0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapF serisinde motor bloğu üzerindeki tutya tapası gövdede mevcut fakat tutya değil,boş bir tapa.F serisi motorlar 20 yıldır tutyasız kullanıldığı halde galvanik bir korozyona rastlanmıyor.(Servislerden alınan bilgi) Kondanse motor gibi bir döküm malzeme olmadığı için tutyaya gerek yok.İki veya üçyılda bir Kondanse açılıp şişlenir ve temizlenirse uzun yıllar hizmet görüyor.Benim teknemde (F) tipi motorumdaki kondanse 16 yıllık. Offff..Nihayet buldum sorunun cevabını.. Diğer soru şu, kondense delindiyse (bu ihtimal var değil mi?) motorda deniz suyu dolaşıyorsa nasıl anlarız?Bir de internetteki manuel 500 küsur sayfa. Sadece kendi motorumun (3HM35F) manuelini nasıl bulurum? İnternettekinde faydalanmak ciddi sıkıntı. Basılı olarak bulunamaz mı?Bilgi paylaşımları için teşekkürler, Saygılar
F serisinde motor bloğu üzerindeki tutya tapası gövdede mevcut fakat tutya değil,boş bir tapa.F serisi motorlar 20 yıldır tutyasız kullanıldığı halde galvanik bir korozyona rastlanmıyor.(Servislerden alınan bilgi) Kondanse motor gibi bir döküm malzeme olmadığı için tutyaya gerek yok.İki veya üçyılda bir Kondanse açılıp şişlenir ve temizlenirse uzun yıllar hizmet görüyor.Benim teknemde (F) tipi motorumdaki kondanse 16 yıllık.
Semih çok teşekkür ederim. Sağolasın. Bir yandan yüreğimi serinlettin. Allahtan öyle bir şey yok. Yani duman, hararet vs yok. İlk çalıştırınca egzosta bakıyorum. Yavaş yavaş su atmaya başlıyor. Daha sonra gazı yükseltince su atışı artıyor. Bir sorun yok. Kafama takılan şuydu. Motorda dolaşan antifiriz ile bu antifirizi soğutan deniz suyu birbirine karışmaya başlarsa ve biz bunu fark etmezsek ne olur? Çünkü tatlı su devirdaim pompası çalışmaya devam eder, deniz suyu impeller'ı da. Su eksiği olmayacağı için de bu fark edilmez diye düşünüyordum.Çok teşekkürler.. Sağolasın..
Bi duzeltme yapmam lazım , delınme exhanger içinde ise motor blogunda deniz suyu dolasır , sogutma sıkıntısı az olur ama korozyon etkisi var deniz suyunun ondan dolaştırmıyoruz
Mtor suyu azalacaktır. Soğutma sıvısı basıncı daha yüksek olduğundan deniz suyuna karşacak ve egsozdan denize gidecektir. Aynı şey yağ soğutucusu için de geçerlidir. Motorunuz yakma dışında ve bir yeri kirletmeden azalıyorsa esoz çıkışına bakın, deniz yüzeyinde başlamgıçta öok az ve ince bir yağ katmanı oluşur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBi duzeltme yapmam lazım , delınme exhanger içinde ise motor blogunda deniz suyu dolasır , sogutma sıkıntısı az olur ama korozyon etkisi var deniz suyunun ondan dolaştırmıyoruz Böyle bir delinme olduysa veya olursa nasıl anlarız? Ya da anlar mıyız?