Yaz sonu dönüş yolunda Midilli-Ayvalık arasında ana yelkenin iskota köşesinde UV korumadan 15cm açıkta 1 - 1,2 metrelik bir kısım alttan güngörmeze kadar açılmıştı; whatsapp seyir grubundakiler hatırlar... İki aya yakındır yelkeni bagajda gezdiriyordum, İstanbul'a gittiğimde vaktim olursa tamirciye bırakayım diye...
Geçen hafta sonu bizim staj grubunun 20. küsur geleneksel sezon bitirme gezisi için Akyaka'ya gittik; oraya kadar gelmişken yelken işini de halledeyim dedim... Evlström'ün Gökova tesisinde yelkeni açtılar, dikey eksende neresinden tutsan elle ekmek koparır gibi yırtabiliyorsun; bitmiş yani kısaca... 2012 ve 2013 imalatı bir yelken, eski ama o kadar da değil dedim ama tamir kabul edecek halde değildi... Yenileyelim dedik...
Elvström ellerindeki eski yelken üzerinden; Marmaris
UKSails ise tekne modeli katalog verisi üzerinden teklif verdi... Teklifler arasında küçük bir m2 farkı var ama o önemli değil... Fiyat olarak da birbirlerinden fazla uzakta değiller (%10 kadar fark var, onun da çoğu sanırım m2 farkı kaynaklı). Yani fiyat bir kriter değil (tekneyi satmaya karar verdiriyor o ayrı da birini seçmek için kriter değil
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap )...
Her ikisini de tecrübe etmiş korsanlarımız başta olmak üzere fikir sormak istedim... Kumaş ikisinde de aynı (DP 351 sanırım)... bu konuda genel algı nedir? İşçilik anlamında özellikle TR'deki temsilcilerinin performansı nasıl konumlandırılır piyasada? Birininki bariz daha iyidir denebilir mi? Birinin croos-cut diğerinin X-cut dediği (açıkça aynı şeyin laciverti işte) kesim dikim işlemi gibi fark yaratan bir durum olur mu?
Şimdilik sadece ana yelkeni yaptırıyorum; muhtemelen 2-3 yıl içinde 2 yaş daha genç ama benim ana yelkene göre daha az kullandığım cenova da değişecek; şu an hangisine karar verirsem diğerini de aynı yere yaptıracağım... Var mı bir tavsiye?