0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #105 : Haziran 27, 2014, 15:17:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10W-40 yağını otomobillerde kullanırken 10000 km de degiştirin derlerki otomobilde çok sık devir degiştirilir bu durumda yağın erken bozulmasına sebeb olur.Şimdi bu süreyi tekneye çevirmeye çalışalım.
otomobilimizi ortalama 90 km hız ile kullandığımızı düşünürsek
10000/90=112 saat çıkar biz buna 150 saat diyelim bu otomobil içindi,biz teknede sabit devirle kullandığımız için bunu 200-250 saat mış gibi düşünebiliriz.Denizde her gün üst üste 2 saat motor kullansak 250/2=125 gün yapar yani yaklaşık olarak 4 ay.Eh zaten deniz mevsimide 5 bilemedin 6 ay.Demekki yağı bir mevsim kullanabiliriz.Zaten kitaplardada 500 saat yada bir sene der.
Yagı degiştirirken yağ filitresinide KESİNLİKLE DEĞİŞTİR.
Mazot filitresini altından musluklusunu al arasıra içindeki suyu boşaltırsın,filitre tıkanana kadar yani çalıştırmada huysuzluk yapana kadar degiştirmene gerek yok,ben böyle yapıyorum.Başka merak ettiğin şeyler varsa sıkılma sor,biliyorsam hemen yazarım,bilmiyorsan dersimi çalışır hem ben öğrenirim hem sen öğrenirsin.
Saygılar

Şimdi yeni fark ettim günaydın bana.Sende Tabib mişsin ama bu lakap malum başkasının.Artık sanada bir yakıştırma buluruz eninde sonunda.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hüseyin korsanım,
Araba için ortalama 90 km biraz hızlı değil mi? Ben izmir'e giderken bile şehirler arasında 90 zor tutturuyorum. Normal dur kalk yapan birisinin ise ortalamasının 50 km yi geçmesi çok zor, en azından benim araç bilgisayarı öyle diyo  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şehir içi - dışı karma 40km,

Birde yeni arabalarda mesela bmw larda yağ değişimi 30.000 km oldu, yağ aynı yağ, acaba eskiden bizi mi kandırıyorlardı?


*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #106 : Haziran 27, 2014, 16:02:17 »
Barış korsanım araba kullanırken kendimi kaplumbağa zannediyordum "Yavaş araba kullanma tarzımdan dolayı" ama siz benden de kaplumbağa mantıklı imişsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni arabalarda yağ değişiminin  10.000 km den öteye gittiğini bilmiyorum,tam sentetik yağların  teorik ömrü sonsuz ama bu tür yağların iki ayrı kusuru var ilki çok pahalı olmaları diğeri ise bu tür yağların motor çalışırken yavaşça buharlaşıp yok olması.Yani 30 000 km yağı motora dolduruyorsunuz daha 10 000 geldiğinizde yağa bir bakıyorsunuz 1/4 kadarı yok olmuş haydi ilave ediyorsunuz yağ tazeleniyor 20 000 de kontrol ediyorsunuz yine yağın 1/4 ü yok olmuş hayda yeniden taze yağ takviyesi 30 000 gelince yine 1/4 eksilmiş takviye yapıyorsunuz ortada değiştirmek için eski yağ kalmamış oluyor,böylece devam edip gidiyorsunuz ama maliyeti yüksek oluyor.


*

    M. M. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #107 : Haziran 27, 2014, 18:59:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10W-40 yağını otomobillerde kullanırken 10000 km de degiştirin derlerki otomobilde çok sık devir degiştirilir bu durumda yağın erken bozulmasına sebeb olur.Şimdi bu süreyi tekneye çevirmeye çalışalım.
otomobilimizi ortalama 90 km hız ile kullandığımızı düşünürsek
10000/90=112 saat çıkar biz buna 150 saat diyelim bu otomobil içindi,biz teknede sabit devirle kullandığımız için bunu 200-250 saat mış gibi düşünebiliriz.Denizde her gün üst üste 2 saat motor kullansak 250/2=125 gün yapar yani yaklaşık olarak 4 ay.Eh zaten deniz mevsimide 5 bilemedin 6 ay.Demekki yağı bir mevsim kullanabiliriz.Zaten kitaplardada 500 saat yada bir sene der.
Yagı degiştirirken yağ filitresinide KESİNLİKLE DEĞİŞTİR.
Mazot filitresini altından musluklusunu al arasıra içindeki suyu boşaltırsın,filitre tıkanana kadar yani çalıştırmada huysuzluk yapana kadar degiştirmene gerek yok,ben böyle yapıyorum.Başka merak ettiğin şeyler varsa sıkılma sor,biliyorsam hemen yazarım,bilmiyorsan dersimi çalışır hem ben öğrenirim hem sen öğrenirsin.
Saygılar

Şimdi yeni fark ettim günaydın bana.Sende Tabib mişsin ama bu lakap malum başkasının.Artık sanada bir yakıştırma buluruz eninde sonunda.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hüseyin korsanım,
Araba için ortalama 90 km biraz hızlı değil mi? Ben izmir'e giderken bile şehirler arasında 90 zor tutturuyorum. Normal dur kalk yapan birisinin ise ortalamasının 50 km yi geçmesi çok zor, en azından benim araç bilgisayarı öyle diyo  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şehir içi - dışı karma 40km,

Birde yeni arabalarda mesela bmw larda yağ değişimi 30.000 km oldu, yağ aynı yağ, acaba eskiden bizi mi kandırıyorlardı?
merhabalar şimdi bir teknenin üzerindeki ortalama bir diesel motor ile herhangi bir kara taşıtının motorlarını çok ayrı tutmak gerekir ki bu ayrı bir çalışma konusu (tartışma değil Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
ama diesel motor teknolojilerine girince işler hele marin motorlarda epey karışıyor. şöyle ki;
1- diesel motorların kompresyon oranları yani sıkıştırma güçleri epey yüksektir zaten ateşlemeyi sıkışan havayla ki sıkışınca ciddi bir ısı ortaya çıkıyor yapan bir diesel motor aslında iki aşamada ateşlenir silindir üstünde yanma odacığı denilen bir küçük küresel alan vardır ve enjektör oraya mazot püskürtür bunun için oldukça sıkı bir sekman silndir piston ilişkisine muhtaçtır pistonun yukarı hızla çıkarken sıkışan hava silindir boşluğu ile birlikte yanma odasında da mahsur kalarak çok yüksek ısıya ulaşır tam o anda enjektör mazotu püskürtür ve mazot yanma odasında ateşlenerek pistonu aşağıya iten basıncı oluşturur ki bu patlama benzin motoruna göre oldukça güçlü bir patlamadır bu yüzden diesel motor kapakları çok güçlü yapıdadır bu arada silindir iç ısıları 300 dereceyi geçer ama tezat olarak kullanılan malzeme nispeten kalın olduğu için bu ısı soğutma cıdarlarına geç ulaşır ve makine yavaş ısınırdaha doğrusu silindir iç yüzeyleri hızlı ama soğutulan alanlar daha geç ısınır bu da motorların optimum çalışma ısısına ulaşmasını geçiktirir ve motorun ısınma aşaması bayağı geç ve neşakatli olur yani bir diesel makine ısınana kadar düşük verimde ,yüksek sürtünmeyle ve oldukça zorlanarak çalışır ve ne yazık ki yelken yapacak tekne açılana kadar motor çalıştırır ve genellikle bu süre dieselin ısınmasına ve verimli çalışmasına yeterli gelmez çözüm çok iyi yağlama ile olabilir ancak bu yüzden yağlama önemlidir ve motor soğuk ve sıkışık ken ince ısındıkça kalın bir yağ gerekir ki böyle bir yağ biçimi yok o sebeple daha önce verdiğim çizelgelerden hareketle hemen hemen aynı sorunlara sahip(az çalışan ve mevsimin yarısında garajda yatanmakineler)tarım makinelerinde başarıyla kullanılan 20/40 ya da daha iyisi 10/40 yağ tekne motorlarına da uygundur kanısındayım sevgilerimle bilginize sunarım


*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #108 : Haziran 27, 2014, 20:48:14 »
Mahmut korsanım  bilgiler için teşekkür ederim.Yazdığınız silindir kafası şekli endirekt dizel şekli olup bu türden özel yanma odası olmayan türden dizellere göre daha sessiz çalışır.
Saygılar


*

    M. M. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #109 : Haziran 28, 2014, 21:49:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahmut korsanım  bilgiler için teşekkür ederim.Yazdığınız silindir kafası şekli endirekt dizel şekli olup bu türden özel yanma odası olmayan türden dizellere göre daha sessiz çalışır.
Saygılar
her zaman yardımcı olmaya çalışırım makine mühendisi ve motor ustasıyım ama klavyeniz sürçtü herhalde direkt injection dieseller daha sessiz çalışır ve anlattığım türden yanma odacıkları yoktur çok yüksek basınçlı pompa kullandıkları için seri ve sessiz olurlar modern otomobillerde kullanılırlar denizde de kullanılıyor olduğundan eminim ama henüz bir örneği elime geçmedi çok hassas mekanizmalara sahip elektronik kontrol üniteli oldukları için denizde baş belası olma ihtimalleri yüksek bence  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ben yine de eski usul düz pompalı diesellerden vazgeçmemek taraftarıyım çok cefakar ve her daim ateşlenebilir ve siz istemedikçe asla durmazlar

*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #110 : Haziran 28, 2014, 23:38:38 »
Mahmut korsanım kullandığımız dizellerin hangisinin daha sessiz olduğunun araştırmasını yapmak bu forumda pratikte bir  fayda sağlamaz.Yinede hangi türün daha sessiz olduğunun araştırmasını bir daha yapmanızı tavsiye ederim.
Saygılar
*

    M. M. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #111 : Haziran 29, 2014, 09:37:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahmut korsanım kullandığımız dizellerin hangisinin daha sessiz olduğunun araştırmasını yapmak bu forumda pratikte bir  fayda sağlamaz.Yinede hangi türün daha sessiz olduğunun araştırmasını bir daha yapmanızı tavsiye ederim.
Saygılar
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #112 : Haziran 29, 2014, 22:10:42 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Barış korsanım araba kullanırken kendimi kaplumbağa zannediyordum "Yavaş araba kullanma tarzımdan dolayı" ama siz benden de kaplumbağa mantıklı imişsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni arabalarda yağ değişiminin  10.000 km den öteye gittiğini bilmiyorum,tam sentetik yağların  teorik ömrü sonsuz ama bu tür yağların iki ayrı kusuru var ilki çok pahalı olmaları diğeri ise bu tür yağların motor çalışırken yavaşça buharlaşıp yok olması.Yani 30 000 km yağı motora dolduruyorsunuz daha 10 000 geldiğinizde yağa bir bakıyorsunuz 1/4 kadarı yok olmuş haydi ilave ediyorsunuz yağ tazeleniyor 20 000 de kontrol ediyorsunuz yine yağın 1/4 ü yok olmuş hayda yeniden taze yağ takviyesi 30 000 gelince yine 1/4 eksilmiş takviye yapıyorsunuz ortada değiştirmek için eski yağ kalmamış oluyor,böylece devam edip gidiyorsunuz ama maliyeti yüksek oluyor.

BMW nin yağ eksilteceği hatta 10.000 de bir yağ ekleneceğini düşünemiyorum.

Benzinli araçlarda servis periyodu 10.000 km veya senede bir olarak veriliyor.
Ancak diZel araçlarda bu süre daha uzayabiliyor.
Renault ve WV dizel araçlarda ise servis periyodu 20.000 km olarak veriliyor. Ben kendi aracımda yağ eksiltmesi ile karşılaşmadım.

Sadece aracı götürdüğüm servis biraz daha pahalı olan daha ince yağları kullanmanın daha iyi olacağını söylüyor. Onu kullanıyoruz. Ayrıca dönem dönem bor içeren yağ katkılarınıda kullanıyorum.
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #113 : Haziran 29, 2014, 22:20:13 »
Gönenç korsanım ben tam sentetik yağların İçinde bulundukları motor çalışırken buharlaşarak yok olduğunu belirttim.
Bir motorun yağ eksiltmesi veya yakması ise başka bir şeydir ve yağın tam sentetik veya olmaması ile ilgili değildir.Doğrudan doğruya motorun dizaynı ve kullanım süresi ile ilgilidir.
Saygılar
*

    G. D.

yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #114 : Haziran 29, 2014, 22:39:34 »
Hüseyin Korsan o zaman bizim araçlarda sentetik yağ kullanılmıyor değil mi? Çünkü bu bakım periyotlarının uzamasının kanımca tek sebebi gelişen yağ teknolojisi... Örneğin kendi aracımın hava filtresi aynı aracın benzinle versiyonu ile aynı. Benzinli araçta 10.000 km de değişen hava filtresi kendi aracımda 20.000 değişiyor.
Sevgiler...
« Son Düzenleme: Haziran 29, 2014, 22:39:51 Gönderen: Gönenç Demir »
*

    H. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #115 : Haziran 30, 2014, 10:31:22 »

Hüseyin Korsana katılıyorum.
Passat 1.8 TSI benzinli araca 5000km'de yaklaşık 0.5-0.7 lt yağ takviyesi yapıyordum.
*

    K. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #116 : Haziran 14, 2017, 00:11:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmar motor için denenmiş en uygun yağ hangisidir? Yoksa hepsi aynı mıdır?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

15W40