0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ş.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #30 : Ocak 31, 2016, 21:16:29 »
Uzun süre rölantide çalıştırılmış motorlar , yağ atar... Enjeksiyon sistemide zarar  görür. enjektörün sprayleme özelliği bozulur. Silindirde aşınır .Motorlar  yukte çalıştırılmak üzere set edilir ... Arabalarda aynı konu,garajlarda gunlerce yata aracı,boşta ısıtmak için uzun çalıştırılmaların yarardan çok zararı vardır. Uzun süreli rölantide çalışmış motorların sonu 3-5 sene sonra tam yük kapasitesinin şiddetle düşmesine sebep olur


*

    H. D.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #31 : Ocak 31, 2016, 21:26:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun süre rölantide çalıştırılmış motorlar , yağ atar... Enjeksiyon sistemide zarar  görür. enjektörün sprayleme özelliği bozulur. Silindirde aşınır .Motorlar  yukte çalıştırılmak üzere set edilir ... Arabalarda aynı konu,garajlarda gunlerce yata aracı,boşta ısıtmak için uzun çalıştırılmaların yarardan çok zararı vardır. Uzun süreli rölantide çalışmış motorların sonu 3-5 sene sonra tam yük kapasitesinin şiddetle düşmesine sebep olur
Ben tamamen tersini düşünüyorum.


*

    E. Ö.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #32 : Ocak 31, 2016, 21:37:54 »
Eskiden bizde olan  kamyonlara  şöförler kışın çalışmayınca  yanlız belirteyim  yağ yakan komresörü zayıf olan motorlara çalışsın diye hava girişinden eter sıkarak çalıştırırlardı ama bir kere eter sıkılan motor etere alışırsa bir daha etersiz zor çalışır .Yeni motora kesinlikle eter sıkılmaz  eter faydalı bir şey değildir  pistonları ve motor yataklarını aşındırır zayıfsa kırar bile eteri motor ustalarıda zorda kalmadıkça kullanmak istemezler. Eter yerine karter ısıtılırsa  yağ yumuşayacağı için daha iyidir.
Saygılar


*

    S. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #33 : Ocak 31, 2016, 21:39:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun süre rölantide çalıştırılmış motorlar , yağ atar... Enjeksiyon sistemide zarar  görür. enjektörün sprayleme özelliği bozulur. Silindirde aşınır .Motorlar  yukte çalıştırılmak üzere set edilir ... Arabalarda aynı konu,garajlarda gunlerce yata aracı,boşta ısıtmak için uzun çalıştırılmaların yarardan çok zararı vardır. Uzun süreli rölantide çalışmış motorların sonu 3-5 sene sonra tam yük kapasitesinin şiddetle düşmesine sebep olur

Burda bahsi gecen motorla benzer teknoloji ve özellikleri taşıyan,aynı yıllarda üretilmiş, sabb marka bir motor var bende de..
Özellikle motor kutusunun üstüne adamlar uyarı koymus,çalıştırdıktan onra 5-10 dakika rölantide çalıştırın diye..Sanırım onlarında bir bildikleri var.!!..


*

    S. Ş.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #34 : Ocak 31, 2016, 21:40:40 »
motor boşta uzun çalışmasın , yağ sıcaklığına da bir an evvel gelip pistonlar genleşmesi    , enjektörün sprey set değerine yakın kuvetli yapabilsin  yani meme yapmasın diye  yük  lazım,aracınızı yürütmeniz, teknenizi de koltuk halatları sıkıca bağlayıp hafif yol ileri yaparak hızla ısıtabilirsiniz, sonra sıcak motoru nispeten boşta çalıştırabilirsiniz yağ sıcaklığı set değerine varması yağlamanın randumanı için şart. Bu sebeple aracını garajda sadece boşta çalıştırıp yürütmeyen araçların motorları sürekli problemlidir.

*

    T. A.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #35 : Şubat 01, 2016, 00:41:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
motor boşta uzun çalışmasın , yağ sıcaklığına da bir an evvel gelip pistonlar genleşmesi    , enjektörün sprey set değerine yakın kuvetli yapabilsin  yani meme yapmasın diye  yük  lazım,aracınızı yürütmeniz, teknenizi de koltuk halatları sıkıca bağlayıp hafif yol ileri yaparak hızla ısıtabilirsiniz, sonra sıcak motoru nispeten boşta çalıştırabilirsiniz yağ sıcaklığı set değerine varması yağlamanın randumanı için şart. Bu sebeple aracını garajda sadece boşta çalıştırıp yürütmeyen araçların motorları sürekli problemlidir.

Semih Korsan bu güne dizel motoru yüksek devirde ısıtmak lazım diye söyleyen bir tek sizi tanıdım..
Mesela 5 saniyede ısıtılan dizelin çalışması lazım yazınızda ilginçti..Benim teknede BMC 1,8L motor var..Kızdırma bujili 4 silindirli bir motor...Yazın 20sn kışında 35-40sn kızdırma yapmadan marş motorunu yaksanda çalışmaz...Diğer teorinize gelince koltuk halatları ile bağlı tekneye hafifçe yol vererek motor ısıtmayı hiç denediniz mi? 

 
*

    A. Ü.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #36 : Şubat 01, 2016, 09:40:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun süre rölantide çalıştırılmış motorlar , yağ atar... Enjeksiyon sistemide zarar  görür. enjektörün sprayleme özelliği bozulur. Silindirde aşınır .Motorlar  yukte çalıştırılmak üzere set edilir ... Arabalarda aynı konu,garajlarda gunlerce yata aracı,boşta ısıtmak için uzun çalıştırılmaların yarardan çok zararı vardır. Uzun süreli rölantide çalışmış motorların sonu 3-5 sene sonra tam yük kapasitesinin şiddetle düşmesine sebep olur
Ben tamamen tersini düşünüyorum.Rölantide çalıştırılmış motorun ısı dağlımı yavaş ve orantılı olur,bu faydalıdır motor için..
« Son Düzenleme: Şubat 01, 2016, 09:40:57 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    C. E.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #37 : Şubat 01, 2016, 10:35:16 »
"Dizel motorları uzun süre rölantide çalıştırmak sakıncalıdır."

Bu cümle pek çok kitapta geçiyor, bir doğruluk payı olmalı. Sorun şu: "uzun süre" ne demek? Motoru ısıtmak için geçecek beş dakikayı mı kastediyorlar, yoksa akü şarj etmek için motoru iki saat çalıştırmayı mı? (Beş dakika bile rölantide durmayacaksa; marina girişinde sıra beklerken bile haldır haldır dolaşmamız lazım.)
*

    Y. T.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #38 : Şubat 01, 2016, 11:00:01 »
Her dizel motorun optimum verimli çalışma devri vardır. Özellikle traktörler tarlada saatlerce en yüksek gücü vereceği ancak en optimum yakıt tüketimini sağlayacağı devirde kullanılmaları için devir saatlerinde bu nokta özellikle belirtilmiştir. Yeni modellerde ise bir düğmeye basıp sadece o devirde ilerlemeleri sağlanıyor. Bu örneği yolda giden araçlar için vermedim çünkü trafik şartları değişken ancak tarlada veya denizde sabit devirle uzun süreli kullanımlarda bu noktayı bilmek hem motor ömrünü uzatır. hem yakıttan tasarruf hemde alınan gücün orantılı olmasını sağlar.

örnek aşağıdaki tabloda kırmızı ve mavi çizginin kesişim noktasında kullanmak motor ömrünü uzatır ve ekonomi sağlar.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 01, 2016, 11:11:38 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »
*

    Y. C.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #39 : Şubat 01, 2016, 11:58:10 »
Soğuk  havada motor geç çalışıyorsa:
Kızdırmalı buji varsa kızdırmayı yapın, çok uzun süre kızdırma bujisini çalıştırırsanız buji yanmış olabilir. Parmağınızı, bujiye  yakın silindire değdirirseniz sıcak olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Soğuksa kızdırma çalışmıyor olabilir, soğuk olanları değiştirin. Bir veya bir kaç tanesi arızalı olabilir.
Çok soğuk havalarda motor yağı kalınlaşır, akünüz de istenen performansı vermez dolayısıyla marş esnasında motor istenen hızda dönmez ve yeteri kadar kompresyon yapmaz, çalışmaz. Emme manifoldunu elinizle kapatarak marşa basın, motor hava emmediği için çok kolay ve hızlı dönmeye başlayacak, devir hızlandığında elinizi çekin motor çalışacaktır.
*

    T. A.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #40 : Şubat 01, 2016, 12:28:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.... Emme manifoldunu elinizle kapatarak marşa basın, motor hava emmediği için çok kolay ve hızlı dönmeye başlayacak, devir hızlandığında elinizi çekin motor çalışacaktır.

Yalçın korsanın emme manifoldunu kapatma olayı hava yapan motorda da oldukça işe yarıyor.
Benim bmc'de oldukça işime yaradı, istanbuldaki çıkmacılardan kazalı bir BMC tm30 kamyonetin motorunu alıp  kondese yaptırmak için bıraktığım firma motoru çalıştıramamıştı ve "sen eminmisin bunun çalıştığına, bu motor çalışmıyor diye arada" ustamı aldım gittim (Sanayide BMC'ci olarak bilinir) 30 sn'de emme manifoldunu kapatma taktiği ile motoru çalıştırdı, o an patronun yüzündeki o alaycı tebessümün kızarıklığa dönmesini görmek anlatılmaz keyifliydi.
*

    M. A.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #41 : Şubat 01, 2016, 12:52:42 »
Petrol sektöründe çalışmamdan dolayı başka bir hususun bilgisini vereceğim.

Türkiye'de dizel yakıt 31 Mart - 1 Kasım aralarında farklı; 1 Kasım- 30 Mart aralarında farklı özellikler ile satılır. Bu fark içeriğindeki CFPP değeridir. (Cold Filter Plugging Point kısaltması) Yani filtrede donma noktaları farklılık gösterir. Sıcak hava dönemlerinde bunun minimum -5 derece olması gerekirken, kış döneminde bu değer minimum -15 derecedir (ama kışın genellikle rafineriler ve ithalatını yapan traderlar bunu -20 derecelerde hazırlatırlar)

Bizler de genellikle yazın aldığımız yakıtları bitiremediğimizden kışın da kullanırız. ve bu yazlık ürünler bazen filtrelerde donabilir ve motorun çalışmamasına veya zor çalışmasına  veya bir süre sonra stop etmesine neden olabilir.

Bu sebeple kış aylarında teknenize mutlaka kış sezonunda satılan yakıtlardan doldurun. farkını mutlaka göreceksiniz. Ki biz depolarımızdan Anadoluya sevk edeceğimiz ürünler için ekstra CFPP ekleyip, bu değeri -28/-30 'lara çıkartıyoruz.
*

    M. C.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #42 : Şubat 01, 2016, 13:23:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Dizel motorları uzun süre rölantide çalıştırmak sakıncalıdır."

Bu cümle pek çok kitapta geçiyor, bir doğruluk payı olmalı. Sorun şu: "uzun süre" ne demek? Motoru ısıtmak için geçecek beş dakikayı mı kastediyorlar, yoksa akü şarj etmek için motoru iki saat çalıştırmayı mı? (Beş dakika bile rölantide durmayacaksa; marina girişinde sıra beklerken bile haldır haldır dolaşmamız lazım.)

Cem korsanım ,
rölanti konusunda eski model motorlardan kalma bir kanı var bence.
geçmişte motorların yağ pompaları ve su devri daimleri bu kadar düşük devirlerde uygun basınç ve debiyi veremediğinde geçerli olabilir.
Bugün ki teknolojide yapılan motorların böyle bir sorunu olmaması gerekir.
Elbette sadece gerektiği kadar çalıştırılıp daha sonra normal devirlerde yüklü çalışan motorlar için bu söylediğim.
sadece düşük devirde çalışan motor gerekli iyi yanmayı sağlıyamayacağı için kurum oluşur.
*

    T. A.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #43 : Şubat 01, 2016, 13:26:48 »
Murat korsan bu CFPP'nin tüketime pozitif veya negatif bir etkisi var mı?
Petrol sektöründe çalışmanızdan dolayı ufak bir soru daha  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
-Eski dizellerde  ne tip mazot kullanmalı?
*

    M. A.

Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #44 : Şubat 01, 2016, 13:50:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat korsan bu CFPP'nin tüketime pozitif veya negatif bir etkisi var mı?
Petrol sektöründe çalışmanızdan dolayı ufak bir soru daha  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
-Eski dizellerde  ne tip mazot kullanmalı?

Tümay Korsanım,
CFPP'nin tüketime artı veya eksi bir etkisi (ölçümlenebilen oranda) yok.
Eski tip motorlarda normal motorin kullanın bence. (istasyon pompalarında iki adet motorin vardır, biri katkılı vs biri de normal yani 2 kuruş daha ucuz olanı) Ucuz olanı kullanın. Bazen uzun zaman normal kullanıp sonra marin tip motorlarımızda içinde bazı temizleyici ve performans arttıran solüsyonlar barındıran katkılı yakıt kullanınca bazı sıkıntılar çıkabilir (düşük bir risk ama yine de bir risk, %10 civarında) Rektefiye yaptırırsanız, katkılı kullanmaya başlamanız bence daha sağlıklı (kendi düşüncem)
Hatta tüm motor seçeneklerinde ucuz olanı kullanabilirsiniz.
Bizim firmada da katkılı yakıt var ama genellikle aracınıza uzun süre katkılı yakıt kullanırsanız  gözle görünür sonuç alıyorsunuz. (hatta fabrika çıkışından kullanmaya başlarsanız daha iyi olur)

Sonuç olarak katkısız da kullansanız Türkiye'de kullandığımız motorin Avrupa standartlarında olan çok temiz ve iyi bir üründür. (2010'dan beri) Türkiye olarak EN590 French Spec  ürün kullanıyoruz (ULSD - 10 ppm Ultra Low Sulphur Diesel)