0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    F. Ü.

Dufour 1800 yelkenli teknemdeki volvo penta MD5A motorum soğuk havalarda çok zor çalışıyor.Pürmüz ile çalıştırdğımda motor alıyor ama tam performans ile çalışmıyor belli bir süre sonra stop ediyor.Motorda yağ yakma sorunu yok.Böyle sorunu olan arkadaşlarımız varmı yada bu konuda yardımcı olucak arkadaşımız varmı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #1 : Ocak 30, 2016, 12:05:52 »
Yağ yakma yoksa büyük olasılıkla supaplardan kaçırıyor olabilir, pistonların basınçlarını test edip kompresyonda sorun  olup olmadığı saptandıktan sonra segmanlardan mı yoksa supaplardan mı kaçırdığına bakılabilir. Kompresyon normalse arıza başka yerde aranmalıdır.


*

    E. Ö.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #2 : Ocak 30, 2016, 12:07:22 »
Fahri korsanım benim teknemdede md 20/30 volvo penta  var kışın benim motordada  aynı olayı yaşıyorum
Isıtma bujisine uzun süre basmak gerekiyor sonra ve afifte boşta gaz veriyorum sonra alıyor isterseniz ısıtma bujisine bir baktırın.
Saygılar


*

    H. D.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #3 : Ocak 30, 2016, 12:21:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dufour 1800 yelkenli teknemdeki volvo penta MD5A motorum soğuk havalarda çok zor çalışıyor.Pürmüz ile çalıştırdğımda motor alıyor ama tam performans ile çalışmıyor belli bir süre sonra stop ediyor.Motorda yağ yakma sorunu yok.Böyle sorunu olan arkadaşlarımız varmı yada bu konuda yardımcı olucak arkadaşımız varmı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

--Pürmüz ile çalıştırmak--- nasıl bir şey? Bu usulle çalıştırmak için siz nasıl bir işlem yapıyorsunuz?
Tam performans diye ne demek istiyorsunuz? Pürmüz ile çalıştırdıktan sonra ne zaman tam performans göstermesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
 -Belli bir süre- kaç dakikaya karşılık geliyor?
Motorunuz sıcak havalarda kolay çalışıyormu? performansı nasıl oluyor?


*

    H. B. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #4 : Ocak 30, 2016, 13:34:39 »
   Fahri korsanım Dufour 2800 mü? Dufour 1800 mü?
Benim teknemde Dufour ama 2800 diye geçiyor, zaten bu rakam kilosudur. Boy 8.20.
Ve sanırım motor aynı, MD5A, Volvo penta. Tek silindirli büyük volantlı ve yatık bir makina.
On yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. Sadece mazot otomatiğini değiştirmiştim.
   Bende kızdırma bujisi de yok, uzun zaman çalıştırmadığınızda mazot pompası üzerindeki manual pompa kolunu birkaç kez hareket ettirirseniz daha kolay çalıştırabilirsiniz.

*

    S. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #5 : Ocak 30, 2016, 14:01:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sabb motorda yukardaki eleman var..
İşlevini ilk zamanlarda anlamamıştım,internette araştırınca su ceketindeki motor suyunu ıstıtan bir çeşit rezitans işlevi gördüğünü öğrendim..soğuk havalarda suyu ısıtıp motorun kolayçalışmasını saglıyormus..sorun bendeki 220 v çalışıyor,12 v bulunuyormuş..
*

    F. Ü.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #6 : Ocak 30, 2016, 20:10:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dufour 1800 yelkenli teknemdeki volvo penta MD5A motorum soğuk havalarda çok zor çalışıyor.Pürmüz ile çalıştırdğımda motor alıyor ama tam performans ile çalışmıyor belli bir süre sonra stop ediyor.Motorda yağ yakma sorunu yok.Böyle sorunu olan arkadaşlarımız varmı yada bu konuda yardımcı olucak arkadaşımız varmı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

--Pürmüz ile çalıştırmak--- nasıl bir şey? Bu usulle çalıştırmak için siz nasıl bir işlem yapıyorsunuz?
Tam performans diye ne demek istiyorsunuz? Pürmüz ile çalıştırdıktan sonra ne zaman tam performans göstermesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
 -Belli bir süre- kaç dakikaya karşılık geliyor?
Motorunuz sıcak havalarda kolay çalışıyormu? performansı nasıl oluyor?
Hava emiş manifoltundan pürmüzile motora ısı sağlıyorum malesef bu motorda ısıtma bujisi yok
Çalışınca motor tamdevire geçemiyor gıy gıy gıy yapıp stop ediyor
Sıcak havada çalışıyor
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dufour 1800 yelkenli teknemdeki volvo penta MD5A motorum soğuk havalarda çok zor çalışıyor.Pürmüz ile çalıştırdğımda motor alıyor ama tam performans ile çalışmıyor belli bir süre sonra stop ediyor.Motorda yağ yakma sorunu yok.Böyle sorunu olan arkadaşlarımız varmı yada bu konuda yardımcı olucak arkadaşımız varmı? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

--Pürmüz ile çalıştırmak--- nasıl bir şey? Bu usulle çalıştırmak için siz nasıl bir işlem yapıyorsunuz?
Tam performans diye ne demek istiyorsunuz? Pürmüz ile çalıştırdıktan sonra ne zaman tam performans göstermesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
 -Belli bir süre- kaç dakikaya karşılık geliyor?
Motorunuz sıcak havalarda kolay çalışıyormu? performansı nasıl oluyor?
To
*

    F. Ü.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #7 : Ocak 30, 2016, 20:16:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Fahri korsanım Dufour 2800 mü? Dufour 1800 mü?
Benim teknemde Dufour ama 2800 diye geçiyor, zaten bu rakam kilosudur. Boy 8.20.
Ve sanırım motor aynı, MD5A, Volvo penta. Tek silindirli büyük volantlı ve yatık bir makina.
On yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. Sadece mazot otomatiğini değiştirmiştim.
   Bende kızdırma bujisi de yok, uzun zaman çalıştırmadığınızda mazot pompası üzerindeki manual pompa kolunu birkaç kez hareket ettirirseniz daha kolay çalıştırabilirsiniz.
Hasan korsanım dufour 1800 aynı motoru kullanıyoruz mazot otomatiğnde problem yok
Sanırımbaşka problemi var
*

    F. Ü.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #8 : Ocak 30, 2016, 20:20:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yağ yakma yoksa büyük olasılıkla supaplardan kaçırıyor olabilir, pistonların basınçlarını test edip kompresyonda sorun  olup olmadığı saptandıktan sonra segmanlardan mı yoksa supaplardan mı kaçırdığına bakılabilir. Kompresyon normalse arıza başka yerde aranmalıdır.
Sanırım sübaplardan olabilir yada kapakcontasında kaçak olabileceğini söylediler
Herkez farklı şey söylüyor kafam karıştı
*

    F. Ü.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #9 : Ocak 30, 2016, 20:23:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fahri korsanım benim teknemdede md 20/30 volvo penta  var kışın benim motordada  aynı olayı yaşıyorum
Isıtma bujisine uzun süre basmak gerekiyor sonra ve afifte boşta gaz veriyorum sonra alıyor isterseniz ısıtma bujisine bir baktırın.
Saygılar
Engin korsanım bu motorda ısıtma bujisi yok ben bitane uydurdum amma faydasız
*

    H. B. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #10 : Ocak 30, 2016, 20:54:09 »
  Fahri korsanım eğer aynı motordan bahsediyorsak (daha doğrusu aynı motora sahipsek) inanın çok değerli bir makine. Bire bir şanzıman ve hidrolik, açık sistem su soğutmalı, iki kanat pervane, çok az yakıt sarfiyatı , 5 kw, takriben 7 beygir güç üretiyor, düşük devirli ama inatçı bir makine.
  İyi bir ustaya elden geçirtebilirseniz daha uzun yıllar size hizmet eder.
Satmayı düşünürseniz lütfen bilgidar edin.
*

    H. D.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #11 : Ocak 30, 2016, 21:20:37 »
Sıkıntı sadece soğuk havada ve soğuk motorda ortaya çıktığına göre sıcak havaya göre soğuk motordaki oluşan farkları bulmak gerek.
Yakıt filitresi kirlenmiş içine su dolmuş olabilir; soğuk havada yakıt filitresindeki su yarı donup motora mazot gitmesini zorlaştırabilir çare olarak yakıt filitresini değiştirmek gerekiyor.
Motor öyle veya böyle çalışınca epey bir müddet gazı açmamak gerek hele motor ısınsın ondan sonra gazı açarsın.
Bir yerlerde jiğle kolu olması gerekir manueline baktım göremedim,jiğle otomatik olabilir herhangi bir sebebten dolayı soğuk motorda jiğle uygun konuma kendi kendine gelemiyordur jiglenin içinde olduğu yakıt pompasına bir sopa ile yavaş yavaş tıklatın hatta motor çalışınca bile bir müddet tıklatmaya devam edin.
İlk çalıştırma için hava emiş borusuna ateş tutacagınıza ya fısfıs eter sıkın yada bir üstüpüye biraz benzin emdirip marşa basarken hava emişe üstüpüyü dayayıp motora az miktarda benzin gitmesini sağlayın.
*

    H. B. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #12 : Ocak 30, 2016, 21:40:18 »
  Hüseyin abi hastayı görmeden teşhis oldu gibi.
*

    H. D.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #13 : Ocak 30, 2016, 22:34:06 »
Hasta derdini az da olsa söylemişti zaten
*

    S. Ş.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #14 : Ocak 30, 2016, 23:10:33 »
10 sanıye ısıtmayla sıkıntısız kalkmıyorsa baktırın derim, dizel motorunuzu boşta çalıştırıp uzun uzun bekletmeyin  ,yarardan çok zarar verir  bu motora, hala doğru duzgun bılınmeyen bir konu da bu.