0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Korsanlar,Pazartesi diyordum ancak Çandarlı' ya dün gidebildim. Çok zorladım ancak eşanjörü sökemedim. Sonra da manifoldu komple söküp eşanjör ve dirsekle birlikte çıkardım. Dışarıda yaklaşık 4 saat daha çabaladım ve sonunda çok kibar davrandığımı farkedip Volkan korsanın tavsiye ettiği yöntemdeki çekici bir kaç boy büyüttüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSonunda çıktı, her yeri kireç kaplıydı. Gece boyunca porçöz ve tornavida marifetiyle tüm tüpleri açtım. sabah da güzelce temizleyip test ettim. Kapaklarını takıp iple eşanjör boyunca birbirine bağladım. Kapaklara hortum taktım ve birini körleyip, diğerinden bisiklet pompası ile hava bastım. Genleşme şisesindeki tüm suyu dışarı fışkırtacak ve arkasından her yeri egsoz dumanına boğacak bir delik bekliyordum ancak, tek bir hava kabarcığı çıkmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu iyi haberdi, eşanjör sağlam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kötü haber ise egsoz manifoldu direseğe bağlantı yerinin hemen içinden delinmiş. Korozyon hasarı çok fazla, malzemenin yüzeyi gözeneklenmiş, bu da tek bir mekanizma ile oluşmadığını anlatıyor. Uniform (yüksek sıcaklıktaki yoğun tuzlu su) ve galvanik korozyon birlikte çalışmış olmalı. Ahmet hocamın bahsettiği durum, malesef Alüminyum döküm Manifold ile paslanmaz çelik dirsek arasında gerçekleşmiş. Bu iki parça arasında elektrolit köprüsünü oluşturacak deniz suyu birikmemesi gerekirdi, demek ki water lock' ta da bir problem var, yada anti sifon ve water lock pozisyonları hatalı. Neyse onlara da bakacağım. Resim yüklemeye çalıştım ancak, bugün bütün gün gördüğüm "server error" hatası verdi, ben de vazgeçtim.Manifoldu Manisa' daki güvendiğim bir kaynakçıya teslim ettim. Kaynakçı arkadaşımız oldukça yetenekli ancak ucuz değil. İletişim bilgilerini Alüminyum kaynağı ihtiyacı olan korsanlarla paylaşabilirim. Cumartesi sabahtan teslim alıp tekneye geçeceğim. Resimlerini çekip sitemiz yeniden eski haline gelince paylaşmak üzere saklayacağım.Not: Volkan korsanım, teklifiniz bir an bile aklımdan çıkmadı, belki de bunun sayesinde şansım yaver gitmiştir, tekrar teşekkür ederim. Bir şeyler kötüye gider de kaynak işi sonucu parçanın başka yerinde başka bir problem çıkarsa temasa geçeceğim, sağlıcakla kalın.
Beyaz duman egsozdan çıktıktan bir süre sonra kayboluyorsa su buharıdır, yayılıyor ama yok olmuyorsa yağdır. Su buharının ilk çalıştırmada yani motor soğukken çıkması normaldir, su egsoz içinde buhara dönüşür, daha çok ısındıkça buhar da görünmez olur. Eğer sürekli beyaz duman yani su buharı çıkıyorsa, deniz suyu emişinden, değişik bölgelerde tıkanmaya kadar bir çok sebep olabilir, örneğin impeller kanatlarından biri kopar ve soğutma suyunun geçtiği bir yeri tıkar ve deniz suyu akışı kısıtlanır. Tüm deniz suyu hattının sağlıklı çalıştığını kontrol etmelisiniz.
Eğer devam ederse iki seçenek kalacak. Ya dirsek ya da sail drive üzerindeki vana; çünkü öyle yağ gibi çalışmıyor mübarek. O da karaya çıkmayı gerektirir. Malûm denizde alttan girip temizlemek mümkün değil bunları. Buraya resim koymak güç. Diğer tarafta şak diye oluyor bu iş?Bilgilendirmeye devam edeceğim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapegsoz çıkışından yeterli su akışı var mı? Motor devri arttığında buradan çıkan suyun akışı da artıyor mu? Eğer böyle ise deniz soğutma suyu hattında bir tıkanma yok saildrive gövdesinin yan taraflarında ve alt ucunda bulunan deniz suyu girişlerini de dalıp kontrol etmekte fayda var. Tıkanıklık buralardan başlar. deniz suyu filtresini kontrol edin, kirlenmiş ise temizleyip yerine takın. Deniz suyu vanasını tekneyi karaya aldığınızda değiştirebilirsiniz. Denizde iken bu vanayı açık durumda bırakmanızı ve hareket ettirmek için kolunu zorlamamanızı tavsiye ederim. Valf şaftı zayıf ise kırılabilir. Bu durumda tekneyi sudan çıkarmak gerekecektir. Dirseği (Elbow) kaç yıldır kullanıyorsunuz ve en son ne zaman değişti veya kontrol edildi? Eğer cevabı bir kaç yıl ise dirseği yerinden çıkarıp kontrol etmenizi öneririm.Önce ilginiz için teşekkür edeyim. 1-egzost çıkışı 27 HP bir motorda zaten fazla değil. Ama devir arttığında su çıkışı nispeten fazla, eh yani2-sail drive’ın karinada malum kauçuk bir koruması var, gövdeye yapışık Vanayı sudan kontrol etmek için onu sökmek istemiyorum. Impeller değiştirirken mecburi vanayı kapatıyorum ve her seferinde elimde kalacak diye korkuyorum 3-dirseği 10 yıldır kullanıyorum. Bu sorun tekne 4 ay karada kaldıktan sonra başladı. Du bakali?
egsoz çıkışından yeterli su akışı var mı? Motor devri arttığında buradan çıkan suyun akışı da artıyor mu? Eğer böyle ise deniz soğutma suyu hattında bir tıkanma yok saildrive gövdesinin yan taraflarında ve alt ucunda bulunan deniz suyu girişlerini de dalıp kontrol etmekte fayda var. Tıkanıklık buralardan başlar. deniz suyu filtresini kontrol edin, kirlenmiş ise temizleyip yerine takın. Deniz suyu vanasını tekneyi karaya aldığınızda değiştirebilirsiniz. Denizde iken bu vanayı açık durumda bırakmanızı ve hareket ettirmek için kolunu zorlamamanızı tavsiye ederim. Valf şaftı zayıf ise kırılabilir. Bu durumda tekneyi sudan çıkarmak gerekecektir. Dirseği (Elbow) kaç yıldır kullanıyorsunuz ve en son ne zaman değişti veya kontrol edildi? Eğer cevabı bir kaç yıl ise dirseği yerinden çıkarıp kontrol etmenizi öneririm.
Eşanjör girişini söktüm. Kopan impeller kanadı orada duruyor, aldım. Hazır açmışken eşanjör kanallarını tahta şiş ile kontrol ettim, temiz. Deniz suyu girişini yerine taktım. Motor alargada çalışırken, devirli ve devirsiz dumanı görmedim, ama asıl seyirde belli olacak. Eşanjörün 20-25 tane kanalı var. Kopan impeller kanadı bunların olsa olsa 3-4’ünü tıkar. Beyaz duman (buhar) bu sebeple oluyorsa şaşıracağım doğrusu. Eğer devam ederse iki seçenek kalacak. Ya dirsek ya da sail drive üzerindeki vana; çünkü öyle yağ gibi çalışmıyor mübarek. O da karaya çıkmayı gerektirir. Malûm denizde alttan girip temizlemek mümkün değil bunları. Buraya resim koymak güç. Diğer tarafta şak diye oluyor bu iş?Bilgilendirmeye devam edeceğim.