0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #30 : Nisan 16, 2019, 19:09:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

F serisinde motor bloğu üzerindeki tutya tapası gövdede mevcut  fakat tutya değil,boş bir tapa.
F serisi motorlar 20 yıldır tutyasız kullanıldığı halde galvanik bir korozyona rastlanmıyor.(Servislerden alınan bilgi)

Kondanse motor gibi bir döküm malzeme olmadığı için tutyaya gerek yok.İki veya üçyılda bir Kondanse açılıp şişlenir ve temizlenirse uzun yıllar hizmet görüyor.Benim teknemde  (F) tipi motorumdaki kondanse 16 yıllık.


Offff..
Nihayet buldum sorunun cevabını..

Diğer soru şu, kondense delindiyse (bu ihtimal var değil mi?) motorda deniz suyu dolaşıyorsa nasıl anlarız?

Bir de internetteki manuel 500 küsur sayfa. Sadece kendi motorumun (3HM35F) manuelini nasıl bulurum? İnternettekinde faydalanmak ciddi sıkıntı. Basılı olarak bulunamaz mı?

Bilgi paylaşımları için teşekkürler,
Saygılar





Recep abi,

Kondenser delinirse oncelikle cooling sıvısı motora veya dısarı bosalır

Sogutma zayıflar motor ısınır, akabinde dumanlar cıkınca anlasılır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Duman halınde ilk sogutma suyuna bakmak lazım
« Son Düzenleme: Nisan 16, 2019, 19:10:42 Gönderen: Semih Sener »


*

    R. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #31 : Nisan 16, 2019, 19:37:35 »

Semih çok teşekkür ederim. Sağolasın.
Bir yandan yüreğimi serinlettin.
Allahtan öyle bir şey yok. Yani duman, hararet vs yok. İlk çalıştırınca egzosta bakıyorum. Yavaş yavaş su atmaya başlıyor. Daha sonra gazı yükseltince su atışı artıyor. Bir sorun yok.

Kafama takılan şuydu. Motorda dolaşan antifiriz ile bu antifirizi soğutan deniz suyu birbirine karışmaya başlarsa ve biz bunu fark etmezsek ne olur? Çünkü tatlı su devirdaim pompası çalışmaya devam eder, deniz suyu impeller'ı da. Su eksiği olmayacağı için de bu fark edilmez diye düşünüyordum.

Çok teşekkürler..
Sağolasın..



*

    H. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #32 : Nisan 16, 2019, 20:57:55 »
Recep bey,
 arada kaplin var, korozyona uğraması biraz zor(tutyalar sağlamsa)
ancak kinistin valfı ve soğutma suyu giriş ağzını kontrol ettinizmi?
kekamoz yada başka bir cisim???
Selamlar,


*

    S. Ş.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #33 : Nisan 16, 2019, 20:59:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Semih çok teşekkür ederim. Sağolasın.
Bir yandan yüreğimi serinlettin.
Allahtan öyle bir şey yok. Yani duman, hararet vs yok. İlk çalıştırınca egzosta bakıyorum. Yavaş yavaş su atmaya başlıyor. Daha sonra gazı yükseltince su atışı artıyor. Bir sorun yok.

Kafama takılan şuydu. Motorda dolaşan antifiriz ile bu antifirizi soğutan deniz suyu birbirine karışmaya başlarsa ve biz bunu fark etmezsek ne olur? Çünkü tatlı su devirdaim pompası çalışmaya devam eder, deniz suyu impeller'ı da. Su eksiği olmayacağı için de bu fark edilmez diye düşünüyordum.

Çok teşekkürler..
Sağolasın..



Bi duzeltme yapmam lazım , delınme exhanger içinde ise motor blogunda  deniz suyu dolasır , sogutma sıkıntısı az olur ama korozyon etkisi var deniz  suyunun  ondan dolaştırmıyoruz
« Son Düzenleme: Nisan 16, 2019, 21:03:44 Gönderen: Semih Sener »


*

    R. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #34 : Nisan 16, 2019, 21:13:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bi duzeltme yapmam lazım , delınme exhanger içinde ise motor blogunda  deniz suyu dolasır , sogutma sıkıntısı az olur ama korozyon etkisi var deniz  suyunun  ondan dolaştırmıyoruz


Böyle bir delinme olduysa veya olursa nasıl anlarız? Ya da anlar mıyız?


*

    A. Ç.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #35 : Nisan 16, 2019, 21:20:48 »
Mtor suyu azalacaktır. Soğutma sıvısı basıncı daha yüksek olduğundan deniz suyuna karşacak ve egsozdan denize gidecektir. Aynı şey yağ soğutucusu için de geçerlidir.  Motorunuz yakma dışında ve bir yeri kirletmeden azalıyorsa esoz çıkışına bakın, deniz yüzeyinde başlamgıçta öok az ve ince bir yağ katmanı oluşur.
*

    H. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #36 : Nisan 16, 2019, 21:22:31 »
Niçin önce soğutma için döndürelecek suyu alabildiğinizi kontrol etmiyorsunuz?
*

    H. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #37 : Nisan 16, 2019, 21:23:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mtor suyu azalacaktır. Soğutma sıvısı basıncı daha yüksek olduğundan deniz suyuna karşacak ve egsozdan denize gidecektir. Aynı şey yağ soğutucusu için de geçerlidir.  Motorunuz yakma dışında ve bir yeri kirletmeden azalıyorsa esoz çıkışına bakın, deniz yüzeyinde başlamgıçta öok az ve ince bir yağ katmanı oluşur.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. D.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #38 : Nisan 16, 2019, 22:57:14 »
Recep korsanım, aşağıdaki linklerde tam da bu konu işleniyor. Tamamı 8 videodur. Diesel motorlar konusunda oldukça doyurucu bilgiler veriyor. Omerta grubunun üyeleri ve kursiyerlerden çoğu aynı zamanda GeKo üyesidir.


« Son Düzenleme: Nisan 16, 2019, 23:01:11 Gönderen: Erdal Duran »
*

    E. D.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #39 : Nisan 16, 2019, 23:23:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bi duzeltme yapmam lazım , delınme exhanger içinde ise motor blogunda  deniz suyu dolasır , sogutma sıkıntısı az olur ama korozyon etkisi var deniz  suyunun  ondan dolaştırmıyoruz
Böyle bir delinme olduysa veya olursa nasıl anlarız? Ya da anlar mıyız?

Cooler (kuler) in kapağını açtığınızda içinde gördüğünüz suyun tatlı su olması gerekir, tadına bakarak anlaşılabilir. Eğer tuzluysa delik vardır ve tuzlu su karışıyordur. Eğer tatlı su yerine antifiriz varsa, biliyorsunuz rengi farklıdır, şeffaflaşmışsa yine tuzlu su karışmıştır.  Tabii siz sürekli tatlı su ilave ederek buna sebep olmadıysanız.
*

    R. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #40 : Nisan 17, 2019, 11:36:02 »

Çok teşekkürler..
çok güzel, işe yarar bilgiler öğreniyorum.
Soğutma sistemini büyük ölçüde anladığımı söyleyebilirim. Tabii bir dizi şey de tecrübe edere öğrenilecek. Antifirzde çok az eksilme oluyordu. Demek delik değilmiş, bir yerlerden kaçak yapmış. Delik olsa oradan tuzlu su girer ve eksilme olmazdı.

Yağı, filtreleri her sezon değiştirmek lazım. Peki impeller lastiğini (pervanesini) de her sezon değiştirmek gerekir mi? Geçen yıl hazıran sonu temmuz başlarında 3 sezon karada kalmış tekne motorunun impeller lastiği söktüğümde sıfır gibiydi. Tabii yenisini taktık. Bu sene pas geçsem mi diye düşünüyorum. Ama emin olamıyorum. Bir de açtığımda çok temiz görünüyorsa gliserin, vazelin türü bir şey sürüp kapatmak nasıl sonuç verir?

Çok teşekkürler paylaşımlar için.





*

    A. Ç.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #41 : Nisan 17, 2019, 11:46:11 »
Impeller için önerilen değiştirme süresi 2 yıldır. Motor saatine göre de mutlaka bir öneri vardır. Elinden iş gelenler için çok kolay bir işlem olduğundan ve hemen hiç birimiz tekne için bakım defteri tutmadığımızdan her sene değiştirmek kolayımıza geliyor. Doğrusunu yapmak için motorunuzun veya teknenizin kullanım kılavuzuna bakın. Impeller değişimi dışında motorda yapılası gerekenleri zamanında gerçekleştirin. Bir bakım defteri tutmak bir sonraki bakımı ne zaman yapacağınızı da gösterecektir. Örneğin Volvo, motoryatlarda kuyruk körüğünü 2 ylda bir değiştirin diyor ama tamirciler her sene değiştiriyor, nedeni para kazanma isteği olabileceği gibi bir önceki değişimin ne zaman yapıldığını bilmemeleri olabilir. 
*

    R. E.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #42 : Nisan 17, 2019, 12:03:26 »


Çelenoğlu korsan bir de açtığımızda imeller'ı, gliserin, vazelin türü bir şey sürmek gerekir mi? Ya da sürmek iyi olur mu?



*

    A. Ç.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #43 : Nisan 17, 2019, 12:09:39 »
İmpeller'e herhangi bir şey sürmeye gerek yok. Bir çok petrol türevi kauçuğun şişmesine veya bozulmasına yol açabilir. Metale sürtünerek çalışan ve su ile sürekli yıkanan bir parçada zaten herhangi bir yağlama etkisi çok kısa süreli olacaktır.
*

    C. İ.

Ynt: YANMAR 3GM30 motor tutya değişimi
« Yanıtla #44 : Nisan 17, 2019, 22:05:03 »
  Deniz suyu pompasının kanatçıklı lastiğini sökün, kanatçıkları bükerek iyice kontrol edin.
Herhangi bir çatlak izi yoksa yerine takın kullanmaya devam edin. Ucuz bir şey değil ve her yıl
değiştirmeye gerek yok. Ben 3 yıldır aynı lastiği kullanıyorum.
 Tekne Dalaman çayı gibi bulanık ve kumlu suda çalışıyorsa iş değişir.
Ahmet beyin söylediği gibi bakım defteri tutmak, yapılanları yazmak iyi olur.
Selamlar.