0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #165 : Mart 06, 2017, 15:44:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Takılan parça şafta kaynatılarak sabitlendi. Ben pim türü bir şeyler istiyordum ancak usta bunun zayıflatabileceğini ve kaynağın uygun olduğu söyledi. Öyle yaptık.

Kaynak konusu bu topikte de tartışılmıştı. Kaynak bu sistemde eklenen civatanın dönmemesi için yapılan bir önlem. Üzerinde pervane torku olmayacak. Yükü dişler çekecek. 

Kaynak sonrasında eklenen parçaya da dış konik somun için diş açıldı. Parçanın içinin bir kısmı  8 mm kontra vida için delindi ve işlem bitti.



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Görünüşte eskisinden daha zayıf bir durum yoktu. Ama görünüş önemli değil elbette.  Sonuçta pervane torku tamamen şafta biniyor. Gerçi geri giderken de tekneyi çeken de bu eklenen parçanın gücü olacak. Orijinal parçaya bakınca bizim eklediğimizden daha küçük bir kesit alanının yükü taşıdığını görünüyor.

m20,m22 yapsanız daha iyi olurdu demiyorum bile:)yazıp çizmiştik maksimum diş üsttü:)içinize sindi ise teknik detaylar inmiyeceğim:) tekrar hayırlı olsun.birde merak ettim kaça tornacı nekadar aldı özel değilse?
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 15:46:25 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #166 : Mart 06, 2017, 15:47:25 »
Riski alarak şaftı yeni keçelerle birlikte yerine taktırdım.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaft takıldıktan sonra önce yeni tutyaları loctite 207 kullanarak sabitledim. Pervaneyi taktıktan sonrada  somun ve içe geçen civataya da yapıştırıcı ekleyerek yerine taktım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #167 : Mart 06, 2017, 15:55:09 »
Tekneyi denize attıktan sonra hiç bir sorun yaşanmadı. Kısa vadede sorun çözüldü. Uzun vadede ne olacağını hep birlikte göreceğiz. Olumlu ve olumsuz durumları buradan paylaşacağım.

Bu konuyu burada paylaşmamın nedeni hem fikir alışverişinde bulunmak hemde benzer durumlar için bir faydamız olur diye düşünmemdi. Sorunu ortaya attığımda bir çok korsan arkadaştan  katkı geldi.  Umarım bu katkılar başkalarınında işinE yarar. Böyle bir şeyi yapması veya yapmaması için fikir verir. Hepinize çok teşekkür ediyorum.

SON SÖZ: Bunu evinizde (teknenizde) denemeyin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    A. Ç.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #168 : Mart 06, 2017, 17:00:41 »
Tuyalar mekanik olarak koruyacağı metale temas etmeli, Loctite ise elektriki teması kesebilir.


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #169 : Mart 06, 2017, 17:26:45 »
Loctite sadece iki parçayı sabitleyen vidanın uçlarında kullanıldı.

*

    M. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #170 : Mart 06, 2017, 18:08:23 »
Loctite 270 kullandınız sanırım. O kadar mukavemetli bir sabitleyiciye  neden ihtiyaç duydunuz?
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #171 : Mart 06, 2017, 18:12:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Loctite 270 kullandınız sanırım. O kadar mukavemetli bir sabitleyiciye  neden ihtiyaç duydunuz?

Daha önceki tutya denizde taktığım için düşmüştü. Denizde olmasına  rağmen iyi de sıkmıştım ama düştü. Diğer parçalarında benzer şekilde gevşemesini istemedim. O kadar güçlüyse çıkmaz. Ama gerektiğinde  bir şekilde ısıtarak çıkartıyorlar. Tek sorun pervane zarar görürde değişecek olursa denizde değiştiremem.
*

    M. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #172 : Mart 06, 2017, 18:14:24 »
Tutyeye 270 kullanıldığını ilk defa duydum.
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #173 : Mart 06, 2017, 18:16:11 »
Genelde kaç kullanılır
*

    M. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #174 : Mart 06, 2017, 18:16:45 »
243
Metrik 8 mm'den küçük civata ve saplamalarda 270 genelde pek kullanılmaz diye biliyorum
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 18:18:08 Gönderen: Mehmet Erem »
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #175 : Mart 06, 2017, 18:20:49 »
Doğrudur. Yanlış bir seçim olabilir. Daha sağlam daha iyidir diye  düşündüğümden onu aldım. Ama bir şekilde çıkar diye düşünüyorum.
*

    M. C.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #176 : Mart 06, 2017, 20:52:19 »
Ben buna benzer (benim yaptırdığımda saildrive pervane şaftı) bir parça yaptırmıştım.

Fiyat konusuna gelince ben kaça olur filan dememiştim tornacıya bu şaftın aynısını aynı sertlikte sıfır hata ile yap birde aradaki kaydırıcıyı yap 500 tl veririm dedim ve anlaştık.

Fikir verir umarım.
*

    R. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #177 : Eylül 16, 2018, 07:08:55 »


Geçen zamanda bilgi paylaşımı gerektirir bir sorun oldu mu?
*

    O. S.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #178 : Eylül 21, 2022, 10:35:01 »
Merhabalar Ünsal korsanım,

Geçtiğimiz hafta sonu aynı durum benim de başıma geldi. Kıa şaftın kırıldığı nokta spline sonrası konik somunun takıldığı dişin dibinden. Bellki ki, konik somun gevşek takılmış yada zaman içinde plastik spacerlar ezilerek arada boşluk oluşmuş. Bu da ani ileri-geri vites değişimlerinde konik somun ve dolayısıyla kilitleme civatasının darbeli yüklere maruz kalmasına sebep olmuş.

Tekneyi henüz karaya çekmedim, konuştuğum ustalar ve okuduğum servis manuelleri bana kısa şaftın sökülüpyeniden takılması sırasında mutlaka dikey şaftın da ayarlanması gerektiğini söylediler. Bu arada benim şanzıman 130S, sizdeki hangisiydi?
2018 yılından beri neredeyse 5 yıl geçmiş, sonrasında bir problem yaşadınız mı?
Şaftın sökme takma işçiliğini Volvo Serivisne mi yaptırdınız?

Not: 30 yıllık Metalurji Mühendisiyim ve kaynak bilgim bir hayli fazla, konuyu okurken zamanında görüp cevap verememiş olmaktan hicap duydum. Ustanın uyguladığı yöntem tek kelimeyle mükemmel.

Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #179 : Eylül 21, 2022, 12:15:00 »
Merhaba Ozan korsan. Siz yazınca farkettim. Beş sene olmuş zaman çok çabuk geçiyor. Bu süre içerisinde hiç bir sorun yaşanmadı. Tekrar kopma zaten olmadı da bunu yanında bir titreşim sorunu da  yok. Aynı sorun başıma gelse tekrar aynı şekilde yaptırirdım.

Yatay dişli sökülünce neden düşey olanın da ayarlanması gerektiğini anlamadım. Yatay şaft ve dişli sistemi zaten zırt pırt keçe değişimi için çıkartılıyor. Misina sarılması sonucu keçede bozulma çok yaygın. Sorun olmasa bile iki senede bir mutlaka saildrive keçesini karaya alınca değiştiririm. Bunun içinde yatay dişli zaten sökülüp alınıyor.

Şanzıman 130 s. Alaçatı marinada Volvo servisi söktü. ancak parçayı alıp Urlada tornaciya götürdüm. Sonra Volvo tekrar keçe değişimi ile birlikte taktı.