0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uzun süre rölantide çalıştırılmış motorlar , yağ atar... Enjeksiyon sistemide zarar görür. enjektörün sprayleme özelliği bozulur. Silindirde aşınır .Motorlar yukte çalıştırılmak üzere set edilir ... Arabalarda aynı konu,garajlarda gunlerce yata aracı,boşta ısıtmak için uzun çalıştırılmaların yarardan çok zararı vardır. Uzun süreli rölantide çalışmış motorların sonu 3-5 sene sonra tam yük kapasitesinin şiddetle düşmesine sebep olur
motor boşta uzun çalışmasın , yağ sıcaklığına da bir an evvel gelip pistonlar genleşmesi , enjektörün sprey set değerine yakın kuvetli yapabilsin yani meme yapmasın diye yük lazım,aracınızı yürütmeniz, teknenizi de koltuk halatları sıkıca bağlayıp hafif yol ileri yaparak hızla ısıtabilirsiniz, sonra sıcak motoru nispeten boşta çalıştırabilirsiniz yağ sıcaklığı set değerine varması yağlamanın randumanı için şart. Bu sebeple aracını garajda sadece boşta çalıştırıp yürütmeyen araçların motorları sürekli problemlidir.
.... Emme manifoldunu elinizle kapatarak marşa basın, motor hava emmediği için çok kolay ve hızlı dönmeye başlayacak, devir hızlandığında elinizi çekin motor çalışacaktır.
"Dizel motorları uzun süre rölantide çalıştırmak sakıncalıdır."Bu cümle pek çok kitapta geçiyor, bir doğruluk payı olmalı. Sorun şu: "uzun süre" ne demek? Motoru ısıtmak için geçecek beş dakikayı mı kastediyorlar, yoksa akü şarj etmek için motoru iki saat çalıştırmayı mı? (Beş dakika bile rölantide durmayacaksa; marina girişinde sıra beklerken bile haldır haldır dolaşmamız lazım.)
Murat korsan bu CFPP'nin tüketime pozitif veya negatif bir etkisi var mı?Petrol sektöründe çalışmanızdan dolayı ufak bir soru daha Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap-Eski dizellerde ne tip mazot kullanmalı?