0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #75 : Haziran 04, 2020, 21:20:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Korsanlar,

Pazartesi diyordum ancak Çandarlı' ya dün gidebildim. Çok zorladım ancak eşanjörü sökemedim. Sonra da manifoldu komple söküp eşanjör ve dirsekle birlikte çıkardım. Dışarıda yaklaşık 4 saat daha çabaladım ve sonunda çok kibar davrandığımı farkedip Volkan korsanın tavsiye ettiği yöntemdeki çekici bir kaç boy büyüttüm  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonunda çıktı, her yeri kireç kaplıydı. Gece boyunca porçöz ve tornavida marifetiyle tüm tüpleri açtım. sabah da güzelce temizleyip test ettim. Kapaklarını takıp iple eşanjör boyunca birbirine bağladım. Kapaklara hortum taktım ve birini körleyip, diğerinden bisiklet pompası ile hava bastım. Genleşme şisesindeki tüm suyu dışarı fışkırtacak ve arkasından her yeri egsoz dumanına boğacak bir delik bekliyordum ancak, tek bir hava kabarcığı çıkmadı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu iyi haberdi, eşanjör sağlam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap kötü haber ise egsoz manifoldu direseğe bağlantı yerinin hemen içinden delinmiş. Korozyon hasarı çok fazla, malzemenin yüzeyi gözeneklenmiş, bu da tek bir mekanizma ile oluşmadığını anlatıyor. Uniform (yüksek sıcaklıktaki yoğun tuzlu su) ve galvanik korozyon birlikte çalışmış olmalı. Ahmet hocamın bahsettiği durum, malesef Alüminyum döküm Manifold ile paslanmaz çelik dirsek arasında gerçekleşmiş. Bu iki parça arasında elektrolit köprüsünü oluşturacak deniz suyu birikmemesi gerekirdi, demek ki water lock' ta da bir problem var, yada anti sifon ve water lock pozisyonları hatalı. Neyse onlara da bakacağım.
Resim yüklemeye çalıştım ancak, bugün bütün gün gördüğüm "server error" hatası verdi, ben de vazgeçtim.
Manifoldu Manisa' daki güvendiğim bir kaynakçıya teslim ettim. Kaynakçı arkadaşımız oldukça yetenekli ancak ucuz değil. İletişim bilgilerini Alüminyum kaynağı ihtiyacı olan korsanlarla paylaşabilirim. Cumartesi sabahtan teslim alıp tekneye geçeceğim. Resimlerini çekip sitemiz yeniden eski haline gelince paylaşmak üzere saklayacağım.

Not: Volkan korsanım, teklifiniz bir an bile aklımdan çıkmadı, belki de bunun sayesinde şansım yaver gitmiştir, tekrar teşekkür ederim. Bir şeyler kötüye gider de kaynak işi sonucu parçanın başka yerinde başka bir problem çıkarsa temasa geçeceğim, sağlıcakla kalın.




Tekrar geçmiş olsun Ozan korsanım.

Tatlı su soğutma rezervuarından suyu fışkırtan, egsoz manifoldunda açılan deliktir. Bu deliğin olduğu yerden gelen egsoz basıncı nedeniyle soğutma suyu kendi dolaşım devresinde sıkışarak fışkırmış olmalı.

Eşanjörü temizleyip yerine takmanız çok iyi olmuş. Manifoldda açılan delik ise klasik VP elbow tuzağıdır. Çıkan dirsek için "paslanmaz çelik" demişsiniz. Böyle olduğundan emin misiniz? Resimlerini gönderirseniz görmüş oluruz.

Bendeki tamir edilmiş D1-30 manifold ve eşanjör duruyor gerekli olursa alabilirsiniz.


*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #76 : Haziran 04, 2020, 21:21:12 »
Öncelikle motorun durumuna bakmalısınız. Egsoz manifolduna kadar su ulaştığına eminseniz, bir ihtimal piston içlerine gitmiş olabilir. Su kesiminin altındaki motorlarda emişten (impeller tarafından) su sızınıtısı olup motora ulaşabiliyor. bu genellikle motorun çalışmadığı zaman aralığında oluyor. Motorda daha doğrusu tuzlu su kanalında buna ne önlem alınmış iyi araştırın ve bağlantısını kesin. Geçmişe dönük olarak da motor yağında hiç su belirtisi görüp görmediğinizi düşünün. Su seviyesi fazla yükselmeyip pistonlara ulaşamamış olabilir.


*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #77 : Haziran 10, 2020, 04:36:57 »
Ozan Sekkin korsanım, Çandarlı'da yapmış olduğunuz ciddi tamiratlar ile ilgili resimleri yükleyemediğinizi söylemiştiniz. Aynı dönemde ben de forum bağlantısında sorun yaşadım. Resimleri merakla bekliyoruz. Özellikle elbow, eşanjör ve manifoldun resimleri.

Bu arada, üç gün önce Yeni Foça - Bademli arası yelken ile çıkarken Çandarlı önünden geçtim. Belki karşılaşırız kim bilir? 🤠


*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #78 : Haziran 10, 2020, 11:49:25 »
Merhabalar Volkan Kaptanım,
Resim yükleme problemim devam ediyor, sanırım bu biraz da benimle ilgili  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Manifoldu söküp tamire gönderdikten sonra motoru caraskal ile askıya alıp karter kapağını da söktüm. Hazır başlamışken filtreleri değiştirdim, yağ ve soğutma devrelerini de temizledim. Cuma günü sabahtan başladığım işlemler, Pazar günü akşam üstü bitti. Motoru yerleştirip bağlantılarını tamamladım. Marşa bastım ve bingo! Çalışmadı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu akşam yeniden gidip elektrik bağlantılarını gözden geçireceğim, olmadı bir elektriçi çağırıp baktıracağım. Sökmeden önce fotolarını çekmiştim ancak sanırım takarken aynı renk kabloları karıştırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarın öğlene kadar sonuçlanır, fotolar için email adresim Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap a mail atarsanız seve seve gönderirim. Ayrıca telefonum: 0554 724 6600

Biz de bu hafta sonu bir Bademli seyri yapalım istiyoruz. Karşılaşmak harika olurdu.

Destekleriniz için teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: Haziran 10, 2020, 11:52:16 Gönderen: Ozan Sekkin »


*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #79 : Haziran 21, 2020, 22:22:40 »
Arkadaşlar, benim MD2030 V.Penta’nın egzozundan beyaz duman gelmeye başladı, hayırlı olsun. Konuşa konuşa motordan duman getirdiniz sonunda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yağ eksilmiyor, soğutma suyu eksilmiyor. Yani dirsek yolcu mu? Bu mudur?

*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #80 : Haziran 22, 2020, 09:18:30 »
Beyaz duman egsozdan çıktıktan bir süre sonra kayboluyorsa su buharıdır, yayılıyor ama yok olmuyorsa yağdır. Su buharının ilk çalıştırmada yani motor soğukken çıkması normaldir, su egsoz içinde buhara dönüşür, daha çok ısındıkça buhar da görünmez olur. Eğer sürekli beyaz duman yani su buharı çıkıyorsa, deniz suyu emişinden, değişik bölgelerde tıkanmaya kadar bir çok sebep olabilir, örneğin impeller kanatlarından biri kopar ve soğutma suyunun geçtiği bir yeri tıkar ve deniz suyu akışı kısıtlanır. Tüm deniz suyu hattının sağlıklı çalıştığını kontrol etmelisiniz.
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #81 : Haziran 22, 2020, 09:32:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beyaz duman egsozdan çıktıktan bir süre sonra kayboluyorsa su buharıdır, yayılıyor ama yok olmuyorsa yağdır. Su buharının ilk çalıştırmada yani motor soğukken çıkması normaldir, su egsoz içinde buhara dönüşür, daha çok ısındıkça buhar da görünmez olur. Eğer sürekli beyaz duman yani su buharı çıkıyorsa, deniz suyu emişinden, değişik bölgelerde tıkanmaya kadar bir çok sebep olabilir, örneğin impeller kanatlarından biri kopar ve soğutma suyunun geçtiği bir yeri tıkar ve deniz suyu akışı kısıtlanır. Tüm deniz suyu hattının sağlıklı çalıştığını kontrol etmelisiniz.
Bingo! Sağol hocam. Söküyorum eşanjörün girişini. Kopuk impeller parçası oradan çıkacak. MD2030’un impelleri pek küçük. İki ay önce bir kanadı kopuk çıktı, değiştirirken. Ben de üzerinde durmamıştım. Umarım eşanjörü sökmek zorunda kalmam. Sonucu paylaşırım. Teşekkürler.
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #82 : Haziran 22, 2020, 09:37:52 »
Murat Korsanım geçmiş olsun..Dirseğe bir göz atın bence..
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #83 : Haziran 22, 2020, 11:26:36 »
Eşanjör girişini söktüm. Kopan impeller kanadı orada duruyor, aldım. Hazır açmışken eşanjör kanallarını tahta şiş ile kontrol ettim, temiz. Deniz suyu girişini yerine taktım. Motor alargada çalışırken, devirli ve devirsiz dumanı görmedim, ama asıl seyirde belli olacak.

Eşanjörün 20-25 tane kanalı var. Kopan impeller kanadı bunların olsa olsa 3-4’ünü tıkar. Beyaz duman (buhar) bu sebeple oluyorsa şaşıracağım doğrusu.

Eğer devam ederse iki seçenek kalacak. Ya dirsek ya da sail drive üzerindeki vana; çünkü öyle yağ gibi çalışmıyor mübarek. O da karaya çıkmayı gerektirir. Malûm denizde alttan girip temizlemek mümkün değil bunları.

Buraya resim koymak güç. Diğer tarafta şak diye oluyor bu iş?

Bilgilendirmeye devam edeceğim.
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #84 : Haziran 22, 2020, 16:50:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eğer devam ederse iki seçenek kalacak. Ya dirsek ya da sail drive üzerindeki vana; çünkü öyle yağ gibi çalışmıyor mübarek. O da karaya çıkmayı gerektirir. Malûm denizde alttan girip temizlemek mümkün değil bunları.

Buraya resim koymak güç. Diğer tarafta şak diye oluyor bu iş?

Bilgilendirmeye devam edeceğim.

Murat Korsan, egsoz çıkışından yeterli su akışı var mı? Motor devri arttığında buradan çıkan suyun akışı da artıyor mu? Eğer böyle ise deniz soğutma suyu hattında bir tıkanma yok demektir.

İmpellerin kopan kanat parçasını çıkarmanız az da olsa olumlu etki yapar. Ayrıca saildrive gövdesinin yan taraflarında ve alt ucunda bulunan deniz suyu girişlerini de dalıp kontrol etmekte fayda var. Tıkanıklık buralardan başlar. Sonra da deniz suyu filtresini kontrol edin, kirlenmiş ise temizleyip yerine takın.

Deniz suyu vanasını tekneyi karaya aldığınızda değiştirebilirsiniz. Denizde iken bu vanayı açık durumda bırakmanızı ve hareket ettirmek için kolunu zorlamamanızı tavsiye ederim. Valf şaftı zayıf ise kırılabilir. Bu durumda tekneyi sudan çıkarmak gerekecektir.

Dirseği (Elbow) kaç yıldır kullanıyorsunuz ve en son ne zaman değişti veya kontrol edildi? Eğer cevabı bir kaç yıl ise dirseği yerinden çıkarıp kontrol etmenizi öneririm.
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #85 : Haziran 22, 2020, 17:47:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

egsoz çıkışından yeterli su akışı var mı? Motor devri arttığında buradan çıkan suyun akışı da artıyor mu? Eğer böyle ise deniz soğutma suyu hattında bir tıkanma yok

saildrive gövdesinin yan taraflarında ve alt ucunda bulunan deniz suyu girişlerini de dalıp kontrol etmekte fayda var. Tıkanıklık buralardan başlar.

deniz suyu filtresini kontrol edin, kirlenmiş ise temizleyip yerine takın.

Deniz suyu vanasını tekneyi karaya aldığınızda değiştirebilirsiniz. Denizde iken bu vanayı açık durumda bırakmanızı ve hareket ettirmek için kolunu zorlamamanızı tavsiye ederim. Valf şaftı zayıf ise kırılabilir. Bu durumda tekneyi sudan çıkarmak gerekecektir.

Dirseği (Elbow) kaç yıldır kullanıyorsunuz ve en son ne zaman değişti veya kontrol edildi? Eğer cevabı bir kaç yıl ise dirseği yerinden çıkarıp kontrol etmenizi öneririm.
Önce ilginiz için teşekkür edeyim.

1-egzost çıkışı 27 HP bir motorda zaten fazla değil. Ama devir arttığında su çıkışı nispeten fazla, eh yani

2-sail drive’ın karinada malum kauçuk bir koruması var, gövdeye yapışık Vanayı sudan kontrol etmek için onu sökmek istemiyorum. Impeller değiştirirken mecburi vanayı kapatıyorum ve her seferinde elimde kalacak diye korkuyorum

3-dirseği 10 yıldır kullanıyorum.

Bu sorun tekne 4 ay karada kaldıktan sonra başladı. Du bakali?
*

    B. H.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #86 : Haziran 22, 2020, 19:11:25 »
 Murat Korsanım, aynı motoru kullanıyoruz. Mart ayındaki full bakım sırasında benim dirseğide söktük ve içerisi ciddi anlamda tıkalıydı. Güzelce temizledikten sonra kontrollerini yapıp montajını gerçekleştirdik. Montaj öncesi yeni conta almayı unutmayın. Selamlar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #87 : Temmuz 21, 2020, 14:02:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eşanjör girişini söktüm. Kopan impeller kanadı orada duruyor, aldım. Hazır açmışken eşanjör kanallarını tahta şiş ile kontrol ettim, temiz. Deniz suyu girişini yerine taktım. Motor alargada çalışırken, devirli ve devirsiz dumanı görmedim, ama asıl seyirde belli olacak.

Eşanjörün 20-25 tane kanalı var. Kopan impeller kanadı bunların olsa olsa 3-4’ünü tıkar. Beyaz duman (buhar) bu sebeple oluyorsa şaşıracağım doğrusu.

Eğer devam ederse iki seçenek kalacak. Ya dirsek ya da sail drive üzerindeki vana; çünkü öyle yağ gibi çalışmıyor mübarek. O da karaya çıkmayı gerektirir. Malûm denizde alttan girip temizlemek mümkün değil bunları.

Buraya resim koymak güç. Diğer tarafta şak diye oluyor bu iş?

Bilgilendirmeye devam edeceğim.
Kopan impeller kanadını eşanjör önünden topladıktan sonra motor seyri yapmadığımdan yazamamıştım. Egzostan beyaz duman problemi bitti. İlgilenen herkese ve özellikle Ahmet Hocaya teşekkürler.

Gerçi 10 senedir açılmayan dirsek büyük potansiyel. Yakında su koyverir. Ama şimdilik sorunu halettik.
*

    M. E.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #88 : Temmuz 23, 2020, 18:26:03 »
Halettik derken... bugün egzostan bu sefer kesif siyah duman, motor viteste 2000 devire gelemiyor. Hoppaaaa. Beyazını bitirdik siyahı başladı şimdi. Dirseği söktüm, bingo! Ufacık bir delik kalmış egzos tarafında. Tornavida, çekiç falan biraz açtım. Şimdilik idare eder. Bayramdan sonra da bu motor başka potansiyel sorunları ile birlikte “overhall”a gider vesselam
*

    V. G.

Ynt: Volvo Penta D1-20/30/40 Dirsek, Elbow, Mixer Sorunsalı
« Yanıtla #89 : Temmuz 23, 2020, 19:41:31 »
Volvo Penta D1-20 D1-30 D1-40 motorlar için modifiye edilerek, boyu uzatılmış 3 mm. kalınlığında 316L malzemeden üretilmiş uzun ömürlü Elbow, Dirsek. Bağlantı contası ile birlikte.

İrtibat : 532 4519783

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap