0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #15 : Mart 26, 2013, 11:51:12 »
Eğer 10m civarında bir tekne için konuşuyor isek , dalgaların büyüdüğü ve rüzgarın kıçomuzluktan alındığı bir travers seyrinde , dümen dolabı
fazla turlu ve ağır ise  yüzlerce defa çevirmek , uzun bir seyirde ciddi eziyet haline dönüşebilir. Böyle bir durumda çoğu kere de otopilot iyi iş
göremediğinden , ondan da yardım alamayabilirsiniz.
Halbuki aynı durumda yeke ile küçük hareketlerle tekneyi yönlendirebilirsiniz. Ayrıca dalgaların zorlamasını, yelkenlerin ve teknenin buna verdiği
cevabı çok iyi hissedip, tekneniz ve deniz ile bütünleşirsiniz. Bu çok keyfli ve eğlenceli bir yolculuk olur.


*

    T. İ.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #16 : Mart 26, 2013, 21:29:13 »
Seyir yaparken denizi hissetmek istiyorsan yeke ,rahat etmek istiyorsan dümen dolabı


*

    K. A.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #17 : Mart 27, 2013, 15:32:20 »
yeke tercihim


*

    M. B. A.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #18 : Mart 27, 2013, 16:02:51 »
Balıkçı motorları ve botları saymazsam; yelkeni dolap dümenli teknelerle öğrendim, kendi teknem yeke dümenli, başlangıçta "ufff...keşke dolap dümen olsaymış..." diye düşündüm ama kullandıkça değerini daha iyi anladım. Şimdi; "sana bedava dolap dümen yapacağız" deseler yekeden vazgeçmem, büyük rahatlık ve keyif...
« Son Düzenleme: Mart 27, 2013, 16:03:16 Gönderen: Mahir B. Aşut »


*

    B. S.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #19 : Ağustos 01, 2019, 15:04:56 »
Konuyu yıllar sonra hortlatayım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeke dümene sahip bir teknenin dolap dümene çevrilmesi çok maliyetli bir işlem midir? Maliyeti sadece ekonomik olarak değil aynı zamanda işçilik ve alınacak randıman anlamında değerlendirirseniz sevinirim. Böyle bir tecrübeye sahip bir korsan var mıdır forumda?

*

    B. B.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #20 : Ağustos 02, 2019, 15:55:55 »
Ben dolap dumenden yekeye cevirdim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ( Devamli degil acil durum icin)
Bu aşamada her noktayi inceledim. Kurulacak sisteme bakinca cokta ekonomik bir is olmadığını soyleyebilirim. Birde dumen halatlarini yonlendirecek buyuk çarklar icin yer var mi bakmak lazim teknede


Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

*

    B. S.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #21 : Ağustos 03, 2019, 17:15:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben dolap dumenden yekeye cevirdim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ( Devamli degil acil durum icin)
Bu aşamada her noktayi inceledim. Kurulacak sisteme bakinca cokta ekonomik bir is olmadığını soyleyebilirim. Birde dumen halatlarini yonlendirecek buyuk çarklar icin yer var mi bakmak lazim teknede


Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk



Teşekkürler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. G.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #22 : Ağustos 04, 2019, 01:58:29 »
Teknemde dolap dümen var. Alabandadan alabandaya 2.5 tur.
Çoğu zaman manevralarda nereye ne kadar bastım, pala tam o anda kaç derecede, kabaca olsa bile bilemiyorum. İleri yol verdiğimde sorun değil ama dururken ve tornistanda ne kadarı pervaneden ne kadarı paladan kestiremiyorum. Dümen derece göstergem yok. Aklıma dümen milinin üzerine minik bir bayrak koymak geldi mille beraber dönecek. Baktığımda en azından palanın yönünü anlayabilirim.

Bu palyatif çözümüm dışında, neyi hatalı yapıyorum? Ya da zamanla dikkatimi vermesem bile insiyaki olarak dümeni ne kadar bastığımı bilecek miyim?
*

    M. E.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #23 : Ağustos 04, 2019, 08:56:03 »
Onur Korsan, çoğumuz dümen simidinin palanın düz olduğu yerde, üzerine piyan bağı ile bir işaret atıyoruz ve yeterli geliyor. Yelken triminde bu işaret, dümenin ne kadar rüzgar altına basıldığını göstermesi bakımından da çok yararlı.
*

    N. Ö.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #24 : Ağustos 04, 2019, 10:44:03 »
Onur bey, dümen simidinin (dolabının) ortayı gösteren yerine yukarda Murat beyin anlattığı gibi ince bir ip sarmanız çok faydalıdır.

Ama haklısınız, alabandada bir turu geçen dümenlerde bu da yetersiz kalıp kafa karıştırabilir.

Bu durumda otopilot ekranının altında (Raymarin için geçerli, diğerlerini bilmiyorum) bunu, yani palanın nekadar basılı olduğunu gösteren skalayı kullanabilirsiniz.

Eğer buna bakmayı alışkanlık haline getirirseniz sorununuza tam çare olacaktır.
*

    O. G.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #25 : Ağustos 04, 2019, 11:21:02 »
Murat Korsan,

Halihazırda Simidin üzerinde saat 12de sarı renkte işaretleyici piyan sarılı.  Ama manevrada işler kızışmaya başladığında piyan bana bakıyor, ben de piyana...

Nejat Bey,

Şimdilik alışmayı bekleyeceğim. Alışamazsam, haklısınız bir skala gerekecek. Teşekkür ederim.
*

    M. B. A.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #26 : Ağustos 08, 2019, 13:44:00 »
Ben de aynı sorunu yaşıyorum, otopilot ekranındaki skaladan başka çözüm yok gibi... Bir de tabi tekne hareketsiz iken dümeni bir yönde alabanda yapıp ortayı gösteren banta kadar bir tur geri çevirmek... alabandadan alabandaya iki tur bende...
*

    A. K.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #27 : Ağustos 08, 2019, 15:50:49 »
tekneyi imal ederken kafamda simitli dümen vardı hatta simidini bile aldım ( hala duruyor). Zincirli yapacaktım sonra vazgectim telli yapmaya karar verdim . Telli kontrolde tüm teferruattan kurtuluyorsunuz. Dümen miline  yeke yapıp ona bağlıyorsunuz. (tel deyince bayağı kalın (12-15 mm) birşeyden bahsediyorum)

Sonra hepsinden vazgeçip cıkarılabilen yeke yaptım. Denize girerken veya alargada yekeyi cıkarıyorum Valla motorsiklet gibi 360 derece dönüp inanılmaz manevra yapabiliyorsun . Ancak sadece tornistanda gaz keseceksin yoksa pala dönüp seni vardavelaya yapıştırıyor.
*

    Ö. T.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #28 : Ağustos 16, 2019, 01:01:51 »
Yeke dümen iyidir
*

    Ö. T.

Ynt: Yeke Dümen / Dolap Dümen
« Yanıtla #29 : Ağustos 16, 2019, 01:13:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
tekneyi imal ederken kafamda simitli dümen vardı hatta simidini bile aldım ( hala duruyor). Zincirli yapacaktım sonra vazgectim telli yapmaya karar verdim . Telli kontrolde tüm teferruattan kurtuluyorsunuz. Dümen miline  yeke yapıp ona bağlıyorsunuz. (tel deyince bayağı kalın (12-15 mm) birşeyden bahsediyorum)

Sonra hepsinden vazgeçip cıkarılabilen yeke yaptım. Denize girerken veya alargada yekeyi cıkarıyorum Valla motorsiklet gibi 360 derece dönüp inanılmaz manevra yapabiliyorsun . Ancak sadece tornistanda gaz keseceksin yoksa pala dönüp seni vardavelaya yapıştırıyor.

Yeke palasinin iki yanına 30 -35 derece açıyı gecirmeyecek şekilde stoplama yapın .