0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Şanzıman'ın ne olduğunu yazmamışsınız. Düz şanzımansa, dişli arızası olabilir ama saildrive ise arıza kavramaya bağlı olabilir, daha doğrusu kavrama düzgün çalışsa bile vites bir nedenle sıkışıyordur.
Engin korsan aynı şey benimde başıma geldi.Yanmar 3YM30 motor ve şaftlı sistem var.Şanzman koniğinde sıkıntı var denildi,şanzman söküldü bakım yapıldı ama hiç bir şey değişmedi.Ben kişisel teknik bilgim ile şanzuman üzerinde ki koldan vites değiştirdim hiç bir sıkıntı olmadan vites geçişleri gerçekleşti.Tespitim gaz kolu ve hareket iletim telinden kaynaklı olduğu yönünde.
Rica ederim Engin kaptan lafı olmaz.Burada bulunma sebebimiz paylaşım değil mi zaten.Sorunun hallolması inanın beni de çok mutlu etti.Bu yaz zaten bademli ye geleceğim muhakkak size de uğrarım.
Bende bu şekilde hallolduğuna çok sevindim..Tecrübeyle gelen ufak bilgiler,koskaca bir maliyeti ve stresi ortadan kaldırıyor..Bu forumun en önemli özelliği de bu..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Engin bey, probleminizi bu şekilde çözmenize ben de sevindim.Bu vesileyle geçmişteki bir tecrübemi ben de yazmak isterim.Çok basit bir mantık ama başımıza gelmedikçe gözümüzden kaçabiliyor; şanzıman üzerindeki küçük vites kolunun tam kavrama yapmak için ne kadar ileri-geri açıya ihtiyacı varsa, gaz telinin bundan biraz fazlasını yaptığından ve tam ortalanmış olduğundan emin olmalıyız.Maalesef işini ciddiyetle yapanları tenzih ederim ama her usta aynı sorumluluk bilincine sahip olmayabiliyor. Gaz telini tam sınır durumda ilave paysız olarak kavrama yaptırıp sabitlerlerse, birgün en küçük kaymada sizinki gibi bir durum kaçınılmaz oluyor.Ben de yaşayıp kendim el attıktan sonra farkettim.