0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 598
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #15 : Ocak 30, 2016, 23:35:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10 sanıye ısıtmayla sıkıntısız kalkmıyorsa baktırın derim, dizel motorunuzu boşta çalıştırıp uzun uzun bekletmeyin  ,yarardan çok zarar verir  bu motora, hala doğru duzgun bılınmeyen bir konu da bu.

10 saniye ısıtmayla o motor kalkış yaparsa,erken ölür..çalıştırdıktan sonra 5-10 dakika arası rölanti'de çalışması lazım..Volvo servisi olan bir korsan arkadaş vardı Mustafa Şentürk en iyi cevabı sanırım o verir konu hakkında..
*

    Çevrimdışı Tümay Akata

  • * Gezgin Korsan
  • 1.183
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2016, 23:51:00 »
Motorun kitapçığı Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence soğuk çalışmasından önemlisi çalıştıktan sonra stop etmesi...Yakıt sistemine, Pompa ve enjektöre bir baktırmakta fayda var gibi.
Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında.
*

    Çevrimdışı Fahri Üzgün

  • * Gezgin Korsan
  • 87
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ATİK
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2016, 23:57:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Fahri korsanım eğer aynı motordan bahsediyorsak (daha doğrusu aynı motora sahipsek) inanın çok değerli bir makine. Bire bir şanzıman ve hidrolik, açık sistem su soğutmalı, iki kanat pervane, çok az yakıt sarfiyatı , 5 kw, takriben 7 beygir güç üretiyor, düşük devirli ama inatçı bir makine.
  İyi bir ustaya elden geçirtebilirseniz daha uzun yıllar size hizmet eder.
Satmayı düşünürseniz lütfen bilgidar edin.
Evet doğru aynı Motor a sahibiz satın aldığım kişide aynı şeyi söyledi
Şu an için satmayı düşünmüyorum düşünürsem neden olmadın
İyi bir usta bulmam gerekecek
Teşekkür ederim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.572
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2016, 00:20:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10 sanıye ısıtmayla sıkıntısız kalkmıyorsa baktırın derim, dizel motorunuzu boşta çalıştırıp uzun uzun bekletmeyin  ,yarardan çok zarar verir  bu motora, hala doğru duzgun bılınmeyen bir konu da bu.

10 saniye ısıtmayla o motor kalkış yaparsa,erken ölür..çalıştırdıktan sonra 5-10 dakika arası rölanti'de çalışması lazım..Volvo servisi olan bir korsan arkadaş vardı Mustafa Şentürk en iyi cevabı sanırım o verir konu hakkında..

Penta da glow soguk motora en az bes saniye glow ateşleme ısıtma switchi var, marştan önce...
Jeneratör konusundan deneyimli olduğum için söylüyorum, boşta motor ısınması uzun sürer doğal olarak yağlama tam olmadan silindirleri fazla aşındırmadan ,pistonları genleştirmek için bir iki dk sonra ben çıkıyorum
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.572
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2016, 00:45:52 »
 Cümlem devrik olmuş yeniden yazıyorum o cumleyi:Yüksüz motor kolay kolay ısınmaz, silindirleri bir an evvel tam yağlamak  pistonlarında  genleştirmek esastır , uzun süre yüksüz çalıştırmak aşınma süresini artırır diye açıklıyım
« Son Düzenleme: Ocak 31, 2016, 00:46:39 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 598
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #20 : Ocak 31, 2016, 01:36:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fahri korsanım benim teknemdede md 20/30 volvo penta  var kışın benim motordada  aynı olayı yaşıyorum
Isıtma bujisine uzun süre basmak gerekiyor sonra ve afifte boşta gaz veriyorum sonra alıyor isterseniz ısıtma bujisine bir baktırın.
Saygılar
Engin korsanım bu motorda ısıtma bujisi yok ben bitane uydurdum amma faydasız

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
10 sanıye ısıtmayla sıkıntısız kalkmıyorsa baktırın derim, dizel motorunuzu boşta çalıştırıp uzun uzun bekletmeyin  ,yarardan çok zarar verir  bu motora, hala doğru duzgun bılınmeyen bir konu da bu.

10 saniye ısıtmayla o motor kalkış yaparsa,erken ölür..çalıştırdıktan sonra 5-10 dakika arası rölanti'de çalışması lazım..Volvo servisi olan bir korsan arkadaş vardı Mustafa Şentürk en iyi cevabı sanırım o verir konu hakkında..

Penta da glow soguk motora en az bes saniye glow ateşleme ısıtma switchi var, marştan önce...
Jeneratör konusundan deneyimli olduğum için söylüyorum, boşta motor ısınması uzun sürer doğal olarak yağlama tam olmadan silindirleri fazla aşındırmadan ,pistonları genleştirmek için bir iki dk sonra ben çıkıyorum

ısıtma bujisi yoksa ne önerirsiniz?
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.572
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #21 : Ocak 31, 2016, 01:50:14 »
Marinada ıken fanlı oda ısıtıcısı gibi (nem alsın diye bazı teknelerde kullanılıyor zaten )belli mesafeden ..., açık denizde  soğuk motor nadir  başıma gelir diye düşünüüyorum ama caresine bakardım  tehlike yaratmadan ...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Fahri Üzgün

  • * Gezgin Korsan
  • 87
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • ATİK
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #22 : Ocak 31, 2016, 09:50:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sıkıntı sadece soğuk havada ve soğuk motorda ortaya çıktığına göre sıcak havaya göre soğuk motordaki oluşan farkları bulmak gerek.
Yakıt filitresi kirlenmiş içine su dolmuş olabilir; soğuk havada yakıt filitresindeki su yarı donup motora mazot gitmesini zorlaştırabilir çare olarak yakıt filitresini değiştirmek gerekiyor.
Motor öyle veya böyle çalışınca epey bir müddet gazı açmamak gerek hele motor ısınsın ondan sonra gazı açarsın.
Bir yerlerde jiğle kolu olması gerekir manueline baktım göremedim,jiğle otomatik olabilir herhangi bir sebebten dolayı soğuk motorda jiğle uygun konuma kendi kendine gelemiyordur jiglenin içinde olduğu yakıt pompasına bir sopa ile yavaş yavaş tıklatın hatta motor çalışınca bile bir müddet tıklatmaya devam edin.
İlk çalıştırma için hava emiş borusuna ateş tutacagınıza ya fısfıs eter sıkın yada bir üstüpüye biraz benzin emdirip marşa basarken hava emişe üstüpüyü dayayıp motora az miktarda benzin gitmesini sağlayın.
hüseyin korsanım eterin iyi bişey olmadığını söylüyorlar o yüzden hiç kullanmadım yakıt filtresini değiştirdim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.169
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #23 : Ocak 31, 2016, 10:51:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlk çalıştırma için hava emiş borusuna ateş tutacagınıza ya fısfıs eter sıkın yada bir üstüpüye biraz benzin emdirip marşa basarken hava emişe üstüpüyü dayayıp motora az miktarda benzin gitmesini sağlayın.

Üstüpü yü motora kaptıran birisini gördüm  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, dikkatli olmak lazım.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #24 : Ocak 31, 2016, 11:52:00 »
  Tümay korsanım verdiğiniz link için çok teşekkür ederim.
Bu yıl motoru söküp tekrar bir elden geçirmeyi planlıyorum , bu link sayesinde işim daha da kolaylaşacak.
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.276
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #25 : Ocak 31, 2016, 12:31:41 »
Bakın burada konu olan Fahri korsanımızın  motoru.Bu motorda ISITMA BUJİSİ SİSTEMİ YOK
Ama soğuk iken ilk çalıştırmada kolaylık olması için subapları elle kontrol etme sistemi var.Egerki motoru çalıştırdıktan sonra bu kol tam yerine getirilmezse gaz verildiğinde veya verilmese bile kısa bir süre sonra gıy gıy deyip stop eder.Bu kolun tam doğru çalıştığını kontrol etmek gerek.Kontrol etmesi çok kolaydır.Soguk motorda gaz kolunu tamamen kapatırsın.sonra o kolu motoru stop ettirme konumuna alırsın sonra motoru elle çalıştırma aparatı ile döndürmeye başlarsın, volanın kolayca dönmesi gerekir bunun anlamı stop kolu sübapları  gerektiği gibi askıya almış piston içinde hava sıkışmıyor.Tamam; volanı cevirmeye devam ederken stop kolunu biraz iterek  yarı çalışma konumuna alırız bu konumda volan biraz zorluk gösterirse derizki subaplar biraz çalışma konumuna geldi yani herşey tamamdır,devam ederiz ve kolu iterek tam çalışma konumuna getiririz egerki kol bu duruma gelince volan aniden sertleşir dönmek istemezse her şey normaldir sübaplar yerine oturdu ve düzgün çalışıyorlar Yani stop ettirme kolunun kumanda ettiği sistem düzgün.Yok kol tam çalışma konumunda iken volan fazladan sertleşmezse o zaman subapların yerlerine tam oturup düzgün çalışmadığını ve buna bağlı olarak motorunda düzgün çalışmayacağını anlarız yani kolun kumanda ettiği sistemin bakılması gerek deriz.
Bence Motoru soğukta çalıştırmak için gaz kolunu rölantiye getirin, yakıt deposu musluğunu açın 15 sn sonra motorun üstündeki elle çalıştırılan mazot elpompası ile bir kaç kere pompa yapın sonra piston üstündeki topuzlu stop kolunu stop durumuna alıp marşa basın marş motoru 5-6 saniye kadar böyle çalıştıktan sonra ve marşa basmaya devam ederken o topuzlu kolu biraz ileri iterek ilk ateş alma konumuna getirin bu konuma geldiğinde zaten motorun sesi değişecek sarsılmaya başlıyacak marşa devam edin ve birkaç saniyede motorun devri yükselecektir marşa basmaya devam ederken  topuzlu kolu çalışma konumuna getirin motorun sesi yine değişecek ve sarsıntısı azalacaktır marşı bırakın motorun ısınması için bir kaç dakika bu devirde çalıştırın.
ETER SADECE İLK ÇALIŞTIRMADA VE BİRKAÇ FIS FIS olarak kullanılınca neden zararı olsun ki.
Hiç bir içten yanmalı motor rölantide çalışıyor diye kendine zarar vermez zaten verir denirse "kimse kusura bakmasın ama"sen bilirsin  derim.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #26 : Ocak 31, 2016, 20:03:21 »
   Fahri korsanım bugün tekneme gittim , kar buz derken iki hafta ayrı kalmıştık.
Görüntü gönderebilme bilgim olsa size görüntü de gönderecektim. Tek marşta çalıştı. Beş saniye kadar sarsıldı çalıştıktan sonra, ve hemen  normale döndü. İşte kendince küsüyor ve hafif kafa sallıyor.
   Sefere çıktığım zamanlarda da sadece aküleri doldurmak için çalıştırıyordum, 110' luk güneş enerjisi panelinden sonra liman giriş ve çıkışları birde Çanakkale 'den kuzeye çıkışlarda çalıştırdığım için zaten tembelliğe alışık.
   Ama yinede haftada bir pistonların , segmanların , devir daim pompasının çalışmasından hoşlanıyor. Pervanede keyifleniyor, ben dönmek için varım deyip bana sitem ettiği oluyor.
   Bir dostluktur gidiyor, bugün de ana yelken ıskotasından bozuk yedim, niye onu karda kışta açıkta bırakıyormuşum, beyaz bir torbaya koyup hem güneşten hem kardan korumuyormuşum diye... Hepsi ilgi istiyor, çok kaprisliler. Diğer yandan usturmaça kılıfları avazı çıktığı kadar bağırıyor kurtar bizi bu Egenin tuzundan diye... Ya ıstralyanın liftinine ne demeli ben şarabı seviyorsam o da wd 40 'ı seviyormuş , kendine duble bize bir çay bardağı getirseydin de birlikte keyif yapsaydık demez mi...
   İşte böyle Fahri korsanım konuyu biraz bu namussuz kırmızı üzümün suyu saptırdı.
   Umarım kısa zamanda iyi bir ustaya denk gelirsiniz.
   Dört dörtlük bir makine, asla vazgeçmeyin.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #27 : Ocak 31, 2016, 20:27:31 »
"ETER SADECE İLK ÇALIŞTIRMADA VE BİRKAÇ FIS FIS olarak kullanılınca neden zararı olsun ki."

Bunu cevabı: Yanlış tedavidir. Bir motor çalışmak için etere ihtiyaç  duyuyorsa, başta kompresyon sorunu olmak üzere, marş arızası, enjektör veya pompa arızası veya başka bir arızası vardır. Eter burada aspirin yerine geçer, yani ağrıyı keser ama ağrıya neden olan sebebi ortadan kaldırmaz. Bu nedenle eter kullanılması önerilmez, kaldı ki eter mazota göre çok daha düşük basınç ve ısıda patlayabilir, dizel motorda patlama piston iyice tepeye çıktıktan sonra mazotun enjekte edilmesi ile gerçekleşir, hava girişinden eter verdiğinizde bu zamanlama kontrolsuz olarak piston tepe noktasına ulaşmadan oluşabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.276
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #28 : Ocak 31, 2016, 20:37:17 »
Ahmet korsanım siz ya içten yanmalı bir motorda ateşleme avansını biliyorsunuz değil mi? Silindir en yukarıda iken mazot püskürtülmeye başlanırsa o motor negatif avans durumunda olur tabiki bu hiç istenmeyen bir durumdur.
Soguk havada eter ile ilk ateşlemeyi elde etmenin hiç mi hiç zararı yokturvardır diyen nasıl bir zararı varmış anlatsınki bende öğreneyim.
Siz hiç BARUT la ilk hareketin verildiği içten yanmalı motor gördünüz mü duydunuz mu?
Barut bile kullanıldıktan sonra kısa bir süre için ETER kullanılmış  ne olacak ki?Amaç ilk patlamayı elde edip motora dönme enerjisi  kazandırmak.
Soğuk yerlerde motoru çalıştırmak için mazotun içine belli oranda benzin bile katılıp kullanılır
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: VOLVO PENTA MD5A DİZEL MOTOR SOĞUK HAVALARDA ZOR ÇALIŞIYOR.
« Yanıtla #29 : Ocak 31, 2016, 20:52:31 »
  Ahmet ve Hüseyin korsanlarım gereksiz bir tartışmaya sürükleniyorsunuz. Konu bir uzman tarafından zaten çözümlenecek. Bu makine 1980 _1985 aralığında üretilmiş tek silindirli bir motor. Ustalar için çok bilinmeyenli bir denklem değil. Konuya girdiğim için de kusura bakmayın ama ben bu motoru on yıldır kullanmaktayım.