0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #30 : Şubat 13, 2017, 17:43:05 »
son bir not:riskli parçalar derken,yaptınız olmadı diyelim,tekneyi karaya al vs vs uzun zahmetli bir yol,
bu parça güverte üstünde olsa istediğin gibi sök tak dene:) açık denizdesiniz  koptu pervane gitti diyelim geçmiş olsun:))


*

    H. D.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #31 : Şubat 13, 2017, 18:58:34 »
İyi hoş ta bu parça neden kırıldı? Orjinali kırıldı ise protez olanı garanti kırılır.Hani önce kırılma sebebini tespit etsek. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #32 : Şubat 13, 2017, 19:07:06 »
Parçanın üzerinde açılan delik zayıflık noktası oluşturmuş ve çatlak oradan ilerleyerek parçanın en dar yerine ulaşmış ve zamanla kırılmış gibi görünüyor. Resim büyütüldüğünde çatlak belirgin. 12 senelik bir parça.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

[/quote]


*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #33 : Şubat 13, 2017, 19:25:32 »
Ünsal korsanım,demo çizimi yaptım,örnek çizimdir,ölçüleri dikkate almayın,İzmir de bunu yapacak tornacıya bu çizimi gösterirseniz,tornacı olayın mantığını anlar,ona göre sizin parçayı önüne koyar net çizimler yapıp işler tornada,olay biter gider:)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #34 : Şubat 13, 2017, 19:31:29 »
Teşekkürler.

Bu iş olur gibi geliyor. Şimdi bu işi iyi yapabilecek bir tornacı bulmam lazım. Pervane şaft işlerine aşina bir tornacı daha iyi olur. İzmir 1. sanayi sitesinde olması gerekir.



*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #35 : Şubat 13, 2017, 19:36:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi hoş ta bu parça neden kırıldı? Orjinali kırıldı ise protez olanı garanti kırılır.Hani önce kırılma sebebini tespit etsek. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hüseyin ağbi,bana göre bu parçayı çizen kişi somunun sıkıldığı milli ince yapmış.

Örneğin m20 ama.milin fotoğrafına incelediğimde örneğin m28 bile yapıla bilir,m28 yapsa kırılmaz:)
Benim başıma böyle bir olay gelse,diş üstünü maksimum noktaya kadar kaça kurtarıyorsa o kadar büyük yaptırırım,somun biraz büyük olsun mahsuru yok ki,neticede somun..
*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #36 : Şubat 13, 2017, 19:39:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkürler.

Bu iş olur gibi geliyor. Şimdi bu işi iyi yapabilecek bir tornacı bulmam lazım. Pervane şaft işlerine aşina bir tornacı daha iyi olur. İzmir 1. sanayi sitesinde olması gerekir.



Manuel tornada yaptırmayın,cnc tornacıda yaptırın,kafanıza takılan nokta olduğunda bilgi babında yardım etmeye hazırım,şimdiden kolay gelsin,
*

    H. E.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #37 : Şubat 13, 2017, 19:49:19 »
Ekteki dökümanı bir inceler misiniz?
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #38 : Şubat 13, 2017, 19:55:05 »
Kesinlikle doğru bir tespit. Yanmarda olduğu gibi emniyet saplaması şaftın içine daha fazla gitmiş olsaydı bendeki şaft ucu kırılmazdı. Gönderdiğiniz dosyada ikinci sayfadaki kesitlerde  bu durum net olarak görünüyor. Volvo şaftında çok küçük bir parça tüm yükü kaldırıyor.
*

    S. Ş.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #39 : Şubat 13, 2017, 21:01:07 »
Unsal kaptan,

Bende  pervanenizin  orjinal  boyutta ve kanat sayisinda mi onuu merak ediyorum...

Yeni yapilacak saplamanin  vibrasyon yapmamasi da lazim diye tahminim
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2017, 21:01:28 Gönderen: Semih Sener »
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #40 : Şubat 13, 2017, 21:04:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeni yapilacak saplamanin  vibrasyon yapmamasi da lazim diye tahminim
Evet bu önemli ama  yapıp yapmayacağını bilemiyorum.

Pervanesi orijinal o açıdan sorun sorun yok.
*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #41 : Şubat 14, 2017, 09:37:42 »
Ünsal korsanım,erkekli dişili parça yaptırırsanız,iş bitiminde loctite sürüp hemen sıkmayın,selülozik tinerle erkek dişi parçayı iyice yıkayın,sonra hava tutun,içeride ve milde yağ benzeri malzemelerin kalmaması lazım loctitenin tam olarak görevini yapması açısından.
loctite ninde bir sürü çeşitleri vardır,loctite 270 tercih edin
tornacı diş çekeriken bor yağı kullanır,kalem yanmasın diye,bor yağı atıklarının çok çok iyi temizlenmesi lazım..
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #42 : Şubat 14, 2017, 09:38:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ekteki dökümanı bir inceler misiniz?

Hakan korsanın göndermiş olduğu dosyada yanmarlarda pervane kilidinin nasıl olduğu ve volvoda bu konuda bir eksiklik, hata olduğu belirtiliyor. Yanmardaki çok daha sağlam ve kırılması mümkün değil gibi.

Dosyada ikinci sayfada yanmar pervane kilidi (gerçek adı???) çizimi var. Bir fikir vermesi açısından volvodaki durum ile kıyasladım. Üstteki şekil yanmarın orijinal çizimi. Alttaki volvonun değil ama benzer olduğu için uyarladım.

Eğer yanmardaki gibi olsaydı kesinlikle parça kırılmazdı diye düşünüyorum.

Hüseyin korsan neden kırılma oldu diye sormuştu. Sanırım nedeni bu durum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #43 : Şubat 14, 2017, 09:39:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ünsal korsanım,erkekli dişili parça yaptırırsanız,iş bitiminde loctite sürüp hemen sıkmayın,selülozik tinerle erkek dişi parçayı iyice yıkayın,sonra hava tutun,içeride ve milde yağ benzeri malzemelerin kalmaması lazım loctitenin tam olarak görevini yapması açısından.
loctite ninde bir sürü çeşitleri vardır,loctite 270 tercih edin
tornacı diş çekeriken bor yağı kullanır,kalem yanmasın diye,bor yağı atıklarının çok çok iyi temizlenmesi lazım..


Loctite kaynak gibi tutar mı? Bilmediğimden soruyorum.
*

    A. Ü.

Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #44 : Şubat 14, 2017, 09:47:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ünsal korsanım,erkekli dişili parça yaptırırsanız,iş bitiminde loctite sürüp hemen sıkmayın,selülozik tinerle erkek dişi parçayı iyice yıkayın,sonra hava tutun,içeride ve milde yağ benzeri malzemelerin kalmaması lazım loctitenin tam olarak görevini yapması açısından.
loctite ninde bir sürü çeşitleri vardır,loctite 270 tercih edin
tornacı diş çekeriken bor yağı kullanır,kalem yanmasın diye,bor yağı atıklarının çok çok iyi temizlenmesi lazım..


Loctite kaynak gibi tutar mı? Bilmediğimden soruyorum.
Loctite nin teknik olarak tam açılımını bilmiyorum,kaynak gibi olmaz,ama sökülmeyi,gevşemeyi önler,iki parça arasında kalan diş boşluklarını doldurur,dolayısı ile gevşeme olmaz,benim yazdıklarım
tecrubeyle sabit denenmiş öneriler,Loctite nin sitesinden teknik detaylara bakabilirsiniz..