0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 41
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« : Haziran 05, 2019, 14:49:16 »
Merhabalar Cümleten Bayramınız mübarek olsun. Bir sorum olcak siz büyüklerime .Bende yanmar 22 beygir eski tip bir motor var teknemde  subab yataklarının lastiklerinin cubuklarının temizlenip yenilenmesine ragmen ve sekmanlarının yenilenmesine rağmen gene yağ çubuğunun oradan yağ yükselip akmaya hava çıkış cubuğundan da gene yağ akıtmaya başladı. Sayın korsan abilerim bunun sebebi nedir .ne yapmam lazım zaten maddi olarak çökmüş durumdayım bunu nasıl gidere bilirim İnşallah kötü bir şey yoktur.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim Allah hepinizden razı olsun.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2019, 15:35:16 »
Anlaşıldığı kadarı ile motorunuz oldukça eski ve tamirci segmanları yenilemiş ve supapları da elden geçirmiş. Bu önlemler yeterli olmadığına göre motorunuzun ciddi bir rektifiyeye girmesi gerekiyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 41
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Ynt: YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2019, 15:54:35 »
Evet efendim sanırım öyle fakat  sebebi nedir acaba.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« Yanıtla #3 : Haziran 05, 2019, 16:58:37 »
Karter pistonların inip çıkması ile hemen hemen eşit basınç altında kalır, hemen hemenin dışındaki basınç farkı ise havalandırma borusundan motor emişine verilir. Piston - segman - silindir boşluğunda ise yakt patladığında pistonları iten basınç aradan kaçar ve yağ üzerinde fazla basınç oluşturur, bu basınç da yağın yağ çubuğundan ve havalandırma ağzından itilmesine neden olur. Bu duurma gelmş bir motorda, krank kol ve ana yatakları, supap yuvaları gibi diğer bölgeler de aşınmıştır, tam rektifiye ile motor eski haline döndürülür.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Ynt: YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2019, 20:47:57 »
Silindirlerin kompresyonlarını ölçtürmek nispeten basit bir işlemdir ve motorun yıpranmışlık düzeyi hakkında bir ön fikir verir.  Böylece durum hakkında daha emin olabilirsiniz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Ynt: YANMAR YAĞ AKITMA SORUNU
« Yanıtla #5 : Haziran 06, 2019, 03:05:56 »
Rektifiye yapılmadan segman değişimi durumu eskisinden daha kötü yapar .