0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.225
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Enjektör Kontrolu
« : Kasım 05, 2009, 17:30:44 »

Enjektör Kontrolu

Dizel motorlardaki enjektörlerin  yaklaşık 1000 saatlik bir çalışmadan sonra arızalı çalışma ihtimalleri artar. Enjektör arızası genellikle yakıtın püskürtülme formunda bozukluk olarak ortaya çıkar.

Aşağıdaki resimde, genellikle dizel motorlarda kullanılan iki tip enjektör için doğru ve arızalı püskürtme formları görünmektedir.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir enjektörde arıza olup olmadığını nasıl anlarız?

Arızalı enjökter genellikle motorda vuruntu sesi yapar. Motor rölanti devrinin biraz üstünde çalışırken bir anahtarla sırasıyla enjektörlerin yakıt bağlantı civatalarını gevşetelim. Eğer bir enjektörü gevşettiğimizde vuruntu sesi kesilmişse o enjektör arızalı demektir. Veya bir enjektörün yakıt hattını gevşettiğimiz halde motorun çalışmasında veya devrinde hiçbir değişiklik olmuyorsa o enjektör iş görmüyor demektir.

Püskürtme formunu kontrol etmek için. Enjektörü(veya enjektörleri) tümden söküp, silindirin  dışında  ve boşta olacak şekilde yakıt hatlarına tekrar bağlayalım. Marş motoru ile krankı çevirdiğimiz zaman enjektörlerin püskürtme formunu göz ile izleyip  yukarıdaki resmi kullanarak enjektörün arızalı olup olmadığına kolaylıkla karar verebiliriz.

Bu işlemi yaparken eğer tüm enjektörleri sökmediysek motorun çalışma ihtimali vardır. Bu nedenle marş motorunu çalıştırmadan önce dekompresyon kollarını kaldırmayı unutmayalım!!
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Enjektör Kontrolu
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2009, 17:45:37 »
Pompa ayarcıları enjektör elemanı değiştirmeye bayılırlar. Bildiğiniz ve tanıdığınız bir pompacı yoksa ve eleman değişecek derse, "sen onu bir zımparala topla" yorumunu yapın. Birçok enjektör eleman değiştirmeden küçük bir bakımdan sonra "işemekten" vazgeçer ve adam gibi çalışır.  

Bir de gerçekten değişecekse aynısı olmasına dikkat edin. Muadili, aynısı gibi laflara kanmayın. Memelerin değişik püskürtme açısı ve buna benzer özellikleri vardır. Değişik özellikleri olan bir meme sizin motorunuzda gerektiği kadar iyi çalışmayabilir.
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2009, 17:48:08 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.225
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Enjektör Kontrolu
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2017, 09:54:59 »
Fotoğrafı yeniden yüklüyorum


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.269
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Enjektör Kontrolu
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2017, 14:07:26 »
arabalarda belli zamanlarda çıkarıp denedikleri için  bizde  yapmamız lazım evet ,

teşekkürler Orhan kaptan ...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap