0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« : Ağustos 11, 2020, 01:51:53 »
Şaftlı teknelerde oldukça yaygın bir şekilde kullanılan Volvo tipi sızdırmazlık keçeniz eğer ömrünü doldurmuş ve artık damlatır hale gelmişse, benim geliştirdiğim bir yöntem ile keçeyi yenilemeden bunu giderebilir, hatta orijinalinden daha uzun bir süre de kullanmaya devam edebilirsiniz.

Aşağıda anlatacağım yöntem denizdeyken kolayca uygulanabilir, çok küçük bir masraf gerektirir ve herşeyi hazırlamışsanız en fazla 20-30 dakika gibi bir sürede bitirilebilir.

İşin mantığı şudur; aslında keçe çok küçük bir aşınma sonucu kaçırmaya başlamıştır. Eğer çok hafif sıkabilseydik bu damlamayı durdurabilirdik.

Ancak keçenin dışı konik olduğu için sağlıklı ve dengeli bir şekilde sıkılamamaktadır.
Aşağıdaki yöntem ile bu giderilebilir.

-  4, 3,5 , 3 , 2,5 , 2 mm  et kalınlığı olan ve kabaca keçenin dış çapından biraz daha büyük çaplı 5 adet neopren o-ring temin edin.

- Yine keçenin dışına geçecek çapta 1adet dar hortum kelepçesi temin edin.

- Japon yapıştırıcısı, falçata , kağıt havlu temin edin.


 Uygulama:

- O-ringleri bir yarinden kesip açın.

- Volvo keçenin ucuna (önüne)  4mm olan o-ringi sarıp fazla gelen boyunu kesip atın.
Bu boyu ayarlanmış o-ringi keçenin ucuna japon yapıştırıcısı ile yapıştırın. Yapıştırıcıyı üstten biraz döküp alttan kağıt havlu ile fazlasını silin.

- Boşluk bırakmadan 4mm liğe dayayarak aynı uygulamayı 3,5mmlik o-ring için de yapın.
Ve gittikçe küçüğe doğru giderek bütün o-ringleri arka arkaya yapıştırın.

Böylece daha sonra kelepçeyi takabileceğimiz, kabaca silindirik bir yüzey elde etmiş olduk.

Ancak kelepçeden önce keçenin içine gres sıkılması gerekir.
Bunun için önceden,
- 10cc lik plastik tıbbi enjektör gövdesi (iğneye gerek yok)
- 200ml lik meyva suyu veya süt kutularındaki en ince plastik pipetten bir adet.
- Lityum bazlı suya dayanıklı ucuz gres.
temin edin

Enjektörün ucuna pipetin düz kesilmiş tarafını sıkıca geçirin ve içine de gres koyun.
Volvo keçesinin ucunu bir yana doğru elinizle çekiştirin ve aralanan keçe dudağı ile şaft arasına pipetin eğimli kesilmiş ucunu sokun.
İçeriye bolca gres enjekte edin ve şaftı elinizle çevirerek yayın.


Kelepçenin takılması,

- Önce kelepçedeki olası ovallikleri-eğrilikleri elinizle olabildiğince düzeltin.

- Kelepçeyi bozmadan tam açın ve o-ringlerin üstüne geçirin, tekrar ağızlatıp çok hafif sıkın.

- Dikkat: Burada kelepçenin gereğinden fazla sıkılmaması çok önemlidir.
Aksi halde hem şaftı, hem keçeyi normalden fazla aşındorır, ayrıca da ısınmaya sebebiyet verirsiniz.

Kelepçeyi normal sıkmak için önce şaftı makina ile yol vererek dödürün,
bu sırada damlamanın kesileceği en az sıkılıkta bırakın.


Sonuç; ben bunu yöntemi kendi teknelerimde denedim ve uzun süre kullandım. Orijinal yeni keçe kadar iyi ve uzun süreli çalıştığını test ettim.
Bugüne kadar tavsiye edip anlattığım bazı arkadaşlarım da uyguladılar.

Yeni teknemde henüz keçe yeni olduğu halde o-ringleri yapıştırdım ve kelepçeyi de gevşek olarak geçirdim, belki lazım olur diyerek


Umarım ihtiyacı olanlara yardımcı olur.









*

    O. G.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2020, 21:23:32 »
Nejat Bey,

Birkaç defa oyuyunca en sonunda anlayabildim. Çok basitmiş..

Aslında farklı et kalınlığındaki o-ringlerle amaçladığımız, volan yönünde  koniğin azalan kutrunu, pervane yönünde gittikçe azalan o-ringler ile giderip, kelepçenin koniği tam sıkabileceği ve kaymayacağı düz bir silindir elde edebilmek..

Böylece birkaç neopren o-ring ile, tüm keçeyi, ki aslında şaftın üzerine geçen ve tekne güvertesine kelepçe ile sıkılan hareketsiz tek bir parça kendisi, kurtarmış oluyoruz.

Henüz keçem kaçırmıyor, ama o-ringleri şimdiden hazır etmekte fayda var..

Muhteşem bilgi..

Elinize sağlık..



*

    N. Ö.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2020, 22:09:56 »
Onur bey, gece yarısı yazmaya kalkışınca ifadelerim biraz zor anlaşılır oldu galiba . Ama siz gayet net anlamışsınız.Dediğiniz gibi aslında çok basit bir detay.


*

    T. Ö.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 11, 2020, 23:19:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Onur bey, gece yarısı yazmaya kalkışınca ifadelerim biraz zor anlaşılır oldu galiba . Ama siz gayet net anlamışsınız.Dediğiniz gibi aslında çok basit bir detay.
Foto varmı


*

    N. Ö.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2020, 23:29:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Onur bey, gece yarısı yazmaya kalkışınca ifadelerim biraz zor anlaşılır oldu galiba . Ama siz gayet net anlamışsınız.Dediğiniz gibi aslında çok basit bir detay.
Foto varmı


Şu an elimde yok ama daha sonra çekip koymaya çalışırım.

*

    R. E.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2020, 23:35:00 »

Çok teşekkürler..
Çok yararlı, pratik, maliyet azaltıcı bilgi.
Bu konuyu açtıktan sonra baktım. Şaft keçesi euro üstünden satılmasına rağmen geçen zamanda zamlanıp 200 euroya yaklaşmış..

Sağolun..

*

    N. Ö.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2020, 23:51:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çok teşekkürler..
Çok yararlı, pratik, maliyet azaltıcı bilgi.
Bu konuyu açtıktan sonra baktım. Şaft keçesi euro üstünden satılmasına rağmen geçen zamanda zamlanıp 200 euroya yaklaşmış..

Sağolun..




Aslında maliyet sadece Volvo tipi keçenin fiyatı da değil.

Bunu değiştirebilmek için, ya denizde riskli yöntemler uygulamanız gerekiyor, ya da karaya çıkma maliyetine ve zamanına da katlanmanızı gerekiyor.

Önerdiğim detay sembolik bir maliyetle, denizde ve risk almadan çözüm getiriyor.
*

    K. E.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2020, 12:39:25 »
Çok faydalı bilgi. Karaya çıkınca keçeyi değiştirmeyi unutmayın! Nejat beye teşekkürler.
*

    K. E.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2020, 12:51:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok faydalı bilgi. Karaya çıkınca keçeyi değiştirmeyi unutmayın! Nejat beye teşekkürler.
Ayrıca" FAYDALI BİLGİLER" Başlıklı bir bölüm açılsa çok iyi olur (var da ben mi bilmiyorum?🤔)
*

    N. Ö.

Ynt: Volvo Tipi Keçe Damlatma Sorunu
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2020, 16:48:42 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap