0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #15 : Kasım 18, 2019, 10:00:48 »
immobilizer sistemi:motora çalışması için gereken yakıtın uygun bir yerde elektrik kontrollü bir vana ile yol verilip motorun uygun anahtar ile çalışma sistemidir.
Böyle sistemde aynı anda marş motoruda bloke edilebilir.


*

    O. E.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #16 : Kasım 18, 2019, 11:20:22 »
Hüseyin Ağbi ...

Teknelere daha doğrusu Marin Motorlara fabrikadan bu Düzeneği koysalar ne kadar güzel olur...
Bunu biz akıl ediyoruz onlar mı bilmeyecek...
Mutlaka Bir handikap vardır...
O yüzden mi koymazlar acaba


*

    H. D.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #17 : Kasım 18, 2019, 11:31:12 »
Bence imalat maliyeti, garanti kapsamında iken onarım maliyeti gibi ilave kulfetlerden kaçıyor olmalılar.


*

    A. Ç.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #18 : Kasım 18, 2019, 12:42:12 »
Otomobilde motor kaput altında, açıp bakmaya kalksan bir sürü meraklı başına üşüşür, hepimiz de anadan doğma tamirci olduğumuz için el atarız, yani sokaktaki arabayı kaldırıp götürmek çok kolay değil, denizde ise motor kamaranın içinde, açıp ulaşırsın, sahibi tekneye gelmemişse bir Allah'ın kulu ne olup bittiğinin farkına varmaz. Tüm önlemleri işi biliyorsan kolaylıkla ortadan kaldırır, basar gidersin. Bu nedenle deniz motorlarında alarm, önlem vs çok da işe yaramayabilir.


*

    O. E.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #19 : Kasım 18, 2019, 12:45:43 »
Ama İmmobilizer Olsa Hırsızlar kolay aşamayabilirler Bu engeli sanki...
Anahtarı kaybolan İmmobilizerli Otomobillerin başına gelenler hepimiz biliriz...

*

    A. K.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #20 : Kasım 18, 2019, 12:54:38 »
immobiliser tamamen motorun beynini kontrol ediyor. Tüm ateşleme vs beyinden kontrollu, Hersey elektronik. Ama teknelerde hersey mekanik  o yuzden işimiz zor
*

    H. D.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #21 : Kasım 18, 2019, 13:31:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
immobiliser tamamen motorun beynini kontrol ediyor. Tüm ateşleme vs beyinden kontrollu, Hersey elektronik. Ama teknelerde hersey mekanik  o yuzden işimiz zor
Yok yok beyinsiz araçlardada uygulanıyor bu sistem.
Benim 2001 model fiat ducato kapalı kasa kamyonetim var.Bırakın beyini camlar bile elle açılıp kapatılıyor.Amma Bu sistem mevcut ve çalışıyor.
yani mantık olarak yakıt besleme sistemi üstüne kurulmuş basit bir düzen
*

    O. E.

Ynt: YANMAR Buzzer problemi
« Yanıtla #22 : Kasım 18, 2019, 13:53:59 »
Immobilizer sistemini kullanan bir otomobilin kontağı ve anahtarı özeldir. Kaputun altına gizlenmiş bir bölgede ana ünitesi bulunmakta olup anahtar uyumsuzluğunda motora yakıt gönderilmesini veya ateşleme sisteminin bujileri tetiklemesini elektronik olarak engeller.

Diyor Google .......


Ve Devam ediyor.....

Bu sistem tamamen güvenlik odaklı olarak 1944 yılında Frank Marugg tarafından bulunmuş ve 1958 yılında yine kendisi tarafından patenti alınmıştır. Gelişen dünya koşullarında; artan hırsızlık olaylarıyla beraber kullanımı standart hale getirilmiştir. İlk olarak İngiltere’de 1997 yılında devlet tarafından kullanımı zorunlu kılınmıştır. Bunu takiben diğer ülkeler de zaman içerisinde immobilizer sistemini standartlaştırmıştır. Günümüzde tüm yeni model araçlarda bu sistem kullanılmaktadır.


Bende way canına 1944 ten beri haa

Diye şaşırıyorum ...

Ve hala neden, Otomobil sanayinde  bu kadar yaygın ve eski  olan bir sistemin neden Teknelerde kullanılmadığını merak ediyorum
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2019, 14:00:30 Gönderen: Oktay Eryılmaz »