0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 39
    • Yaşadığı Şehir
  • Kuşadası
    • Tekne Adı
  • Leontes, Kuşadası
Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« : Şubat 23, 2020, 11:25:40 »
Sevgili korsanlar,

Şöyle bir sorunla karşı karşıyayım. Tekne çalıştıktan bir süre sonra 20-30 dk, düşük devirdeyken yağ basıncı alarmı veriyor.
2009 model volvo penta d2-55 hp motor.
Deviri arttırınca yada rölantiye getirince alarmı kesiyor. Tekrar düşük devire getirince alarm başlıyor.
Dün marinaya yanaşırken cıyak cıyak öttü, bir yandan motora bir şey olur mu diye de korktum.

Ben bu tekneyi yeni aldım, bavaria 40. Bir ay önce servis bakımı olmuş, bakımdan sonra bu problem başlamış. Pazartesi bakımı yapan arkadaş tekrar gelip bakıcak. Yağ müşirinden şüpheleniyor. Tekne şu an Antalya'da.

Kuşadası'ndaki servisi aradım, onlar alternatör yada motorun beyni olan elektronik bir parça varmış onlardan şüphelendi. Ancak alternatör olsa uyarı işareti olarak battery çıkardı diye düşünüyorum. Kitapçığına göre yağ basıncı uyarısı çıkıyor. Anlamadığım neden devire göre alarmı başlıyor ve kesiliyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum.

*

    Çevrimdışı Tamer Danki

  • * Gezgin Korsan
  • 131
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #1 : Şubat 23, 2020, 16:42:49 »
Mehmet bey öncelikle geçmiş olsun.  " Neden devire göre basınç değişir"  sorunuzu kısaca yanıtlayım. motorlarda kullandığımız yağ'ların üzerindeki  rakamlar o yağın viskosite değerlerini anlatır. Yağ soğuk iken kıvamı kalındır ve viskositesi bozuk dahi olsa yeterli basınç sağlar.
Bunun tersi olarak aşırı ısınmış yağ ise incelir ve basınç düşer.
Şayet bakım yapan firma/kişi olması gerekenden ince bir yağ koymuş ise anlattığınıza benzer durumlar yaşanır. Çalışma ömrünü doldurmuş ( eskimiş ) yağ yine benzer sorunlar gösterebilir.
Devir yüksedikçe yağ devirdaim katsayısı yükselir ve yağ basıncı artar.
Ancak bu saydıklarım klasik çalışma prensipleri. Siz vakit kaybetmeden servis çağırın zira farklı mekanik veya elektronik sorunlar olabilir. ( müşür arızası gibi )  bizim için damardaki kan ne ise motor içinde yağ aynı şeydir. Motorunuz şimdi tansiyon problemi yaşıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.001
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #2 : Şubat 23, 2020, 17:09:13 »
Eğer yağ pompasında bir sorun yoksa müşür arızası ihtimali çok kuvvetli görünüyor. İhtimaller:

Yağ pompası arızası
Yağ filtresinde tıkanma
Yağ regülatöründe arıza

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 39
    • Yaşadığı Şehir
  • Kuşadası
    • Tekne Adı
  • Leontes, Kuşadası
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #3 : Şubat 23, 2020, 17:21:22 »
Yanıtlarınız icin cok teşekkürler. Yarın sabah servisle basınç saati bağlayıp once değerleri olcucez. Ona gore hareket edeceğiz.

Ya sensor arızalı yada yag kotu gibi iki ihtimal var. Servis telefonda yag iyi diyor ama ben elimle bakıyorum falan. Aşırı akışkan bir hali var. Kontrolden sonra tekrar yazicam.


*

    Çevrimdışı Ismail Tas

  • * Gezgin Korsan
  • 192
    • Yaşadığı Şehir
  • aime la plagne
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • kah geti,marsilya
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #4 : Şubat 23, 2020, 17:39:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili korsanlar,

Şöyle bir sorunla karşı karşıyayım. Tekne çalıştıktan bir süre sonra 20-30 dk, düşük devirdeyken yağ basıncı alarmı veriyor.
2009 model volvo penta d2-55 hp motor.
Deviri arttırınca yada rölantiye getirince alarmı kesiyor. Tekrar düşük devire getirince alarm başlıyor.
Dün marinaya yanaşırken cıyak cıyak öttü, bir yandan motora bir şey olur mu diye de korktum.

Ben bu tekneyi yeni aldım, bavaria 40. Bir ay önce servis bakımı olmuş, bakımdan sonra bu problem başlamış. Pazartesi bakımı yapan arkadaş tekrar gelip bakıcak. Yağ müşirinden şüpheleniyor. Tekne şu an Antalya'da.

Kuşadası'ndaki servisi aradım, onlar alternatör yada motorun beyni olan elektronik bir parça varmış onlardan şüphelendi. Ancak alternatör olsa uyarı işareti olarak battery çıkardı diye düşünüyorum. Kitapçığına göre yağ basıncı uyarısı çıkıyor. Anlamadığım neden devire göre alarmı başlıyor ve kesiliyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum.
merhaba
benimde kanaatimce
yag ponpasi ve tahliye vanasini kontrol etmeniz iyi olur.
burda bir tikaniklik yada ponpa basinci artizasi buna sebep olabilir.
birde basinc salterinde bir sorun varmi diye kontrol etmenizde fayda var diye dusunuyorum.
umarim gelicek servis arizayi bulur.
*

    Çevrimdışı Mehmet Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 39
    • Yaşadığı Şehir
  • Kuşadası
    • Tekne Adı
  • Leontes, Kuşadası
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #5 : Şubat 25, 2020, 09:51:54 »
Sorun rölanti ayarının düşük ayarlanmasıymış. 600 rpm de ayarlıydı.
rölanti ayarının kontrol et diyenler olmuştu. motorun kitapçığında 850 +- 25 olmalı diyor.
Şimdi 825 gibi bir yere getirdik. Alarm vermiyor.
*

    Çevrimdışı Mehmet Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 39
    • Yaşadığı Şehir
  • Kuşadası
    • Tekne Adı
  • Leontes, Kuşadası
Ynt: Volvo Penta Yağ Basıncı Uyarısı
« Yanıtla #6 : Mart 15, 2020, 12:52:52 »
Bu konuya bir güncelleme yapmak istiyorum. Aramada benzer sorunu yaşayıp gelip buraları okuyanlar için.

En son rölanti ayarı yapmıştık, sorun çözüldü diye düşünmüştük. Seyire çıktık ve yarım saat sonra tekne 2100 devirde birden alarm vermeye başladı. Motoru kapatıp açtım, alarm kesildi, yola devam ettim. 1 saat sonra yine alarm verdi. Bu şekilde aç kapa, Antalya Marmaris seyri yaptım, arada Finike ve Kaş ta konaklayarak.

Antalya da teknenin sürekli bakımlarını yapan kişiler yetkili servis değildi, eski sahibini çalıştığı kişilerdi. Rölanti ayarı için geldiklerinde teknik olarak yetersiz olduklarını gördüm. Onlara müşürü değiştirtmek istemedim. Kullandıkları yağa güvenemedim. Kaş'a vardığımda yağ ve filtreleri değiştirttim. Kaş'da bakım sırasında başında değildim, orada sağ olsunlar basınçları ölçtüler, her şey iyi dediler. Bağlı olduğu yerde 1 saate yakın çalıştırmışlar, alarm vermediğini söylediler.

Neyse Kaş Marmaris seyrinde 35. dakikada bizim alarm yine ötmeye başladı, bu şekilde aç kapa Marmarise 12 saatlik bir seyirle vardım. Son 1-2 saatte hatta sık alarm verdi ve bu sefer Marmaris'te bu işi çözmeden devam etmeme kararı aldım. Normalde ertesi gün Turgutreis'e geçmeyi planlıyordum.

Marmaris'te servis tam alarm anında yağ basıncını ölçüp pompa mı elektriksek bir arızamı bunu anlamak için bir T hazıladı. Bu T ye hem müşürü hem saati bağladık. Normalde motor ilk çalıştığında rölanti basınç değeri 0.5 - 1.5 Bar arası olmalı. Müşür de 0.45 bar gibi ötmeli. Neyse hem marinada hem seyirde kontrol ettik, 1.2  barda alarmı aldık. Böylelikle mekanik arıza olmadığını ispatlamış olduk. Sonrasında en basit olarak müşür değişti ve sorun çözüldü. Eğer devam etseydi bağlı olduğu bir beyin var bunun arızalı olma ihtimali gündeme gelecekti ki o pahalı bir parça. Şu an için sorun çözülmüş görünüyor.