0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.227
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #180 : Ocak 16, 2019, 12:49:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında ben de biraz ilk dönerken yakıt gitmesini istemiyorum. Zaten ilk basışta almayacak, en azından yanmayan dizel duman yapmasın ekstradan istiyordum. Yakıt gitmesi (o an çalışmasa da) fayda sağlar mı?
Kullanma kitabında normal çalışma için gaz kolunu şanzımandan ayırıp sonuna kadar itin ve marşa basın diyor. Soğuk havalarda farklı bir çalışma yöntemi önermiş.
Ben gaz kolunu kullanmak yerine soğuk havada boşta çalıştırmayı el ile yapıp sonra marşa basıyordum. 3 aşağı 5 yukarı ikisi aynı kapıya çıkar.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #181 : Ocak 16, 2019, 13:06:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Kullanma kitabında normal çalışma için gaz kolunu şanzımandan ayırıp sonuna kadar itin ve marşa basın diyor.

Volvo da aynısını önermiş. Bendeki motor Volvo D2-55. Ben gaz kolunu şanzımandan ayıran ortadaki düğmeye basıp kolu ileri itiyorum (geri de olabilir). Sonra kontak anahtarını çevirip ısıtma pozisyonunda yediye kadar sayıyorum. Sonra anahtarı biraz daha ileri çevirip marş motorunu devreye alıyorum. Bu şekilde genellikle çalışıyor.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Bekir Yıldırım

  • * Gezgin Korsan
  • 41
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Rüzğar
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #182 : Ocak 16, 2019, 14:33:47 »
MERHABALAR BENDE DE YANMAR GM SERİSİ 20 HB MAKİNA VAR BUNDA DA ZOR ÇALIŞMA SORUNU VAR   BU TİP MAKİNALARA KIZDIRMA BUJİSİ TAKILABİLİRMİ
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.227
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #183 : Ocak 16, 2019, 14:45:04 »
Bir dizel motorun çalışması için  3 şeye ihtiyaç var:
1. Yakıt
2. Hava
3. Kompresyon
Kompresyon yetersiz olabilir, yakıta hava karışıyor olabilir, enjektörler düzgün çalışmıyordur, yakıt yetersiz geliyordur, hava yetersizdir veya bunların hepsi olabilir.
 Eğer motor düzgün start almıyorsa tek tek hepsini kontrol etmek gerekir.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.657
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #184 : Ocak 16, 2019, 14:57:18 »
Yakıt ve havanın sorunsuz olduğunu düşünürsek, motor yaşı ilerledikçe kompresyonun düşeceğini söylemek yanlış olmaz. Kompresyon yeterli ısıyı yaratarak yakıtın yanmasına neden olur.  Kompresyonun az da düşmüş olması yeterli sınmayı ve patlamayı sağlamayabilir. Soğuk havanın da ısınmasının daha çok kompresyon gerektirmesi özellikle soğuk havada çalışan motorlarda ısıtma bujisini gündeme getiriyor. Motor üreticileri özellikle soğuk bölgelerde kullanılacak motorlara ısıtma bujisi takıyorlar. Sanıyorum, bizde sıcaklıklar aşırı düşmediği için çok ihtiyacımız olmuyor. Soğuk nedeni ile çalışmayan motorların emişine küçük bir alevi çalıştırırken tutmak yeterli oluyor ama motor sürekli kullanılıyorsa ısıtma bujisi takmak en doğrusu gibi görünüyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.622
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #185 : Ocak 16, 2019, 15:07:54 »
GM serilerinin aslında sıcak memleketler için tasarlandığını, o yüzden kızdırma bujisi gibi glow ekipmanı ile donatılmadığını okumuştum.
Geç çalışma gibi sorunlar normal havalarda da oluyorsa o zaman kontrol ettirmek gerekiyor diye yorum da vardı yabancı forumların birinde..

Yakıt işi yapan biri olarak küçük bir not ekleyeyim: Çoğumuzun deposunda yaz aylarında aldığımız mazotlar duruyor. Bu ürün yaz ayları için üretilmiş bir ürün ve CFPP değerleri 0'a yakın. (mim -5 olmak zorunda) Kasım ayı başı itibariyle üretilen veya ithal edilen her ürünün CFPP değerleri yükseltilmek zorunda.. (CFPP: Cold Filter Plugging Point: Soğuk Filtre Tıkanma Noktası)
Yani motor hatlarında soğuk hava ile beraber bu mazotta doğal olarak akışkanlığı etkilenebiliyor, yanmasında sıkıntılar olabiliyor.

Bu haftasonu teknenin içi 1 derece idi. Motor metalin soğukluğu ile daha da soğuk olabilir tabi. Bu da başka bir etken olarak değerlendirilmeli..
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap