0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.604
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #15 : Mart 24, 2016, 18:57:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsan merhabalar.
3GM30 Motorlarin farkli dizayni olanlar var.Motorunuzun uzerindeki plakaya bakin.Motounuz hangi kotlari taşıyorsa manuelini indirip. inceleyin tutya olup olmadigini bilebilirsiniz.Mesela 3GM30F kotunda en sondaki F harfi Fresh:tatli su kotudur.Deniz suyu motor icinde dolaşmaz.Motor icinde dolasan tatli suyu sogutur.Bu model motorlar tutya tasimaz..

İsmail Korsanım, teşekkür ederim..
Benim motorun 3GM30F'miş.. Plakanın fotosunu çekmiştim ona baktım hemen..  neyse bu dertten kurtulduk o zaman Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 24, 2016, 18:57:12 Gönderen: Murat Ayduk »
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Şevket Öztürk

  • * Gezgin Korsan
  • 778
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HUZUR,G MARİNA KEMER
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #16 : Mart 24, 2016, 19:00:36 »
Murat Korsanım;
Ben yarın öğle arası İsmail Abinin 3GM30F motorunda tutya bulmaya gideceğim bulsamda bulmasamda paylaşacağım.Yarını bekleyelim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 24, 2016, 19:02:11 Gönderen: Şevket Öztürk »
S/Y HUZUR

*

    Çevrimdışı İsmail Sandan

  • * Gezgin Korsan
  • 223
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #17 : Mart 24, 2016, 22:42:24 »
Murat Korsan ve Şevket Korsanlar,

Yanmar 27 HP 3GM30F serisi motorlarda kapalı sistem temiz su ile soğutmalı olduğundan tutya yok.3GM30C ve 3HM35C seri motorların ekzost tarafında 2 ve silindir üstünde 1 adet tutya bulunuyor.(Part.no of anti corrosion zinc:27210-200300)

Şevket korsanım  bu seri motorlarda tutya bulursa Yanmar'ın manuel servis kitapçığına bir bilgi vermesi gerekiyor.

Aşağıdaki linki incelerseniz veya Yanmar Marmaris'le irtibata geçerseniz gerekli bilgiyi verirler sanırım..
Selamlar..

Şevket Korsan Cumartesi günü G-Marinde olacağım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail Şandan
S/Y Smart Alec
*

    Çevrimdışı Şevket Öztürk

  • * Gezgin Korsan
  • 778
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HUZUR,G MARİNA KEMER
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #18 : Mart 24, 2016, 23:35:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsan ve Şevket Korsanlar,

Yanmar 27 HP 3GM30F serisi motorlarda kapalı sistem temiz su ile soğutmalı olduğundan tutya yok.3GM30C ve 3HM35C seri motorların ekzost tarafında 2 ve silindir üstünde 1 adet tutya bulunuyor.(Part.no of anti corrosion zinc:27210-200300)

Şevket korsanım  bu seri motorlarda tutya bulursa Yanmar'ın manuel servis kitapçığına bir bilgi vermesi gerekiyor.

Aşağıdaki linki incelerseniz veya Yanmar Marmaris'le irtibata geçerseniz gerekli bilgiyi verirler sanırım..
Selamlar..

Şevket Korsan Cumartesi günü G-Marinde olacağım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail Abi;
Cumartesi orada olacağım senin motorda tutya varsa sökülmüş bil.Alet aldım o kadar işe yarasın.Sen yeni tutya ve sistemdeki su boşalacağı için safsu antifriz filan ayarla lütfen. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y HUZUR

*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #19 : Mart 25, 2016, 05:01:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsan merhabalar.
3GM30 Motorlarin farkli dizayni olanlar var.Motorunuzun uzerindeki plakaya bakin.Motounuz hangi kotlari taşıyorsa manuelini indirip. inceleyin tutya olup olmadigini bilebilirsiniz.Mesela 3GM30F kotunda en sondaki F harfi Fresh:tatli su kotudur.Deniz suyu motor icinde dolaşmaz.Motor icinde dolasan tatli suyu sogutur.Bu model motorlar tutya tasimaz..

İsmail korsanım merhaba,
Tatlı suyu soğutan deniz suyu olduğu için, kondansenin üzerinde veya giriş çıkış bir yerinde bir adet tutya olması ,motor markası ne olursa olsun gerekir.
Kendi genel tecrübemle söylüyorum bunu.
Selamlar,
*
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #20 : Mart 25, 2016, 08:11:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo Penta d-2 40 makinalarda da tutya var mı?
Selamlar
Cevapsız kalmış : Yok
*

    Çevrimdışı Şevket Öztürk

  • * Gezgin Korsan
  • 778
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HUZUR,G MARİNA KEMER
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #21 : Mart 25, 2016, 09:08:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo Penta d-2 40 makinalarda da tutya var mı?
Selamlar
Cevapsız kalmış : Yok
Eğrikavuk Korsanım;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Volvolardan bir şey sökemeyeceğiz yani üzücü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y HUZUR
*
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #22 : Mart 25, 2016, 11:49:36 »
Yanmar 3GM30 direk denzi suyu soğutmalı.
Yani motorun soğutma kanallarından deniz suyu geçer.
Deniz suyu tuzlu ve kireçlidir ve zamanla bu kanallara kireç ve tuz yapışır ve taşlaşmış tabaka oluşturur.
Tıpkı çaydanlıklar da,bulaşık ve çamaşır makinelri resistanzları taşlaşmış kireç gibi.
Bu tip aletleri ve makinelerde ki kireçleri çeşitli kimyasallar ile çözümlendirebiliyorsunuz
Ancak bu tip direk soğutmalı makinelerde böyle bir temizlik yapılmıyor.
Makinenin yağı,filtreleri değişir ama yıllarca bu su kanalları devirdaim devam ettikçe
yani egzosdan su çıkşı görüldükçe kontrol edilme gereği duyulmaz.
Oysa gerçek şudur ki makineniz soğutma kanalları kireçlidir ve sizi yarı yolda bırakma ihtimali güçlenmiştir.
Tıpkı bir anda gelen kalp krizi gibi.
Su kanalları tıkanmış bir makine gerekli soğutmayı sağlayamadığı için verimli olmaktan çıkar
ve artık o makine için sonun başlangıcı olmaya başlar.
Bunu fark edebilirseniz şanlısıız ancak fark edilememe ihtimali oldukça yüksektir.Taki makineniz aşırı hararetten conta yakana kadar.
Bu durumda en iyi ihtimal makinenin rektefiye edilebilmesidir.
Buda makinenin bir nevi yenilenmiş olması demektir.
Ancak daha kötü ihtimalde bu yapışan maddelerin artık bloğu çürütmüş olmasıdır ki böyle bir durumda yeni bir motor almanız içten bile değildir.
Tüm bunlar oldukça maliyetli ki marin makinelerde oldukları için aynı zamanda  meşakkatlidir.
Yani otomobilinizide bu gibi bir durum olduğunda ,
Otomobilinzi tamircinin kapısının önüne çekersiniz gidersiniz
ancak kayığınızda böyle bir şansınız olmadığı için sizi pahalı ve zorlu bir süreç bekler.
Makine yerinden çıkmak zorundadır.
Normalde yani diğer dolaylı soğutma sistemlerinde bu kanallardan tatlı su ve antifriz 
geçerek soğutma sağlandığı için su kanllarında tıkanma kireçlenme çok fazla görülmez.
Yanmar Gm serileri gibi direk soğutmaya sahip makine sahiplerine tavsiyem,makine bakımlarını yaptırdığınız kişilere bu temizliği yaptırmanız.
Bakımlarını kendi yapanlar zaten yatkınlıkları gereği bu tip temizliği yapabilirler.
Bu tip temizliği yapmanın çok ta zor olmadığını belirtmek isterim.
« Son Düzenleme: Mart 25, 2016, 12:01:30 Gönderen: Gökhan Akgün »
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.604
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #23 : Mart 25, 2016, 16:04:27 »
Sonucu merakla bekliyorum...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Şevket Öztürk

  • * Gezgin Korsan
  • 778
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HUZUR,G MARİNA KEMER
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #24 : Mart 25, 2016, 16:12:15 »
Ayduk Korsanım;
İsmail Abi bugün marinada değildi.Ama Yanmar 30GM30F (Orhan Yeşilli ye ait Mythos teknesinde 2 adet sancak ta filtre ve mazot otomatiği arkasında ve 1 adet arkada silindir kafası üzerinde tutyalar bulunmuştur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabiii sonucu İsmail Abinin 3GM30F sinde ona göstererek ulaşacağımızdan cumartesiyi bekliyoruz.
S/Y HUZUR
*

    Çevrimdışı İsmail Sandan

  • * Gezgin Korsan
  • 223
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #25 : Mart 25, 2016, 16:17:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat Korsan merhabalar.
3GM30 Motorlarin farkli dizayni olanlar var.Motorunuzun uzerindeki plakaya bakin.Motounuz hangi kotlari taşıyorsa manuelini indirip. inceleyin tutya olup olmadigini bilebilirsiniz.Mesela 3GM30F kotunda en sondaki F harfi Fresh:tatli su kotudur.Deniz suyu motor icinde dolaşmaz.Motor icinde dolasan tatli suyu sogutur.Bu model motorlar tutya tasimaz..

İsmail korsanım merhaba,
Tatlı suyu soğutan deniz suyu olduğu için, kondansenin üzerinde veya giriş çıkış bir yerinde bir adet tutya olması ,motor markası ne olursa olsun gerekir.
Kendi genel tecrübemle söylüyorum bunu.
Selamlar,


Öcal Korsan Merhabalar,

Yanmar 3GM30,3GM30(C) ve 3HM35C motorlara  direkt soğutmalı (deniz suyu) olduğundan galvanik korozyona karşı Tutya koymuş.Deniz suyundaki tuz kristalleri ve tuz oranı aşınmayı,galvanik korozyonu fazlalaştıracağından imalatçı bunu uygun görmüş.3GM30F motorlar ise indirekt soğutma (tatlı sulu) olduğundan tutyaya gerek görmemiş.

3GM30 motorlarda aynı blok kullanıldığından F serisinde motor bloğu üzerindeki tutya tapası gövdede mevcut  fakat tutya değil,boş bir tapa.
F serisi motorlar 20 yıldır tutyasız kullanıldığı halde galvanik bir korozyona rastlanmıyor.(Servislerden alınan bilgi)

Kondanse motor gibi bir döküm malzeme olmadığı için tutyaya gerek yok.İki veya üçyılda bir Kondanse açılıp şişlenir ve temizlenirse uzun yıllar hizmet görüyor.Benim teknemde  (F) tipi motorumdaki kondanse 16 yıllık. Bir kez impeler kondanse arasındaki deniz suyu hortumu değişti.Her hangi bir korozyon yok.Başka marka ve tip motorlarda olabilir.Bilgim yok..

Selamlar sevgiler

İsmail Şandan
S/Y Smart Alec
*

    Çevrimdışı İsmail Sandan

  • * Gezgin Korsan
  • 223
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #26 : Mart 25, 2016, 16:23:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayduk Korsanım;
İsmail Abi bugün marinada değildi.Ama Yanmar 30GM30F (Orhan Yeşilli ye ait Mythos teknesinde 2 adet sancak ta filtre ve mazot otomatiği arkasında ve 1 adet arkada silindir kafası üzerinde tutyalar bulunmuştur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabiii sonucu İsmail Abinin 3GM30F sinde ona göstererek ulaşacağımızdan cumartesiyi bekliyoruz.

Sevgili Şevket Korsanım,

Öcal Korsanıma yazdığım yanıtın içinde cevabı var. Yanlışa düşmemek bilgimiteyit etmek için Yanmar Marmaris teknik servisi Marlin'i aradım Teknik müdür Burak Bey ile görüştüm.
3GM30 motorlar aynı boloğu kullandığından (F) serisindeki gövde üzerindeki tapalar var boştur yanıtını aldım.
Bilgine ,Yarın geliyorum görüşürüz.
Selam Sevgiler
« Son Düzenleme: Mart 25, 2016, 16:25:44 Gönderen: İsmail Sandan »
İsmail Şandan
S/Y Smart Alec
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.604
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #27 : Mart 25, 2016, 16:25:32 »
Tenis maçı izler gibi oldum nedense   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Şevket Öztürk

  • * Gezgin Korsan
  • 778
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HUZUR,G MARİNA KEMER
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #28 : Mart 25, 2016, 16:26:10 »
İsmail Abi çok iyi anladım ;
Su değişeceği zaman tapayı sökünce var mı yok mu ya kaldı iş sanırım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y HUZUR
*

    Çevrimiçi Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.155
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #29 : Nisan 16, 2019, 11:07:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

F serisinde motor bloğu üzerindeki tutya tapası gövdede mevcut  fakat tutya değil,boş bir tapa.
F serisi motorlar 20 yıldır tutyasız kullanıldığı halde galvanik bir korozyona rastlanmıyor.(Servislerden alınan bilgi)

Kondanse motor gibi bir döküm malzeme olmadığı için tutyaya gerek yok.İki veya üçyılda bir Kondanse açılıp şişlenir ve temizlenirse uzun yıllar hizmet görüyor.Benim teknemde  (F) tipi motorumdaki kondanse 16 yıllık.


Offff..
Nihayet buldum sorunun cevabını..

Diğer soru şu, kondense delindiyse (bu ihtimal var değil mi?) motorda deniz suyu dolaşıyorsa nasıl anlarız?

Bir de internetteki manuel 500 küsur sayfa. Sadece kendi motorumun (3HM35F) manuelini nasıl bulurum? İnternettekinde faydalanmak ciddi sıkıntı. Basılı olarak bulunamaz mı?

Bilgi paylaşımları için teşekkürler,
Saygılar