0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #15 : Mayıs 06, 2014, 15:37:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kanal, PVC borunun üzerinde mi?

Kanal derken anlayamadım ama şunu yapmak istedim;

Yelkenimi takmadan açıp, yelken ebatındaki PVC boruyu dikey olarak yanına koyucam mandalların olduğu yerleri PVC üzerinde işaretleyip mandalların girip içerisinde hareket edebileceği yuvalar açıcam.Ardından bu borunun alt tarafını ipdolana bilecek şekilde çizimlerdede gördüğünüz üzere klasik furling şeklinde yapıcam.sonra yelken direğinin baş ıstralyasını serbest bırakıp bu boruyu ıstralyaya kılıf olacak şekilde geçirmeye çalışıcam bunu yaparkende açtığım yuvalara yelken mandallarını takıcam son mandalıda taktıktan sonra ıstralayı normal şeklinde bağlıycam.

Sonuç olarak PVC boru ıstralyanın üzerinde bir katman daha olacak extra bir ağırlık olacağını sanmıyorum sonuç olarak hafif ve dayanıklı bir malzeme istediğim zamanda alt taraftan doladığım ipi çekerek yelkeni sarma işlemini gerçekleştireceğimi umuyorum.Tabi biraz dikkatli kullanım gerektirmekte lakin denizde dikkatli olunmaması gereken bir anda yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabi bu dediklerimi yapmadan ufak bi prototip yapıcam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap oda olursa el perfecto diyip imal edicem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.726
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #16 : Mayıs 06, 2014, 15:44:36 »
Umut'un dediği gibi PVC boru ıstralyanın üstünde, aşağıdan yukarıya her noktası aynı anda dönmek için çok yumuşak bir malzeme. Büyük olasılıkla altı fazla, üstü az dönecek ve burulacak, burulunca ıstralyayı kıstıracak, sıkışacak, etraftan "amma ağzı bozuk şu teknedeki adamın" diye bakacaklar...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #17 : Mayıs 06, 2014, 15:45:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lazy jack üst bağlantıları, gurcatalara kadar çıkmalı ve bağlantıları da gurcatalara yapılmalı, yani ağzı açık olmalı. Bumbadan yukarı çıkan her kol, bağlantı yerinde makara ile bağlanmalı en azından kaymalı, l gurcatardaki uçlar bağlı olmamalı ve direk dibine inmeli ki yelken basılırken boşlanıp, direk dibine toplanabilsin.

Bağlantı yerlerine makara şart mıdır ki bütün lazyjacklerde var fakat bana gereksiz geldi.Onun haricinde diğer söyledikleriniz konusunda size hak veriyorum.Uygulama aşamasında göz önünde bulundurucam.Umarım boşuna Armayı delik deşik etmem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #18 : Mayıs 06, 2014, 15:47:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Umut'un dediği gibi PVC boru ıstralyanın üstünde, aşağıdan yukarıya her noktası aynı anda dönmek için çok yumuşak bir malzeme. Büyük olasılıkla altı fazla, üstü az dönecek ve burulacak, burulunca ıstralyayı kıstıracak, sıkışacak, etraftan "amma ağzı bozuk şu teknedeki adamın" diye bakacaklar...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O halde profil kullanmak daha mantıklı; o burulma benimde aklıma geldi ama teknem ve yelken alanım çok büyük olmadığı için absorbe eder diye düşünmüştüm.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #19 : Mayıs 06, 2014, 16:13:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lazy jack üst bağlantıları, gurcatalara kadar çıkmalı ve bağlantıları da gurcatalara yapılmalı, yani ağzı açık olmalı. Bumbadan yukarı çıkan her kol, bağlantı yerinde makara ile bağlanmalı en azından kaymalı, l gurcatardaki uçlar bağlı olmamalı ve direk dibine inmeli ki yelken basılırken boşlanıp, direk dibine toplanabilsin.

Bağlantı yerlerine makara şart mıdır ki bütün lazyjacklerde var fakat bana gereksiz geldi.Onun haricinde diğer söyledikleriniz konusunda size hak veriyorum.Uygulama aşamasında göz önünde bulundurucam.Umarım boşuna Armayı delik deşik etmem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ben daha geçtiğimiz yaz lazyjack sistemini yeniledim.  makara yerine paslanmaz karabin kullandım, gayet güzel oldu.
kumanda ipleri direk dibine kadar geliyor ama yelken seyrinde hiçbir zaman lazybag'i indirmiyorum.
Ama direk bağlantısını mutlaka gurcataların üstüne kadar çıkartın, aksi takdirde iplerin taradığı alan azalıyor, yelkeni toplanırken arka yakalar yandan aşağı sarkıyor.

dikkat etmeniz gereken bir konu da yelken-mandar-profil ilişkisi.
profil döndüğünde mandarın da ıstralya etrafında dönmemesi için bir fırdöndü mekanizması da yukarıda yapmanız lazım.  yelkeni bu mekanizmanın bir tarafına, mandarı da diğer tarafına bağlayacaksınız.  yelkeni mandarla yukarı bastığınızda mandar mekanizma ile birlikte yelkeni çekecek.  furling çalışırken de mekanizmanın yelkene bağlı alt parçası dönerken mandara bağlı üst parçası sabit kalacak.
« Son Düzenleme: Mayıs 06, 2014, 16:13:49 Gönderen: Umut Korkmaz »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.517
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #20 : Mayıs 06, 2014, 16:36:51 »
Lazyjack sadece yelken inerken kullanılmalıdır. Basarken ise direk dibine toplanmalıdır, aksi taktirde tam rüzgar üstüne dönseniz bile balenler mutlaka lazyjack'e takılıyor. İndirmeyi kolaylaştırırken basmayı zorlaştırıyorsunuz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ali Kuban

  • * Gezgin Korsan
  • 928
    • Yaşadığı Şehir
  • Adabükü/Bodrum
    • Tekne Adı
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #21 : Mayıs 06, 2014, 16:50:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lazyjack sadece yelken inerken kullanılmalıdır. Basarken ise direk dibine toplanmalıdır, aksi taktirde tam rüzgar üstüne dönseniz bile balenler mutlaka lazyjack'e takılıyor. İndirmeyi kolaylaştırırken basmayı zorlaştırıyorsunuz.


Kesinlikle... !!!

Ayrica yelkenin konkav form almasinda da engel yaratiyor...






"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #22 : Mayıs 06, 2014, 17:29:46 »
vallahi tekneyi 6 senedir kullanıyoruz, bir kere bile indirmedik yelken basarken.  bir tek üstten ikinci balen takılıyor, o tam rüzgar üstüne gittiğimizde rahatça iki lazyjack arasından geçiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Kuban

  • * Gezgin Korsan
  • 928
    • Yaşadığı Şehir
  • Adabükü/Bodrum
    • Tekne Adı
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #23 : Mayıs 06, 2014, 22:16:20 »
Bende de ikinci ve ucuncu balenler takiliyor.

Ancak yola cikmadan once ve indirirken direk basina gidip gelmek cok daha kolay... Ruzgari da kaybetmiyorum...




"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #24 : Mayıs 07, 2014, 09:38:58 »
tek başına basarken zor olduğunu kabul ediyorum, ama o zamanlarda bile lazybag'i indirmek aklıma gelmiyor, silmişim bu alternatifi nedense.  bundan sonra yapacağım.
dümende biri varken ise hiç sıkıntı değil, 2. balen iplerden kurtulana kadar 1-2 sn.'de bitiyor iş.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ali Kuban

  • * Gezgin Korsan
  • 928
    • Yaşadığı Şehir
  • Adabükü/Bodrum
    • Tekne Adı
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #25 : Mayıs 07, 2014, 10:43:01 »
Tesadufen asagidaki fotograf bir arkadasimin sayfasinda cikti. Ben de ornek olsun diye ondan habersiz caldim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dikkat ederseniz, lazyjack'in ana yelkenin konkav form almasini nasil engelledigini gorebilirsiniz. Yelken sirasinda lazyjack'i indirdiginiz zaman performanstaki artisi belirgin olarak hissedeceksiniz.

Sevgilerimle... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Mayıs 07, 2014, 10:46:07 Gönderen: Ali Kuban »
"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Furling Büyük İhtiyaçmış
« Yanıtla #26 : Mayıs 07, 2014, 10:51:10 »
bizde bu etki olmuyor.  tek gurcata var, lazyjack ipleri de gurcatanın ortasına doğru, yelkene temas etmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap