0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« : Şubat 13, 2017, 10:18:33 »
Merhabalar,
Geçtiğimiz cuma öğleden sonra hava oldukça güzeldi. Hafta sonundan itibaren gelecek olan soğuk hava ulaşmadan tekne ile biraz gezelim diye babamla birlikte tekneye geldik. Tekneyi hazırladım. Herşey yolunda görünüyordu. Teknenin bağlı olduğu  yerdeki konumu tam kuzeye doğru. Rüzgarda kuzeyliydi.

Babm önde teknenin halatlarını saldıktan sonra  tekne yavaş yavaş geriye doğru kaymaya başladı ben de çabuk çıksın diye geri yol verdim ama bir gariplik vardı. Yavaş çıkıyordu. Kontrol için ileri yol verdim ama tekne tepki vermedi. Sonra bir geri ve ileri daha yaptım tık yok. Bu sırda teknenin önü yan teknenin kıçına kadar geri gelmişti. Babama yan tekneyi tut diye seslendim. Öne koşup son anda yan teknenin arkasına tutunduk. Yoksa arka sıradaki teknelere yapışacaktık.

Tekneyi tekrar bağladık. Sırtı takımlarını falan yerlerine koyduk. Kısa bir gezi oldu. 10 metre geri ve 10 metre ileri.

İlk aklıma gelen şanzıman kolu idi ve tellerine baktım. İleri-geride bir sıkıntı yoktu. Teller olması gerektiği gibi çalışıyordu. Şanzıman yağına da baktım o da olması gerektiği gibi temiz ve seviyesindeydi.  Tekne de gorpronun çakması bir kamera vardı. Onu alıp bir sopaya bağladım ve teknenin altını çektim. Görüntüleri izleyince pervanenin olmadığını gördük. Sorunun kaynağı netti.



*

    Çevrimdışı Tümay Akata

  • * Gezgin Korsan
  • 1.183
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #1 : Şubat 13, 2017, 10:23:49 »
Geçmiş olsun. Dalgıç bir arkadaşa baktırın isterseniz belki fazla uzağa gitmemiştir.
Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 13, 2017, 10:33:42 »
Genellikle tornistanda düşer. Tümay Korsan'ın dediği gibi fazla uzağa gitmemiştir.
Bulursanız dalgıç suda da takabilir.
Forumda konuyla ilgili yazışmalar olmuştu. Benim de Volvo Saildrive pervanem düşmüştü Yalova Marina önlerinde 4 sene önce ve yenisini Fenerbahçe'de suda taktırmıştım. Hala üzerinde.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2017, 10:39:21 »
Sorunu tespit edince çözümü de kolaydı. Ama değilmiş. 

Eve gidip dalış malzemelerini alıp geldim. Derinlik en fazla 3 metre olmasına karşın aşağısı görünmüyor. Ama düşeceği alan belli, teknenin arka taraflarında bir yerlerde olmalı. Tek sorun su çok bulanık. Ancak dalınca son metrede görüş açıldı etrafı biraz tarayınca pervaneyi ve şaftın ucuna takılan konik parçayı 2 metre aralıkla buldum.

*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2017, 11:24:24 »
Sorun göründüğünden daha büyük çıktı. Şaftın ucunda pervanenin düşmesini önlemek için konik bir parça takılıyor. Bu konik parçanın takıldığı şaftın ucunda yeralan küçük bir parça var. Adını bilmiyorum. O parça kırılmış.
Aşağıdaki resim internetten.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2017, 11:27:18 »
Kırılan parçayı konik parçanın içinden çıkarttım. Parça üzerinde pim geçirmek için açılmış olan iki delik var. O deliklerin birinde çatlak oluşmuş. Zamanla bu çatlak yürümüş ve sonunda koptu.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2017, 11:46:31 »
Bu noktadan sonra ne yapılabilir?

1- Parçanın değişmesi. Elbette en kolayı ve doğrusu sanırım. Ama aşağıdaki parça komple değişiyor ve malesef pahalı bir parça.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2- Tamir imkanı var mı?
Pervanede bir sorun yok. Sorun şaftın ucunda pervanenin kilitlenmesi.
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2017, 12:28:57 »
Ünsal korsanım daha detaylı fotoğrafları varmı kırılan parçanın?
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2017, 12:47:59 »
Ünsal korsanım,parçayı komple değiştirmenize gerek yok,fotoğrafları incelediğinde olayın mantığını anladım.
size fikir vermesi açısından fotoğrarlar atıyorum,herhangi bir tornacıda bunları yaptıra bilirsiniz,cnc torna olursa sıfır hata olur,sulu parça filan önemli değil içersine diş çekile bilir,dikkat etmeniz gereken konu  içeri yapılacak milin dişi,pervane sağa dönüyor ise sol diş,sola dönüyor ise sağ diş çektirmeniz,kafanıza yatarsa bu yöntem fikir bazında yardımcı olabilirim,nerede yaptıracağınız konusunda da yardımcı olabilirim,nasıl bir malzeme kullanacağıza dahil fikir vere bilirim.
Amacım akçeli işler filan değil aman yanlış anlaşılmasın..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #9 : Şubat 13, 2017, 12:50:40 »
Teşekkürler Ali korsan.
Aşağıdaki resim parçanın durumunu biraz daha iyi gösteriyor sanırım 

Bu parça için yapılacak bir şey yok. Herhalde kaynak yapılamaz. İçine diş çekerler ancak içine takılan vidanın geri dönmemesi için ne yapılabilir. Pervane kilitlemek için tornacılar başka bir şey yapabilirler mi acaba?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Cevat İpekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 759
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Barıs, Tuzla
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #10 : Şubat 13, 2017, 12:54:16 »
   Ünsal kaptanım geçmiş olsun.
 Benim görüşüme göre, tekneyi karaya almadan bu onarımı yapmak çok zor.
Parça sökülüp tamir edilebilir. Bir tornacı, kopan parçanın ham hali kadar bir
parçayı pervanenin geçtiği mile çakıp kaynatır.
Ardından eksenini sıfırlayıp konik parçanın (somun) vidalandığı dişi çeker.
 Ancak bu işlem için önce fiyat almak gerekir. Yani parça fiyatı ile  aradaki farka
göre kararınızı verirsiniz.
Dert etmeyin, bu da geçer. Hallolur.
 Kolay gelsin.
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #11 : Şubat 13, 2017, 12:59:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkürler Ali korsan.
Aşağıdaki resim parçanın durumunu biraz daha iyi gösteriyor sanırım 

Bu parça için yapılacak bir şey yok. Herhalde kaynak yapılamaz. İçine diş çekerler ancak içine takılan vidanın geri dönmemesi için ne yapılabilir. Pervane kilitlemek için tornacılar başka bir şey yapabilirler mi acaba?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Rica ederim,bu tür riski yüksek yerlerde kaynak yapılmaz,yapılsa bile kaynağın bitiş noktasından tekrar kırılır,bu durumlarda bana göre en iyi yöntem fotoğraflarını atığım yöntemdir..
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #12 : Şubat 13, 2017, 13:05:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Ünsal kaptanım geçmiş olsun.
 Benim görüşüme göre, tekneyi karaya almadan bu onarımı yapmak çok zor.
Parça sökülüp tamir edilebilir. Bir tornacı, kopan parçanın ham hali kadar bir
parçayı pervanenin geçtiği mile çakıp kaynatır.
Ardından eksenini sıfırlayıp konik parçanın (somun) vidalandığı dişi çeker.
 Ancak bu işlem için önce fiyat almak gerekir. Yani parça fiyatı ile  aradaki farka
göre kararınızı verirsiniz.
Dert etmeyin, bu da geçer. Hallolur.
 Kolay gelsin.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Ünsal kaptanım geçmiş olsun.
 Benim görüşüme göre, tekneyi karaya almadan bu onarımı yapmak çok zor.
Parça sökülüp tamir edilebilir. Bir tornacı, kopan parçanın ham hali kadar bir
parçayı pervanenin geçtiği mile çakıp kaynatır.
Ardından eksenini sıfırlayıp konik parçanın (somun) vidalandığı dişi çeker.
 Ancak bu işlem için önce fiyat almak gerekir. Yani parça fiyatı ile  aradaki farka
göre kararınızı verirsiniz.
Dert etmeyin, bu da geçer. Hallolur.
 Kolay gelsin.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkürler Ali korsan.
Aşağıdaki resim parçanın durumunu biraz daha iyi gösteriyor sanırım 

Bu parça için yapılacak bir şey yok. Herhalde kaynak yapılamaz. İçine diş çekerler ancak içine takılan vidanın geri dönmemesi için ne yapılabilir. Pervane kilitlemek için tornacılar başka bir şey yapabilirler mi acaba?


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Rica ederim,bu tür riski yüksek yerlerde kaynak yapılmaz,yapılsa bile kaynağın bitiş noktasından tekrar kırılır,bu durumlarda bana göre en iyi yöntem fotoğraflarını atığım yöntemdir..

Tekne her durumda karaya alınacak. Torna iş görürse yeni parçadan fazla olmayacaktır. Yeni parça için 650+KDV dendi (euro). İşçilik hariç.

Bana göre en önemli sorun şaftın sonu ile pervane kenarı aynı  hizada. Yani pervaneden sonra dışarıya şaft hiç çıkmıyor.
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.640
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #13 : Şubat 13, 2017, 13:12:00 »
Tornacıdan fiyat almak lazım.tahmini 200,300 tl bu işler yapıla bilir. bir artısıda sizin mil örneğin,m20 tornacıda yaptırırsanız m22,m24,m26.vs vs ne kadar kalın o kadar iyidir orjinalinden bile iyi olur ..


Burada ne demek istediğinizi anlıyamadım.?sizin fotoğraflarını attığınız DİŞLİ parçaya göre yazdım yazdıklarımı..

Bana göre en önemli sorun şaftın sonu ile pervane kenarı aynı  hizada. Yani pervaneden sonra dışarıya şaft hiç çıkmıyor.
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2017, 13:19:47 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Hamdi Atalay

  • * Gezgin Korsan
  • 1.194
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • DOWN TOWN , Mandalya marina
Ynt: Volvo saildrive pervane şaftı sorunu
« Yanıtla #14 : Şubat 13, 2017, 13:14:22 »
Ünsal korsan gecmis olsun