0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #30 : Haziran 17, 2011, 16:02:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
orhan korsanım,yağların özelliklerini belirtiyorsunuz ammaaa.yanlış sonuçlara varıyorsunuz.bir yağın eksi 15 derecede kullanılması veya artı 40 derece de kullanılabilmesi o yağın katıkları sayesinde kullanılabilecek ısı aralığını gösterir. örneğin yanmar 15-40 diyorsa siz 20-50 koyarsanız yanlış yapmış olur ve 5 derece kalın yağ koymuş olursunuz. motorların aşınmalarının yüzde 80 i ilk bir dakikada yağın işletme inceliğinde olmaması dolaysiyle aşınmasının meydana gelmesi dolaysiyledir.ileri teknoloji dolaysiyle artık motorlar hem yüksek devir hem de cok hassas yatak clearence ları ile çalışmaktadır.dolaysiyla marmariste eksi onbeş olmaz savı yanlıştır.katalog ne diyorsa o.ince yağlar artık bir tehlike değil bilakis must tır.motor bellibir aşınma süresinden sonra yağ eksilttiği taktirde 20-50 ye,ondan sonra da bir süre yağ katıklarını da koyabirsiniz.
mahsus selam ederim...
Yanmar kullanım  kitabında dış hava sıcaklıklarına göre hangi yağın kullanılması gerektiğini gösteren, benim mesajımdakine benzer bir çizelge de veriyor.


*

    O. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #31 : Haziran 17, 2011, 19:05:26 »

Yanmar katalogundan:

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. A.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #32 : Haziran 17, 2011, 19:31:23 »
Aslında şu yanmar motorlarda şöyle akdeniz usulü sızma bir zeytinyağını Shell Rotella 20/50 ile birebir karıştırıp bir denemek lazım :-)
Randıman alırız gibime geliyor :-)


*

    G. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #33 : Haziran 28, 2012, 21:13:15 »

Yanmar 3YM30 motorumda hangi yağın daha uygun olacağını, Mobil'in yağ uzmanı olan bir mühendise sormuştum. Aşağıdaki tartışmayı bana iletti; bilenler bu konuda ne düşünür? Herkes ne kullanıyor? Yanlış yağ seçimi dolayısıyla ne tür sorunlar yaşanabiliyor? İletilen görüş şöyle:

Birkaç gündür Yanmar 3YM30 motorunun yağları konusunda araştırma yapıyorum. Yanmar’ın handbook’unda verilen yağ spesifikasyonları yetersiz. 3 silindirli 4 zamanlı 30 kw. motorun için yağ tavsiyesi, sıcaklık şartlarına göre 30 veya 40 ile biten viskozitede ve API CD ve üstü kalitede olsun diyor. 150 saatte bir değiştirme öneriyor.
 
1955 tarihli CD spec. i uzun seneler önce kalktı. Yerine once 1980 de CE ve sonra 1990 da CF geldi. CF’den sonrada CF-4, CG-4, CH-4 gibi  ileri kalite sınıfları devreye girdi. Ama handbook’ta "CG-4, CH-4 gibi 4 ile biten spec. li yağları sakın kullanma" diyor.

4 ile biten yağ spec. leri, düşük kükürtlü motorin kullanan dizel motorlar için çevreci yağ spesifikasyonları. Anladığım kadarıyla denizde yakıt ikmali yaparken düşük kükürtlü yakıt bulamayacağın varsayımı ile eski spec. leri öneriyor. Bir yerde de TBN yani toplam baz sayısı 9 ve üstü olsun diyor. Bu değer, motor çalışırken yakıttaki kükürtünden dolayı oluşan asitleri nötr yapma, yani etkisiz kılma özelliği ile ilgili. Modern çevreci yağlarda bu değer çok yüksek değil. Çünkü kullanılan motorinde yüksek kükürt olmadığı varsayılmış.

İnternette YBW Yatching Boating World e girdim. Senin motorunu taşıyan tekneler var. Birbirlerine soruyorlar ne yağ kullanacağız diye. Bazısı sentetik uygun değil diyor filan. Tam bir karmaşa. Vardığım sonuç sentetik Mobil Delvac 1 5W-40 veya mineral Mobil Delvac MX 15W-40 olabilir gibi geliyor bana. İkisi de API CF spesifikasyonunu karşılıyor. TBN değerleri 9 üzerinde.

Dişli kutusuna gelince. O tam bir karmaşa. KM2P-1 tipi bir “marine gearbox” tan söz ediyor.  SAE 20 veya 30,  API CD ve üstü yağ kullan diyor. 500 saatte bir değiştirme öneriyor. Motorda kullanılan yağ ile sanki aynı yağı tavsiye ediyor. YBW ya girdiğimde birçok kişinin dişli kutusunda motora koyduğu yağı kullandığını gördüm. Yani yukarıda isimlerini verdiğim motor yağlarını aynen şanzımana koy gibi oluyor......

Bizim denizcilik bölümündeki ve Prag’taki merkez teknik servisimizdeki arkadaşlarla konuştum. Yanmar’ın handbook’unda verilen yağ spesifikasyonlarından hareketle bir yere varamadılar. OATS ve EMEBS diye makina ve motor imalatçılarının yağ tavsiyelerini bulduğumuz iki sitemiz var. Oradan da tatmin edici birşey çıkaramadık.

Antifiriz ise ayrı bir konu. Bayağı üzerinde çalıştım. Sonunda etilen glikol esaslı, korozyona karşı organic katık teknolojisi olan, nitrit, borat. fosfat, silikat, amineler içermeyen bir antifiriz olması gerektiği sonucuna vardım. Mobil Antifreeze Advance bu iş için uygun.


*

    E. S.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #34 : Haziran 28, 2012, 23:19:53 »
Bende seçimde zorlanmıştım.Açıklamalarınız birçok soruma çözüm getirdi.Teşekkürler

*

    İ. K.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #35 : Ekim 07, 2012, 08:29:51 »
güven korsanım aynı yönde sorum olacak yanmar 2gm 18 motor için sizin önerdiğiniz mobil delvac 15W40 uygunmudur bilgisi olan korsanlardan yardım bekliyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    V. P.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #36 : Ekim 07, 2012, 09:18:06 »
Ben 10-40 koymuştum yanmar servisi yağı boşaltıp 20-50 koydu..
*

    O. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #37 : Ekim 07, 2012, 09:34:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
güven korsanım aynı yönde sorum olacak yanmar 2gm 18 motor için sizin önerdiğiniz mobil delvac 15W40 uygunmudur bilgisi olan korsanlardan yardım bekliyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yağın numarasını çalıştığı iklim koşulları belirler. Tekneyi nerede kullanıyorsunuz? Kuzeyde ise 10-40 veya 15-40, güneyde ise 20-40 veya 20-50 kullanılabilir.
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #38 : Ekim 07, 2012, 10:18:47 »
Yanmar motor yagı için çok keskin şartlar koymadığına göre içimiz rahat olmalı.
motorun için yağ tavsiyesi, sıcaklık şartlarına göre 30 veya 40 ile biten viskozitede ve API CD ve üstü kalitede olsun diyor. 150 saatte bir değiştirme öneriyor.
bu şarta göre yağımızın ısınınca 40 numaradan daha kalın olmasını istemiyor.Tamam 40 numara ile biten epey çift numaralı yakıt var.10-40 ;15-40 gibi bu çift numaradaki ilk rakamda motorumuz soğuk iken yağımızın kalınlık numarası.Bence motorumuz yeni ise yani yağlanması gereken yerlerde aşınma olmayıp imalattaki kadar boşluk varsa: normalde 10-40 yağ bizim için uygundur.Bulunduğumuz yer hava şartları gereği soğuk bir yerse 5-40 uygun deriz ama ben teknelerimizin bulundukları konumları ve kullanılan mevsim gereği böyle yağa gerek olacağını düşünmüyorum. Diyelim ki 10-40 yağ kullanılması gerekirken  5-40 kullandık ne gibi yağlama olumsuzluğu  olabilir.Bir düşünelim motor uzun zamandır soğuk yağlanması gereken yerlerde bütün yağlar sızıp kuru hale gelmiş,karterdeki soğuk yağ karakteri gereği 5 numara yağ gibi davranıyor yani 10 numara yağa göre göre daha ince ve akışkan.Motor çalışınca yağ pompası yağlanması gereken her yere yağ yollamaya başlıyor ama yağ ince olduğundan yağlama yapılacak yere belki miktar olarak uygun miktarda yağ geliyor ama olması gereken 10 numara akışkanlığına göre 5 numara yağ daha akışkan olduğu için buradan kolayca akıp gidiyor ve yapması gereken iki parça arasında yağ yastığı görevini tam  yapamıyor yani kaydırma görevini tam olarak yapamayıp fazladan sürtünmeye yani aşınmaya sebep oluyor.Bu durum ne kadar sürer?Motor ve yağın ısınıp  normal çalışma kalınlığına gelene kadar.
peki yine 10-40 yağ gerekirken 15-40 kullanırsak ne olur dersek?
Bu durumda motor ve yağ soğuk iken akışkanlığı olması gerekenden daha az olduğundan yani daha kalın gibi davrandığından soğuk motor çalıştırılınca yağlama noktalarına yağ girmekte zorlanacak ve yine fazladan aşınma olacak  motor ısınıp ta  yağ çalışma kalınlığına dönene kadar.
Peki ne zaman 10-40 yerine 15-40 yağ kullanma başlayacağız dersek?
Bana göre motorumuzun çalışma saati dolup kitabına göre motor yaptırma zamanına yaklaşmış veya gelmişsek,ama bu motor daha devam etsin diye düşünüyorsak olabilir diye düşünüyorum.
TBN meselesine gelinince yağ katkısı olup numarası büyüdükçe etkisi de çoğalmaktadır.Peki ne yapar dersek,yazılmış.
Bu değer, motor çalışırken yakıttaki kükürtten dolayı oluşan asitleri nötr yapma, yani etkisiz kılma özelliği ile ilgili
azıcık açıklarsak şöyle diyelim.Kalitesiz yakıtta (bu kalite sınıflandırması satıcı markası ile değil de yakıt imalat rafinerinisinin çalışma mantığı ile ilgilidir. Türkiye'deki rafineriler düşük kükürtlü yani kaliteli yakıt üretir) nerede kalmıştık kalitesiz yakıttaki fazla kükürt yakıt yanınca egzoz dumanı içinde döner dolaşır ve sülfirik asit haline döner,dönerde hepsi havaya gitmez (şu meşhur asit yağmuru meselesi) motorlarımızın yapısı, kullanım süresi ve şekli gereği o asitli egzoz gazlarının birazı  işini gücünü bırakıp kartere girip yağa karışır yani yağımızın içine sülfirik asit girmiş olur.Bu asitin de en sevdiği şey SICAK DEMİR dir ki düşünün motorumuz zaten demir ve çalıştığı içinde sıcacık eh yağ vasıtası ile de her yere gidebildiği için motorumuzun her yerini kemirir bitirir.Bu duruma mani olmak için yağın içine katkı olarak demire dokunmayan ama asidi yok etmeyi seven kimyasal konur bu katkıda yağımızı normal haline döndürür.TBN katkısı mantığı budur.
Asitliği yok etmek için motorumuzda karter havalandırması diye bir sistem vardır bu sistem motor çalışırken yağımızı temiz hava ile nargile gibi fokurdatır ve içindeki egzoz gazlarını daha motora bela açmadan alıp götürür.Bu sistemin her zaman düzgün çalışmasını sağlamamız gerekir.
Diyelim ki motorda düşük yani etkisi az olan TBN li yağ var ve mecburen Romanya mazotu kullandık ne yapacagız?
İlk fırsatta bu yakıttan kurtulup kaliteli yakıta dönecegiz ama dönene kadar motorumuzu en azından rölantide kullanıp havalandırma sistemini çalışır tutacağız.(yakacağımız yakıt bedeli motor yaptırmaktan  az ise)
Bir an evvel TBN sayısını yükselten ilave katkı satın alıp yağa karıştıracagız.
Temiz yakıt bulunan konuma gelince yakıtı değiştirip yakıt sistemine kaliteli yakıt dolunca motorun yağını  saatine bakmadan döküp 10 numara yağ ile bir dakika kadar çalıştırıp onuda döküp yeni uygun numaralı yağ dolduracagız.
Kendi memleketimizin yakıtlarında düşük oranda kükürt olduğu için kullandıgımız karter yağının TBN numarasının yükseklerde gezmesi gerekmez.
Dişli kutusuna gelince:Eğer dişli kutusu kendi kendine yağlamalı sistem ise yani yağ kendi kendine dişlilere bulaşıyorsa tek numaralı yağ kullanabiliriz. 20 olabilir söz gelimi.
Dişli kutusunda yağ pompası var ise o zaman motordaki gibi çok dereceli yağ kullanmalıyız.Kolaylık olarak ta motorla aynı yağı kullanabiliriz.
Yazdıklarım sadece bilgi alışverişi içindir.Hiç bir şekilde uygulama TALİMATI DEĞİLDİR.
Saygılar

« Son Düzenleme: Ekim 07, 2012, 10:28:28 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #39 : Ekim 07, 2012, 10:27:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben 10-40 koymuştum yanmar servisi yağı boşaltıp 20-50 koydu..
Vural korsanım üsteki olayı sen yaşadığın için senden alıntı yapıyorum yoksa yazdığım uzun yazının içindede belirtecektim unuttum.
EĞER Kİ BİR İÇTEN YANMALI MOTORUN YAĞI 10-40 OLARAK TESPİT EDİLİP MOTORDA BUNA GÖRE YAPILMIŞSA  BU MOTORA 20-50 YAĞ KULLANIRSAK  BU MOTOR NORMAL ÇALIŞMA SÜRESİNDEN ÇOK EVVEL ÖMRÜNÜ YİTİRİR YENİ MOTOR YAPMAK GEREKİR.
Yazıyı büyük harflerle yazdım çünkü bu bilgi notu  dikkat edilmesi gereken bir yazıdır.
*

    V. P.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #40 : Ekim 07, 2012, 10:36:39 »
Valla kafam karıştı. Didim'de bütün motorlara 20-50 koyuyorlar. 10-40, 15-40 ince olduğundan çabuk eksiltir diyor yanmar servisi..
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #41 : Ekim 07, 2012, 10:48:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben 10-40 koymuştum yanmar servisi yağı boşaltıp 20-50 koydu..
Vural korsanım üsteki olayı sen yaşadığın için senden alıntı yapıyorum yoksa yazdığım uzun yazının içindede belirtecektim unuttum.
EĞER Kİ BİR İÇTEN YANMALI MOTORUN YAĞI 10-40 OLARAK TESPİT EDİLİP MOTORDA BUNA GÖRE YAPILMIŞSA  BU MOTORA 20-50 YAĞ KULLANIRSAK  BU MOTOR NORMAL ÇALIŞMA SÜRESİNDEN ÇOK EVVEL ÖMRÜNÜ YİTİRİR YENİ MOTOR YAPMAK GEREKİR.
Yazıyı büyük harflerle yazdım çünkü bu bilgi notu  dikkat edilmesi gereken bir yazıdır.
Vural korsanım kırmızı ile belirttiğim şart önemli.
*

    İ. K.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #42 : Ekim 07, 2012, 11:52:14 »
benim okuduklarımdan çıkardığım sonuç aşınma belli seviyede ise 15/40 ege için uygun görünüyor.2gm 18 yanmar için doğrumu anlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #43 : Ekim 07, 2012, 12:04:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benim okuduklarımdan çıkardığım sonuç aşınma belli seviyede ise 15/40 ege için uygun görünüyor.2gm 18 yanmar için doğrumu anlıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet bence de yaşlı motor için 15-40 yağ   Ege bölğesi için uygundur.
*

    H. A.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #44 : Ekim 07, 2012, 12:20:16 »
Benim Yanmarın katoloğunda yağı 150 saatte değiştir diyor, geçtiğimiz aylarda 2012 Beneteau alan bir arkadaşımız 250 saat olduğunu söyledi. Aynı şeyi  motora kışlık bakım yapacak servis müdürüde söyledi," Yanmar yağ kalitesindeki iyileşmeler nedeniyle yağ değişimini 250saat/ bir yıl olarak revize etti"dedi. Bu konuda başka bir bilgisi olan korsan arkadaşımız varmıdır acaba.