Bu konuya bir güncelleme yapmak istiyorum. Aramada benzer sorunu yaşayıp gelip buraları okuyanlar için.
En son rölanti ayarı yapmıştık, sorun çözüldü diye düşünmüştük. Seyire çıktık ve yarım saat sonra tekne 2100 devirde birden alarm vermeye başladı. Motoru kapatıp açtım, alarm kesildi, yola devam ettim. 1 saat sonra yine alarm verdi. Bu şekilde aç kapa, Antalya Marmaris seyri yaptım, arada Finike ve Kaş ta konaklayarak.
Antalya da teknenin sürekli bakımlarını yapan kişiler yetkili servis değildi, eski sahibini çalıştığı kişilerdi. Rölanti ayarı için geldiklerinde teknik olarak yetersiz olduklarını gördüm. Onlara müşürü değiştirtmek istemedim. Kullandıkları yağa güvenemedim. Kaş'a vardığımda yağ ve filtreleri değiştirttim. Kaş'da bakım sırasında başında değildim, orada sağ olsunlar basınçları ölçtüler, her şey iyi dediler. Bağlı olduğu yerde 1 saate yakın çalıştırmışlar, alarm vermediğini söylediler.
Neyse Kaş Marmaris seyrinde 35. dakikada bizim alarm yine ötmeye başladı, bu şekilde aç kapa Marmarise 12 saatlik bir seyirle vardım. Son 1-2 saatte hatta sık alarm verdi ve bu sefer Marmaris'te bu işi çözmeden devam etmeme kararı aldım. Normalde ertesi gün Turgutreis'e geçmeyi planlıyordum.
Marmaris'te servis tam alarm anında yağ basıncını ölçüp pompa mı elektriksek bir arızamı bunu anlamak için bir T hazıladı. Bu T ye hem müşürü hem saati bağladık. Normalde motor ilk çalıştığında rölanti basınç değeri 0.5 - 1.5 Bar arası olmalı. Müşür de 0.45 bar gibi ötmeli. Neyse hem marinada hem seyirde kontrol ettik, 1.2 barda alarmı aldık. Böylelikle mekanik arıza olmadığını ispatlamış olduk. Sonrasında en basit olarak müşür değişti ve sorun çözüldü. Eğer devam etseydi bağlı olduğu bir beyin var bunun arızalı olma ihtimali gündeme gelecekti ki o pahalı bir parça. Şu an için sorun çözülmüş görünüyor.