede bir yenilenmesi gerektiği konuşulmuş.
Shaftlı sistem ise daha gürültülü ve rahatsız edice fakat bakımı daha kolay ve uzun yıllar değişim gerektiren bir parçası yok denilmiş yabancı forumlarda. Siz değerli korsanların fikrini duymaktan memnun olurum.
Son olartak ise Bavaria volvo penta, jeanneau ise yanmar kullanmakta, yanmar severler daha çok gibi sizce yeni bir yelkenlide volvo veya yanmar arasında fark var mıdır? Teşekkürler...
"Saildrive" arıza açısından daha kırılgandır. Pervaneye halat sararsanız önemli zarara neden olabilir. Ama şaftlı sistemde, çok olsa kaplin kırılır. Saildrive daha teknolojik görünse de güvenirliliği daha düşüktür.
Yanmar, bizim beygirlerde dünyada bir numara. Hem yedek parça bulunurluluğu ve maliyeti, hem de dayanıklılık açısından. Volvo'nun bakım ve yedek parça konusunda daha pahalı olduğu hep söylenir.
-
Eğer motor sail drive ise tornistanda kilitleyin
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Mart ayı sonunda Jenneau Fransa İngilizce be Fransızca uyarı ⚠ stiker olmasına rağmen ,Türkiye distribütörlüğününe Türkçe uyarı stikerı bastırdı. Herkese yolladı
Etiket yelken seyrinde özelikle 6 knot üzerinde asla vites de bırakılmaması uyarısının Türkçesi idi
Herkes aranarak yapıştırılması ricasında bulunuldu
(https://s26.postimg.org/fom9svl9h/IMG_0708.png) (http://postimg.cc//image/fom9svl9h/)
Tekneye şimdi geldim 6 değil 8 knot imiş.Düzeltiyorum aklımda yanlış kalmış.
Ama telefonda kesinlikle viteste bırakılmasını tavsiye etmiyoruz dendi.