0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. G.

Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« : Eylül 23, 2021, 11:15:23 »
Geçen gün adada delta çapam denizde kalınca ben de kendime çapa alayım dedim. Malum ultra pahalı gelince wedge i araştırdım ve 8.5m lik tekneme 12KG Wedge çapa aldım. İstanbul Yeşilköy International Hospital ın önünde bir koy var, sazlık zemin sanırım, daha önce ultra orada istisnasız her seferinde taramıştı. Tabi denemek için ilk oraya gittim. 3-4 metre derinlik, 10 metreden biraz fazla zincir saldım, hemen arkasından da hafif tornistan. 4 saate yakın kaldık milim kımıldamadı tekne. Sonra merak ettim tornistanda biraz asıldım, yine milim kıpırdamadı. 6mm eski paslanmış bir zincirim olduğu için gaza sonuna kadar asılmadım ama benden tam not aldı. Hem çok çabuk hem de çok sağlam tutundu. Daha sonra rüzgarlı havalarda daha derindeki tecrübelerimi de sizlerle paylaşırım, ama ilk izlenimim gerçekten ekonomik ve sağlam bir çapa. Tavsiye ederim ...


*

    T. T.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #1 : Eylül 23, 2021, 14:04:50 »
güzel haber..yeni ve iyi bir yerli markamız doğuyor..


*

    A. Ş.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #2 : Eylül 23, 2021, 16:55:48 »
   Merhabalar
 Bende haziran ayında Wedge Çapa aldım. Gökova'da değişik koylarda 2 ay kaldım. Çok rüzgarlı havalara denk geldim, hiç taramadan çok rahat ettim. Yelkenlim 8,60 boyunda, 12 kg galvaniz çapa. Hem ucuz, hem de güven verici.


*

    E. Ö.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #3 : Eylül 24, 2021, 00:03:43 »
Alıp, memnun kalmayıp iade eden bir arkadaşım var. Gökovada 15 teknenin yan yana durdugu bir koyda milletin çapası aslanlar gibi gömülmüşken kuzu kuzu kumun üstünde yatanda görülmüş. Ben de şahsen oradaydım. Alacaktım vazgeçtim.


*

    A. K.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #4 : Eylül 24, 2021, 00:40:43 »
Bence demirlemenin %50-60 i çapayı atma, kaloma verme, serme şekli geriye kalan 40-50 % demirin marifetidir.

Bende beğenilmeyen 12 kg galvaniz danforth  var , 20 senedir yalovanın eristesi, kum ve aklınıza ne tip dip yapısı gelirse demir attim herhangi bir sıkıntı olmadı . sadece  kayalık yerlerde mapaya ne olur olmaz diye şamandra bağlarım.

Ultra , Wedge gibi çapalar ciddi araştırmalar neticesinde ortaya çıkıyor, senelerdir araştırma yapıyorlar , artıları vardır eksileri vardır ama tu kaka değillerdir.
Hatırlayın ultra için neler söylendi ama, adamlar akıllı yurtdışına ağırlık verdiler de öyle yükseldiler yoksa "ultra capa geldi " diye karaköyde pazarda sergilenirdi.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #5 : Eylül 24, 2021, 09:19:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence demirlemenin %50-60 i çapayı atma, kaloma verme, serme şekli geriye kalan 40-50 % demirin marifetidir.
Benim 8 yıllık charter ve transfer tecrübeme göre bu oran %90/10 oranında. En beğenilmeyen deltalarla, admiraltilerle ne fırtınalar atlattım. Püf noktası kalomada.


Özgür (mobil tapatalk)

*

    S. K.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #6 : Eylül 24, 2021, 10:18:17 »
Bu yaz önce 44' sonra 41' teknede biri 21 diğeri 16kg cqr olduğunu düşündüğüm çapalar görüp dehşete düşmüştüm... ama her ikisi de Özkan korsanın dediği gibi bol-bol bırakılmış 10luk zincirler sayesinde (komik görünüyor o kadarcık çapaya 10'luk zincir ama iş görüyor)milim oynamadılar yerinden birer haftalık kullanımda (16kg bir kere taradı kumlubükte ama onda da çok kalmayacağız diye çapayı zinciri kalomayı duruğumuz yerde şakır şakır suya boşaltmıştım hiç sermeden, tornistanla zemini kazımadan)...


Dönüşte  "Elin acemisine milyonluk tekne emanet ediyorsun, niye ultra koymazsın?" diye şarlamıştım şirkete; cevap: "aldığımız depozito 2000€; ultra çapa ise fırdöndüsüyle zinciriyle en az 3000€; adam bir yere takıp kesse bıraksa, parasını kimden nasıl alacaksın? o yüzden katamaranlar haricinde ultra koymuyoruz"...


Gerçekten de elmayla armut kıyası oluyor bu ultra işi ama ben de bu yeni çıkan ve 1/3 fiyata satılan yerli malı son iki çapaya baktığımda özellikle gaga kısmının inceliği "bunlar beni uyutmaz gece" dedirtiyor... Herhangi bir bilgiye dayanmadan bir çapa kaç kiloysa o kilonun bedende (beden mi demek lazım ona) değil de doğrudan zemine gömülen kısımda olması gerektiğini düşünüyorum nedense... Bilmiyorum ne kadar doğru bir yaklaşım bu...
*

    A. K.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #7 : Eylül 24, 2021, 12:07:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence demirlemenin %50-60 i çapayı atma, kaloma verme, serme şekli geriye kalan 40-50 % demirin marifetidir.
Benim 8 yıllık charter ve transfer tecrübeme göre bu oran %90/10 oranında. En beğenilmeyen deltalarla, admiraltilerle ne fırtınalar atlattım. Püf noktası kalomada.


Özgür (mobil tapatalk)




Kaptan  %90 hangisi
*

    E. S.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2021, 13:16:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıp, memnun kalmayıp iade eden bir arkadaşım var. Gökovada 15 teknenin yan yana durdugu bir koyda milletin çapası aslanlar gibi gömülmüşken kuzu kuzu kumun üstünde yatanda görülmüş. Ben de şahsen oradaydım. Alacaktım vazgeçtim.
Kesinlikle yanlış bir uygulamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Tüm sezonu 16 kg luk Wedge çapa ile geçirdim hiç taramadı, özellikle demirde geceleyeceğim hemen her sefer maske şnorkel ile gidip kontrol ediyorum. Hiç öyle kumun üzerinde yan yattığını görmedim, bazen kuma az saplandığını gördüm ancak yan yatmaya hiç şahit olmadım. Bahsettiğiniz Kaptan arkadaşınızın tornistandaki teknenin hızından daha yüksek bir hızla zincir sermiş ve çapaya hiç yük uygulamamış olabileceğini düşünüyorum. Gaganın uç kısmı ekstra bir açı ile bükülmüş ve agresif bir şekilde saplanıyor. Ben çapamdan son derece memnunum. Herkese de tavsiye ederim.

Alıntı
Gerçekten de elmayla armut kıyası oluyor bu ultra işi ama ben de bu yeni çıkan ve 1/3 fiyata satılan yerli malı son iki çapaya baktığımda özellikle gaga kısmının inceliği "bunlar beni uyutmaz gece" dedirtiyor... Herhangi bir bilgiye dayanmadan bir çapa kaç kiloysa o kilonun bedende (beden mi demek lazım ona) değil de doğrudan zemine gömülen kısımda olması gerektiğini düşünüyorum nedense... Bilmiyorum ne kadar doğru bir yaklaşım bu...

Sedat Kaptanım tutma gücünü zemine gömülen kısmın ağırlığından ziyade zemine gömülen kısmın yüzey alanı belirliyor. İnce dediğiniz gaganın kalınlığı ölçmedim ama 8-10 mm civarındadır. Batan yüzey alanındaki 8 mm bir sacı bükmek için sizin tekne ağırlığının en az 20 katı bir güç uygulamak lazım diye düşünüyorum Bedendeki ağırlık ise çapanın dibe doğru pozisyonda düşmesini, gaganın  iyi bir saplanma açısı yakalamasını sağlıyor. Bu arada chartercı arkadaş biraz abartmış, 16 kg Ultranın fiyatı 800 euro civarında. 3000 Euro neymiş?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2021, 18:58:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptan  %90 hangisi
%90 : Demirleme tekniği
%10 : Çapa cinsi

80-100m zincirim olsun, ucunda taş bağlı olsun bana uyar..


Özgür (mobil tapatalk)

*

    M. A.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #10 : Eylül 24, 2021, 19:13:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yaz önce 44' sonra 41' teknede biri 21 diğeri 16kg cqr olduğunu düşündüğüm çapalar görüp dehşete düşmüştüm... ama her ikisi de Özkan korsanın dediği gibi bol-bol bırakılmış 10luk zincirler sayesinde (komik görünüyor o kadarcık çapaya 10'luk zincir ama iş görüyor)
Merhaba, neden komik göründüğünü düşünüyorsunuz, benimde 20 kg çapa ve 100 metre 10 luk zincirim var çokmu uyumsuz. Aslında 8 lik zincire geçmek istemiştim ama kavaleta değişikliği falan zor gelmişti. Siz öyle söyleyince millet ne diyor acaba diye içimden geçirdim ister istemez.
*

    E. S.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #11 : Eylül 24, 2021, 21:54:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yaz önce 44' sonra 41' teknede biri 21 diğeri 16kg cqr olduğunu düşündüğüm çapalar görüp dehşete düşmüştüm... ama her ikisi de Özkan korsanın dediği gibi bol-bol bırakılmış 10luk zincirler sayesinde (komik görünüyor o kadarcık çapaya 10'luk zincir ama iş görüyor)
Merhaba, neden komik göründüğünü düşünüyorsunuz, benimde 20 kg çapa ve 100 metre 10 luk zincirim var çokmu uyumsuz. Aslında 8 lik zincire geçmek istemiştim ama kavaleta değişikliği falan zor gelmişti. Siz öyle söyleyince millet ne diyor acaba diye içimden geçirdim ister istemez.
Mustafa kaptanim 10 luk zincir 16 lik çapa ile durduğu gibi sakil durmaz sizin 20 lik capada. Abes değil yani.
*

    A. K.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #12 : Eylül 24, 2021, 23:07:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptan  %90 hangisi
%90 : Demirleme tekniği
%10 : Çapa cinsi

80-100m zincirim olsun, ucunda taş bağlı olsun bana uyar..


Özgür (mobil tapatalk)



 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #13 : Eylül 25, 2021, 22:46:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba, neden komik göründüğünü düşünüyorsunuz, benimde 20 kg çapa ve 100 metre 10 luk zincirim var çokmu uyumsuz. Aslında 8 lik zincire geçmek istemiştim ama kavaleta değişikliği falan zor gelmişti. Siz öyle söyleyince millet ne diyor acaba diye içimden geçirdim ister istemez.

Mustafa korsanım komik görünmekten kastım "çapa zaten ufak, bir de 10'luk zincirin yanında iyice küçük hissettiriyor" anlamında... Bir de tabi şu var; loça zaten o 41' kayığa lazım olan çapa boyuna göre yapılmış... 10'luk zincir de ırgattan makaraya kadar dolu dolu görünürken hayal etmeye çalışın; o 16kg çapa gözünüze 12 hatta 8kg gibi görünüyor... fırdöndünün yeri falan furler hizasına kadar yetişmiyordu zinciri topladığımızda... Ha bana göre kesinlikle çapadan değil ama 10'luk zincir ve bol kaloma sayesinde hiç sıkıntı yaşamadık; boş verin, millet ne derse desin...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sedat Kaptanım tutma gücünü zemine gömülen kısmın ağırlığından ziyade zemine gömülen kısmın yüzey alanı belirliyor. İnce dediğiniz gaganın kalınlığı ölçmedim ama 8-10 mm civarındadır. Batan yüzey alanındaki 8 mm bir sacı bükmek için sizin tekne ağırlığının en az 20 katı bir güç uygulamak lazım diye düşünüyorum Bedendeki ağırlık ise çapanın dibe doğru pozisyonda düşmesini, gaganın  iyi bir saplanma açısı yakalamasını sağlıyor.

Abi sanırım ben doğru terimi kullanmadım... Gaga derken ucu değil tüm o zemin kısmını kastetmiştim... Başta ultra olmak üzere diğerlerinde üçgen prizma formu daha belirginken (prizma da yanlış oldu sanırım ama benden bu kadar, 1994 ÖYS'de 13 matematik neticede) bu yeni grupta sanki standart bir kalınlıkta eğilip bükülmüş gibi.. Dediğim gibi bunlar eğitimli ve kayda değer değerlendirmeler değil kesinlikle, sadece bana hissettirdiklerini söylüyorum... Bana sorarsan 21kg çapanın 21'i de o bölümde olmalı, bedenin ağırlığı çapayı etiketlerken hesaba bile katılmamalı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

Ynt: Wedge Çapa ilk deneyimlerim
« Yanıtla #14 : Eylül 26, 2021, 11:13:28 »
Bence capaya degil tekniginize guvenin. Rasgele  , teknigine uymadan demirleme yaparsaniz ister Wedge ister Ultra olsun fayda etmez. Once teknik, duzgun serme,  sonra kontrol (mumkunse gozle), sonra marka sizi korur.

Daha dip sekilleri var gaganin keskinligini vb konusmaya gelene kadar. Duzgun at ama yeterli zincirle tas at yeter. Yukarida tecrubeli kaptanlarin yazdigi gibi. ( tasa firdondu takacak miyiz net olmamis! ).

Zincir 8lik mi 10luk mu olmali derken, zincirlik hacmini (uygun derinlige sahip mi duzgun yigilma icin) dusunmek lazim. Tekneye uygun bir zincir kalinligi hesaplanir, tablolari vardir heryerde. Ancak 8lik planlanmis tekneye 10luk koydunuz mu  olmaz. Zincir uzunlugunu kisaltmak zorunda kalirsiniz. Ayni uzunlukta 8 lik ve 10 luk arasinda ciddi agirlik farki vardir ve bu agirligi teknenin en olmadik yerinde tasiyorsunuz. Ekstra bir yuku tekne burnuna yuklememelisiniz. Capadaki 5-10kg o kasar onemli degil. Supheniz varsa, cekiniyorsaniz bir ebat buyuk capa alin ama zincire dokunmayin.   Zinciriniz kisa geldigi icin bir gun yeterli kaloma veremezsiniz, buyuk capa veya zincirin size bir faydasi olmaz. 8 likten 10 luga gectiginizde ekstra 100kg yuku teknenin burnuna koydugunuzu unutmayin.  O ekstra kalin zincir bir dalgadan kopup asagi hizla burun daldirdiginizda tekneyi dumen dinlemez hale getirecektir. Ozetlersem gorselligi , estetigi bosverin zincirde.
Capada da marka onemli degil, kuralina uygun yapilsin, isterse galvaniz olsun ama tekniginiz iyi olsun.
Sadece bu sezon demirimin ve zincirimin ustune uc kez demir attilar. Ikisi bilindik markaydi. Zahmet edip kontrol etmedikleri icin demirlediklerini saniyorlardi. Hatta birisine zincirin havada ve capan benim zincire takili dedigimde sabah kacta cikacaksin dedi.  O kadar demirlemenin oneminden habersizdi, demirin denizde ama havada duruyor dedigimi anlayamadi. Sonra sizce gelip duzeltti mi... teknenizde bir zincir ve demir kurtarma kancasi bulundurun.

Bugun pazar vakit bol, gecen sene yasadigim bir olayi yazayim. Yaz vakti Gokova Löngöz'de kictan kara bagliyiz. Yandaki rahat bir bosluga girmek icin 35 feet civari bir tekne manevraya basladi. Demirini atti ama zincir fazla sermeden dumeni esine birakip kendisi karaya halatlari baglamaya gitti. Sonra esi henuz tutmamis , sadece biraz yigilmis zincirle tornistan gelmeye basladi. Bizler seyrediyoruz. Geldikce geldi, geldi, geldi artik yerimizden kalktik salmayi vuracak, son anda durmaya calisti kiyiya yan dondu ve aradaki mesafe 3 metre yok. Kocasi tekneye atladi , zararsiz ama heyecanli sekilde kiyidan uzaklasti. Demiri tekneye cektiler , ucunda bir eski balik sepeti. Tam isabet.  Istesen yapamazsin. Guverteye alamiyorlar, demir tekneden birkac metre asagida , sepetin icine gecmis sallaniyor. Botla yardima gittik. Uc kisi zor ayirdik sepeti.  Kissadan hisse, markana, demirine guvenme.

Demirin tuttugundan emin ol bir sonraki adimindan once. Zincirin demirlikte duracagina denizde durursa markanin cok onemi de kalmaz. Marka isin %10 u, teknik %90, daha once cok guzel yazilmis. Firdondulu Tuglalar cikana kadar.
Iyi pazarlar.