0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
10W-40 yağını otomobillerde kullanırken 10000 km de degiştirin derlerki otomobilde çok sık devir degiştirilir bu durumda yağın erken bozulmasına sebeb olur.Şimdi bu süreyi tekneye çevirmeye çalışalım.otomobilimizi ortalama 90 km hız ile kullandığımızı düşünürsek10000/90=112 saat çıkar biz buna 150 saat diyelim bu otomobil içindi,biz teknede sabit devirle kullandığımız için bunu 200-250 saat mış gibi düşünebiliriz.Denizde her gün üst üste 2 saat motor kullansak 250/2=125 gün yapar yani yaklaşık olarak 4 ay.Eh zaten deniz mevsimide 5 bilemedin 6 ay.Demekki yağı bir mevsim kullanabiliriz.Zaten kitaplardada 500 saat yada bir sene der. Yagı degiştirirken yağ filitresinide KESİNLİKLE DEĞİŞTİR.Mazot filitresini altından musluklusunu al arasıra içindeki suyu boşaltırsın,filitre tıkanana kadar yani çalıştırmada huysuzluk yapana kadar degiştirmene gerek yok,ben böyle yapıyorum.Başka merak ettiğin şeyler varsa sıkılma sor,biliyorsam hemen yazarım,bilmiyorsan dersimi çalışır hem ben öğrenirim hem sen öğrenirsin.SaygılarŞimdi yeni fark ettim günaydın bana.Sende Tabib mişsin ama bu lakap malum başkasının.Artık sanada bir yakıştırma buluruz eninde sonunda. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap10W-40 yağını otomobillerde kullanırken 10000 km de degiştirin derlerki otomobilde çok sık devir degiştirilir bu durumda yağın erken bozulmasına sebeb olur.Şimdi bu süreyi tekneye çevirmeye çalışalım.otomobilimizi ortalama 90 km hız ile kullandığımızı düşünürsek10000/90=112 saat çıkar biz buna 150 saat diyelim bu otomobil içindi,biz teknede sabit devirle kullandığımız için bunu 200-250 saat mış gibi düşünebiliriz.Denizde her gün üst üste 2 saat motor kullansak 250/2=125 gün yapar yani yaklaşık olarak 4 ay.Eh zaten deniz mevsimide 5 bilemedin 6 ay.Demekki yağı bir mevsim kullanabiliriz.Zaten kitaplardada 500 saat yada bir sene der. Yagı degiştirirken yağ filitresinide KESİNLİKLE DEĞİŞTİR.Mazot filitresini altından musluklusunu al arasıra içindeki suyu boşaltırsın,filitre tıkanana kadar yani çalıştırmada huysuzluk yapana kadar degiştirmene gerek yok,ben böyle yapıyorum.Başka merak ettiğin şeyler varsa sıkılma sor,biliyorsam hemen yazarım,bilmiyorsan dersimi çalışır hem ben öğrenirim hem sen öğrenirsin.SaygılarŞimdi yeni fark ettim günaydın bana.Sende Tabib mişsin ama bu lakap malum başkasının.Artık sanada bir yakıştırma buluruz eninde sonunda. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHüseyin korsanım, Araba için ortalama 90 km biraz hızlı değil mi? Ben izmir'e giderken bile şehirler arasında 90 zor tutturuyorum. Normal dur kalk yapan birisinin ise ortalamasının 50 km yi geçmesi çok zor, en azından benim araç bilgisayarı öyle diyo Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şehir içi - dışı karma 40km,Birde yeni arabalarda mesela bmw larda yağ değişimi 30.000 km oldu, yağ aynı yağ, acaba eskiden bizi mi kandırıyorlardı?
Mahmut korsanım bilgiler için teşekkür ederim.Yazdığınız silindir kafası şekli endirekt dizel şekli olup bu türden özel yanma odası olmayan türden dizellere göre daha sessiz çalışır.Saygılar
Mahmut korsanım kullandığımız dizellerin hangisinin daha sessiz olduğunun araştırmasını yapmak bu forumda pratikte bir fayda sağlamaz.Yinede hangi türün daha sessiz olduğunun araştırmasını bir daha yapmanızı tavsiye ederim.Saygılar
Barış korsanım araba kullanırken kendimi kaplumbağa zannediyordum "Yavaş araba kullanma tarzımdan dolayı" ama siz benden de kaplumbağa mantıklı imişsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYeni arabalarda yağ değişiminin 10.000 km den öteye gittiğini bilmiyorum,tam sentetik yağların teorik ömrü sonsuz ama bu tür yağların iki ayrı kusuru var ilki çok pahalı olmaları diğeri ise bu tür yağların motor çalışırken yavaşça buharlaşıp yok olması.Yani 30 000 km yağı motora dolduruyorsunuz daha 10 000 geldiğinizde yağa bir bakıyorsunuz 1/4 kadarı yok olmuş haydi ilave ediyorsunuz yağ tazeleniyor 20 000 de kontrol ediyorsunuz yine yağın 1/4 ü yok olmuş hayda yeniden taze yağ takviyesi 30 000 gelince yine 1/4 eksilmiş takviye yapıyorsunuz ortada değiştirmek için eski yağ kalmamış oluyor,böylece devam edip gidiyorsunuz ama maliyeti yüksek oluyor.
Yanmar motor için denenmiş en uygun yağ hangisidir? Yoksa hepsi aynı mıdır?