0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« : Haziran 21, 2020, 22:10:50 »
Sevgili Korsanlar,
Bugün başıma çok ilginç bir arıza olayı geldi, Bademli Kalem adası cıvarında bir koya gidip demir attım. Akşam üstü dönüşe geçeceğiz, ben baş tarafta demir zincirini düzgünce döşedim ve zincir bittiğinde eşimde ileri yol vermiş fakat teknede bir zangırtı koptu, ben havuzluğa koştum, bir şey oldu dediler, onlarda korkmuş, ben acaba pervaneye birşeymi sardı diye daldim, hiçbir şey yok, tekne tornistana geçince çok normal pervane dönüyor , devir değişebiliyor, fakat ileri verince pervane çok yavaş dönüyor ve motor o yavaşlık nedeniyle silkeliyor. Gaz verdiğimde devir de artmıyor, boştayken devir ıormal artıyor, sonuçta biz tornistanda yaklaşık 1 mile yakın yolu katedip tonozumuza bağlandık. Motoru 2014 yılında sıfır aldım ve daha 1000 saati dolmadı, öyle bir arızanın nedeni nedir? Başına gelen, fikri olan varsa sevinirim. fikir beyan edecek dostlara şimdiden teşekkür ederim.


*

    E. D.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #1 : Haziran 21, 2020, 22:30:57 »
   Nedenini bilemiyorum ama ileri yol dişlisi sıyırmış tahminimce.


*

    S. Ç.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #2 : Haziran 21, 2020, 22:34:30 »
Şanzuman ve ileri yol dişlisi problemi gibi sanki..
Ama dişli olsa hiç götürmezdi..
« Son Düzenleme: Haziran 21, 2020, 22:38:52 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    A. Ç.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2020, 08:14:16 »
Şanzıman'ın ne olduğunu yazmamışsınız. Düz şanzımansa, dişli arızası olabilir ama saildrive ise arıza kavramaya bağlı olabilir, daha doğrusu kavrama düzgün çalışsa bile vites bir nedenle sıkışıyordur.


*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #4 : Haziran 22, 2020, 14:31:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şanzıman'ın ne olduğunu yazmamışsınız. Düz şanzımansa, dişli arızası olabilir ama saildrive ise arıza kavramaya bağlı olabilir, daha doğrusu kavrama düzgün çalışsa bile vites bir nedenle sıkışıyordur.
Haklısınız Ahmet bey, yazıyı gönderdikten sonra aklıma geldi, benimki düz şanzıman, bugün İzmir Yanmar servisi ile konuştum, teorik olarak yada tecrübeleri ile de olsa bir açıklama getiremediler, hem Ali mete bey hemde  oğlu Oğuz. Sonuçta şanzıman sökülüp İzmir'e gidecek. Bakalım ne çıkacak? Bir fabrikasyon hatasıdır  diye düşünüyorum çünki zorlama  vs hiçbir şey yok, nerdeyse durup dururken ortaya çıkan bir durum.

*

    M. E.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2020, 17:15:23 »
Engin korsan aynı şey benimde başıma geldi.Yanmar 3YM30 motor ve şaftlı sistem var.Şanzman koniğinde sıkıntı var denildi,şanzman söküldü bakım yapıldı ama hiç bir şey değişmedi.Ben kişisel teknik bilgim ile şanzuman üzerinde ki koldan vites değiştirdim hiç bir sıkıntı olmadan vites geçişleri gerçekleşti.Tespitim gaz kolu ve hareket iletim telinden kaynaklı olduğu yönünde.
*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2020, 22:00:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Engin korsan aynı şey benimde başıma geldi.Yanmar 3YM30 motor ve şaftlı sistem var.Şanzman koniğinde sıkıntı var denildi,şanzman söküldü bakım yapıldı ama hiç bir şey değişmedi.Ben kişisel teknik bilgim ile şanzuman üzerinde ki koldan vites değiştirdim hiç bir sıkıntı olmadan vites geçişleri gerçekleşti.Tespitim gaz kolu ve hareket iletim telinden kaynaklı olduğu yönünde.
Mustafa Korsanım, bana bir umut verdinizi inşallah öyledir de, boşuna uğraşmayız, şanzımanı sök, İzmir' e götür, dağılsın toplansın , git 130 km öteden al gel, 2 gün getir götüre gider, onca masraf cabası. Valla eğer dediğiniz gibiyse dileyin benden ne dilerseniz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #7 : Haziran 23, 2020, 01:15:28 »
Mustafa Korsanım, akşam akşam heyecanla gidip dediğiniz gibi elle ileri geri yaptım,değişen bir şey yok, yine ileride motor zangir zangir titriyor, bende gaz telinin kablosunu tespit eder vidaları gevşetip elle gaz verebilecek duruma getirdim, deviri bir miktar yükseltince  yinede titreşim devam ediyordu, tam umutlarım  biterken bu seferde yukardan boşta gaz kolunu 2000 devre ayarlayıp içerden elle ileri geri yaptım, birden her iki yönde de rahatlama oldu, kabloyu tekrar tespit ettim ve havuzluktan  denedim, bingo )), olay hallolmuştu. Ne kadar sevindiğimi anlatamam demek gaz kolu mekanizması ile ilgili bir sorunmuş. Tekrar tekrar denedim, tamamen eskisi gibi idi. Artık yolunuz bizim bu taraflara düşerse kesin beklerim. Telefonumu özelden atacağım. Tekrar çok teşekkür ederim beni büyük dertten kurtardınız.
*

    M. E.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #8 : Haziran 23, 2020, 13:44:27 »
Rica ederim Engin kaptan lafı olmaz.Burada bulunma sebebimiz paylaşım değil mi zaten.Sorunun hallolması inanın beni de çok mutlu etti.Bu yaz zaten bademli ye geleceğim muhakkak size de uğrarım.
*

    S. Ç.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #9 : Haziran 23, 2020, 13:56:41 »
Bende bu şekilde hallolduğuna çok sevindim..
Tecrübeyle gelen ufak bilgiler,koskaca bir maliyeti ve stresi ortadan kaldırıyor..
Bu forumun en önemli özelliği de bu..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Ç.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #10 : Haziran 23, 2020, 14:27:50 »
Adalardan birinde,ne zaman motoru çalıştırmak istesem,akü boşmuş gibi motor zor çalışıyordu..
Deli gibi ,aküler şarz olsun diye hiç birşeyi kullanmıyordum..buzdolabına buz parası ödemekten gına geldi..
Hangi elektrikçiyi arasam,akün ölmüş,değişmeli diyordu..
Neredeyse Yunan servisinden akü alacaktım,buranın iki misli fiyatla..
Sonra buraya yazdım..
Biri dediki,motoru çalıştırmadan önce,motorun yanındaki küçük,marş motoruna,ırgata yapılan gibi,13-14 anahtarla sertçe bir iki defa vurulsun dedi..
Öyle yaptık..
Motor öyle bir çalıştıki sanki aküden 200 volt cereyan geliyor..)
Döndüğümde,bir cesaretle marş motorunu söktüm,leş gibi olan neredeyse bitmekte olan kömürleri ve değdiği yerleri 1500 lük zımparayla zımparaladım monte ettim bir dahada problem yaşamadım..
Az daha,hem yeni akü alacaktım,hem de problem devam edecekti..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. Ö.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #11 : Haziran 23, 2020, 15:33:26 »
Engin bey, probleminizi bu şekilde çözmenize ben de sevindim.

Bu vesileyle geçmişteki bir tecrübemi ben de yazmak isterim.

Çok basit bir mantık ama başımıza gelmedikçe gözümüzden kaçabiliyor; şanzıman üzerindeki küçük vites kolunun tam kavrama yapmak için ne kadar ileri-geri açıya ihtiyacı varsa, gaz telinin bundan biraz fazlasını yaptığından ve tam ortalanmış olduğundan emin olmalıyız.

Maalesef işini ciddiyetle yapanları tenzih ederim ama her usta aynı sorumluluk bilincine sahip olmayabiliyor.
Gaz telini tam sınır durumda ilave paysız olarak kavrama yaptırıp sabitlerlerse, birgün en küçük kaymada sizinki gibi bir durum kaçınılmaz oluyor.

Ben de yaşayıp kendim el attıktan sonra farkettim.
*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #12 : Haziran 23, 2020, 23:11:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rica ederim Engin kaptan lafı olmaz.Burada bulunma sebebimiz paylaşım değil mi zaten.Sorunun hallolması inanın beni de çok mutlu etti.Bu yaz zaten bademli ye geleceğim muhakkak size de uğrarım.
Mustafa korsanım harika )) Çok sevindim,  mutlaka bekliyorum ..

*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #13 : Haziran 23, 2020, 23:15:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende bu şekilde hallolduğuna çok sevindim..
Tecrübeyle gelen ufak bilgiler,koskaca bir maliyeti ve stresi ortadan kaldırıyor..
Bu forumun en önemli özelliği de bu..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serdar Korsanım dediğiniz gibi forum beni çok büyük bir eziyet ve maaliyetten kurtadı, destekleriniz için çok teşekkürler..
*

    E. S.

Ynt: Yanmar 3YM30 şanzuman problemi
« Yanıtla #14 : Haziran 23, 2020, 23:23:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Engin bey, probleminizi bu şekilde çözmenize ben de sevindim.

Bu vesileyle geçmişteki bir tecrübemi ben de yazmak isterim.

Çok basit bir mantık ama başımıza gelmedikçe gözümüzden kaçabiliyor; şanzıman üzerindeki küçük vites kolunun tam kavrama yapmak için ne kadar ileri-geri açıya ihtiyacı varsa, gaz telinin bundan biraz fazlasını yaptığından ve tam ortalanmış olduğundan emin olmalıyız.

Maalesef işini ciddiyetle yapanları tenzih ederim ama her usta aynı sorumluluk bilincine sahip olmayabiliyor.
Gaz telini tam sınır durumda ilave paysız olarak kavrama yaptırıp sabitlerlerse, birgün en küçük kaymada sizinki gibi bir durum kaçınılmaz oluyor.

Ben de yaşayıp kendim el attıktan sonra farkettim.
Nejat bey,Her gün yeni bir şey öğreniyoruz, ben bu sorunun olmadık bir zamanda nüks edeceğini tahmin edyiorum ama bu sefer nereye bakacağımı biliyorum, mottru ben monte etmiştim, sanırım ayarlarda bir sorun var, ama bu şekilde bitmesinden çok memnum. Teşekkkürler destekleriniz için...