0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #75 : Nisan 30, 2014, 14:49:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bir de bu manualde 10.5 L yağ konur yazıyor(filter değişimi ile),bana enterasan geldi,doğru mu?

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu aşamalardan hepimiz geçtik. Siz ne kadar kibarsınız.


*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #76 : Nisan 30, 2014, 15:05:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
[ Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Hah, şimdi gerçekler ortaya çıkıyor. Hüseyin Korsanım, sana mantıklı geliyor mu? ATF nireee, 10-40 motor yağı nire? İki cins yağın viskositesi, ısı aralığı vb. bir mi? Yakında "suyla da çalışır" derler mi?

Benim motor D2-55c. Saildrive da 1308-B. 2006 model tekne. Motor üstündeki bir etikette de "Reverse Gear 130S-B" yazıyor.
VP-301 adv. dersinde de yelken seyri sırasında pervane dönüşü için gaz kolu hangi pozisyonda tutulmalı sorusu var.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabib içten yanmalı bir motoru aşınmadan korumak için kullanılan yağ sıvısının  yağlamanın dışında bazı özellikleride olması istenir söz gelimi ana yataklarda piston kolunun zorlamasından dolayı yağ filminin yırtılması istenmez bu sebebten dolayı içine katkı konur,yakıt yanınca zararlı gazlar oluşur bunların kartere sızanları yağla karışınca asitler oluşur buna mani olmak için yağa katık konur,motor çalışırken ısı oluşur bundan dolayı yağ çok fazla incelir iş yapamaz hale gelir mani olmak için katkı konur,piston inip çıkarken yağ segmanı silindirin duvarlarına yağ uygular bu uygulana yagın sıcaktan ve sürtünmeden dolayı yok olmaması için katkı konur,yagın gezdiği yerde fazla ısıyı alıp soğuk kısımlara taşınması yani bütün motor blogunun ısısının homejen olması sağlama  görevi vardır bunun içinde katık konur.
Yani içinde ateş olan bir motora daha evvelden projede tespitleri yapılmış bir yağ belirlenir ve biz motorumuzu yağlamak için sadece o belirli şartların hepsini sağlayan bu yaga mecbur oluruz.
Sail driver öyle degil,içinde ateş yok aşırı basınç uygulanan yataklar yok yakıt artığı kaçagı yok,farklı ısınan bir yeri yok.Yani sail driver dediğimiz içinde iki mil ve iki takım konik dişli olan kapalı kutuya çok ince yada çok kalın olmamak şartı ile herhangi bir temiz yağ koysakta görev yapar.İşin püf noktası şurası yelkenci her zaman her yağın olduğu yerde olmayabilir,eh yağ değiştirmek gerekirse ya elindeki yedek motor yağını kullanır yada en kolay bulunacak olan ATF yagını bir yerlerden bulur,mahrumiyet bölgesindeki sıkıntısını kolayca yener,kendi yolda pardon limada kalmaz sail driverinede zarar vermez Mantık bu.Hepsi yelkencinin kolayına olması için.Ben diyorumki çok sıkışılıncatek numaralı yağda kullanılır,30 olur 20 olur fark etmez çünkü sadece yağlama görevi yapacak başka özellik aramıyoruz.
Ruya sovyet döneminde iken kendi yapımı arabalarda yani rus malı arabalarda motorda şanjumanda ve difransiyelde hep aynı yagı kullanmıştır.(20w/50) Sebebi çok basit  koskoca memlekette bir sürü depolama alanında üç ayrı yağ depolama alanı inşaası yerine tek depo yapmış maliyeti indirmiştir.Sail driver yağının türünüde bu mantıkla tespit edildiğni düşünsene.
Saygılar.


*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #77 : Nisan 30, 2014, 15:08:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bir de bu manualde 10.5 L yağ konur yazıyor(filter değişimi ile),bana enterasan geldi,doğru mu?
Evet dogrudur.Ayrıca kullanım klavuzunda yağı tıka basa doldurmayın, ölçüm çubuğunun işaretli orta kısmına kadar doldurun der.

Yahu bana amma yazı yazdırdınız ha.Rus yazarlarını geçtim valla.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saygılar
« Son Düzenleme: Nisan 30, 2014, 15:09:40 Gönderen: Hüseyin Durmaz »


*

    M. D. Y.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #78 : Nisan 30, 2014, 15:38:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bir de bu manualde 10.5 L yağ konur yazıyor(filter değişimi ile),bana enterasan geldi,doğru mu?
Evet dogrudur.Ayrıca kullanım klavuzunda yağı tıka basa doldurmayın, ölçüm çubuğunun işaretli orta kısmına kadar doldurun der.

Yahu bana amma yazı yazdırdınız ha.Rus yazarlarını geçtim valla.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Saygılar

    Forumda usta olmak kolay değil tabii,biz de gereğini yaparız Hüseyin korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #79 : Nisan 30, 2014, 15:51:25 »
Tabibi II
Gülümseyelim diye yapılan bir şaka idi.

*

    M. D. Y.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #80 : Mayıs 07, 2014, 12:47:03 »
   Tüm geko'lara selamlar,
   Hüseyin korsanım selamlar,konuştuğumuz motor yağı için  linki size pm'den atıyorum,açıklamasında vds-2 göremedim,müşteri temsilcisini aradım,ama üzerinde yazanlar açıklama kısmında dediler,benim galiba bu yağı mı almam lazım,bir de yağ filtresini ve galiba filtreyi sökmek için de tutacak bir aparat varmış,onları da  oradan istiyeceğim,linke bakabilir misiniz?
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2014, 12:48:42 Gönderen: Mehmet Deniz Yılmaz »
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #81 : Mayıs 07, 2014, 13:04:43 »
Linkteki yağı gönül rahatlığı ile kullanın.İçine hiç bir katkı ilave etmeyin.
Filitre sökücüsü olarak:
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 linklerdeki aletler in hepsi uygundur ama bence kayışlı olanını al derim çünkü kayışın kalınlığı az olduğu için dar yerlere girerken fazla eziyet etmez.
*

    M. D. Y.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #82 : Mayıs 07, 2014, 14:16:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Linkteki yağı gönül rahatlığı ile kullanın.İçine hiç bir katkı ilave etmeyin.
Filitre sökücüsü olarak:
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 linklerdeki aletler in hepsi uygundur ama bence kayışlı olanını al derim çünkü kayışın kalınlığı az olduğu için dar yerlere girerken fazla eziyet etmez.

  Bunlar tamam,yağ ve mazot filtresi olarak hangilerini alayım?
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #83 : Mayıs 07, 2014, 14:29:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bunlar tamam,yağ ve mazot filtresi olarak hangilerini alayım?
Mehmet korsanım namı diger Tabib II  yağ filitresinde önemli olan malzemenin fiziksel olarak uygun olması yani ortasındaki deliğin çapı ve vida dişlerinin cinsi.Ayrıca yine filitrenin motoro değdiği taraftaki contaları.Bunlar birkaç standartta yapılır senin motorununkide bunlardan biridir.Sakın yurt dışı markalara tonla para verme bu filitrenin piyasası oto parçacılarında en fazla 20 tl bilemedin 25 tl dir.Filitreyi eline alıp parçacıya gideceksin markası dert degil tıpatıp aynısını alacaksın,aldığının markasını ve tipini bir yere not et gerekebilir.Bazen yağ filitresinin her şeyi aynı olmakla beraber hacmi farklı olabiliyor yani daha küçüğünü alma,daha büyüğü yerine monte ederken saga sola takılmıyorsa alıp kullanabilirsin.
Mazot filitresi içinde yukarıdaki fikirler aynen geçerlidir.Daha evvel yazmıştım şayet mazot filitresi yağ filitresi gibi metal bir kap olup komple değişen tipten ise alttan musluklu olanına  bak derim.Arasıra alttaki musluğu açıp mazot filitresinde yakalanmış olan suyu boşaltırsın.(Tabiki motor çalışmıyorken).
Saygılar
*

    H. A.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #84 : Mayıs 07, 2014, 14:31:34 »
Orijinal filtrelerin üzerinde numaraları var.O numaralarla otomobil yedek parçacılarına giderseniz hem yağ,hemde mazot filtrelerinin muadillerini temin edebilirsiniz.
Selamlar
*

    H. A.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #85 : Mayıs 07, 2014, 14:32:30 »
Hüseyin korsanla pişti olduk.
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #86 : Mayıs 07, 2014, 14:56:21 »
Halil korsanım sağ olasın.
Tabib II şimdi inceledim mazot filitresi yağ filitresi gibi madeni ve degiştir at türünden hemen Yağ filitresinin üst tarafında duruyor,monte edildiği yerde "VAKVAK " da denilen yakıt besleme el pompasıda var.Bu el pompası mazot hava yaparsa çok işe yarar bir alettir normalde hiç dokunulmaz .Mazot filitresini dediğim gibi alttan çeşmeli olanlarından al,bir daha kolay kolay değiştirmezsin.Benim arabada 6.senesidir görev yapıyor.
Yeniden yağ filitresine dönelim:Şayet yağı kendin degiştireceksen karterdeki eski yağı emen bir pompaya ihtiyacın var çünkü bu motorun eski yağı dökmek için karterinde boşaltma tapası yokmuş.Yağ filitresine bakınca filitrenin hemen sol tarafında agzı tıpa ile kapatılmış bir boru var işte eski yağı bu borudan emerek alacaksın.Sanayilerde Yagı emen plastikten pompalar satılıyor.Yagı sen değiştireceksen yeni filitreye yarısına kadar yeni yag koyacaksın fazla koyma takmak için elinde eğdiğinde içindeki yağ akar gider ortalığı batırır.Ha birde yeni filitrenin lastik contalarına biraz yağ süreceksin.
Başka merak ettiğin varsa sorabilirsin.
Saygılar
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2014, 14:56:54 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    H. E.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #87 : Mayıs 07, 2014, 15:02:54 »
Bu "VAKVAK" burada damı var? Tuvaletteki Joker valfe de vakvak deniyordu. Bu tekneciler her şeye vakvak diyorlar anlaşılan. Vathi gibi bişii...

Bu arada Hüseyin Korsanım,
O bahsettiğiniz mazot sistemindeki suyu almak için tekne yakıt sistemlerinde ayrı bir "separatör" var. Motor üstündeki mazot filtreleri genellikle yağ filtreleri gibi tenekeden oluyor.

Yine bu arada, Volvo D2-55 motorda da bu "VAKVAK" var mı sizce?
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2014, 15:32:25 Gönderen: Hakan Erim »
*

    M. D. Y.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #88 : Mayıs 07, 2014, 15:22:48 »
   Yağı aspire etmek için bugün kendim hastane malzemeleri ile  pompa yaptım,ama resim koyamadım,www.slideshare.net'de sadece video istedi,bugün akşam resim koyarım.
   Cevaplar için teşekkür ederim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2014, 15:37:00 Gönderen: Mehmet Deniz Yılmaz »
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #89 : Mayıs 07, 2014, 15:27:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Hüseyin Korsanım,
O bahsettiğiniz mazot sistemindeki suyu almak için tekne yakıt sistemlerinde ayrı bir "separatör" var. Motor üstündeki mazot filtreleri genellikle yağ filtreleri gibi tenekeden oluyor.

Yine bu arada, Volvo D2-55 motorda da bu "VAKVAK" var mı sizce?
Mazot filitresindeki fazladan musluk göz çıkarmaz.Ayrıca cepten ilave parada almaz.
şimdi Volvo d2-55 de vakvak varmı bakacagım.