0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. G.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #15 : Haziran 06, 2011, 17:55:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
           Sailing teknede 54 beygir motor için hangi marka şanzıman yağı gerekir? Saildrive değil,klasik şaftlı sistem.

75/90


*

    U. U.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #16 : Haziran 06, 2011, 21:19:58 »
Hidroloik şanzumanlarda özel hidrolik şanzuman yağı kullanılmalıdır.
Kırmızı özel bir yağdır.
Mekanik şanzumanlarda Tümay korsanımın yazdığı gibidir herhalde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. G.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #17 : Haziran 06, 2011, 21:48:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hidroloik şanzumanlarda özel hidrolik şanzuman yağı kullanılmalıdır.
Kırmızı özel bir yağdır.
Mekanik şanzumanlarda Tümay korsanımın yazdığı gibidir herhalde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Abim bu teknelerde hidrolik  şanjıman  ne arasın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. A.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #18 : Haziran 06, 2011, 22:26:41 »
Ben teknemde bir iş yaptıracağım zaman, örneğin motor bakımı vs. gibi, öncelikle resmi sevisini çağırırım, onların yaptığı işi inceler, koydukları yağı, antifrizi, filtreleri görür, sorduğum sorularlada işin inceliklerini öğrenmeye çalışırım. Motorun kitabında önerilenle , ustaların yaptıkları işi karşılaştırır, farklı ise sebebini sorarım. Bütün bunlardan sonra bu işi kendim yapıp ,yapamayacağıma karar veririm. Her marka, her modelin kullandığı yağ vs farklı olabilir. Tasarruf yapalım derken ileride tamiri pahalıya çıkacak uygulamalar yapmamaya çalışırım. Kıbrıs barış harekatında ganimet hidrolikler bulmuştuk, koyduk bizim askeri araçlara, bir süre sonra tüm firen sistemleri off oldu. Onun için bu işler uzaktan kumanda ile olmaz derim.


*

    T. G.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #19 : Haziran 07, 2011, 00:57:25 »
Hakkı korsanımıza sonuna kadar hak veriyorum  . Çağırın servis 3 Kuruş pahalı olsun ama kafanız rahat olsun
Zaten her tekne denizde bir kamyon sorun çıkarır . Birde basit önlenebilir hatalar olmasın

*

    U. U.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #20 : Haziran 07, 2011, 11:16:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hidroloik şanzumanlarda özel hidrolik şanzuman yağı kullanılmalıdır.
Kırmızı özel bir yağdır.
Mekanik şanzumanlarda Tümay korsanımın yazdığı gibidir herhalde  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Abim bu teknelerde hidrolik  şanjıman  ne arasın  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tümay korsanım sailing tekne 54 hp klasik şaftlı falan denince ne bileyim belkim hidrolik şanzumandır dediydim.Benim tekne hidrolik şanzuman da o bakımdan yani  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
Kargadan başka kuş tanımam, karadır gak der ve de uçar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
Bu arada fren sisteminde kullanılan hidrolik yağ ve şanzumanlarda kullanılan hidrolik yağ tamamen farklıdır ve kesinlikle bir birinin yerine kullanılmaz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
Hidrolikşanzumancıkorsan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
*

    O. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #21 : Haziran 07, 2011, 16:02:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı korsanımıza sonuna kadar hak veriyorum  . Çağırın servis 3 Kuruş pahalı olsun ama kafanız rahat olsun
Zaten her tekne denizde bir kamyon sorun çıkarır . Birde basit önlenebilir hatalar olmasın
Yanmar"imi emanet ettigim servisin basima actigi is:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #22 : Haziran 07, 2011, 16:33:33 »
Selamlar,

Yanmar kitapcığında 3JH4E ve 4JH4AE serileri için bilgi şu:

Motor yağı: SAE Viscosity: 10W30 veya 15W40.

Sail Drive SD50 veya şansıman sistemi için: SAE Viscosity #90 veya 80W90; QuickSilver® 1 High Performance Gear
Lube.

Motor yağı değiştirirken mutlaka filtresini de değiştirin. Yağı fazla koymayın. (3JH4E tam 4Lt alır. Ama kontrollü koymak en iyisi.)

« Son Düzenleme: Haziran 07, 2011, 16:34:19 Gönderen: Alpay Sidal »
*

    H. T.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #23 : Haziran 09, 2011, 10:00:00 »
her şanzımanın kendi katalogunda belirtilen yağ cinsi kullanılmalıdır.kimisine motor yağın aynısı, kimisine atf.kimisine 75-90-120..bunlar çok farklı yağlardır.ezbere yağ koymayınız.şanzımanı kucağınıza almayınız.
katalog elinizde yoksa internet ,o da olmazsa bi zahmet şanzımanın marka ve tipini bize bildiriniz.selam..
NOT:ustalar beni usta yaptı....gerekirse kendi motorumu kendim bozarım(bozmam)
*

    Ö. B.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #24 : Haziran 09, 2011, 10:13:53 »
Geç kaldım ama benim de motora bakım yaptırmam lazım. Impeller çevresinde tuz ve yeşillenme başlamış, Çeşme'de yaptırabileceğim bir servis arıyorum. Fikri olan?
*

    E. G.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #25 : Haziran 09, 2011, 11:22:29 »
Şanzıman KM35P Yanmar   Üzerindeki etikette SAE 20/30 HD yazıyor.İnterneti karıştırırken bir sitede motora koyulan yağın aynısı koyulacak yazıyordu.
*

    A. S.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #26 : Haziran 09, 2011, 15:23:15 »
Ömer korsan,

Impeller'in her 250 saatte kontrol edilmesi ve en geç 500 saatte değişmesi önerildi. Aslında önemli olan kanatların altında çatlaklar. Impeller değişmezse basık duran kanatlar deforme olup iş görmüyor. Değişimi çok kolay. Doğru impellerı motor modeline göre alıp, bir de kutusundaki çontayı değiştirmeniz yeterli. (4 vidalı kutunun içindeki su sızmayı önleyen ring çonta) Yanınızda bir de yedek taşımanızı öneririm. Denizden gelip su filtresinden kaçan kum tanecikleri bile impelleri kullanılmaz hale getirebilir.

Eşref korsan,
Şanzıman yağı kitapta ayrı diyor. Internette ise 20W50 ile benzer diyor. Tamamen aynımıdır bilemiyorum. Ama renk olarak biri kırmızı diğeri bal rengine yakın diye hatırlıyorum. Kitapta SAE Vicosity #20 / #30 demiş. Bunu da yaz / kış diye ayırmış.

Internette YANMAR kullanıcıları için 2 döküman var. Çok faydalı. Biri YANMAR Operational Manual (JH4 Series) - 18Mb boyutunda; diğeri de Quick reference for Yanmar Spare Parts and Services 1.8Mb boyutunda. Tavsiye ederim. Bulamazsanız belki modaratörden izin alıp bir yere ekleyebilirim.

Kolay gelsin.

« Son Düzenleme: Haziran 09, 2011, 15:25:53 Gönderen: Alpay Sidal »
*

    H. T.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #27 : Haziran 17, 2011, 13:37:00 »
eşref korsanım,şanzımanınızın yağı için s.a.e 20/30 yağ diyorsa ve internette de motora konan yağ diyorsa bunlar çok farklı şeyler değildir.motor yağını  (galiba 15-40) güvenle kullanabilirsiniz.yok ben etikete sadık kalacağım derseniz o da olur.20/30 düz ve basit bir yağdır.multigrade değildir ve ucuzdur.
*

    H. T.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #28 : Haziran 17, 2011, 13:47:41 »
ömer korsan ..impeller pompa gövdesinde yeşilimsi tuz zararsız bir sızıntı halinde ortaya çıkar..motoru çalışırken gözlemleyiniz alt tarafından ayrıca su geliyormu?su geliyorsa acil sökülecek....uygun bir yerdeyse kendiniz mıncıklayabilirmisisniz? su koyveriyorsa pompa sökülecek ve bir tornacı marifetiyle şaftı,keçesi ve pompanın içinin aşınıp aşınmadığı kontrol edilecek..ve tamir edilecek...(genelde 1000 saat ve üzeri motorlarda ortaya çıkabilir....yoook su akıntısı yok ise pompanın öndeki flanşı dikkatlice (vida başlarını yalama etmeden)açılacak impeller kontrol edilecek gerekiyorsa impeller değişecek.o kadar..bolca selam
*

    H. T.

Ynt: yanmar motora hangi yağ en iyi?
« Yanıtla #29 : Haziran 17, 2011, 14:07:50 »
orhan korsanım,yağların özelliklerini belirtiyorsunuz ammaaa.yanlış sonuçlara varıyorsunuz.bir yağın eksi 15 derecede kullanılması veya artı 40 derece de kullanılabilmesi o yağın katıkları sayesinde kullanılabilecek ısı aralığını gösterir. örneğin yanmar 15-40 diyorsa siz 20-50 koyarsanız yanlış yapmış olur ve 5 derece kalın yağ koymuş olursunuz. motorların aşınmalarının yüzde 80 i ilk bir dakikada yağın işletme inceliğinde olmaması dolaysiyle aşınmasının meydana gelmesi dolaysiyledir.ileri teknoloji dolaysiyle artık motorlar hem yüksek devir hem de cok hassas yatak clearence ları ile çalışmaktadır.dolaysiyla marmariste eksi onbeş olmaz savı yanlıştır.katalog ne diyorsa o.ince yağlar artık bir tehlike değil bilakis must tır.motor bellibir aşınma süresinden sonra yağ eksilttiği taktirde 20-50 ye,ondan sonra da bir süre yağ katıklarını da koyabirsiniz.
mahsus selam ederim...